Audiopaul Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 In welke prijsklasse zit die Unison Research Simply Phono trouwens en hou verhoudt deze zich gehoormatig met bijvoorbeeld de Roksan Phono Reference? Ha die Audio-Paul, De Roksan geeft muzikale emotie weer, dat doet de Unison Research Simply Phono ook en niet te vergeten de Lehmann Silver Cube ook. Ik geloof dat de Roksan op 1550,00 zit ,, ,, ,, ,, ,, ,, 1250,00 ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, 2700,00 ,, Dus er zit soms niet super veel verschil in. Mark heeft van boven staande 1 gehoord. De URS is en buizen phono trap, dus klinkt het naar buizen....... MvG, Haudio PS maar het is wel allemaal top Ook de Linn Linto is goed, maar als ik de testen lees , komt hij er te goed uit : ) Bedankt voor de info. Tot dusver ben ik zeer onder de indruk van de Roksan in vergelijking met de Sphinx. De stage neemt fors toe en in het laag is de Sphinx sowieso geen partij voor de Roksan. De kracht en detaillering van het laag is m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Hoi Paul, Ik ben zeer, zeer nieuwsgierig naar je ervaringen in de verschillen tussen de JA en de Glider en dan met name op het gebied van drive in het hoog en "slam", kortom levendigheid. Kan de JA ook echt vlammen? Begeesteren in fraaiheid, dat geloof ik wel maar kun je er ook voldoende van schrikken indien nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Hai Paul, Ik hoop dat je nog een keer de Silver Cube probeert. Jouw mening over de vrschillen zou ik wel willen horen. Wat Beunky betreft zou ik toch een beetje voorzichtig zijn met te weinig gain. Je bent nog jong en je koopt zeker nog een ander element.Ze zeggen dat hoe minder spanningsafgifte hoe mooier het geluid. Ik heb dat overigens nooit uitgeprobeerd. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Ik doe het niet graag maar voorlopig en onder voorbehoud moet ik dePeter wel een beetje gelijk geven.Voor beunky is het niet relevant met zijn Goldring trouwens, maar of je te weinig gain in de phonotrap goed maakt met het opendraaien van de volumeknop? Ik weet het zo net nog niet. Misschien is dat afhankelijk van de rest van de keten. Ik heb op het ogenblik het zwarte kastje met max gain ingesteld en bij een bepaald element leidt dat er toe dat het van wat laid-back naar wat minder vlak gaat, de levendigheid ten goede komt dus. Ik ben er nog niet uit maar het is ook moeilijk, he Ik heb eens een simply phono 2ehands voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 maart 2005 Author Report Share Posted 27 maart 2005 Hai Paul, Ik hoop dat je nog een keer de Silver Cube probeert. Jouw mening over de vrschillen zou ik wel willen horen. Wat Beunky betreft zou ik toch een beetje voorzichtig zijn met te weinig gain. Je bent nog jong en je koopt zeker nog een ander element.Ze zeggen dat hoe minder spanningsafgifte hoe mooier het geluid. Ik heb dat overigens nooit uitgeprobeerd. Carl Zoals je las, dat zal dan waarschijnlijk wel een JA worden Voorlopig gaan we echter nog eerst maar genieten van mijn Goldring Desalniettemin bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Hai Paul, Ik hoop dat je nog een keer de Silver Cube probeert. Jouw mening over de vrschillen zou ik wel willen horen. Wat Beunky betreft zou ik toch een beetje voorzichtig zijn met te weinig gain. Je bent nog jong en je koopt zeker nog een ander element.Ze zeggen dat hoe minder spanningsafgifte hoe mooier het geluid. Ik heb dat overigens nooit uitgeprobeerd. Carl Ha die Carl, Natuurlijk heb je gelijk , dat je goed moet weten wat je totale kombinatie is/wordt. Indien je een luidspreker heb , met relatief kleine woofers en een hoog rendement dan hoef je je geen zorgen te maken over te weinig spanning, mits de totale keten klopt. Verder is bij een JA de magneet sterker te magnetiseren en zal daardoor meer spanning af geven dit kan tussen 400 micro Volt en 1.2 m Volt dus aan de spoeltjes wordt niets veranderd. Dat is bij sommige Ortofon's heel anders , lage impedantie en lage spanning . Gelukkig zijn er veel verschillende elementen en ook veel verschillende phonotrappen. En om niet te vergeten, je kunt er altijd een step-up voor zetten , indien nodig. Dus vast zit je nooit. Tis maar wat je wil. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Hoi Paul, Ik ben zeer, zeer nieuwsgierig naar je ervaringen in de verschillen tussen de JA en de Glider en dan met name op het gebied van drive in het hoog en "slam", kortom levendigheid. Kan de JA ook echt vlammen? Begeesteren in fraaiheid, dat geloof ik wel maar kun je er ook voldoende van schrikken indien nodig? Hoi Kraus, Het aspect wat jij noemt was ook een klein beetje mijn "vrees" omdat juist die levendigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Hai Paul, Ik hoop dat je nog een keer de Silver Cube probeert. Jouw mening over de vrschillen zou ik wel willen horen. Wat Beunky betreft zou ik toch een beetje voorzichtig zijn met te weinig gain. Je bent nog jong en je koopt zeker nog een ander element.Ze zeggen dat hoe minder spanningsafgifte hoe mooier het geluid. Ik heb dat overigens nooit uitgeprobeerd. Carl Dag Carl, De Lehnman is twee keer zo duur als de Roksan en dat valt voor een hardwerkende ICT'er, die n Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Ik doe het niet graag maar voorlopig en onder voorbehoud moet ik dePeter wel een beetje gelijk geven.Voor beunky is het niet relevant met zijn Goldring trouwens, maar of je te weinig gain in de phonotrap goed maakt met het opendraaien van de volumeknop? Ik weet het zo net nog niet. Misschien is dat afhankelijk van de rest van de keten. Ik heb op het ogenblik het zwarte kastje met max gain ingesteld en bij een bepaald element leidt dat er toe dat het van wat laid-back naar wat minder vlak gaat, de levendigheid ten goede komt dus. Ik ben er nog niet uit maar het is ook moeilijk, he Ik heb eens een simply phono 2ehands voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Hoi Paul, De gave van het woord is een mooi ding Ik ben je zeer erkentelijk Opvallend detail van de JA vind ik bijvoorbeeld de articulatie van stemmen, dit is veel duidelijker te volgen dan bij de elementen die ik tot nu toe heb beluisterd. Je hoort nu hoe een stem aanzet, inademt voor de volgende zin en tekst is veel duidelijker te volgen. Daar ervaar ik ook een heel opvallend verschil met de Glider, deze doet dat veel "gladder" en dus minder informatief. Hierin ga ik voor de volle 100% met je mee De JA heeft me tot nu toe op geen enkel aspect teleurgesteld, integendeel. Echter de JA doet dit allemaal en met een gemak en vanzelfsprekendheid dat het misschien wat minder opvalt dan bij de Glider. Daar raak je voor mij de kern van de zaak. Op de LP "Angstlos" van Nina Hagen wordt in het laatste nummer op kant I een glas kapotgegooid waarna de Red Hot Chili Peppers een knallende drumsolo inzetten. Daarbij moeten de scherven je wel om de oren vliegen anders is het effect weg. Je hebt een fel "badkamergeluid" nodig waarbij je kunt horen dat het glas kapot springt tegen de tegels en de scherven over de vloer kunt horen rinkelen. Als er al een tekortkoming in de JA zou zitten, dan zit-ie volgens mij hier. Is dat snelheid, is dat een kwestie van de lange inspeelduur, of is dat het karakter van een JA? Het zou ook kunnen zijn dat met de Roksan, Mark Levinson & Thiels dit knallende, heldere hoog er wel perfect uitkomt. 1 buitengewoon sterk punt van de JA is mij verder ook nog opgevallen: de manier waarop hij (zij?) omgaat met plaatruis, het is in dat opzicht een gladde rit, zo stil heb ik het (ook met koptelefoon) nog nooit gehoord. Dat zal wel te danken zijn aan een perfect geslepen naald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Ik doe het niet graag maar voorlopig en onder voorbehoud moet ik dePeter wel een beetje gelijk geven.Voor beunky is het niet relevant met zijn Goldring trouwens, maar of je te weinig gain in de phonotrap goed maakt met het opendraaien van de volumeknop? Ik heb eens een simply phono 2ehands voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Allereerst was het afgelopen vrijdag een zeer vermoeiende dag. In feite heb ik 2 zware dagen achter de rug (met extreem weinig slaap) en het weekend is ook nog eens een uur korter. Ik zit nu echt behoorlijk vermoeid dit stukje te tikken en moet uitkijken dat ik zometeen niet de afdrukken van de knoppen van het toetsenbord in spiegelschrift in mijn gevel heb staan. Zoals jullie gemerkt hebben, ben ik afgelopen vrijdag bij Paul gaan luisteren. We kennen elkaar nu al 4 jaar en het is er eerder nooit van gekomen. Paul is wel al een aantal keren bij mij geweest en ik ook wel bij hem, maar dat was dan meestal als tussenstop om naar Henk of elders te gaan. In het begin van dit forum waren we dan ook berucht als duo Paul heeft een aantal weken geleden de Okki Nokki aangeschaft en naar aanleiding van dat topic had hij zijn zinnen gezet op het schoonmaakgoedje L'Art Du Son. Dat heb ik voor 'm geregeld. Daarbij wilde hij ook nog zijn MF X-Can V2 laten verbouwen. Alles kan, dus soldeerbout en condensatoren mee en hup naar Paul. Die "verbouwing" duurt ca een uurtje en daarna konden we gaan luisteren. Ik had wel wat eigen LP's meegenomen. Dat is niet nodig, want Paul heeft er genoeg. Ik luister echter meestal andere muziek dan Paul en om een goeie indruk te krijgen kun je dat beter met "eigen werk" doen. Ik heb 2 nummers die ik als referentie gebruik, nl Fish met "A Gentlemans Excuse Me" en Dave Brubeck's "Take Five". De Lp's zijn doodnormale LP's, dus geen speciale 180gr of geremasterde persing of iets dergelijks en zijn uit de grabbelbak van de kringloopwinkel gekomen. Wat wel opvalt is dat deze LP's in standaard uitvoering geweldig open en dynamisch klinken (chapeau voor de opnametechnici). Het luisteren. Tja, wat moet ik zeggen. Ik ken de Glider en ik heb bij Henk ook al eerder van een JA mogen genieten. De Sphinx is bekend en de combi Glider Sphinx is mij net iets te open. Het kan bij sommige opnames wel eens agressief overkomen, ondanks dat het dat niet is. Dit wetende van de Glider heb ik toen zelf een Benz L2 Wood aangeschaft. Die klinkt net iets voller (volgens sommigen minder neutraal door de resonanties van het houten huisje). In mijn set prefereer ik deze sound. Het past beter bij het geheel. De JA is wel een klasse beter. Die laat alles horen zoals het moet. Ik kan me geen element voorstellen die het nog beter doet. Een stap naar bijvoorbeeld een Formula 1 zou ik dus nooit maken of je moet geld te veel hebben, of een geweldige set die dan buiten alle proporties kost. Voor de "normaal sterfelijken" is de JA echt de top. Ik vind 'm zelfs mooier dan de Koetsu die bij Henk ook aanwezig is en 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Leuk verhaal, Sodejuu. En dan heb je nog niet eens geschreven over het gepriegel met de scoop, de eigenwijze led in de XCan , al het lekkere eten enz. enz. Je had van mij dit verhaal rustig in de aparte recensietopic kunnen plaatsen, want alleen het feit d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Leuk verhaal, Sodejuu. En dan heb je nog niet eens geschreven over het gepriegel met de scoop, de eigenwijze led in de XCan , al het lekkere eten enz. enz.Je had van mij dit verhaal rustig in de aparte recensietopic kunnen plaatsen, want alleen het feit d Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Er zijn hier op het forum diverse mensen met een buizen phono pre pre, en stuk voor stuk hebben ze een step up. Wel raar eigenlijk, want volgens de expert is dit niet nodig. Maar ik rust mijn zaak. DEPETER. Hallo Peter, Ook ik heb een buizen pre n.l. de Moscode Super-It geschikt voor MM en MC, aan gain geen gebrek maar met mijn Aitos pre-pre klinkt het een stuk krachtiger/dynamischer/levendiger/ruimtelijker, kennelijk is dat eerste stukje versterking ontzettend belangrijk. Probeer als je de gelegenheid hebt eens de step-up van Berend in jouw keten eigenlijk had ik behalve de ontkoppelaars dus ook mijn pre-pre moeten meenemen Hallo Ruud, Gaat deze week gebeuren. Toch leuk om te horen wat zulke ontkoppelaars kunnen doen. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Ik doe het niet graag maar voorlopig en onder voorbehoud moet ik dePeter wel een beetje gelijk geven.Voor beunky is het niet relevant met zijn Goldring trouwens, maar of je te weinig gain in de phonotrap goed maakt met het opendraaien van de volumeknop? Ik weet het zo net nog niet. Misschien is dat afhankelijk van de rest van de keten. Ik heb op het ogenblik het zwarte kastje met max gain ingesteld en bij een bepaald element leidt dat er toe dat het van wat laid-back naar wat minder vlak gaat, de levendigheid ten goede komt dus. Ik ben er nog niet uit maar het is ook moeilijk, he Ik heb eens een simply phono 2ehands voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 maart 2005 Author Report Share Posted 28 maart 2005 Als de Unison er komt (en ik ben bang dat dat wel het geval is ) dan is het budget voorlopig schoon op Dus een step-up trafo komt er voorlopig echt niet Dan maar liever doorsparen voor een JA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Met jouw element (en veel andere elementen) heb je die icm de simply phono ook totaal niet nodig. Je komt alleen in de problemen (?) met echte low-output elementen waarbij 52dB gain niet voldoende is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 maart 2005 Author Report Share Posted 28 maart 2005 Met jouw element (en veel andere elementen) heb je die icm de simply phono ook totaal niet nodig. Je komt alleen in de problemen (?) met echte low-output elementen waarbij 52dB gain niet voldoende is. Dat scheelt weer veel geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Met jouw element (en veel andere elementen) heb je die icm de simply phono ook totaal niet nodig. Je komt alleen in de problemen (?) met echte low-output elementen waarbij 52dB gain niet voldoende is. Ha die Kraus, Hoe komt het toch dat ik het heel vaak met je eens ben MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Ik doe het niet graag maar voorlopig en onder voorbehoud moet ik dePeter wel een beetje gelijk geven.Voor beunky is het niet relevant met zijn Goldring trouwens, maar of je te weinig gain in de phonotrap goed maakt met het opendraaien van de volumeknop? Ik weet het zo net nog niet. Misschien is dat afhankelijk van de rest van de keten. Ik heb op het ogenblik het zwarte kastje met max gain ingesteld en bij een bepaald element leidt dat er toe dat het van wat laid-back naar wat minder vlak gaat, de levendigheid ten goede komt dus. Ik ben er nog niet uit maar het is ook moeilijk, he Ik heb eens een simply phono 2ehands voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Met jouw element (en veel andere elementen) heb je die icm de simply phono ook totaal niet nodig. Je komt alleen in de problemen (?) met echte low-output elementen waarbij 52dB gain niet voldoende is. Ha die Kraus, Hoe komt het toch dat ik het heel vaak met je eens ben MvG, Haudio Pas op wat je zegt, Haudio, want ik zeg/schrijf toch heel vaak ongehoord domme dingen. Daar wil geen mens achter staan Voor mij is het hobby en gelukkig mag dat dan Die vrijheid, ahhhh Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Met jouw element (en veel andere elementen) heb je die icm de simply phono ook totaal niet nodig. Je komt alleen in de problemen (?) met echte low-output elementen waarbij 52dB gain niet voldoende is. Ook ik ben het hier volledig mee eens, maar goed de een is nu eenmaal eerder tevreden dan de ander. Misschien ben ik een wat dynamischer tiep Kraus ik vind de stukjes die jij schrijft overigens erg leuk om te lezen. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Hallo Peter, dat van "ik doe het niet graag" was alleen maar een flauw grapje; ik weet ook wel dat ik vreselijk eigenwijs ben en ik heb een beroep waarbij ik er voor betaald word om altijd gelijk te hebben (niet dat dat altijd lukt). Dat ben ik na 30 jaar ook wel eens zat Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Hallo Peter, dat van "ik doe het niet graag" was alleen maar een flauw grapje; ik weet ook wel dat ik vreselijk eigenwijs ben en ik heb een beroep waarbij ik er voor betaald word om altijd gelijk te hebben (niet dat dat altijd lukt). Dat ben ik na 30 jaar ook wel eens zat DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts