Steks Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Gisteren ben ik in de doelen geweest, een aantal luidsprekers vielen mij in positieve zin op. Zo ook de Tannoy Arena in stereo opstelling. Hoe kan het nu dat zo'n klein systeem zo'n goed geluid geeft? Is het dat de muziek zie ze draaiden speciaal uitgezocht is voor deze luidsprekers? Staan ze daar in een ruimte met een goede accoustiek? Ik begrijp het niet, mijn verrasing werd groter toen ik de prijs hoorde van de set. 1436 euro inclusief vloer-stand. Zelf heb ik nog nooit Tannoy overweogen als serieuse kandidaat om eens aan te schaffen. Maar als deze speakers al zulk geluid produceren ben ik erg benieuwd wat hun duurdere series in huis hebben. Wat is jullie ervaring met Tannoy inhet algemeen en de Arena in het bijzonder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 voor mij is het al de 3e keer dat ik tannoys koop, dit keer de r2. als je van een warm smooth geluid houdt ben je op het juiste adres. de sensys serie ben ik niet kapot van, van de fusion heb ik nog niets gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Die dingen klonken zeker niet slecht, voor zo'n kleine speaker zelfs extreem goed. Wel vind ik ze wat van "knuppeltje uit de zak" van de Efteling hebben.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 20 maart 2005 Author Report Share Posted 20 maart 2005 Vandaag ben ik nog even terug geweest. Ze klonken nog steeds niet verkeerd, maar het "magische" was er nu wel vanaf. Ze hadden zelf alleen maar 1 cd bij zich met acoustische gitaar muziek. Dus ging een mee gebrachte cd er even in, Ik had Strange Fruit van Traincha (Trijntje) meegenomen. Nog steeds klonk het wel aardig, beter dan de meeste luidsprekers die het zelfde formaat hebben. Maar ze viellen toch wel erg door de mand in mijn ogen. Gisteren zat ik er nog over te denken om mijn 801's toch maar te verpatsen en wellicht voor de Arena's te kiezen. (Mede doordat mijn vriendin waar ik mee ga samen wonen ze wel heel mooi vond en de 801's wel heel erg groot vindt.) Maar die optie is nu definitief van de baan. Ik wil hier mee niet zeggen dat er slecht geluid uit komt, zeker niet. Voor mensen die het uiterlijk van een luidspreker zwaar meewegen is dit zeker een ste om naar te kijken/luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 voor mij is het al de 3e keer dat ik tannoys koop, dit keer de r2. Jij was toch net overgestapt van AP naar Mission?? Stap je dan nu weer over op Tannoy. Voor iemand die zo vaak zegt zo tevreden te zijn stap je dan wel vaak en snel over Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 voor mij is het al de 3e keer dat ik tannoys koop, dit keer de r2. Jij was toch net overgestapt van AP naar Mission?? Stap je dan nu weer over op Tannoy. Voor iemand die zo vaak zegt zo tevreden te zijn stap je dan wel vaak en snel over Conqubite waar jij gelijk in hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 waar jij gelijk in hebt. Ja, maak je er maar weer lekker makkelijk vanaf. Maar Joopus, vertel eens waarom en hoe is het gekomen. Daar ben ik best in ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts