mordante Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 De laatste tijd is mijn set iets verbeterd en nu begon ik wat over de verzekering na te denken maar van de meeste spullen weet ik de nieuw of van de oudere de dag waarde niet. Dus al mensen nieuw of dag waarden van deze spullen weten. Platen speler Rega P25 Naald Ortofon MC 2 CD speler Maratz CD94 mk II Voor versterker Rotel RC 980BX Radio NAD 402 Eind versterker Rotel RB 1070 Speakers Imulse Aria SE Interconnect Cardas Neutral Reference 1 M Interconnect Cardas Neutral Reference 0.5M Interconnect Cardas Hexlink 5C Dac Wadia 12 Speaker cable Nordost Blueheaven rev II 2.0M Phono pre Clear Audio Basic Digi interlink Cardas High speed data cable Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 maart 2005 Members Report Share Posted 27 maart 2005 Hoi , Mordante ,Ik zou uitgaan van de vervangings waarde voor een gelijkwaardig produkt.Dat wordt misschien flink zoeken op het net , maar toch wel handig als je dit uitzoekt. Nu zijn er speciale elektronica verzekeringen , maar die zijn relatief ook aan de prijzige kant. Als je de verzekeringswaarde uit gevogeld hebt (vervangingswaarde=nieuwwaarde) zou ik een afspraak met je adviseur maken , en het als clausule in je inboedel op laten nemen... Dit is echt geen overbodige luxe kan ik je zeggen na een blikseminslag , als er niets geregistreerd was geweest had ik max 2500 euro vergoed gekregen(standaardbedrag)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 maart 2005 Author Report Share Posted 27 maart 2005 Ik moet het inderdaad appart latebn verzekeren, een paar spullen kan ik nog wel zelf uitkomen denk ik. Maar zeker de Wadia en de Marantz geen idee wat een vergelijkend iets kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 maart 2005 Members Report Share Posted 27 maart 2005 Zoek even op wat die apparaten nu 2e hands doen bij winkels(moet te doen zijn) en ga er dan van uit dat dit ongeveer 35 % is van de vervangende waarde. Dit is misschien een globaal bedrag , maar dat is altijd beter dan niets verzekerd hebben... Bespreek ook alle soorten van ''Gebeurtenissen"met je agent , anders ben je straks als nog niet verzekerd. Ze zijn nl heel goed in een ''niet gedekte gebeurtenis'' als je eens wat zou hebben... Succes er mee .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Je hoeft je stereo helemaal niet appart laten te verzekeren want het valt onder inboedel verzekering. Ik ben er zelf ook achteraan geweest en een apparte verzekering was overbodig alleen de nieuw/vervangings waarde moest door gegeven worden. Ik heb zelf al eens wat kapot gehad door bliksem inslag, en kreeg het apparaat netjes vergoed. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 maart 2005 Author Report Share Posted 27 maart 2005 Ik weet de nieuw/vervanings waarde niet. daarom vraag ik deze aan jullie. Bij mijn verzekering moet ik als audio/visuele spullen boven X bedrag uitkomen dat kenbaar maken. ik kom boven dat bedrag want zowel mijn CD's als computer etc etc vallen daar onder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Wat Marcel beweert klopt. Alleen zitten er wat addertjes onder het gras. Bij diefstal en blikseminslag wordt het vergoed. Een nulpuntsverschuiving (overspanning door fout in het electriciteitsnet) krijg je echter niks. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor in NL, maar het kan wel. Een electronicaverzekering dekt dat wel, maar kan kostbaar zijn. Als je het mee laat verzekeren in de inboedel, kunnen cd's en LP 's oook mee verzekerd worden. CD's staan te boek voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 maart 2005 Author Report Share Posted 27 maart 2005 maar ff weer naar mijn vraag zou iemand wat prijzen van bovengenoemde spullen kunnen noemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 De laatste tijd is mijn set iets verbeterd en nu begon ik wat over de verzekering na te denken maar van de meeste spullen weet ik de nieuw of van de oudere de dag waarde niet. Dus al mensen nieuw of dag waarden van deze spullen weten. Platen speler Rega P25 Naald Ortofon MC 2 CD speler Maratz CD94 mk II Voor versterker Rotel RC 980BX Radio NAD 402 Eind versterker Rotel RB 1070 Speakers Imulse Aria SE Interconnect Cardas Neutral Reference 1 M Interconnect Cardas Neutral Reference 0.5M Interconnect Cardas Hexlink 5C Dac Wadia 12 Speaker cable Nordost Blueheaven rev II 2.0M Phono pre Clear Audio Basic Digi interlink Cardas High speed data cable Zorg voor een goede rechtsbijstandverzekering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Ikzelf heb een aanvullende verzekering voor mijn electronica. Standaard wordt ik tot 5000 euro vergoed maar daar valt alles onder, tv, computer en andere zaken. Waar je erg goed voor uit moet kijken is onderverzekering. Dus als het bedrag waarvoor je verzekert bent lager is dan wat je hebt. Want dan krijg je naast het feit dat je alleen maar de waarde van het verzekerd bedrag terug krijgt ook nog eens een boete erboven op voor het onderverzekerd zijn. Het lullige is dat de vergoeding meestal niet de nieuw/aanschaf waarde is (of het apperaat moet minder oud zijn dan 3 jaar) maar dat ze onderverzekering wel baseren op 100% nieuw of aanschaf waarde. Ik betaal ongeveer 60 euro verzekering extra per jaar en dan ben ik verzekerd tot 10.000 euro extra boven mijn standaard 5000. Dit verhaal zal misschien per verzekering verschillen, dus misschien dat andere verzekeringen meer vergoeden of wel altijd nieuwwaarde vergoeden maar bedenk dat de verzekering er altijd op uit is er zelf beter van te worden, dus als ze moeilijk kunnen doen bij uitkering dan zullen ze dat ook zeker doen, dus zoals eerder gezegd, leest de kleine lettertjes goed en vraag waarneer en wat er uitgekeerd wordt, als ze bijv zeggen dat overspanning ook vergoed wordt maar het staat niet in de voorwaarden laat ze het dan op papier zetten, mondelingen afspraken heb je niks aan!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 maart 2005 Author Report Share Posted 27 maart 2005 Ik moet het inderdaad appart latebn verzekeren, een paar spullen kan ik nog wel zelf uitkomen denk ik. Maar zeker de Wadia en de Marantz geen idee wat een vergelijkend iets kost. De Wadia 12 DAC is (als je 'm kunt vinden) 2e hands te koop voor ongeveer 500 euro. De Marantz CD94 mk2 was nieuw een dikke 3000 gulden en zou (als je 'm kunt vinden) in de buurt van 400 euro moeten zitten. Wat heb je er zelf voor betaald? ik heb 150 voor de marantz betaald en 500 voor de wadia. Wat zou een nieuwe vergelijkbere DAC en CD speler kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Gebruikelijk is dat na een schade de nieuwwaarde wordt vergoed, echter als de waarde, onmiddelijk voor de schade, minder bedroeg dan 40% hiervan, wordt de werkelijke waarde uitgekeerd................ Zoals met zoveel zaken is de wijze van schaderegeling sterk afhankelijk van de instelling van de maatschappij. Meest positief is een instelling als : u heeft een probleem, wij lossen dit zo rap mogelijk op, hiermee wordt door diverse maatschappijen driftig geadverteerd, de praktijk is wel eens anders................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 maart 2005 Report Share Posted 27 maart 2005 Wat Marcel beweert klopt. Alleen zitten er wat addertjes onder het gras. Bij diefstal en blikseminslag wordt het vergoed. Een nulpuntsverschuiving (overspanning door fout in het electriciteitsnet) krijg je echter niks. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor in NL, maar het kan wel. Een electronicaverzekering dekt dat wel, maar kan kostbaar zijn. Als je het mee laat verzekeren in de inboedel, kunnen cd's en LP 's oook mee verzekerd worden. CD's staan te boek voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 maart 2005 Members Report Share Posted 27 maart 2005 Hoe kan dubbel verzekeren strafbaar zijn als je netjes je premies hebt betaald ? Probleem wat je alleen kan krijgen is dat er maar 1 gaat betalen , en dat is meestal degene die het minst zou uitkeren. Dit is een handjeklap praktijk onder de heren verzekeraars , ze delen dan het uit te keren bedrag ,en zijn allebei goedkoper uit. Verzekeringen worden geregistreerd , en ze shoppen bij elkaar, dus het is niet strafbaar , maar ook niet echt slim. Maar goed , als je de bedragen bij elkaar hebt , maak dan overal een foto van , (ook van je cd/ lp/dvd collectie)en noteer de serienummers ,en lever die dan bij de agent in(ook kopieen voor jezelf maken). Dat verhaal van nieuw waarde lijkt leuk , maar aan het eind van het verhaal krijg je de vervangingswaarde van een gelijkwaardig produkt. En dan soms inderdaad maar 50-70 %. En ga dan de discussie maar eens aan over een gelijkwaardig produkt bij bv de Marantz... Laat dus inderdaad alle mogelijke gedekte gebeurtenissen op papier zetten , hoe onmogelijk het ook lijkt , en ook de aantallen beeld/geluidsdragersmet de verwachtte groei hierin met de verzekerde waarde per drager , en zorg dat de agent dit heeft geconstateerd . Dat lijkt misschien allemaal overdreven , maar wat bv als je huis afbrand ? Met alle zorgen die je dan al hebt ga je echt geen discussie aan over aantallen of wat dan ook , dus regel alles gewoon dubbel goed... Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Dat lijkt misschien allemaal overdreven , maar wat bv als je huis afbrand ?Met alle zorgen die je dan al hebt ga je echt geen discussie aan over aantallen of wat dan ook , dus regel alles gewoon dubbel goed... Groet , Marco Als je huis afbrand is het niet van belang hoeveel er presies van alles in het huis was, je bent namelijk voor een bepaald bedrag verzekerd en dat wordt bij volledig verlies volledig uitgekeerd. En al stond de TV bij de dealer voor reparatie en ligt je halve CD collectie in je auto, dan nog krijg je gewoon het maximale bedrag uitgekeerd en wordt niet de TV en de CD`s er af getrokken. Is het bij jou verzekering anders dan zou ik gauw rond gaan kijken naar een andere. