Jump to content

Hear Luisterbijeenkomst?

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

"Dear Hearers"

Het lijkt mij bijzonder leuk en vooral interessant om ergens aan het eind van de zomer (augustus/sept) eens een bijeenkomst te organiseren met een thema rondom de draaitafel.

Wanneer zo

Vergeet niet dat de commissie een subcommissie moet formeren, want dat is te doen gebruikelijk hier he, dat weet je ;)

Ik heb op zich wel interesse, maar dat ligt er aan wie er komen en wat we gaan doen.

Ik wil in principe best mijn apparatuur beschikbaar stellen (cd-speler, tuner, voorversterker, eindversterker, phono-pre wellicht ook) als de rest daar mee kan leven.

Mijn speakers en draaitafel ga ik niet mee sjouwen.

Ik zou het wel prettig vinden als het op een zaterdag kan plaatsvinden.

Het lijkt me wel leuk om niet alleen elementen/arm combi's te vergelijken, maar ook phono-pre's bijvoorbeeld :)

O ja, een centrale plek in Nederland is dus niet ergens bij Rotterdam he ;):D:lol:

In de buurt van Utrecht zou mooi zijn denk ik, maar ligt ook een beetje aan wie er komen :)

Guest Kraus vonBentinck

Wie er wat zou moeten inbrengen dat komt allemaal wel; de phonotrap staat op het ogenblik in het brandpunt van de belangstelling.

Superaardig zou zijn wanneer bijv. Jitze en Pjotr hun concepten omgezet hebben in werkelijkheid en die ter "test" konden aanbieden tegenover een "standaardproduct"

Het belangrijkste is dat als er zoiets gebeurt het zodanig wordt opgezet dat er algemene conclusies uit getrokken kunnen worden anders kun je net zo goed naar een audioshow/beurs gaan, die zijn er zat.

Maar wat het thema zou moeten zijn, ik weet het niet. Het ligt aan de belangstelling/deelnemers,

Het zou ook kunnen zijn massa/geveerd of totaalcombinaties of armen of racks om maar eens iets te noemen.

Leuk initiatief. Kan het op een zondag, want dan kan Haudio er ook bij zijn ;)

Het maakt me niet uit waar het is. Ik moet toch altijd een takke end rijden. Ik kan ook wel wat meebrengen. Ik heb nog wel een paar phontrapjes liggen. Meest zelfbouw en of low budget, maar de gemodde Transrotor Phono kan ook.

Het lijkt me wel verstandig eerst een programma in elkaar te zetten, alvorens iedereen met vanalles gaat slepen :rolleyes:

Het maakt me niet uit waar het is. Ik moet toch altijd een takke end rijden. Ik kan ook wel wat meebrengen. Ik heb nog wel een paar phontrapjes liggen. Meest zelfbouw en of low budget, maar de gemodde Transrotor Phono kan ook.

Het lijkt me wel verstandig eerst een programma in elkaar te zetten, alvorens iedereen met vanalles gaat slepen :rolleyes:

Zondag kan wel, maar dan ben ik er niet bij :)

Geeft niets, kan me voorstellen dat je liever Haudio er bij wilt hebben :):D

Guest Kraus vonBentinck

Dat is nou juist waarom zo'n dag wel iets zou kunnen opleveren. Een element wat niet presteert op een fatsoenlijke draaitafel en arm en een verder redelijke combinatie is gewoon waardeloos.

Wat heb je aan iets dat alleen onder heel bijzondere omstandigheden het geweldig doet? En hoe kom je aan die ene combinatie?

Bovendien hoef je helemaal niet gelijk te denken aan winnen of verliezen; het kan makkelijk zo zijn dat verschillen betrekkelijk zijn of smaakgebonden.

Mijn idee is trouwens niet om er een wedstrijd van te maken maar veel meer om luisterervaring op te doen. De gelegenheid bieden/scheppen om kennis te verrijken, dat heeft voor iedereen nut.

