Jump to content

Ondergeschoven kindje , de phono-trap

Arden
 Share

Recommended Posts

Toevallig vandaag het nieuwe Duitse blad LP gekocht bij de kiosk. Stond een test van phonotrappen in waaronder de ASR mini. Overigens kwam de goedkoopste het "beste"uit de bus. Ik meen dat het een Trigon (?) was.

Carl

Die zgn. tests veeg ik altijd m'n r**t mee af , las ik ergens niet iets over andermans oren.....

Tjonge dat is wel extreem audiofiel. Dat doen we hier toch met gewoon wc papier hoor. Is een stuk goedkoper :D

Ik ben ook huiverig voor tests , maar ze geven vaak wel klankindrukken op basis waarvan ik een voorkeurslijstje maak. Overigens heb ik op basis van een test van Michael Fremer een Black Cube gekocht in een tijd dat die nergens in NL te koop was. Hij was in Duitsland zoveel goedkoper dan in de US (waar Fremer hem al goedkoop vond in vergelijking met de concurrentie) dat ik dat risico wel wilde nemen. Nooit spijt van gehad.

Carl

Ik denk dat Arden wel en punt heeft. Ook ik speel met een tamelijk opgetuigde combi en een minder bijbehorende phonotrap. De FB-S met SME3500 arm en Benz L2 Wood is wel een nieveau hoger dan de Phonopre van Transrotor, ook al heb ik die zwaar gemod (andere voeding, andere condesatoren). Er is zeker nog het eea meer uit de spelercombi te halen, maar het geld groeit me nog steeds niet op de rug en heb nog andere projectjes lopen.Tot die tijd zal de gemodde Transrotor phono het uit moeten houden ;)

Tja, je kan het soms treffen Carl. Maar tegenwoordig zijn de meeste spullen goed tot zeer goed en gaat het om details in de marge. Eigenlijk zit er voor de meeste recencenten niets anders op dan maar wat in de rondte te zwammen.

Als je geluk hebt schetsen ze hooguit een aardige "coleur locale". Helaas kom je dat maar zelden tegen.

@Stef,

Eigenlijk kun je van dat soort spullen alleen wat zeggen door er langere tijd naar te luisteren in je eigen situatie. Wat op het eerste gehoor best goed klinkt kan op termijn toch tegenvallen. En soms maak je het mee dat wat op het eerste gehoor een beetje twijfelachtig klinkt na enige gewenning eigenlijk erg lekker klinkt.

;)

Hai Pjotr,

Ik ben nog uit de JK school maar ben daar toch wel een beetje op teruggekomen. Mijn ervaring is dat er bij versterkers toch wel verschillen zijn te horen die ik als verbetering ervaar. Bij versterking van kleine stroompjes afkomstig van een MC zou dat dan ook moeten opgaan. Maar goed ik koop het alleen als ik het in huis heb gehad en overtuigd ben. Ik kom er nog wel een keer op terug.

Carl

ach ik speel met een Rega P25 en een Clear Audio Pre. en het bevalt mij prima. De pre is 3 keer zo goedkoop als de P25 weet niet of dit een redelijke verhouding word gevonden maar mij bevalt het prima.

Nu nog een keer een mooi element.

Staat trouwens op Hifi.nl nog een Trigon phono pre incl. accuvoeding te koop.

Frank. :D

Beste,

Dat klopt ,de man heeft op dit moment een ASR mini basis te leen.

En omdat ik de Trigon ook ken weet ik waarom hij te koop is .

Maar uiteindelijk zal hij hoogst waarschijnlijk voor een buizen pre pre gaan , omdat dat zijn installatie waard is , en er ook bij past.

In phono pre's zitten echt enorme verschillen , er werd gezegd dat een Lukaschek van Benz Micro erg goed is , de elementen zijn prima , maar de PP- 1 T 9 kan mij niet echt overtuigen.

Een Phono Equalizer van Sphinx wel en is nog steeds mijn ''Referentie'' alles wat eronder zit is minder goed en alles wat erboven zit is beter, dit onafhankelijk van de prijs.

Zelf speel ik met een Sphinx phono pre .

MvG,

Haudio

:rolleyes:

• Members
In phono pre's zitten echt enorme verschillen , er werd gezegd dat een Lukaschek van Benz Micro erg goed is , de elementen zijn prima , maar de PP- 1 T 9 kan mijn niet echt overtuigen.

Een Phono Equalizer van Sphinx wel en is nog steeds mijn ''Referentie'' alles wat eronder zit is minder goed en alles wat erboven zit is beter, dit onafhankelijk van de prijs.

De Lukaschek heeft het zelfde ''probleem'' als de Linto , nl ontwikkeld voor hun eigen elementen.

Met mijn Ortofon Jubilee deed hij het ook schitterend , maar ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen inderdaad een mismatch is.

Maar daar is gelukkig de optie ''thuis proberen'' voor...

Groet ,

Marco

• Members

Vind zojuist nog een setup in de HVT no 3 2005 pagina 41

Concert Pol Audio , een hoop info , en dan "een 100 kilo luchtgelagerde Maplenoll Apollo met Ortofon MC-2000 mk II en een Primare R20 phono versterker...''

Heb je dus weer een tafel van een vermogen met een pre van 680 euro....

Ik wil deze pre echt niet afkraken ,maar je doet je tafel zo gewoon tekort , zeker als je naar de rest van de randapparatuur kijkt

Guest Kraus vonBentinck

:D

Bedank net iedereen in de felicitatie topic;

Sodejuu/Roger is geloof ik ook jarig maar hij houdt zijn jeugdige leeftijd geheim :confused:

Sodejuu/Roger is geloof ik ook jarig maar hij houdt zijn jeugdige leeftijd geheim :confused:

Nou, 1 keer per jaar jarig zijn is genoeg hoor :o:rolleyes::lol: Ik ben dus nog NIET jarig. Nog lang niet (zie profiel) :D;)

Nou, 1 keer per jaar jarig zijn is genoeg hoor :o:rolleyes::lol: Ik ben dus nog NIET jarig. Nog lang niet (zie profiel) :D;)

Net jarig geweest dus ...

MvG,

Haudio

Guest Kraus vonBentinck

sorry Sodejuu; ik heb je posting verkeerd gelezen; ik meende dat je je verjaardag net zo had gevierd als ik; wel toevallig dacht ik nog.

Maar, je hebt inderdaad de mijne feilloos beschreven :D

Ik ben benieuwd hoe hoog de balk ligt waar de enveloppes over heen zouden moeten.

Maar mijns inziens haal je inderdaad pas alles uit je platenspeler met een kwalitatief evenredige phono...

De phono haalt het uit het element. Niet uit de draaitafel daar komt als het goed is tenminste geen geluid uit.

Je hebt wel gelijk met je stelling , de ogen zijn vaak groter dan de oren. ;)

• Members
De phono haalt het uit het element. Niet uit de draaitafel daar komt als het goed is tenminste geen geluid uit.

Heb je wel eens naar het verschil in loopwerken geluisterd? (ziet er een beetje raar uit die zin)

Maar er zit echt een wereld van verschil in loopwerken....hoe dat kan , 'k zou het niet weten

Echter , een goede tafel samenstellen is niet zomaar 1,2,3 gebeurd, maar als je dit voor mekaar hebt ,en je steekt ook nog tijd in een goede match met de pre , kun je echt een top resultaat bereiken...

Groet ,

Marco

Ben druk bezig een goede phonotrap uit te zoeken.

De interne accuphase phonotrap viel tegen.

De trigon die ik daarna probeerde was het ook niet.

De ASR die er nu aan hangt klinkt een stuk beter.

Ik verbaas me erover dat er nog zulke grote verschillen mogelijk zijn door het veranderen van prepre aangezien ik maar draai met een NA Horizon met Roksan Corus Black element.

mj

Ik heb de simply phono van unison research, met een ace low(0,3mv).

Mijn ervaring in deze combinatie is dat de spanning van de ace te laag is voor de simply phono, wordt ook bevestigd door de importeur van unison.

Wat is beter een step up trafo of een element met een hogere spanning. :confused:

DEPETER