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 maart 2005 Members Report Share Posted 29 maart 2005 Als je huis afbrand is het niet van belang hoeveel er presies van alles in het huis was, je bent namelijk voor een bepaald bedrag verzekerd en dat wordt bij volledig verlies volledig uitgekeerd. En al stond de TV bij de dealer voor reparatie en ligt je halve CD collectie in je auto, dan nog krijg je gewoon het maximale bedrag uitgekeerd en wordt niet de TV en de CD`s er af getrokken. Is het bij jou verzekering anders dan zou ik gauw rond gaan kijken naar een andere. Marcel Klinkt leuk , maar als er nergens geregistreerd staat dat je 1000 cd's hebt , gaat men uit van een gemiddelde collectie(50 cd's). Als je alles hebt laten registreren bij je inboedel , of elektronica verzekering , dan krijg je inderdaad het hele bedrag vergoed. Maar je moet zowieso je inboedel om de 5 jaar opnieuw laten taxeren. Je wilt niet weten hoeveel mensen er wat dat betreft ondervezekerd zijn Als trouwens je elektronica verzekering geen brand dekt , en je spullen niet bij de inboedel zijn opgenomen als dure apparaten krijg je ook maximaal 2500 euro... Let hier goed op bij je afspraken , als de agent beweerd dat je inboedel dit dekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Als je huis afbrand is het niet van belang hoeveel er presies van alles in het huis was, je bent namelijk voor een bepaald bedrag verzekerd en dat wordt bij volledig verlies volledig uitgekeerd. En al stond de TV bij de dealer voor reparatie en ligt je halve CD collectie in je auto, dan nog krijg je gewoon het maximale bedrag uitgekeerd en wordt niet de TV en de CD`s er af getrokken. Is het bij jou verzekering anders dan zou ik gauw rond gaan kijken naar een andere. Marcel Klinkt leuk , maar als er nergens geregistreerd staat dat je 1000 cd's hebt , gaat men uit van een gemiddelde collectie(50 cd's). Als je alles hebt laten registreren bij je inboedel , of elektronica verzekering , dan krijg je inderdaad het hele bedrag vergoed. Maar je moet zowieso je inboedel om de 5 jaar opnieuw laten taxeren. Je wilt niet weten hoeveel mensen er wat dat betreft ondervezekerd zijn Als trouwens je elektronica verzekering geen brand dekt , en je spullen niet bij de inboedel zijn opgenomen als dure apparaten krijg je ook maximaal 2500 euro... Let hier goed op bij je afspraken , als de agent beweerd dat je inboedel dit dekt Wij hebben net vorig jaar een nieuwe taxatie gehad en daarbij is alles erg ruim genomen zodat er ruimte is voor een flinke groei, zo ben je niet snel onderverzekerd. Er zijn inderdaad veel mensen onderverzekerd of nog erger helemaal niet, maar je moest eens weten hoeveel mensen er veel te hoog verzekert zijn en zo honderden euro`s per jaar weggooien. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 maart 2005 Members Report Share Posted 29 maart 2005 Als je nu eens goed verzekerd bent , en er gebeurt niets , heb je dan ook je geld weggegooit ? Verzekeringen blijven altijd een verhaal apart. Als er niets gebeurt is het zonde van je geld , als er wel iets gebeurt , wordt het zelden tot volledige tevredenheid opgelost... Nu denk ik dat iedereen voor zichzelf moet overwegen of je een financieel risico durft te lopen door niet te verzekeren. De kans op eventuele ellende is nl relatief vrij klein ten opzichte van niet verzekerd autorijden. (die zijn er ook 't is haast niet te geloven) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 wat je ook doet je gaat er altijd op achter uit of ze zegge u was oververzekerd of ze zegge u was onderverzekerd beter worden we als verzekeringnemmers er niet op er zijn altijd wel adders onder het zand en dan lees je ook nog vandaag dat zoon maatschappij vandaag weer giga winst heeft gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 maart 2005 Author Report Share Posted 29 maart 2005 Maar zouden mensen een wqat bedragen kunnen noemen voor de spullen die ik noemde? ben zelf al de meeste bonnen kwijt als ik die al ooit had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Als je nu eens goed verzekerd bent , en er gebeurt niets , heb je dan ook je geld weggegooit ? Verzekeringen blijven altijd een verhaal apart. Als er niets gebeurt is het zonde van je geld , als er wel iets gebeurt , wordt het zelden tot volledige tevredenheid opgelost... Nu denk ik dat iedereen voor zichzelf moet overwegen of je een financieel risico durft te lopen door niet te verzekeren. De kans op eventuele ellende is nl relatief vrij klein ten opzichte van niet verzekerd autorijden. (die zijn er ook 't is haast niet te geloven) Ik heb het niet gehad over niet verzekeren he, alleen dubbel verzekeren is naar mijn mening niet erg slim ( zeker als het werkelijk strafbaar is , ik zal dit nog eens aan mijn agent vragen hoe dat zit) Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts