beunky Posted 24 maart 2005 Report Share Posted 24 maart 2005 Beste mensen, heeft iemand ervaring met de ASR Mini Basis? Mijn huidige draaitafel is een Thorens TD 160 Super met een SME-3009 Series III arm en een Goldring Eroica LX element. Alvast bedankt. En ja, ik ga uiteraard wel zelf luisteren (en ik heb ook al contact gehad met Haudio ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 maart 2005 Report Share Posted 24 maart 2005 Nog niet beluisterd, maar zat wel in de planning. Hij schijnt beter te zijn dan de Transrotor en misschien zelfs beter dan de Sphinx. Ik weet het echter niet. Ik zit wel ook aan een andere phonotrap te denken en de ASR ZAT in de in de selecte groep "mogelijke vervangers". Intussen heb ik het wat bijgesteld en ga morgen eerst eens naar een mooie Roksan Caspian luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 maart 2005 Author Report Share Posted 24 maart 2005 Wat kost de Roksan? Ik ben bang dat ie buiten mijn budget valt, net als de Sphinx overigens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 maart 2005 Report Share Posted 24 maart 2005 Dat geloof ik ook. Volgens mij kost die ergens in de regionen van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 maart 2005 Report Share Posted 24 maart 2005 Hier staat nog 'n vrijwel nieuwe phonotrap tussen.... MARKTPLAATS.NL Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 maart 2005 Author Report Share Posted 24 maart 2005 @ Hans: Te duur 600 euro is eigenlijk wel het maximale dat ik er voor kwijt wil/kan. @ Ruud: ik weet het Maar ik verwacht dat ik niet de enige ben die dat weet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 maart 2005 Report Share Posted 24 maart 2005 In de kiosken ligt een "nieuw" Duits blad voor 5euro. Het heet LP, is alleen gewijd aan de draaitafel/vinyl en het gaat om nr.3 (1 en 2 zijn niet in Nederland geimporteerd) Daarin worden een aantal phonotrappen getest waaronder de ASR Mini basis. De beschrijving van de ASR is reeel. Goed laag, beetje analoge klank (ietsje warm), mooi en niet schril hoog, ruiim voldoende dynamiek,stil, netjes opgebouwd met prima componenten en een goede voeding. Voldoende instelmogelijkheden. Er wordt gesteld dat de ASR het meest gebaat is bij een levendig, helder element. In de test is de ASR niet de "winnaar" maar de omschrijvingen zijn veel waardevoller dan de puntentelling. De test lijkt me voor jou interessant. Bij Henk kun je volgens mij 3 van de 6 geteste phonotrapjes beluisteren, waaronder de trap met iets meer punten dan de ASR. Vast staat in ieder geval dat voor rond de 500euro al hele mooie phonoversterkers hebt. Ik heb gemerkt dat goede instelmogelijkheden een zeer belangrijke overweging zijn bij het wel/niet kiezen voor een phonotrap en dat je vooral aan Henk moet vragen om de veelal losse voedingen even in de buurt van de scoop/element te houden vanwege de grote storing die die krengen vaak veroorzaken. Meestal onhoorbaar, maar het doet zeker geen goed. Veel succes gewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 maart 2005 Author Report Share Posted 24 maart 2005 Denon MC Kun je geen buil aan vallen Dan is de NAD PP2 toch een heel stuk beter optie Maar ik wil juist iets wat duidelijk b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 maart 2005 Members Report Share Posted 25 maart 2005 Primare R20 ? , de Van Medevoort PHM 3 ?en zo zullen er nog wel een paar zijn. Dit zijn stuk voor stuk goede produkten ,maar mijn ervaring is wel dat je bij deze prijsklasse na verloop van tijd toch weer wat onrustig wordt ,en weer wilt gaan opwaarderen. Zoek je het echter in de 1000 euro + (of 2e hands dus weer rond de 500)ga je gewoon nog 2 stappen verder... Nu is het natuurlijk onzin om zo'n relatief dure pre aan een tafel van 500 euro te hangen , maar een investering aan deze kant(niet alleen in geld) levert altijd z'n vruchten af. Zorg in iedre geval voor een goede match, en hou in je achterhoofd wat je later nog zou willen veranderen met bv je tafel/arn of element. Beter nu 200 euro meer uitgegeven als volgend jaar weer verkopen voor een andere pre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 Hoi Mark/Beunky, Het is een vast gegeven op dit forum dat welk budget je ook noemt, je altijd het advies krijgt nog even door te sparen voor iets beters omdat je dan nog minstens "2 klassen beter speelt". Hoe die klassen in elkaar zitten weet geen mens ooit uit te leggen. Als je iets moet zoeken wat speciaal de goedkeuring van anderen moet wegdragen dan doe je jezelf tekort. Het is een koud kunstje om 20 phonotrapjes, inclusief buizentrappen(ASL bijv.), op te noemen voor een budget onder de 500 euro. Het is echter onmogelijk om al die apparaten ook werkelijk zelf te beoordelen. Het oude verhaal. Dat geldt voor jou en voor ieder van de welgemeende adviezen. Van wie krijg je nou een advies dat berust op een doorwrochte zoektocht in de phonotrappenwereld? Het is allemaal van iets gelezen gecombineerd met stokpaardjes en vooroordelen. Volgens mij heb je net een paar maanden een draaitafel (en een hele mooie nieuwe set trouwens) en als je die nu alweer moet gaan beschouwen als tijdelijk met het oog op de toekomst kom je nooit aan muziek draaien toe. Er zijn hier ook zat verhalen te lezen van mensen die doltevreden zijn met een hele draaitafel-set-up van 500 euro. Probeer gewoon het Herculeswerk te volbrengen om enkele trappen binnen je budget te beluisteren en als je achteraf in staat zou zijn om uit te leggen waarom je die wel en een ander niet hebt gekozen, dan heb je het zelf goed gedaan en publiceer je hear je ervaringen en hebben anderen er ook nog wat aan. Meestal gaat het zo dat men zijn aankoop lyrisch meldt maar in de verste verte niet kan uitleggen waarom dit of dat nou het ideale apparaat is, meer dan een ander apparaat dat zou zijn. Meestal zit er tussen de regels door iets van wanhopige zelfbevestiging in. In 9 van de 10 gevallen ligt er echter aan zo'n aankoop niets anders ten grondslag dan het graag willen hebben. Ook helemaal niet erg. Ik heb begrepen dat de Creek hoofdtelefoonversterker je goed bevalt, ook Creek maakt leuke phonotrappen. Zijn bovendien een mooi voorbeeld van een modeverschijnsel: Creek was een tijdje erg in, nu weer helemaal uit. Lees de verhalen nog eens over de van de Hul speakerkabels. Veel plezier aan de speurtocht toegewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 Ik heb voordat ik m'n huidige phonotrap kocht een tijdje een Clearaudio Basic gebruikt. Wanneer je de aanpassing intern kloppend maakt is dit een heel mooie phonotrap voor 't geld (Ik dacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 25 maart 2005 Author Report Share Posted 25 maart 2005 Ik ga vanmiddag de Sphinx en de ASR beluisteren in Sneek, ik laat me in de keuze van wat ik vanmiddag ga luisteren beperken door de experts aldaar, ik heb er mijns inziens niet genoeg verstand van om te zeggen van die en die lijkt me ook wel mooi, als Henk en PD mij zeggen dat die niet bij mijn smaak cq mijn element past, dan geloof ik ze op hun woord Ik zal mijn bevindingen denk ik maar eens schriftelijk vastleggen en op het forum zetten Ik ben erg benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 Een aangename middag toegewenst, streng zijn tegen Henk zodat je nog aan luisteren naar de phontrappen toekomt en volgens mij heb je nu al meer nagedacht over de phonotrap dan er gemiddeld tijd wordt besteed aan het kopen van een hypotheek. Wat kan er nog verkeerd gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 25 maart 2005 Author Report Share Posted 25 maart 2005 Een aangename middag toegewenst, streng zijn tegen Henk zodat je nog aan luisteren naar de phontrappen toekomt en volgens mij heb je nu al meer nagedacht over de phonotrap dan er gemiddeld tijd wordt besteed aan het kopen van een hypotheek. Wat kan er nog verkeerd gaan? Henk is er vanmiddag niet, heb ik begrepen Scheelt weer een zorg;) Geintje Henk! Ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 26 maart 2005 Author Report Share Posted 26 maart 2005 Verslag van gistermiddag is in de maak, ik hoop jullie er in de loop van de middag deelgenoot van te kunnen maken. Tevens heb ik afgelopen week de beslissing genomen om iets met de versterking en een dac te gaan doen, hopelijk kan ik daarvan al eind volgende week of anders begin van de week daarna genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 26 maart 2005 Author Report Share Posted 26 maart 2005 Gisteren naar Sneek getogen. Eenmaal daar gearriveerd natuurlijk met de gebruikelijke hartelijkheid ontvangen, Henk was wel zelf aanwezig maar ik ben streng geweest en dus vrij snel met luisteren begonnen (ik was ook niet vroeg, in verband met een afspraak eerder op de middag waar ik niet onderuit kon). Eerst maar eens wat klassiek. De set is overigens de bij de vaste klanten bekende Accuphase E-212 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 Hai Beuky, Dat is niet eerlijk om ons zo nieuwsgierig te maken. Wat is nu die top of the pops? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 26 maart 2005 Author Report Share Posted 26 maart 2005 Daarover wil ik jullie nog even in spanning laten, ik ben benieuwd of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 Daarover wil ik jullie nog even in spanning laten, ik ben benieuwd of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 Leuk verhaal trouwens. Zo zie je maar weer eens, zoveel mensen zoveel smaken. Ik heb zelf jarenlang naar volle tevredenheid met de Sphinx geluisterd, maar inmiddels gaat het er bij mij ook naar uit zien dat de hemelse klanken van de Jan Allaerts met een andere/betere voortrap toch beter tot hun recht komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 26 maart 2005 Author Report Share Posted 26 maart 2005 Daarover wil ik jullie nog even in spanning laten, ik ben benieuwd of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 R? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 26 maart 2005 Author Report Share Posted 26 maart 2005 Ik zeg nog steeds niets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 En de B van budget dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 S van Silver Cube? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts