Jump to content

netsnoeren...bouwen hoe?

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door [[Game]]:

ik zou graag zelf eens wat simpele zelfbouw netsnoeren maken. van dat gevlochten spul. heo?

Het simpelste kun je vinden op de site van Maarten. Gewoon dikke aders pakken en die stevig vlechten. Nog sneller gaat het als je dezelfde aders twist (met een boormachine makkelijk te doen) ipv vlecht. Het resultaat blijft ongeveer hetzelfde. Ik weet wel dat goeie netsnoeren een degelijke verbetering zijn. Zelfs een Conraadsel is al beter dan een standaardsnoer.

Er zwerft hier nog ergens een topic rond over "twisten en vlechten". Ik meen bij Zelfbouw.

Stephan heeft eens een keer een verhaal geschreven over netvervuiling en de laatste meters van de kabel. Het kwam er volgens mij op neer dat netvervuiling op een bepaald moment afbreekt.

Morgen zal ik het eens proberen op te zoeken.

dankje sodejuu,

ik zal eens rondneuzen. Als er verbeteringen of iets onteressant gebeurt post ik dat wel een keer.

o ja leohifi. Als het algemeen bekent is dat even iets meer aandacht in een netsnoer te steken dan standaard gebeurt, grote verbeteringen oplevert, waarom zou je dat dan laten?

een reden voor fabrikanten om standaard spul bij te voegen is omdat ze eventueel de keuze aan de consument laten...ik weet eigenlijk ook niet waarom de fabrikant sommige dingen aan het toeval overlaat.

kweenie.

agme

Loe Hifi,

Ik heb reeds op meerdere posts hierover mijn mening geventileerd.

Ook ik was hierover ERG sceptisch,maar ben toch overstag gegaan.

En dat was echt niet bij een netkabel van E.1000 ofzo!

Heb je al enige ervaring met dit (hot) item???

Ik denk het niet eerlijk gezegd!

IKKE ;)

okee dan hi-fi :D

ik denk dat je je niet gek moet laten maken, maar een beetje natuurkunde leert toch wel dat sommige dingen gefundeert beter zijn.

en als daar ook nog een servaringen van iedereen bij komen, ben ik overstag.

ik denk ook dat leohifi nog nooit een vergelijking heeft gemaakt.

game

Geplaatst door Hi-Fifi:

Maar hoe vaak staan theorie en praktijk niet haaks op elkaar?

IKKE :)

Als je die vraag kunt stellen weet je meestal ook het antwoord al ;)

De kunst is om theorie en praktijk te combineren. Dan moet je dus van BEIDE wat afweten. Theorie is er tenslotte alleen om de praktijk te veraangenamen / vergemakkelijken. Zijn sommige vergeten denk ik.

Hier is het topic "twisten v.s. vlechten" wat al aangehaald is door Sodejuu:

http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=7&t=000145

cool.gif

Geplaatst door JoBob:

Ik weet wel zeker dat Leo nog nooit een vergelijk gemaakt heeft.

Toch vind ik dat netsnoer een heel vreemde markt op zich; Met dit netsnoer gaat er een wereld open,voor de luttele prijs van

maar leohifi, het feit dat er 3500 euro netsnoeren bestaan, is geen reden om je af te sluiten van significante verbeteringen die je kan realiseren door simpele aanpassingen, omdat de fabrikant op twijfelachtige manier zo nu en dan zijn bezuinigen lijkt te plegen?

game

3500 euro... nee maar... dat is helft van mijn hele set.

Ik ben nu ook aan het bouwen van netsnoeren. Ik geloof er niet in maar wil het proberen. Ik heb een site waar ik mijn vorderingen op plaats. Leuk is het wel om te doen, een beetje prutsen met draden en spullen.

nando