bernie Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 Hoi, De nieuwe lijn van Marantz ziet er wat moderner uit, echter niet heel handig die kleine knopjes, zo lijkt me. Heeft al iemand de nieuwe SA11 (Stereo cd/sacd-speler) beluisterd van Marantz? En zo ja, wat zijn jouw ervaringen? Is er verschil met bijvoorbeeld de SA17? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 sorry, nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Ik ken niet de SA11, wel de DV12S2 van Marantz. Die heb ik zelf. De SACD-weergave via de DV12S2 is geweldig. Ik heb minstens zo hoge verwachtingen wat betreft van de SA11. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 ik heb de SA11-S1 nu staan. maar pas net een paar uur. schoon expressief geluid, alles zit eraan en erin. hoogteweergave prima, diepte en de kamer in ook. maar het is nu nog duidelijk een niet ingespeeld toestel. alles funtioneert uitstekend, loopwerk snel en stil. wordt bij Correct knap onder de adviesprijs verkocht ... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 beste allemaal, een kleine belronde leverde op dat Van Medevoort momenteel een modificatie-pakket ontwikkelt voor de SA11-S1. Klok, demping, en aanpassing in voeding en audiotrap. Nog een weekje of twee dan is het af en bieden ze het aan is me verteld. Ik heb zelf het verschil van een Van Medevoort-mod bij de SACD1000 gehoord, en het verschil is groot. Bij de SACD1000 was het eigenlijk volstrekt zonde om zo'n ding voor veel geld te kopen en dan niet te laten modificeren voor dat bedrag. En hoe leuk de SA11-S1 ook is, vanuit mijn ervaringen met de SACD1000 heb ik al beslist dat de SA11 gaat logeren bij Van Medevoort. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernie Posted 5 april 2005 Author Report Share Posted 5 april 2005 Mooi, Heb je al een idee wat zo'n modificatie kost? Vreemd eigenlijk dat ze zo'n apparaat van 3000 euro beter kunnen laten klinken. Wat wordt er dan zoal gemodificeerd? Kan Marantz dat zelf niet? groet Een enigszins verbaasde Bernie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Vreemd eigenlijk dat ze zo'n apparaat van 3000 euro beter kunnen laten klinken. Wat wordt er dan zoal gemodificeerd? Kan Marantz dat zelf niet? Ik verbaas me ook een beetje over wat er allemaal verbetered zou moeten worden. Demping bv. Dat ding is toch gebouwd als een tank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Demping.... Ik blijf me verbazen. Het zal zeker helpen. Had mijn 'built like a tank' speler met bitumen beplakt, in twee etappes. Beide etappes maakten duidelijk verschil. Dus nu heb ik een goed gedempte speler. Loop ik tegen een plak graniet van 3 cm dik aan, en ik denk "Kom, ik leg hem eens op mijn speler, benieuwd of ik er wat van hoor.." ( ) Vervolgens: "Heb ik ineens een andere cdspeler????" Dus nu passeren mijn favoriete cd's allemaal de revue om er allerlei nieuwe dingen op te horen. Ik denk dat ik mijn speler ga ombouwen, een granieten sarcofaag van 500 kilo, dat zal nog es klinken!!!! ( ) Dus die Marantz, ja, vast veel verschil, en dan heb ik het niet eens over de klok en de voeding enzo gehad.. Ik wilde mijn recente ervaringen kwijt, kon wel min of meer in dit topic, toch? Grts Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Met dit soort verhalen waarbij men grote verschillen hoort vraag ik me altijd af of het nou dat specifieke apparaat is of de persoon. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernie Posted 5 april 2005 Author Report Share Posted 5 april 2005 Er zijn ook van die Masterbase-plaatjes in de handel, Hobo-hifi heeft ze vaak onder apparatuur liggen. Ik geloof er niet zo in, demping voor een versterker die dan rustiger zou klinken. Ik heb ze wel onder mijn luidsprekers liggen, dat gaat goed. Maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen ideeen, sommigen hebben een audio-rack van 6000 euro. Klinkt ook goed, schijnt? Wie het weet mag het zeggen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 beste allemaal, een kleine belronde leverde op dat Van Medevoort momenteel een modificatie-pakket ontwikkelt voor de SA11-S1. Klok, demping, en aanpassing in voeding en audiotrap. Nog een weekje of twee dan is het af en bieden ze het aan is me verteld. Ik heb zelf het verschil van een Van Medevoort-mod bij de SACD1000 gehoord, en het verschil is groot. Bij de SACD1000 was het eigenlijk volstrekt zonde om zo'n ding voor veel geld te kopen en dan niet te laten modificeren voor dat bedrag. En hoe leuk de SA11-S1 ook is, vanuit mijn ervaringen met de SACD1000 heb ik al beslist dat de SA11 gaat logeren bij Van Medevoort. groet Je bent slimmer als je hem naar Bas brengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Met dit soort verhalen waarbij men grote verschillen hoort vraag ik me altijd af of het nou dat specifieke apparaat is of de persoon. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Er zijn ook van die Masterbase-plaatjes in de handel, Hobo-hifi heeft ze vaak onder apparatuur liggen. Ik geloof er niet zo in, demping voor een versterker die dan rustiger zou klinken. Ik heb ze wel onder mijn luidsprekers liggen, dat gaat goed. Wat betreft de Maranzt, zou idd na modificatie de speler "beter" klinken of "anders" ?? Stel na de mod. is het geluid anders en het bevalt je niet t.o.v. een standaard speler. Zelf heb ik de masterbase onder mijn cdspeler liggen, dat verschil is duidelijk hoorbaar. Forumgenoot Alco heeft ze zowel onder zijn versterker als cdspeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 en ga niet iedere keer lopen bleren dat de mensen die het wel horen,het zich inbeelden,word een beetje vermoeiend (ik ben sneller moe als een ander(?)) Theo Jammer, ga even lekker zitten dan zou ik zeggen, maar de Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Er zijn ook van die Masterbase-plaatjes in de handel, Hobo-hifi heeft ze vaak onder apparatuur liggen. Ik geloof er niet zo in, demping voor een versterker die dan rustiger zou klinken. Ik heb ze wel onder mijn luidsprekers liggen, dat gaat goed. Wat betreft de Maranzt, zou idd na modificatie de speler "beter" klinken of "anders" ?? Stel na de mod. is het geluid anders en het bevalt je niet t.o.v. een standaard speler. Zelf heb ik de masterbase onder mijn cdspeler liggen, dat verschil is duidelijk hoorbaar. Forumgenoot Alco heeft ze zowel onder zijn versterker als cdspeler. Ik kan me nog van een behoorlijke tijd geleden alweer een ondwerp herinneren van, als ik het goed heb Henk&audio???, die vergelijkbare resultaten behaalde met die eeltblokjes bij de drogist vandaan. Kosten, een paar euro. Ik ben al heel lang van plan dat ook eens uit te proberen, te meer daar mij set in een simpel alledaags meubelkastje staat. Ik vergeet het echter altijd weer als ik in de buurt van de drogist ben. Ik kom vaak bij de alhier bekende drogist en die hebben dat volgens mij niet . Meer weten??? http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...678&hl=eeltblok Iemand anders wel eens uitgeprobeerd. Conqubite (met excuses voor het off topic zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 ik heb al even contact gehad met Bas, die zou voor het eerst een Marantz SA11 onderhanden krijgen. Ofwel: die zou er een tijdje aan bezig zijn om iets te ontwikkelen. Van Medevoort maakt een standaard-mod die ze vervolgens voor een bepaalde prijs aanbieden. Ik ken het werk van Van Medevoort (SACD1000) en was daar erg happy mee. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 ik heb al even contact gehad met Bas, die zou voor het eerst een Marantz SA11 onderhanden krijgen. Ofwel: die zou er een tijdje aan bezig zijn om iets te ontwikkelen. Van Medevoort maakt een standaard-mod die ze vervolgens voor een bepaalde prijs aanbieden. Ik ken het werk van Van Medevoort (SACD1000) en was daar erg happy mee. groet Ik heb het werk van VM gezien en van Bas,ik zou het wel weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 beste allemaal, een kleine belronde leverde op dat Van Medevoort momenteel een modificatie-pakket ontwikkelt voor de SA11-S1. Klok, demping, en aanpassing in voeding en audiotrap. Nog een weekje of twee dan is het af en bieden ze het aan is me verteld. Ik heb zelf het verschil van een Van Medevoort-mod bij de SACD1000 gehoord, en het verschil is groot. Bij de SACD1000 was het eigenlijk volstrekt zonde om zo'n ding voor veel geld te kopen en dan niet te laten modificeren voor dat bedrag. En hoe leuk de SA11-S1 ook is, vanuit mijn ervaringen met de SACD1000 heb ik al beslist dat de SA11 gaat logeren bij Van Medevoort. groet Laat hem maar een keer logeren in Emmen bij Musifoon HIFI Products,die maken spelers onder de naam M-Concept. Ze hebben een Marantz SA-8400 in twee verschillende uitvoeringen 1 van 1500 euro en een top versie van 2500 euro,de laatste speelt de SA-11 helemaal weg. De laatst genoemde gaan ze ook een M-Concept voor bedenken,dit wordt dan hun topspeler. Deze versies gaan veel verder dan klokje en een handje vol condensatoren vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Koop gewoon een Theta Compli, dan zit je meteen goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Koop gewoon een Theta Compli, dan zit je meteen goed. kost dat?,vast iets meer dan 2500 euro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 ik hou me aanbevolen voor alle tips: wat is het telefoonnummer van Musifoon? veel dank vor de tips allemaal! De SA11 is in de basis goed, maar ik wil m top. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Koop gewoon een Theta Compli, dan zit je meteen goed. kost dat?,vast iets meer dan 2500 euro! een euro of 7000. Maar als je een 3000 euro speler nog voor 2000 moet verbouwen doe je ook iets verkeerd imo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Loop ik tegen een plak graniet van 3 cm dik aan, en ik denk "Kom, ik leg hem eens op mijn speler, benieuwd of ik er wat van hoor.." ( ) Vervolgens: "Heb ik ineens een andere cdspeler????" Hopelijk is het geen bovenlader Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 Hmmmmm enorme verschillen zit er tussen verschillende speakers dempers, bitumen, netkabels, apparte groepen en interlinks geven kleine verschillen. Somige mensen kunnen erg goed overdrijven, ze lopen Hear tot de tanden gewapend te verdedigen dat ze honderden euro`s uitgegeven hebben aan een stukje rubber of duizenden euro`s voor een interlink Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 Vervolgens: "Heb ik ineens een andere cdspeler????" Met dit soort verhalen waarbij men grote verschillen hoort vraag ik me altijd af of het nou dat specifieke apparaat is of de persoon. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts