Jump to content

Welke Speakers

RedBeard
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ben nieuw in de audio hobby. Heb ondertussen een NAD 372 versterker en een NAD 542 cd speler met ensemble bekabeling. Heb alleen nog een oud stel speakers JBL MK1000.

Speakers doen het prima maar ben wel toe aan een stapje hoger.

Mijn NAD set klinkt fantastisch. Ik denk alleen dat een speakerset met een beetje warmte er goed bij zou passen om het preciese en gortdroge van het NAD geheel iets meer warmte te geven.

Mijn goede vriend Jopie raad me Tannoy r3 aan.

Heeft iemand ervaring met mijn NAD set en goede speakers en heeft er een tip over?

bedankt

Marc

Hoewel de keus uiteindelijk op Denon is gevallen heb ik destijds wel NAD op Monitor Audio S6 / S8 geluisterd en moet zeggen dat het erg warm klonk. De S8 nog net ff wat voller voor de lagere tonen maar wel goed in balans (geen 'boom' effect).

Weet niet in welke prijsklasse je het zoekt maar zeker het beluisteren in een demo ruimte waard.

Succes iig met de selectie.

Hoi Marc,

2de hands misschien? Een setje B&W CM4 in maple uitvoering misschien? Heb een tijdlang op gespeeld met mijn voormalige NAD C370/C270 Combo, erg lekker klinkende combi. Ik heb ze in de verkoop staan omdat ik wil over stappen naar monitoren. Kijk even op mijn www linkje!

Hoi,

Ben nieuw in de audio hobby. Heb ondertussen een NAD 372 versterker en een NAD 542 cd speler met ensemble bekabeling. Heb alleen nog een oud stel speakers JBL MK1000.

Speakers doen het prima maar ben wel toe aan een stapje hoger.

Mijn NAD set klinkt fantastisch. Ik denk alleen dat een speakerset met een beetje warmte er goed bij zou passen om het preciese en gortdroge van het NAD geheel iets meer warmte te geven.

Mijn goede vriend Jopie raad me Tannoy r3 aan.

Heeft iemand ervaring met mijn NAD set en goede speakers en heeft er een tip over?

bedankt

Marc

Vloerstaand, monitor, mooi, lelijk?

Ja, floorstanders gaat mijn voorkeur wel naar uit. Vol hout, acoustisch, warm, alsof de artiest naast je staat te spelen, open en breed maar ook weer niet al te dicht op het gezicht. ik moet er langdurig naar kunnen luisteren...

Het moet ook geschikt zijn voor ALLE soorten muziek.

(mischien toch het budget wat verhogen?)

Ik vind alle tips erg leuk en bekijk bij elke suggestie wat er over te lezen is op het net...

groet

Marc

Mc Systems Basis Serie, Monitor Audio Silver, Von Schweikert, Dali enz.

grtn mj

Ik blijf bij mijn rijtje

Echt warm klinkende luidsprekers zijn tegenwoordig uit de mode, ga dus zelf luisteren naar wat je mooi vindt.

mj

Tja, in 't Gooi zou makkelijk zijn maar ik wil best wel een stukje rijden als het ergens goed vertoeven is. Mischien is Groningen of Maastricht iets overdreven vanuit hier maar in de Randstad en er ietsje buiten moet geen probleem zijn...

Hoi, weet dat B&W goed klinkt op NAD. Heb dan welliswaar de cdm9nt op de S100. 200, 500 set gehoord.......... Proberen is het beste. Weet ook dat Dali en Dynaudio het ook niet verkeerd doen op NAD. Tannoy vond ik persoonlijk wat vlak maar dat is mijn smaak. Groet en succes,

Andre