Jump to content

MF A5

Jurgenvanes
 Share

Recommended Posts

Voor zover ik het kan zien is tie erg mooi opgebouwd, volledig simmetrisch, geen draadbruggen, lekker veel condensatoren in het voedings deel.

Ziet er zeer goed uit, enneh als ie goed klinkt zou ik zeggen ,,kopen" ;)

Marcel

Geen draadbruggen...? wel 25cm draad van de potmeter naar de print....

Nou liever een wat langer kabeltje als tientallendraadbruggen, maar goed een verlengings as was mooier geweest. Dit kan dus wel meteen de eerste tweak zijn ;)

Marcel

Ik heb eens gekeken op internet, maar die A5 is wel erg duur, als je het bovengenoemde commentaar in aanmerking neemt.

Is de foto van Soundwave van de Kw500? Dat ziet er wel beter uit (de voeding en de verlengingsas althans) maar dat kost ook een hele hoop geld. Die versterker krijgt wel erg goede (amerikaanse) recensies.

Ik ga toch liever voor zwaar en solide...

Zit hier een verlengingsas in?  :huh:

Meen je dat? Je ziet hem toch duidelijk zitten?

Maar interessanter vind ik die 4 trafo's..

Dat zijn niet vier trafo's, maar twee trafo's (ringkern) en twee smoorspoelen (chokes). Is wel erg mooi opgebouwd, mooi dubbel mono opgebouwd.

Lijkt erop dat bij MF een bezuinigingsronde heeft plaatsgevonden tussen de A3 en A5 serie. De knoppen op het front zijn echter vergroot om het (gebrek aan het) inwendige te compenseren.

Grt Peter

Lijkt erop dat bij MF een bezuinigingsronde heeft plaatsgevonden tussen de A3 en A5 serie. De knoppen op het front zijn echter vergroot om het (gebrek aan het) inwendige te compenseren.

Grt Peter

Volgens mij zijn de a5 pre/eind wel dubbel mono, en alleen de integrated niet.

mwahh, voor een merk dat altijd een hoop praatjes heeft over de voeding vind ik de voeding van deze A5 wel erg karig. Trafo, bruggelijkrichter (zonder parallele C's en zonder weerstandjes ervoor) en elco's is toch wel een erg simpele oplossing. Dan die 230V kabel die naar de trafo toeloopt die langs de drivers van de linker versterkertrap loopt (is wat knullig). Vervolgens een lange draad die van de potmeter naar de PCB toeloopt (langs de transformator).

Dit is gewoon niet de manier om een versterker op te bouwen... en het enige waar ik dan aan kan denken is bezuinigingen en om dit te maskeren maken ze alles aan de buitenkant groter. Het inwendige van deze versterker bevat niet genoeg (dure) componenten om 2300 euro te rechtvaardigen en ik denk dat het ontwerp ook niet direct op revolutionair ingenieurswerk zal zijn te betrappen.

Grt Peter

De MF A5 kost 2300 euro. Het plaatje van soundwave betreft volgens mij niet de KW500, deze heeft de voeding in een aparte beuizing zitten. De KW500 kost een slordige 6000,- euro <_< , maar klinkt fenomenaal :rolleyes:

Voor