Dat is logisch. Wat moeten we nou met jou :P:D;)

Zonder gekheid, ik gooi enkel een balletje op. Haudio is ook actief forummer en hij weet het eea. Maar als de meerderheid het op een vrijdagavond of een doordeweekse zaterdag wil, vind ik het ook prima B)

Misschien is het wel zo dat we zonder Haudio tot een verassende conclusie kunnen komen en ik den dat Henk ook wel de zondag vrij wil hebben ;)

Guest Kraus vonBentinck

Als het een interessant thema wordt dan laat Henk de zaak toch op Zaterdag 1x in de kundige handen van Aleida?

Sodejuu, als jij bij jouw in de buurt(Noord-Limburg/Brabant) een akoestisch verantwoord zaaltje weet, waarom niet. Vanuit het westen naar het oosten rijden is qua file altijd beter dan andersom.

De Randstad lijkt me in dat verband geen gunstige plek.

Zonder gekheid, ik gooi enkel een balletje op. Haudio is ook actief forummer en hij weet het eea. Maar als de meerderheid het op een vrijdagavond of een doordeweekse zaterdag wil, vind ik het ook prima B)

Misschien is het wel zo dat we zonder Haudio tot een verassende conclusie kunnen komen en ik den dat Henk ook wel de zondag vrij wil hebben ;)

Ik snap je, ik ben het helemaal met je eens :)

Juist omdat Haudio er zo mee bezig is vind ik dat als hij graag wil komen en hij kan enkel op zondag, het gewoon op zondag moet plaatsvinden :)

Ik snap je, ik ben het helemaal met je eens :)

Juist omdat Haudio er zo mee bezig is vind ik dat als hij graag wil komen en hij kan enkel op zondag, het gewoon op zondag moet plaatsvinden :)

:D Stelletje heiden. :D:D;)

DEPETER :cool2:

Guest Kraus vonBentinck

dat gaat misschien op voor een exotisch elemntje uit de oude doos maar als jij mij een modern element kan noemen wat bijv. niet geschikt is voor een Graham, SME 309 of hoger of een andere goede arm, dan ga ik je gelijk geven.

Zo'n raar elementje heeft trouwens voor algemeen gebruik weinig betekenis.

• Members

Het likt me in ieder geval een aardig plan.

Een zondag zal denk ik voor de meesten onder ons wel passen.

Zelf zou ik optioneren voor een 3-tal Platenspelers/arm/element/ phono combinaties aan gesloten op een en dezelfde versterker/luidspreker combinatie.

Ben wel bereid mijn AcousTech phono beschikbaar te stellen.

Groeten ,

Marco

Perfect idee, maar je moet behalve met paltenspelers en phonotrappen ook nog 'n set bij elkaar zien te krijgen.....

Ik zoiets niet denkbaar bij 'n audiozaak. Ik kan me b.v. voorstellen dat we het bovenzaaltje van Hobo in den Bosch zouden mogen gebruiken. Vragen we of ze een mooie set voor ons opbouwen, en hebben ze gelijk wat reclame.

:)

Perfect idee, maar je moet behalve met paltenspelers en phonotrappen ook nog 'n set bij elkaar zien te krijgen.....

Ik wil niet zeuren, maar als ik kom dan is het enige dat we nodig hebben luidsprekers, tenzij de rest vind dat ik zo'n volkomen klote buttset qua elektronica heb (ruud... ;):P:D ) dat die niet bruikbaar is :)

Beste ,

Zou er niet een Importeur/Fabrikant zijn die een hele mooie set ter beschikking wil stellen ?

BV Bryston , want Spido/Klaas kan dat dan niet meer , want ik neem aan dat zijn Bryston's dan wel verkocht zijn en zijn luidsprekers natuurlijk ook :rolleyes:;)

MvG,

Haudio

:unsure:

Guest Kraus vonBentinck

Als er een ruimte is, en dat zaaltje bij Hobo klinkt heel goed, dan is het een kwestie van datum en thema vinden.

Een set is niet zo'n probleem, die moet gewoon behoorlijk zijn, maar alles rond de draaitafel en phonotrap zou aan de deelnemers moeten zijn om te bepalen.

Zou een set beschikbaar worden gesteld, mooi werk, dat scheelt natuurlijk aanzienlijk met slepen en geharrewar.

Zo'n zaaltje bij Hobo legt de dag vrijwel zeker op een zaterdag of vergis ik me daarin. Een zaterdag lijkt mij een mooie dag, kan er de volgende dag op het forum eens flink losgebrand worden. :D

Ik zoiets niet denkbaar bij 'n audiozaak. Ik kan me b.v. voorstellen dat we het bovenzaaltje van Hobo in den Bosch zouden mogen gebruiken. Vragen we of ze een mooie set voor ons opbouwen, en hebben ze gelijk wat reclame.

:)

En waarom dan niet gewoon een maandje verder kijken: waarschijnlijk eind oktober 2005 zullen de Nationale Pick-up dagen weer worden gehouden. 't Harde ligt zeker centraal in het land, goed bereikbaar, mooie winkel :D , goede randapparatuur :rolleyes: , terzake kundige mensen B) .

Voor een impressie, klikker-de-klik: Nationale Pick-up Dagen 2004

Guest Kraus vonBentinck

Ben je dan niet veel te ondergeschikt aan de belangen van degene die eigenlijk die dag organiseert?

Persoonlijk voel ik veel meer voor een wat onafhankelijker opzet, los van welk belang/evenement ook.

Een zaaltje, een mooie set prima, maar niet het verlengstuk worden van een andere organisatie.

De verschillende luisterbijeenkomsten die via hear al eerder zijn georganiseerd door de deelnemers zelf beschouw ik als een lichtend voorbeeld.

Er komt vast en zeker ook nog wel een analoogdag bij AS maar die dagen staan in het teken van het kennisnemen van wat er mogelijk is en zijn heel anders georganiseerd als een luistersessie, hoewel er natuurlijk zat te luisteren valt. :D

Voor conclusies is het eerlijkst en gemakkelijkst als er iets beoordeeld wordt waar niemand een echt belang bij heeft.

• Members

Valt zoiets niet bij Latham te organiseren ? Ik heb ooit begrepen dat hij juist open staat voor dit soort initiatieven , en dan weet je alvast dat er 1 draaitafel combinatie aanwezig is , met een mooie set. Met een beetje begeleiding van hun kant kun je er misschien ook nog wat van opsteken...(bij Linn zijn ze niet altijd bezig met verkopen)

• Members

Ik heb eventueel ook nog de beschikking over een Benz Lukaschek , dus

mocht er gebruik van een Benz element gaan worden is dit ook nog

een optie....

Marco

In een vergelijking met Phono traps ben ik geinteresseerd. Ik denk dat je dan wel op een of andere manier de sterkten op elkaar moet afstemmen anders is het ook niet eerlijk.

Carl

In een vergelijking met Phono traps ben ik geinteresseerd. Ik denk dat je dan wel op een of andere manier de sterkten op elkaar moet afstemmen anders is het ook niet eerlijk.

Carl

Je zou b.v. vijf phonotrappen en drie draaitafels kunnen kiezen. De draaitafels zouden dan elk een ander opbouw moeten hebben. Een subchassisdraaitafel, een massadraaitafel en een Rega b.v.. Deze dienen dan elk voorzien te zijn van een passend element.

Wanneer je deze drie draaitafels over de verschillende phonotrappen laat spelen moet het duidelijk zijn wat de voordelen van het een of het ander zijn.

Je hebt dan wel 15 combinaties te beluisteren, maak er dus maar een lange dag van.... :(