brintapap Posted 8 augustus 2002 Report Share Posted 8 augustus 2002 Heeft iemand enige ervaring met deze tweeters? Heb sinds twee jaar uit de USA deze speakers en ben al aan mijn vierde paar tweeters toe. Waarbij gezegd moet worden dat alleen paar 1 het enkele maanden heeft gedaan. Paar twee en drie hebben nooit 100% geluid gegeven. Het euvel is telkens dat boven de 10KHZ het geluid dramatisch afvalt. Ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deurs Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Ik heb onlangs twee Linaeum A1 speakers gekocht in Duitsland. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Kan je iets meer vertellen over de speakers die je in de VS hebt gekocht en hoe je dit hebt getest? Ik weet inmiddels dat er twee types zijn van de kleine Linaeum speaker: de A1 met een aluminium behuizing en de LFX met een houten behuizing. Van de LFX schijnen er weer twee varianten op de markt te zijn: LFX Corian en LFX Std. Reden voor Linaeum om later een aluminium uitvoering te produceren was de kwetsbaarheid van de tweeter. Bij deze uitvoering is de tweeter afgeschermd door een metalen gaasje (zie http://www.hifi-busch.de/Surround/body_surround.html) Gr. Harry Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Deze tweeters zijn door Tandy op de markt gebracht, misschien heb je wat aan deze review's? Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts