Scat-Man Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 Komen er deze Pasen nog mattheus passion ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 hoe zou men een Mattheus Passion moeten ervaren? ik denk als een zondaar. als een dochter sions (zoals Picander het zegt) die net als Revius deze woorden in zich zelf prevelt bij het aanhoren van het stuk. T'en sijn de Joden niet, Heer Jesu, die u cruysten, Noch die verradelijck u togen voort gericht, Noch die versmadelijck u spogen int gesicht, Noch die u knevelden, en stieten u vol puysten, T'en sijn de crijghs-luy niet die met haer felle vuysten Den rietstock hebben of den hamer opgelicht, Of het vervloecte hout op Golgotha gesticht, Of over uwen rock tsaem dobbelden en tuyschten: Ick bent, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 Elke religie moet een antwoord geven op twee vragen, de theodicee ( het bestaan van kwaad in de wereld) en de anthropodicee ( hoe vind je de waarden en boodschap van de religie terug in het leven en gedrag van de gelovigen). Dat laatste is misschien iets om bij stil te staan als je naast de burberries zit. Uitverkoren? Sola Gratia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 'T is toch gewoon een stukkie muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Beste Erik, Mag ik je een menu-suggestie doen? Mij bevalt de combinatie van Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanD Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 maart 2005 Author Report Share Posted 29 maart 2005 Beste Erik, Mag ik je een menu-suggestie doen? Mij bevalt de combinatie van Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts