Jump to content

marantz SA11

bernie
 Share

Recommended Posts

Het probleem met de kleine verschillen in b.v. een cd speler is,

dat dat (idd maar)details zijn, die niet uit een speaker te peuteren zijn.

Geld ook voor het nivo van andere kleine (maar helaas vaak veel te dure) tweaks,

je haalt details tevoorschijn die je niet met het grof geschut (speakers) te voorschijn tovert.

Of je het waard vind, ik vind het in ieder geval leuk om daarmee op diy nivo mee te spelen,het hoeft niet persee veel te kosten.

Als je een stoeptegel hebt liggen,leg hem is ergens boven op, leuk toch als jij wat als prettiger waarneemt.

en het voordeel, het moet niet persee beter klinken omdat je veel geld hebt uitgegeven :P

Openstaan voor iedeen, heeft meer gebracht in de laatste eeuw dan alle bekrompen denkers in de eeuwen daarvoor.

Theo

Geld ook voor het nivo van andere kleine (maar helaas vaak veel te dure) tweaks,

je haalt details tevoorschijn die je niet met het grof geschut (speakers) te voorschijn tovert.

Of je het waard vind, ik vind het in ieder geval leuk om daarmee op diy nivo mee te spelen,het hoeft niet persee veel te kosten.

Als je een stoeptegel hebt liggen,leg hem is ergens boven op, leuk toch als jij wat als prettiger waarneemt.

en het voordeel, het moet niet persee beter klinken omdat je veel geld hebt uitgegeven :P

Openstaan voor iedeen, heeft meer gebracht in de laatste eeuw dan alle bekrompen denkers in de eeuwen daarvoor.

Theo

Helemaal mee eens ik probeer zelf ook van alles uit , maar dan ook op DIY nivo.

En wat meer geld uitgeven aan interlinks of speaker kabel doe ik ook wel.

Alleen zo gauw het op dempers en zo aankomt probeer ik van alles en nog wat uit wat bij de bouw markt voor een paar euri te koop is ;)

Alleen uitspraken als ,,een wereld van verschil" of ,,endelijk muziek" zal je mij niet horen gebruiken. :rolleyes:

Marcel

Theo

Weet je wat vooruitgang heeft gebracht? De volgende stap nemen..

Dus, als je iets constateert ga je vervolgens uitzoeken WAAROM. ;)

Verder vind ik dit een krasse uitspraak. Ik neem aan dat je "idee

Wat bedoel je nou precies? Dat je die verschillen nooit zult horen? Dan heeft het toch geen zin?

Wat bedoel je nou precies? Dat je die verschillen nooit zult horen? Dan heeft het toch geen zin?

Details die in de cd speler of interlink verloren gaan,

krijg je met de beste top speakers niet meer terug (LINN).

zo iets,En niet zeiken over NL taal daar zijn andere fora voor.(ik ben blij dat ik m'n toetsenbord kan vinden) ;)

zo iets,En niet zeiken over NL taal daar zijn andere fora voor.(ik ben blij dat ik m'n toetsenbord kan vinden) ;)

Hoezo zeiken? Wees eens wat duidelijker? Bedoel je mijn vraag naar "iedeen"? Je kan nl. ook "iedereen" bedoelen.. Het is geen gezeur, maar het leidt gewoon tot misverstanden,

ik dus, nu 6 dagen aan het inspelen. gaat vooruit. ik verwacht nog minstens een maand verbetering te gaan beleven (conform mijn ervaring met gereviseerde versterker alsmede gemodificeerde SACD1000).

als ie nog een weekje vooruit gaat als afgelopen week is het al geweldig.

Ik weet niet waar je woont Bernie, maar je mag wel een keer luisteren hier.

groet

Ik het de speler twee maanden geleden gekocht, samen met de bijpassende versterker PM11.

Veel detail en open sound, vooral pianoklanken zijn zeer natuurlijk.

Ook het gebruik van drie soorten filters is soms handig.

Enkel, bij het afspelen van de eerte tracks bij een SACD hoor ik zelfs vanop 3 meter afstand, bij stille passages het loopwerk. Na een tijdje vermindert het geluid en ook bij gewone cd's valt het storend geluid niet op. Ik weet niet of dit enkel zo is op mijn toestel, maar een echt stil loopwerk is het niet.

Serge

de SA11 speelt nu twee weken, nu en dan een uurtje uit, verder aan, een paar uur per dag speelt ie.

het geluid begint nu verfijnd te worden, de diepte en de weerklank om de instrumenten heen neemt toe, stemmen worden voller en preciezer, de klank-kleur gaat de goede kant op. wordt vervolgd.

groet

Ik heb mijn SA11 nu een maand of 4 en ben er enorm tevreden mee. Vergeleken met mijn SACD1000 is het een hele verbetering, zowel op SACD als CD is het een grote stap omhoog.

Out of the box was de SA11 al beter dan mijn niet gemodificeerde SACD1000 als ik ze nu 4 maanden verder 1 op 1 vergelijk zijn de verschillen echt bizar groot.

• 5 weeks later...

Even tussendoor...

Ja, ik vind dat cqm gelijk heeft in dit onderwerp. Al dat gedemp van cd-spelers... er word niet nagedacht over wat digitaal nu eigenlijk inhoud, alleen maar geloofd... en op basis daarvan gehoort. Niks geen verschil maar wel zeggen dat er een groot verschil is.

Appels met peren vergelijken... ik neem hier grote geldverspilling waar... snuif... :lol:

dempen van CD spelers is uitstekend hoorbaar. Waarom denk je dat highend merken zoveel moeite doen een loodzware kast te bouwen. om hoogovens bezig te houden?

niet alleen loopwerk maar ook (zeker) de electronica in de speler zijn gebaat bij rust.

groet

dempen van CD spelers is uitstekend hoorbaar. Waarom denk je dat highend merken zoveel moeite doen een loodzware kast te bouwen. om hoogovens bezig te houden?

Daar zou ik wel een reden voor kunnen bedenken. Bv. als je iets duurs koopt, dan verwacht je een massief apparaat met een mooi metalen front. Bovendien verwachten veel mensen dat het dan ook beter klnkt, dus kopen ze liever een zware. Alleen moeten ze daarna weer een rack kopen dat veel gewicht ondersteunt, en stevige dempers die het gewicht kunnen dragen, enz.

Even terug naar de discussie.Wie heeft de nieuwe SA11 gehoord?

Ja, ik met een groep vrienden.

Helaas, wij vonden het niks.

In eerste instantie klinkt het luchtig, warm, gedetaileerd.

Maar na langer luisteren blijken instrumenten niet als instrumenten te klinken.

Het lijkt wel alsof die "lucht" weggelopen instumentklank is.

Zelfs mijn oude Rotel RCD-991 (2001 uit productie genomen en koste toen "slechts" 3000 Gulden) doet instrumenten beter.

Hans

Daar zou ik wel een reden voor kunnen bedenken. Bv. als je iets duurs koopt, dan verwacht je een massief apparaat met een mooi metalen front. Bovendien verwachten veel mensen dat het dan ook beter klnkt, dus kopen ze liever een zware. Alleen moeten ze daarna weer een rack kopen dat veel gewicht ondersteunt, en stevige dempers die het gewicht kunnen dragen, enz.

Juist! Heel simpel.