carl Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Ik zat van het week-end de Stereophile weer eens te lezen. De Whest phono stage kwam er wel bijzonder goed uit. Het ding kost in Engeland 1800 euro. Ik lees op dit moment alles op het gebied van phono stages. Het zal mijn eerste aankoop wel zijn volgend jaar. Iemand wel eens gehoord? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Hoi Carl, nooit (van) gehoord, dat niet. Ik ben wel benieuwd naar het lijstje dat je uiteindelijk gaat samenstellen waar je een keuze uit gaat maken. Interessant leesvoer zal ongetwijfeld het verslag worden, wat er wel zal komen vermoed ik, van Audiopaul met zijn nieuwe Roksan phonotrap. Ik denk dat die zeker een plaats verdient. Ook vergelijkbaar in prijs. Op AAA is men ook nogal gecharmeerd van de ASR HD, eventueel met accuvoeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 maart 2005 Author Report Share Posted 20 maart 2005 Hai Kraus, Ik heb hem eigenlijk gepland begin volgend jaar. Zoveel tijd heb ik wel nodig om er een paar naast elkaar te zetten. Ik wil in ieder geval een keer de Ear 834 horen en de Silver Cube, hoewel die bij onze oosterburen als overdreven analytisch en steriel wordt beschreven. Fremer is tamelijk kapot van de Whest vandaar mijn vraag. Zit volgens hem bij de top en hij is een stuk minder duur dan de Silver Cube. Ik zie wel wat op mijn weg komt, het klinkt nu ook wel goed. Het liefst wil ik overigens een klein kastje hebben want ik krijg klachten. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2005 Members Report Share Posted 22 maart 2005 Nou Carl , blij te lezen dat iemand tijd steekt in het selecteren voor , en wil investeren in een goede Phono. Ik ben hier ook vrij lang mee bezig geweest , en ik moet zeggen het loont. Veel mensen vergissen zich in wat je kunt bereiken met een phono pre. De Whest ken ik echter niet , maar de EAR kun je denk ik wel afschrijven , hoe mooi deze in eerste instantie ook klinkt , je mist onderin een bepaalde schoonheid , waardoor deze op de langere duur wat steriel gaat overkomen. De Silver Cube is inderdaad wat analytisch , maar je zou ook nog een Benz Lukachek kunnen overwegen (zeer schoon). Zelf heb ik uiteindelijk voor een AcousTech gekozen , maar ik heb nu begrepen dat die niet meer worden gemaakt. In ieder geval veel succes ermee , Groeten , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2005 Author Report Share Posted 22 maart 2005 Hai Marco (leuk plaatje overigens) e.a., Het is niet zo makkelijk zoeken want er zijn weinig zaken die veel trappen ter vergelijking in huis hebben. Laat staan dat je de phonotrap mee naar huis mag nemen en dat is voor mij wel een randvoorwaarde. Ik heb overigens niet zo lang geleden een Linn Linto vergeleken met mijn Black Cube. Ik was niet kapot van die Linto al zal dat zeker ook aan het gebrek aan instelmogelijkheden hebben gelegen. Kortom duurkoop is niet per definitie goedkoop. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Ach, Audiopaul heeft nog wel een Sphinx te leen Zeg, ga jij mooi effe je eigen spullen lopen uitlenen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2005 Members Report Share Posted 22 maart 2005 Die Linto is ontwikkeld met een bepaalde afsluitimpedantie voor hun eigen elementen , en zal ook vaak dus juist niet goed matchen. De black Cube is trouwens een heel goed ding voor het geld , maar zoals altijd ''alle waar naar z'n geld" Maar wat ik al eerder zei , probeer in ieder geval de Benz Lukacheck voordat je een beslissing neemt. Deze koop je voor rond de 1200 euro , en ik ben voor dit bedrag nog geen betere tegengekomen.(voor een stuk meer ook niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Nou Carl , blij te lezen dat iemand tijd steekt in het selecteren voor , en wil investeren in een goede Phono. Ik ben hier ook vrij lang mee bezig geweest , en ik moet zeggen het loont. Veel mensen vergissen zich in wat je kunt bereiken met een phono pre. De Whest ken ik echter niet , maar de EAR kun je denk ik wel afschrijven , hoe mooi deze in eerste instantie ook klinkt , je mist onderin een bepaalde schoonheid , waardoor deze op de langere duur wat steriel gaat overkomen. De Silver Cube is inderdaad wat analytisch , maar je zou ook nog een Benz Lukachek kunnen overwegen (zeer schoon). Zelf heb ik uiteindelijk voor een AcousTech gekozen , maar ik heb nu begrepen dat die niet meer worden gemaakt. In ieder geval veel succes ermee , Groeten , Marco De Acoustech PH1 is nog steeds leverbaar. Alleen is het een PH1P geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2005 Author Report Share Posted 22 maart 2005 Hai Arden, Wat betekent voor jou schoon klinken van de Benz ? Is dat dan niet te clean (dat woord betekent natuurlijk ook schoon maar heeft een wat negatievere betekenis). Ik wil het geluid wel natuurlijk houden wat de Black Cube zeker voor zorgt. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2005 Members Report Share Posted 22 maart 2005 De Acoustech PH1 is nog steeds leverbaar.Alleen is het een PH1P geworden. He , kun je me vertellen waar dan ? Ik heb me rot gezocht , en ik heb 'm 2e hands bij Studio Alkmaar gevonden , maar nieuw ho maar. Ben alleen wel zo blij als een kind met de mijne ( nu was ie niet zo duur ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2005 Author Report Share Posted 22 maart 2005 Volgens mij kan je hem bestellen bij Musical Surroundings in de US. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2005 Members Report Share Posted 22 maart 2005 Hai Arden, Wat betekent voor jou schoon klinken van de Benz ? Is dat dan niet te clean (dat woord betekent natuurlijk ook schoon maar heeft een wat negatievere betekenis). Ik wil het geluid wel natuurlijk houden wat de Black Cube zeker voor zorgt. Carl Nee , niet clean , hij geeft het idee van een enorme luchtbel om instrumenten heen ,Shit hoe omschrijf je dat , een gevoel van echtheid , hij perst er als het ware net wat meer uit...en wat voor jou ook wel interresant is, hij meet 2 x 5 x 12 cm. Trouwens , ik heb er normaal maling aan , maar dat ding wordt bij iedere test de hemel in geprezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 De Acoustech PH1 is nog steeds leverbaar. Alleen is het een PH1P geworden. He , kun je me vertellen waar dan ? Ik heb me rot gezocht , en ik heb 'm 2e hands bij Studio Alkmaar gevonden , maar nieuw ho maar. Ben alleen wel zo blij als een kind met de mijne ( nu was ie niet zo duur ) Naar mijn weten is er in Nederland nooit een officieel import kanaal geweest. In de VS worden ze nog steeds geleverd. Maar je hebt gelijk het is een schitterend mooi apparaat. Ik heb er met plezier een paar jaar van genoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Volgens mij kan je hem bestellen bij Musical Surroundings in de US. Carl Denk het niet. Wel bij needledoctor, red trumpet, acousticsounds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2005 Author Report Share Posted 22 maart 2005 Sorry Siep ik bedoelde Acoustic Sounds dat is toch min of meer de producent (die acoustech is overigens toch ontwerpen door die meneer die jouw Sutherland heeft ontworpen). Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Hoi Carl, Ja, de Acoustech is een ontwerp van , en wordt gebouwd door Ron Sutherland. Detail'tje, Ron z'n 2e naam is Logan. Als mede oprichter van een bekend speaker merk , is die naam nog steeds terug te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2005 Author Report Share Posted 22 maart 2005 Hai Siep, Is die Martin dan van het vroegere LS bedrijf Martin. Ik zag in oude Luisters daar vaak reclames van. Het waren conventionele speakers met 4 kleine ESL en een basluidspreker. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 De naam van z'n kompaan was/is Gayle Martin Sanders. Samen zijn ze de oprichters van MartinLogan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2005 Members Report Share Posted 22 maart 2005 Kijk , zo steek ik nog eens wat op over m'n eigen spullen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Houd er wel rekening mee de de Benz Lukacheck alleen maar MC elementen eet! Groetjes, AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 maart 2005 Members Report Share Posted 23 maart 2005 Ik kan het mis hebben , maar het lijkt me dat iemand met een MM element het ook niet in deze prijsklasse zal zoeken. Of gaat het in de MM wereld tegenwoordig ook verder ? Heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. MC High -output eigenlijk ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 De Acoustech PH1 is nog steeds leverbaar. Alleen is het een PH1P geworden. He , kun je me vertellen waar dan ? Ik heb me rot gezocht , en ik heb 'm 2e hands bij Studio Alkmaar gevonden , maar nieuw ho maar. Ben alleen wel zo blij als een kind met de mijne ( nu was ie niet zo duur ) Er staat nog een te koop bij studio Alkmaar, of is dat die van jou, kost overigens 1200 euro. DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Er staat nog een te koop bij studio Alkmaar, of is dat die van jou, kost overigens 1200 euro. DEPETER. Schande ,en dat meen ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Ach, beter duur als niet te krijgen , maar helaas gaat dat "niet te krijgen" hier niet op Inderdaad: veels te duur of zal ik dan toch maar zeggen... afzetterij Of die te duur is dat weet ik niet, boeit me eigenlijk ook niet. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Ach, beter duur als niet te krijgen , maar helaas gaat dat "niet te krijgen" hier niet op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts