beunky Posted 28 maart 2005 Author Report Share Posted 28 maart 2005 Met jouw element (en veel andere elementen) heb je die icm de simply phono ook totaal niet nodig. Je komt alleen in de problemen (?) met echte low-output elementen waarbij 52dB gain niet voldoende is. Ook ik ben het hier volledig mee eens, maar goed de een is nu enmaal eerder tevreden dan de ander. Misschien ben ik een wat dynamischer tiep Kraus ik vind de stukjes die jij schrijft overigens erg leuk om te lezen. DEPETER Een wat dynamischer tiep? Bestaat er muziek die meer dynamiek heeft dan klassieke muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Met jouw element (en veel andere elementen) heb je die icm de simply phono ook totaal niet nodig. Je komt alleen in de problemen (?) met echte low-output elementen waarbij 52dB gain niet voldoende is. Ook ik ben het hier volledig mee eens, maar goed de een is nu enmaal eerder tevreden dan de ander. Misschien ben ik een wat dynamischer tiep Kraus ik vind de stukjes die jij schrijft overigens erg leuk om te lezen. DEPETER Een wat dynamischer tiep? Bestaat er muziek die meer dynamiek heeft dan klassieke muziek? Dat bedoel ik. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Ik kan me zo'n beroep niet voorstellen. Misschien heb je het idee dat je altijd gelijk moet hebben. Wat doe je dan? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Ik kan me zo'n beroep niet voorstellen. Misschien heb je het idee dat je altijd gelijk moet hebben. Wat doe je dan? Hubertinus Momenteel niks DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 maart 2005 Author Report Share Posted 29 maart 2005 Het is nu definitief de Unison geworden, de vraag is alleen wanneer ie geleverd wordt, maar das een ander verhaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 (edited) Het is nu definitief de Unison geworden, de vraag is alleen wanneer ie geleverd wordt, maar das een ander verhaal Gefeliciteerd, beslist een goede keus. Heb op de simply phono gisteren even de step up van Berend geprobeerd, echt de moeite waard. Dit is een" hoorbare" verbetering DEPETER Edited 30 maart 2005 by depeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Het is nu definitief de Unison geworden, de vraag is alleen wanneer ie geleverd wordt, maar das een ander verhaal Gefeliciteerd, beslist een goede keus. Heb op de simply phono gisteren even de step up van Berend geprobeerd, echt de moeite waard. Dit is een" hoorbare" verbetering DEPETER Peter, jij hebt toch de T-5 van Ortofon? Dat zijn leuke dingetjes, maar daarmee doe je je Unison te kort. Gelukkig heb je dat nu zelf ervaren. Ik heb zelf de HT-10 van ZoNie (de enige ZoNie's in huis ) en ik gebruik ze enkel op de scoop om wat zwakke signaaltjes zichtbaar te kunnen maken. Daarvoor zijn ze werkelijk uitstekend. Idem als step-up voor een instap phono (NAD PP1 oid), maar verder zou ik ze niet gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Op de LP "Angstlos" van Nina Hagen wordt in het laatste nummer op kant I een glas kapotgegooid waarna de Red Hot Chili Peppers een knallende drumsolo inzetten. Daarbij moeten de scherven je wel om de oren vliegen anders is het effect weg. Je hebt een fel "badkamergeluid" nodig waarbij je kunt horen dat het glas kapot springt tegen de tegels en de scherven over de vloer kunt horen rinkelen. Ik heb die opname op cd gevonden Kraus Leuk om alle hits van Nina weer eens te horen trouwens Op Amarok van Mike Oldfield word je ook verrast met rinkelend glas, al is dit wel minder heftig dan Nina's scherven, die je inderdaad overal heen hoort knallen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Ha Andre, Ja die Nina is in de loop der tijd aardig overeind gebleven Maar: welk aspect van een installatie "test" je nu met dit geluid of, om het anders te zeggen, wat moet een set hebben om dit te laten knallen? Is dat wat je moet verstaan onder "snelheid"?. En waar komt dat vandaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Misschien in ingetrapte deur, maar veel sacd splers kunnen niet 'knallen' zoals bijv. mijn NS cdspeler. Belangrijk is de uitgangstrap van de speler en uiteraard de combi versterking/speaker, want ook daar blijft het nodige liggen. Magnetostaten zoals de Infinity units Emit en Emim zijn 'snelle' weergevers, ze hebben weinig eigen massa en komen dus makkelijk in beweging. Een versterker die redelijk overgedimensioneerd is t.o.v. de speaker, en uiteraard 'snel', kan makkelijker knallen dan een versterker die de speaker nauwelijks aan kan. Ook ervaar ik met bepaalde netsnoeren dat een versterker wat snelheid betreft beter presteert dan met een standaard netsnoer, maar dit ter zijde. Een ander voorbeeld is bijv. de set van Kermit, kennelijk zit daar niet genoeg energiereserve in om echt te knallen (hoor ik ergens protest?), bij Rob (Telefunken) lukt het echter weer heel goed, dus met conussen kan het ook Bij Picoso ging de set knallen met bepaalde netsnoeren, de bijgeleverde netsnoeren zorgden voor een 'beheerst' geluid. Zo kan ik nog een heel rijtje opdreunen, het gaat om combinaties, zoals bijna alles in de audiowereld Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts