Haudio Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Wie is het met mij eens over Bose melkpakjes en anderen b.v. Cabasse die heeft ze ook. Alleen dan kan er wel melk in maar pakjes zijn het niet. Met Vriendelijke Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Dit is mijn mening: Ik vind zulke luidsprekers niet geschikt voor grote ruimtes. Klinken wel goed, maar ze zijn te klein, terwijl ze wel veel watt aankunnen. Dit is dan alleen voor Bose, want Cabasse heb ik nog nooit beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Volgens mij word ik hier erg boos van Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Sorrie Theo, Ik moet nog wel zeggen dat ik ze eerst wou kopen, omdat ze compact waren en geschikt waren voor mijn 10m2 slaapkamer. Ze waren ontzettend duur en toen ben ik afgehaakt. Ik nu ook bezig met het samnstellen van een goeie audioset. Ik heb grote Vif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Beste Lars Het antwoord van mij was niet bedoeld als antwoord op jouw schrijven, doch als antwoord op de starter van dit onderwerp. MVG Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 hallo henk, naar mijn mening blijven de zogeheten sub/sat systemen, hoe goed het ook wel niet bedoeld en gemaakt is, nog altijd een alternatief voor een echte luidspreker ! bose hoort eigenlijk meer thuis bij de playmobil en lego, leuk voor de kids en voor brave burgers die de 'stereotoren' hetzelfde zien als ieder ander huishoudelijk en noodzakelijk kwaad zoals oa de magnetron koelkast en diepvriezer. of trap ik nu medeforummers tegen het zere been ?? gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Inderdaad Ron, (en Haudio) Ik ben 't volledig met jullie eens. Bose hoort eigenlijk niet thuis in HiFi-land Persoonlijk vind ik 't rommel. Vooral de melkpakjes klinken slecht. Daarnaast heb ik nog ergens een nederlands audioblad waarin een Bose luispreker werd getesd. Het materiaal wat voor deze speakers doorgaans werd gebruikt is ver beneden de maat, waardoor ook de klank ver achter blijft t.o.v. de betere merken. Ik heb zelfs een foto gezien waarbij men een baksteen op de bodem van de speaker had geplakt om 't geheel nog een beetje degelijke indruk te geven. Kortom, een zeer slechte prijs/kwaliteitsverhouding bij Bose. De z.n "melkpakjes" zijn geloof ik wel erg geliefd bij de dames. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 februari 2001 Author Report Share Posted 3 februari 2001 Hallo Allemaal, Jullie denken net als ik alleen Theo is bose op mij , daarom zal ik maar wat nadelen vertellen. Bose gebruikt conus tweeters uit het jaar ? 200 jaar voor onze jaartelling , deze conus tweeters gemaakt in China door mensen die erg jong zijn zijn erg gericht want dat zijn conus tweeters. Bovendien hebben ze een hoge massa en zijn eigelijk te groot om echt hoge tonen weer te geven daarom klinken ze ook scherp en niet helder zoals sommige mensen denken. Verder betaat het wisselfilter niet en gebruiken ze een lampje om bij teveel vermogen dit probleem op te lossen door te gaan branden.( het lampje dus) Het lampje is een wisselende weerstand, erg goed voor de hooge tonen. Direct Reflecting = fase verschuiving van hier tot gunter betekent dus (HOOFDPIJN) na een tijd luisteren luistermoeheid verschijnselen daarna hoofdpijn erg leuk voor huisvrouwen die er de hele dag naar luisteren en niet weten waar hun hoofdpijn vandaan komt ( nu wel) niet van hormonen dus. Maar inderdaad qua uiterlijk hebben ze beslist een lage vrouwelijke impedantie. Zo beter , Theo ben je nu niet meer bose. Cabasse is een totaal ander verhaal maar dit zal Theo binnenkort ervaren. Met Vriendelijke Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B. Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Beste serieuze luistervrienden, ben het helemaal met de schrijvers eens, bose is de grootste shi... die er is, toch zijn er hele volksstammen die er met "genoegen" naar luisteren, dit niet in de laatste plaats door de niet geringe marge die er op de producten zit alsook door de opdringerige reklame(goede p.r. man). Het lampje kan ik me nog herineren van uit de bose 301 deze werd erin gezet als de tweeter weer eens de geest had gegeven, dit zei waarschijnlijk meer over de gebruiker en de gebruikte set, (te hard spelen met een te lichte versterker)dan over de gebruikte tweeter.301 werd in die tijd ongelofelijk veel verkocht(rond 1978)lage impedantie ( 2 ohm)=veel weerstand, hoge impedantie ( 8 ohm)=minder weerstand ?? Misschien komt er nog eens een aparte web-site voor tevreden bose bezitters,......een kleintje dan! Veel luisterplezier en niet meer bose worden op elkaar, Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Hoi Theo, Het moest eruit, maar ik ben eigenlijk zelf op hifi.nl ook begonnen met Bose. Daar merk je ook dat iedereen Bose niet echt mogen. Er valt ook zoveel over Bose te praten. Omdat ik niet op 2 forums hetzelfde ga schrijven deed ik het hier maar ff wat duidelijker, sorry. Bose heeft toch wel een rage in audioland voort gebracht met die kleine luidsprekers, want veel fabrikanten maakt ze wel. Ik heb die kleine Cabasse op hun website gezien. Die zijn best wel apart. Groetjes Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Lars Ik heb de discussie op hifi.nl gelezen. Hieruit blijkt voor mij dat ik destijds de juiste keuze gedaan heb door deze "melkpakjes" niet te kopen. De opmerking die ik plaatste heb ik destijds in de winkel gehoord waar ik mijn huidige set gekocht heb. De opmerking werd echter geplaatst door een klant. Sedert die tijd weet ik dus dat er (veel) meer is dan de geluidinstallaties die in veel huiskamers staan en die iedereen kent. Neemt niet weg: als je niet beter weet of hoort kun je er best heel tevreden mee zijn. Overigens komt de Bose lifestyle 50 er in het blad Stereoplay 1/2000 altijd nog beter af dan de Beosound 9000 van het merk B&O (= Brengen en Ophalen) terwijl ook dit merk in de volksmond veel genoemd wordt, en iedereen het merk kent. Beide installatie zijn overigens niet de goedkoopsten. MVG Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dj Posted 4 februari 2001 Report Share Posted 4 februari 2001 Een vraag aan B. Sinds wanneer zal een luisteraar zijn luistergenoegen laten afhangen van de marge die er op een Bose-box zit? Groet, dj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 februari 2001 Author Report Share Posted 14 februari 2001 Beste DJ, Als ik het nog eens terug lees kan ik hieruit opmaken dat B bedoelt dat de dealers en/van Bose behoorlijk wat marge maken en het daarom net zo graag verkopen als de mannen in/uit de busjes (OMNI AUDIO) ook zo opdringerig. Zelfde kwaliteit en zelfde marge Volgens mij bedoelt B. dat. Met Vriendelijke Groet, Henk AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dj Posted 14 februari 2001 Report Share Posted 14 februari 2001 Beste Haudio, Bij herlezing begreep ik ook dat hij niet bedoelde wat hij schreef. We zijn het eens over de melkpakken, heb ik de indruk. Met groet, dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B. Posted 14 februari 2001 Report Share Posted 14 februari 2001 Beste Henk en Dick, Mijn misschien wat ongelukkig uitgedrukte opmerking is door Henk precies goed opgepakt, dat is wat ik bedoel de marge voor de dealer geeft in sommige gevallen de doorslag voor de verkoper naar de klant toe wanneer deze om advies vraagt.Zou niet mogen maar het gebeurt helaas maar al te vaak. Groet Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 22 februari 2001 Report Share Posted 22 februari 2001 Henk, hoe zit het nu dan met die Cabasse, want wat ik heb hun website heb gezien is een totaal andere luidspreker. Volgens mij een beetje een soort autoluidspreker ontwerp(meerdere soorten luidsprekers bij mekaar). Groetjes Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 3 maart 2001 Report Share Posted 3 maart 2001 Melkpakjes van bose zijn nog niet goed genoeg voor zure melk. Na een tijd beluisteren wordt je moe in je kop van het schrale geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B.Zoeker Posted 3 maart 2001 Report Share Posted 3 maart 2001 Ik lees die discussie over melkpakjes en cabasse en ik kan vertellen dat dit geen vergelijking is. Die bowlingsballen van Cabasse klinken weergaloos. Volgens mij heb ik ook een manier gevonden om er goedkoop aan te komen of zou de prijs gewoon al zo redelijk zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
david Posted 5 maart 2001 Report Share Posted 5 maart 2001 Wie kan mij vertellen waar ik de Cabasse iO ballen kan zien, horen en kopen? Met de cabasse website kom ik geen fluit verder, behalve dat de plaatjes er goed uit zien. David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 5 maart 2001 Author Report Share Posted 5 maart 2001 Beste David, Ik heb ze zelf gezien en gehoord bij de Firma Audio Selectief in Sneek maar ik denk dat de Importeur : Amroh je wel meer info kan verstrekken waar ze staan. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
david Posted 6 maart 2001 Report Share Posted 6 maart 2001 Maar Haudio, vertel me eens hoe die Cabasse kerstballen klonken, dat is toch hele andere stuff dan die BSE melkpakjes mag ik hopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 maart 2001 Author Report Share Posted 6 maart 2001 Beste David, Dat is niet te vergelijken ! Allereerst heb ik ze gehoort op de VAD show ,daar waren ze aangesloten op een Accuphase set CDspeler van 8000,00 en een versterker van +/- 10.000,00 dus ik dacht die doen het erg goed maar dat is logisch met zo'n set. Nu heb ik ze ook gehoort op een NAD set en div. andere en het blijft super! Dus ze zijn super ! Het vermogen is onwaarschijnlijk hoog iets van 560 watt het rendement is ook hoog iets van 93 db ! En het werkt met het systeem compressie drivers dus net zoiets als muziekinstrumenten. Dat is ook mechanische versterking en daardoor veel minder vervorming en dat hoor je. Met vriendelijke groet, Haudio AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
david Posted 6 maart 2001 Report Share Posted 6 maart 2001 Beste Haudio, Na lang zoeken ontdek ik (via Obbink in Winterswijk) dat de Cabasse bollen F 6000,- per stuk kosten, ik heb de prijs van de bijpassende subwoofer maar niet meer opgevraagd. Bestaat er dan echt geen interieurvriendelijk (=mooi design en makkelijk plaatsbaar) luidsprekersysteem dat ook nog eens goed klinkt in de prijsklasse tot F 2000,-. Ter info, ik heb nu Hepta Spring op proef staan, mooie kasten en mooi geluid mits goed vrij opgesteld en dat laatste is problematisch in mijn vrij smalle en langgerekte huiskamer. De set die ik gebruik is een Denon NS1 overigens (ook strak vormgegeven). Groet, David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 maart 2001 Author Report Share Posted 6 maart 2001 Beste David, Toevallig heb ik het vandaag nog even voor je gevraagd bij Audio Selectief in Sneek. De bollen kosten daar per stuk 999,00 met stand of ophangbeugels (magnetisch) komt er 100,00 per stuk bij. De sub-woofer zit op 1650,00 maar dan hen je wel 1 met een compressiedriver. Het totaal is dus 3648,00 + evt 200 voor montage = 3848,00. Ik weet het dat zijn Bose prijzen , maar totaal geen Bose kwaliteit. Het is klein en je voelt je audiofiel (ben je ook) met echt een super goed geluid ! Dat betekent dus 1924,00 per speaker als je het los zou gaan berekenen. Je versterker kan met een klein vermogen toch realistische niveau's bereiken door het hoge rendement van 93 db !! Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vrolik Posted 6 maart 2001 Report Share Posted 6 maart 2001 Hoe zit het dan met die Minipods, is dat serieus?, lees er wel over, maar zie geen ervaringen van gebruikers. Bose als je van melkpakjes houdt, en Cabasse als je voorkeur geeft aan borst voeding?voeding. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts