david Posted 6 maart 2001 Report Share Posted 6 maart 2001 Ha die Vrolik, dat is ook toevallig. Voordat ik de Hepta's in huis heb gehaald om te testen heb ik Blueroom Minipods uitgeprobeerd. In eerste instantie was ik enthousiast, want er komt een knap geluid uit die kleine Michelin mannetjes. Na 2 avonden luisteren met een grote variatie in muzieksoorten was mijn enthousiasme aanzienlijk gedaald. Kort samengevat: transparant (je kunt de speakers met ogen dicht bijna niet lokaliseren), open, evenwichtig maar absoluut geen laag fundament en iel. Nu ben ik al 10 jaar gewend om naar B&W DM220 speakers te luisteren en die zijn juist heel warm, dus dan is de overgang naar het minipod geluid erg groot. Er komt binnenkort overigens wel een Blueroom subwoofer dus dan zou een groot deel van mijn bezwaren opgelost kunnen zijn. Maar daar komt bij dat mijn aanvankelijke enthousiasme over de vormgeving van de minipods (hele mooie plaatjes op hun site) ook flink is afgenomen, want ze zijn van plastic gemaakt en superlicht en zien er daardoor een beetje goedkoop uit, afwerking is ook niet top in mijn optiek. Maar goedkoop in prijs met F 1100,- voor een set exclusief F 250,- voor 2 ophangbeugels vindt ik ze niet bepaald. Dan zijn die Hepta Springs van hele andere klasse, volwassen geluid (tikje analytisch zonder dat het storend wordt) en je hebt ook wat voor 1500 piek: gewicht, top afwerking en een heel mooi strak vormgegeven luidspreker. Uiteraard is de Hepta Spring heel wat anders dan een minipod, want hier hebben we het over een vloerstaande zuil. Maar Haudio, hoe is het toch mogelijk dat ik zo'n compleet andere prijs door de telefoon krijg doorgegeven voor die Cabasse? Ik vroeg nog of de prijs per bolletje was. Ik moet zeggen dat ik nu toch wel weer heel nieuwsgierig wordt, ga binnenkort snel even kijken en luisteren. Mijn budget was overigens F 2000,- in totaal, mmmm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 maart 2001 Author Report Share Posted 6 maart 2001 Beste David, Tja, www.audioselectief.nl Met vriendelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 7 maart 2001 Report Share Posted 7 maart 2001 Is het niet zo dat monitor of vloerstaanders altijd beter blijven klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Paul Posted 7 maart 2001 Report Share Posted 7 maart 2001 Beste David, Ik heb zelf een nogal kritische vriendin wat betreft het interieurwaardig zijn van luidsprekers. Zelf ben ik kritisch op het geluid en ben uiteindelijk bij de Hepta Spring uitgekomen. Bevalt me na 5 weken uitstekend. Uitgevoerd in witte lak met grijs doek was ook mijn vriendin erg tevreden. Ziet er zeer strak uit. Succes, Jean-Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 De Cabasse-bollen.... Hebben we het hier nou over de Baltic's of niet? Deze kosten in ieder geval DM 10.800 p.p. en met 2 bijpassende Volcano subwoofers DM 17.800! Een test van deze set is te vinden In Stereoplay van mei 2000. Mooi setje! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 maart 2001 Author Report Share Posted 8 maart 2001 Beste Bas, We hebben het over Cabasse maar dat wist je al en verder hebben we het over het nieuwe model de IO's. Met een Jupiter sub. En de totale prijs staat bovengenoemd. Dus we praten over 2 verschillende. En we praten ook over hoogwaardige kwaliteit maar dat wist je ook al. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 Aha Haudio, ik heb ze ff opgezocht op de site. Interessant dat deze set zo betaalbaar is. Ze zijn wel afgeleid van de Baltic's. Ziet er in ieder geval zeer fraai uit. Persoonlijk blijf ik echter vinden dat de combinatie van monitors met een sub iets mist. Heb zelf Monitor Audio Studio 2's met een REL Stadium II gehad. Klinkt zeer fraai, maar er ontbreekt iets van de impact in het "hoogste laag". Een drumstel lijkt dan ook iets te missen. Voordeel hiervan is wel dat het geluid veel "schoner" lijkt. Momenteel heb ik een paar Naim Intro's, die als grote voordeel hebben dat ze tegen de muur dienen te worden geplaatst. Deze speakers klinken zeer fraai en zijn makkelijk aanstuurbaar. Dus indien ruimtegebrek een argument is om een sub-satteliet combinatie te kopen, zeker ook eens naar dergelijke luidsprekers kijken & natuurlijk luisteren. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vrolik Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 Originally posted by David: heb ik Blueroom Minipods uitgeprobeerd. In eerste instantie was ik enthousiast, want er komt een knap geluid uit die kleine Michelin mannetjes. Na 2 avonden luisteren met een grote variatie in muzieksoorten was mijn enthousiasme aanzienlijk gedaald David bedankt voor de reactie, ik was erg nieuwsgierig naar deze kleine speakers (uiterlijk is erg mooi), maar voor een goed geluid is het dus minder. Ik heb ze nog niet in de hand gehad, maar als je het volume opend vallen ze dus van hun pootjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jenkins Posted 9 maart 2001 Report Share Posted 9 maart 2001 Beste dj, Je vraagt je af of er luisteraars zijn die naar marge van hun Bose speakers gaan luisteren. Het toeval wil dat Bose z'n dealers selecteert en streng in de gate houdt of ze zich aan de gemaakte afspraken en targets houden. Doen de winkels dat, dan verdienen ze een mooie boterham aan Bose. Vandaar dat de niets vermoedende, niet ingelichte koper makkelijk, maar in elk geval intensief wordt "bewerkt" en aangespoort tot het kopen van deze winstmakers. Wellicht een waarschuwing voor potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
david Posted 9 maart 2001 Report Share Posted 9 maart 2001 Lieve mensen (ok, beetje zoet, sorry), De kogel is door de kerk, ik heb de Hepta Spring aangeschaft. Mooie deal gesloten met de dealer, heb de demo's overgenomen voor een knap prijsje. Ze zijn zilverkleurig gespoten met zwart doek, en inderdaad, mijn vriendin is ook erg tevreden met uiterlijk en geluid (dit laatste voor haar iets minder van belang maar toch). De Cabasse iO was bij nader inzien toch 'out of my budget', maar in mijn optiek een, nu in NL nog relatief onbekend maar dat gaat hopelijk veranderen (Haudio?), absolte bose killer. Terug naar mijn Hepta's, ik ben er zeeeeeer tevreden mee. Het geluid is zo ontzettend lekker, van zeer laag tot zeer hoog staan alle instrumenten en vocals in je kamer en met een stereobeeld waar ik soms kippenvel van krijg. Mischa Maiski met solo cello (Bach) scheurt je middenrif door midden, Madonna's laatste CD (weet effe niet hoe die heet maar een mooie opnamekwaliteit overigens) blijkt details te bevatten die ik nog niet eerder op mijn B&W DM220 had gehoord en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de leuke en leerzame correspendentie in dit forum. Ik zal waarschijnlijk niet meer zo frequent aanwezig zijn, maar kan het waarschijnlijk niet nalaten om zo nu en dan een kijkje te nemen. Groetjes, David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts