Puur Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Omdat je set continu verbeterd kan en moet worden vervang je het goedkoopste onderdeel door het duurste wat je beurs op dat moment aankan. Twee belangrijke bijbehorende tips: - Zorg dat het onderdeel goed getest is in de Stereophile, want daar zijn ze betrouwbaar. - Ga niet langs de Nederlandse dealer want deze is veel te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Juist, als je de overwaarde van je huis nog niet hebt belegd in iets nuttigs als een auto, is nu het moment aangebroken een afspraak te maken met de postbank hypotheekleeuw................................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 - Zorg dat het onderdeel goed getest is in de Stereophile, want daar zijn ze betrouwbaar. Goed voor de restwaarde bij de volgende aankoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Twee belangrijke bijbehorende tips:- Zorg dat het onderdeel goed getest is in de Stereophile, want daar zijn ze betrouwbaar. - Ga niet langs de Nederlandse dealer want deze is veel te duur. Ik proef enige frustratie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 20 maart 2005 Author Report Share Posted 20 maart 2005 Ik proef enige frustratie.. Vooral over mezelf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Omdat je set continu verbeterd kan en moet worden vervang je het goedkoopste onderdeel door het duurste wat je beurs op dat moment aankan. Twee belangrijke bijbehorende tips: - Zorg dat het onderdeel goed getest is in de Stereophile, want daar zijn ze betrouwbaar. - Ga niet langs de Nederlandse dealer want deze is veel te duur. voor mij is een verbetering ,stappen vooruit. en niet achteraf 3 stappen achteruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Omdat je set continu verbeterd kan en moet worden vervang je het goedkoopste onderdeel door het duurste wat je beurs op dat moment aankan. Twee belangrijke bijbehorende tips: - Zorg dat het onderdeel goed getest is in de Stereophile, want daar zijn ze betrouwbaar. - Ga niet langs de Nederlandse dealer want deze is veel te duur. Ietwat te vroeg uit het ei gekropen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjwe Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Hallo, Dus duurder is beter ?? Ik ben het met Ome Henk eens. Niet in Nederland kopen, maar ondertussen lopen zeiken dat het zo slecht gaat met de economie. Veel plezier met je apparatuur en dan met name als het stuk gaat. Groet, mark Ohja, en wat als het te testen apparaat simpelweg niet matched met de door Stereophile toegepaste referentieset..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 De gouden tip - eerst een paar dagen in huis en dan terugbrengen en kijken of je wat mist. vervolgens nog een paar dagen in huis en dan beslissen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Omdat je set continu verbeterd kan en moet worden vervang je het goedkoopste onderdeel door het duurste wat je beurs op dat moment aankan. Wat een onzin Vervang gewoon een apparaat door een in je set beter presterend apparaat. wat ben jij toch heerlijk rationeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HJ Nijland Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 ....- Ga niet langs de Nederlandse dealer want deze is veel te duur. .... Blijf vooral weg als je all Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Omdat je set continu verbeterd kan en moet worden vervang je het goedkoopste onderdeel door het duurste wat je beurs op dat moment aankan. Twee belangrijke bijbehorende tips: - Zorg dat het onderdeel goed getest is in de Stereophile, want daar zijn ze betrouwbaar. - Ga niet langs de Nederlandse dealer want deze is veel te duur. beetje vreemde benadering voor upgrades. En Stereophile is niks betrouwbaarder als andere bladen, audiobladen zijn naar mijn mening vooral handig als je wil weten wat er te koop is voor een bepaald budget. En waarom zijn de Nederlandse dealers te duur? je vergeet denk ik dat je daar ook meer service hebt als bij Gunter Internet in Duitsland of nog veel verder weg. Tja vreemd he dat de onze economie achter blijft bij die van Duitsland Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Omdat je set continu verbeterd kan en moet worden vervang je het goedkoopste onderdeel door het duurste wat je beurs op dat moment aankan. Wat een onzin Vervang gewoon een apparaat door een in je set beter presterend apparaat. wat ben jij toch heerlijk rationeel. Nee hoor....gewoon een Frieze no-nonsens uitspraak....wie kent Henk nog niet dan? Inderdaad gewoon kopen wat je missen kan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Omdat je set continu verbeterd kan en moet worden vervang je het goedkoopste onderdeel door het duurste wat je beurs op dat moment aankan. Twee belangrijke bijbehorende tips: - Zorg dat het onderdeel goed getest is in de Stereophile, want daar zijn ze betrouwbaar. - Ga niet langs de Nederlandse dealer want deze is veel te duur. Even wat te vroeg vrijgekomen adrenaline lozen voordat je richting het Oosterpark ging?? Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 maart 2005 Author Report Share Posted 21 maart 2005 Jij hebt een heel erg scherpe blik, Conqubite, dat was me ook al eerder opgevallen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Inderdaad gewoon kopen wat je missen kan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 En nu even mijn upgradetip: Alle apperatuur en kabels achter een scherm/doek plaatsen zodat je het niet ziet. Alleen de speakers zichtbaar houden. Dan tegen vrouw/familie zeggen dat ze op een willekeurig moment de volgende veranderingen moet aanbrengen als je weg bent: 1. Netkabels ontvlechten / vervangen door PC kabel 2. Netfilters weg 3. SACD speler stiekem door CD speler vervangen 4. Spikes onder apperatuur vandaan 5. enz. Jij weet niet wanneer het gebeurt, want je kunt het niet zien. Je komt er alleen achter als je het daadwerkelijk hoort. Mocht je het niet horen (terwijl vrouwlief alle prut in de kamer ernaast heeft gezet) dan kun je het geld dat je met de verkoop van de prut aan andere gelovigen overhoudt je CD collectie vergroten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Upgradetips, ik heb er ook nog een paar. - blijf zolang mogelijk in het digitale domein - Haal een losse voorversterker ervan tussen - vermijd (serie) condensatoren in de analoge signaalweg - versterk zo eenvoudig mogelijk (kortste schakeling mogelijk) - bi-amping + haal filtermateriaal uit je speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Inderdaad gewoon kopen wat je missen kan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Inderdaad gewoon kopen wat je missen kan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Waarom je iets zou kopen wat je missen kan ontgaat mij ook een beetje .... Maar dit is ook een aardige upgrade: Koop eens een kaartje voor het concertgebouw. Niet voor je set maar voor jezelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Maar dit is ook een aardige upgrade: Koop eens een kaartje voor het concertgebouw. Kom wel met het openbaar vervoer en neem zelf drinken mee, want koffie is daar, net als 1 uur parkeren op de Van Baerlestraat, tegen afzetprijzen verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Upgradetips, ik heb er ook nog een paar. - blijf zolang mogelijk in het digitale domein - Haal een losse voorversterker ervan tussen - vermijd (serie) condensatoren in de analoge signaalweg - versterk zo eenvoudig mogelijk (kortste schakeling mogelijk) - bi-amping + haal filtermateriaal uit je speaker. Kijk daar hebben we wat aan niet dat ik het met alle punten eens ben maar goed. Ik ben het niet eens met het weg laten van de voorversterker alleen hoort het naar mijn idee wel zo te zijn dat deze voorversterker niets toevoegd of weg laat en dat gebeurt nog al eens. Daarbij zit er nog wel eens toonregeling op en ja soms is dat best wel eens makkelijk om maar niet te spreken van de apparatuur die er op aangesloten staat en zo de div signalen op een behoorlijke wijze bij de eindverstreker terecht komen(let wel op een behoorlijke wijze dus geen IC als schakellogica) Serie condensatoren daar ontkom je doorgaans niet aan bij mij zitten ze in de CD speler en in de voorversterker zaak is deze van een zo,n hoog mogelijke kwaliteit te kiezen waar heel veel winst(lees vooruitgang klank) te boeken is. Versterk zo eenvoudig mogelijk? bedoel je daarmee dat de eindversterker zo eenvoudig mogelijk moet zijn? Ben ik het niet mee eens er zijn nu eenmaal correctie schakelingen nodig en schakelingen welke uitgebreidt zijn opgebouwd om de schakeling zo stabiel mogelijk te maken en te houden. Bi amping actief? Is een mogelijkheid maar let wel zie vorige onderwerp dat een actief filter meer electronica in de signaal weg brengt. Ik houd het op passieve filtering niets mis mee een zeer lang beproefde methode. Op wat voor manier je filtercomponenten uit je speaker wilt haleb vat ik niet ik raad het in ieder geval af . Waarschijnlijk bedoel je dat een simpel filter(6db) dikwijls het best klinkt. Nog een tip van mij. Bekijk de schakeling van oa een eindversterker eens goed en kijk waar er verbeteringen kunnen worden uitgevoerd. De beste weg is voor de fabrikant de duurste weg en veel dubbeltje,s maken vele euro,s en zo heb ik vele elco,s vervangen(hoge kwaliteit) in mijn eindversterker en een modificatie uitgevoerd in de feedback en dat leverde een resultaat op waar ik nu nog elke keer als ik luister van sta te kijken(luisteren) en dat kostte trouwens helemaal niet veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 22 maart 2005 Author Report Share Posted 22 maart 2005 Fijn om te lezen dat er nog meer mensen goede tips hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 (...) Waarschijnlijk bedoel je dat een simpel filter(6db) dikwijls het best klinkt. (...) Beste Don, Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik daar aan toevoeg: "Maar niet alle luidsprekerunits zijn geschikt voor die eenvoudige 6 dB (eerste orde) filtering. Hogere orde filtering kan voor jouw luidsprekers noodzakelijk zijn. (M.i.: een noodzakelijk kwaad zijn...)" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts