Jump to content

Audio Note

rein56
 Share

Recommended Posts

Op hear.nl staat een gemodificeerde audio note an cd 2 te koop. De verkoper heeft me een redelijk overtuigend verhaal gemaild, maar graag had ik wat ervaringen van anderen vernomen. Even luisteren gaat gezien de afsatand niet.

Groet,

Rein.

NB het gaat om deze speler

Een tot het uiterste geupgrade cd-speler van het gerenomeerde merk Audio Note.

De eerste upgrades zijn uitgevoerd door de Groef Audio uit Groningen. Vele Black Gate onderdeeltjes hebben hun weg in deze speler gevonden. De CD2 heeft een buizenvoeding voor het annaloge deel. Dit staat garant voor een intense muziekbeleving met veel emotie. De laatste upgrade bestond uit de XO3 Tentklok met zijn eigen tentvoeding. Dit maakt hem ook uitermate geschikt als loopwerk. Hij vind zijn gelijke pas in een Meridian 588

Welk type is het, hoe oud is de speler en wat was de nieuwprijs van het apparaat. Ik heb ooit een Audionote speler . Dit klonk zeer lekker, het type weet ik niet meer maar mijn keuze is destijds gevallen op een speler die zelfs nog iets duurder was omdag de openheid en weergave ff net wat frisser was.

Ik praat dan in de prijsklasse 2500-3000 Euro nieuw.

Let wel, het blijft een risico om zonder te luisteren te kopen! B)

• Members

Ik ken deze speler niet , maar het lijkt me een ouder OEM Denon model of zo.De prijs van 750 euro lijkt me ook wat veel , maar zoals ik al schreef ik ken het apparaat niet....

• Members

Als dat ding 999 pond was , was dat toen 3000 gulden denk ik. Als hij 4jaar oud is , lijkt 40 % mij reeel oftewel 1200 gulden oftewel 550 euro .

Maar blijft nog steeds , ik ken dat ding dus niet.Als jij hem zou gaan beluisteren , en je bent er helemaal lyrisch over ,zou voor je gevoel 750 euro ook nog een koopje kunnen zijn. Koop alleen nooit onbeluisterd of op advies van derden...

Ik ken de speler niet, ik weet wel dat De Groef een goed bekend staande zaak is met veel kennis van Audio Note. Ook staan zij erg goed aangeschreven als modificatie bedrijf. Ik heb zelf eenmaal iets laten aanpassen door hun en was zeer te spreken over het resultaat. Het zou zo maar eens erg de moeite waard kunnen zijn!

Op hear.nl staat een gemodificeerde audio note an cd 2 te koop. De verkoper heeft me een redelijk overtuigend verhaal gemaild, maar graag had ik wat ervaringen van anderen vernomen. Even luisteren gaat gezien de afsatand niet.

Groet,

Rein.

NB het gaat om deze speler

Een tot het uiterste geupgrade cd-speler van het gerenomeerde merk Audio Note.

De eerste upgrades zijn uitgevoerd door de Groef Audio uit Groningen. Vele Black Gate onderdeeltjes hebben hun weg in deze speler gevonden. De CD2 heeft een buizenvoeding voor het annaloge deel. Dit staat garant voor een intense muziekbeleving met veel emotie. De laatste upgrade bestond uit de XO3 Tentklok met zijn eigen tentvoeding. Dit maakt hem ook uitermate geschikt als loopwerk. Hij vind zijn gelijke pas in een Meridian 588

2 dingen :

Black gate`s zijn klere dingen ( tenzij je het voortdurend onder spanning houdt , dan kan je niets mooiers hebben)

Tent Clock vervangen door een goeie. ( die van Van Medevoort )

Black gate`s zijn klere dingen ( tenzij je het voortdurend onder spanning houdt , dan kan je niets mooiers hebben)

Als je het niet goed doet dan kan het nogal traaaaaaag klinken. Echter De Groef weet heel goed wat ze doen met Black Gate.

Als je het niet goed doet dan kan het nogal traaaaaaag klinken. Echter De Groef weet heel goed wat ze doen met Black Gate.

Huh? Worden ze opgevoerd? :blink:

Huh? Worden ze opgevoerd? :blink:

Ja, door het dag en nacht onder spanning te houden. Kan die groef niets aan veranderen. :D

Ik heb hier een vergelijkend warenonderzoek van What Hifi uit 2001 waar deze AudioNote ook in besproken wordt. Als je interesse hebt laat het me even weten, dan scan ik hem.

Enno :)

Ja, ach op het verkeerde been gezet door de omerking "vergelijkend warenonderzek". Ik dacht dat er iets was waarin de speler vergeleken werden met andere. Zal tcch ook de verkoper eens vragen of er niets te regelen valt met versturen en luisteren in mijn eigen set op mijn kosten. De speler zou een Marantz cd 63 MK2 KI moeten vervangen.

Rein.

Oeps 2

Betreft een ander stuk uit What Hifi (stuk later ook, 2001 ipv 1997). Is een vergelijking tussen Audio Note CD2.1X, Creek CD53, Marantz CD17Mk2 KI, Myrad MCD 600, Naim CD5 en een Sugden Bijou CD Master.

Alsnog interesse?

Enno :)