Jos Ferwerda Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Nu mijn philips buizen-eindversterkers bijna klaar zijn op het "afstellen" na ben ik nog op zoek naar een voorversterker. Ik gebruik nu nog een Camridge C-500 maar dat is het toch niet helemaal. Het laag mist enigzinds en naar een lange tijd luisteren begint mij het geluid te vervelen, toch was dit een hele vooruitgang op de marantz SC-500 voorversterker, veel strakker en meer detail in het midden en hoog. De phonostage ben ik ook zeer tevreden over, lekker rustig en helder. Ik blijf het idee hebben dat een eindversterker ook een voorversterker met buizen nodig is om het plaatje (geluid) compleet te maken. Ik was bij "De Groef audio" in Groningen en naar een kort gesprek kwamen we uit op de Vincent SA-31 voorversterker, een goed instapmodel voorversterker. Tevens wees de aardige man mij op de Cambridge 640C-S cd-speler in combinatie met de de SA-31 van vincent. Nu kan ik dat allemaal thuis gaan beluisteren en dat is ook de bedoeling maar aangezien ik midden in een verhuizing zit is dit nog niet aan de orde. De luidsprekers die gebruikt gaan worden zijn een set JM-Lab Cobalt 716S, deze luidsprekers was ik zeer van onder de indruk. Ruimtelijk geluid, rustige hoge en middentonen. De lage tonen kan ik niet helemaal uitleggen maar die waren prima, misschien wel een prop watten in de nogal grote baspoort. Heeft iemand enig ervaring of gedachten over de Vincent SA-31 voorversterker, ik ben nieuwsgierig..........het duurt nog zo lang voordat ik hem kan proberen. b.v.d. Jos EDIT Ik vergeet iets: Er zit geen phonostage in de Vincent SA-31. Ik heb geen idee wat ik voor een phonostage moet aanschaffen. Ik heb een Thorens TD-160, orgineel met een Pioneer naald + element en profigold interconnect cable. Tevens was ik ook niet van plan om veel te spenderen voor een phonostage. Max 200 euro (2dehands?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Als je iets met een buis zoekt, dan zou je ook gelijk voor iets moois kunnen gaan. Ga bv. voor een tweedehands Audio Research LS2, een hybride. Er stonden er pas een paar te koop, waarvan ik er Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 ik gebruik zeld de vincent sa-31 samen met de sp331 van vincent, ben hier heel tevreden over, vooral in combinatie met mijn Focal Triga 3 weg speakers versterkers zijn hybride dus niet volledig buizen ga de set van de hand doen daar ik door het buizen virus besmet ben en zelf een buizen versterker wil gaan bouwen, heb voorlopig de UL-40s2 van van der Veen op het oog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 De Groef is in ieder geval een kundige zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 20 maart 2005 Author Report Share Posted 20 maart 2005 Als je iets met een buis zoekt, dan zou je ook gelijk voor iets moois kunnen gaan. Ga bv. voor een tweedehands Audio Research LS2, een hybride. Er stonden er pas een paar te koop, waarvan ik er Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 De meesten hier gaan vrij snel voor een upgrade als ze met een instapper beginnen. Ik dacht dus 500 euro voor de Vincent versus zo'n 700 euro voor een LS2, dan zou ik zelf dus iets langer doorsparen. Ik ken de Vincent echter niet, misschien ben je daar ook wel zeer tevreden mee, en als je hem dan ook nog goedkoper kan krijgen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 ik heb een sa31 te koop staan, kleur zwart Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 De A.R. LS 2 is nu ook niet direkt de meest levendige voorversterker Wat moet ik daar nou bij voorstellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Andermans oortjes Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 De A.R. LS 2 is nu ook niet direkt de meest levendige voorversterker Wat moet ik daar nou bij voorstellen? Ik bedoel Jos zegt van zijn speakers rustig mid/hoog en dat zou in combinatie met de LS2 weleens te rustig worden......dus misschien niet zo'n goede match. Met het standaard buisje misschien wel, maar zet er een Amperex in en je hebt een andere pre Overigens gaat het om de match, bij Cock kende ik de AR ls2b (met standaard Sovtek) niet terug, zo mooi levendig en dynamisch was het geluid. Mijn Aragons bracht hij niet lekker tot leven, dat was dus een minder goede match, wat de PJ8 later ook bewees Jos kan het beste thuis een aantal combinaties gaan beluisteren, dan pas weet ie wat het doet en of het hem bevalt. Net na een verhuizing lijkt me trouwens geen goed moment, want meestal krijg je een heel rits extra uitgaven voor je kiezen, die je vooraf niet gepland had, maar ze zijn o zo nodig Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 20 maart 2005 Author Report Share Posted 20 maart 2005 ik heb een sa31 te koop staan, kleur zwart Ik heb nog een Cambridge C-500 te koop staan, ook zwart. Ruilen? Wat wil je er voor hebben dan en wat zijn de draaiuren van de versterker. Stuur me maar een mailtje. M.v.g, Jos EDIT: je had al een mailtje gestuurd zag ik net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 20 maart 2005 Author Report Share Posted 20 maart 2005 Bedankt allen voor de reacties! Nu maar wachten tot de verbouwing klaar is en dan de Vincent maar eens gaan beluisteren. Inderdaad, er komen veel extra kosten kijken bij een verbouwing van een huis. Het ergste wat mijn portemonee doet protesteren is dat ik nu voor 2 huizen betaal. Misschien dat ik de LS2 nog ga beluisteren maar zeer zeker nog niet kopen. Ik geloof ook niet dat "De Groef Audio" die had staan maar dat weet ik niet zeker. Als alles klaar is zou ik eens een topic openen met daarin de resultaten van de verbouwing en de nieuwe opstelling van de set. M.v.g, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Suc6 met de verbouwing, ik hoop dat het sneller gaat dan bij mij (maar ja, ik wil ook een compleet HT erbij) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Phono pre: NAD PP2 100euro Pro-ject phono box se 210 euro Clearaudio smartphono 250 euro Om maar een idee te geven. Heb ze geen van allen gehoord maar lees in de test dat ze goed prijs kwaliteit verhoudingen hebben met de nadruk op kwaliteit (shit geen komma's, het is ook al laat). Vincent klinkt zover als ik het heb gehoord wel lekker. Heb alleen de sa31 en bijbehorende eind niet gehoord. Maar de grote broers doen het geweldig! Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 24 maart 2005 Author Report Share Posted 24 maart 2005 Phono pre:NAD PP2 100euro Pro-ject phono box se 210 euro Clearaudio smartphono 250 euro Om maar een idee te geven. Heb ze geen van allen gehoord maar lees in de test dat ze goed prijs kwaliteit verhoudingen hebben met de nadruk op kwaliteit (shit geen komma's, het is ook al laat). Vincent klinkt zover als ik het heb gehoord wel lekker. Heb alleen de sa31 en bijbehorende eind niet gehoord. Maar de grote broers doen het geweldig! Groet, Andre Bedankt Andre, Ik denk dat ik de NAD als eerste ga proberen. Een goede kennis heeft een nad versterker met een zeer prettig klinkende phonopre. Het is al een wat ouder type, niet een uit de nieuwe series van NAD. Het nieuwe uiterlijk van NAD doet mij ook wat goedkoop aan. De PP2 daarintegen ziet er strak uit. Ik ben benieuwd! M.v.g, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts