Jump to content

Hear Luisterbijeenkomst?

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest UKSub

Waarom geen 3X2 draaitafels

1 standaardversie alsof ie recht uit de doos komt en een gemodde versie om te beoordelen of het verantwoord/zinvol is deze modificatie te doen.

Persoonlijk zou ik er niets aan hebben een draaitafel te horenwaar pakweg 3j aan gesleuteld en gemodificeerd is omdat je die zo in de handel toch niet kunt kopen

Tis maar een ideetje

Groetjes

Guest Kraus vonBentinck

vier of vijf phonotrappen blind vergelijken zou heel goed moeten lukken, daar is maar 1 draaitafel voor nodig (lastigste sjouwen tenslotte)

er zou nog een tweede sessie kunnen plaatsvinden met een beoordeling van 3 complete tafels (en als vierde een CD-speler?)

Als je een ruimte hebt van van 12 tot 18u dan kan dat makkelijk als de muziekkeuze van te voren geregeld is

Ik wil niet zeuren, maar als ik kom dan is het enige dat we nodig hebben luidsprekers, tenzij de rest vind dat ik zo'n volkomen klote buttset qua elektronica heb (ruud... ;):P:D ) dat die niet bruikbaar is :)

Beste Beunky,

Hoe kom je daarbij :blink: heb ik ooit beweerd dat dat zo is :unsure:

Mijn "kopje thee" is het niet maar om het nu ehh een klote buttset te noemen gaat zelfs mij te ver <_<

Was een geintje Ruud :)

In een vergelijking met Phono traps ben ik geinteresseerd. Ik denk dat je dan wel op een of andere manier de sterkten op elkaar moet afstemmen anders is het ook niet eerlijk.

Carl

Als je bedoelt de ingangen op de vv op elkaar afstemmen, op mijn Tag McLaren DPA32R kun je de ingangsgevoeligheid (zeg ik dat zo goed?) per ingang afstemmen :)

Guest Kraus vonBentinck

Er wordt op het ogenblik gekeken naar een zaaltje en mogelijk een datum.

Als iemand nog een suggestie weet voor een geschikt zaaltje of een ruimte (een buurthuis of een repetitieruimte?) ergens in het Midden of een beetje Oosten van het land dan is zo'n suggestie meer dan welkom.

Een klein dorp is ivm parkeren natuurlijk ideaal en waarschijnlijk is het voor de Randstedelingen makkelijker reizen naar het Oosten dan andersom

Ben je dan niet veel te ondergeschikt aan de belangen van degene die eigenlijk die dag organiseert?

Persoonlijk voel ik veel meer voor een wat onafhankelijker opzet, los van welk belang/evenement ook.

Een zaaltje, een mooie set prima, maar niet het verlengstuk worden van een andere organisatie.

De verschillende luisterbijeenkomsten die via hear al eerder zijn georganiseerd door de deelnemers zelf beschouw ik als een lichtend voorbeeld.

Er komt vast en zeker ook nog wel een analoogdag bij AS maar die dagen staan in het teken van het kennisnemen van wat er mogelijk is en zijn heel anders georganiseerd als een luistersessie, hoewel er natuurlijk zat te luisteren valt. :D

Voor conclusies is het eerlijkst en gemakkelijkst als er iets beoordeeld wordt waar niemand een echt belang bij heeft.

Met die ondergeschiktheid aan belangen van Ketelaar Hifi of AJ van den Hul valt het wel mee.

Wat ik daar vooral heb zien gebeuren is dat er tientallen mensen met allerlei draaitafels langskwamen, oud en nieuw, simpel en bijzonder, en dat menige van de opnieuw afgestelde tafels, armen en elementen vervolgens aan deze of gene phonotrap werden gehangen en door de eigenaren in de winkel zo ook uitgebreid konden worden beluisterd. Er werden ook wel elementen tijdelijk in sommige spelers gezet om verschillen te laten horen van wat er nog meer in deze of gene speler aan kwaliteiten naar boven kon worden gehaald.

Mocht het zover komen dat er toch ergens in het midden van het land een aparte sessie wordt gehouden dan houd ik me aanbevolen. Wellicht kan ik de JK acoustics Phono 1 laten meespelen in een vergelijk.

Er wordt op het ogenblik gekeken naar een zaaltje en mogelijk een datum.

Als iemand nog een suggestie weet voor een geschikt zaaltje of een ruimte (een buurthuis of een repetitieruimte?) ergens in het Midden of een beetje Oosten van het land dan is zo'n suggestie meer dan welkom.

Een klein dorp is ivm parkeren natuurlijk ideaal en waarschijnlijk is het voor de Randstedelingen makkelijker reizen naar het Oosten dan andersom

Ik heb van Hobo in den Bosch de toezegging dat we gebruik kunnen maken van de demoruimte (ca 4,5 x 10 m). We dienen wel rekening te houden met huisshows, waar deze ruimte ook voor gebruikt wordt.

Ook kan er voor 'n set gezorgt worden. E.e.a. in overleg natuurlijk.

De ruimte is groot genoeg om met 20 personen goed te kunnen luisteren.

De winkel is aan twee kanten (voor en achter) te bereiken met de auto. Vlakbij is een parkeergarage. De winkel is zaterdag's open van 10:00 tot 17:00 uur. Deze tijd is dus eventueel beschikbaar voor de luisterbijeenkomst. Er is g

Mij lijkt het uit de kunst; een datum ergens half tot eind mei?

21 0f 28 mei zijn zaterdagen.

In de maand Mei hebben ze nog wel een huisshow, ik zal eens navragen wanneer die exact is.

Ik ben de eerste twee weken van Mei op vakantie, dus de data zou mij wel uitkomen.

:)

Guest Kraus vonBentinck

Misschien kunnen we voorlopig uitgaan van 21 Mei en dan eventueel nog een week opschuiven naar de 28e of zelfs de week er na?

Als ik het topic zo eens doorlees dan zijn er best wel wat phonotrappen om te beluisteren

Khoral Phonodude

Picoso JK Acoustic

symfo Graham Slee

Sodejuu diversen waaronder Transrotor

Arden Acoustech Phono

Arden Benz Lukaschek

Mordante Clearaudio Basic

Hans van Liempd Array ?

Beunky Simply Phono?

Ik meen dat Hans een decibelmeter heeft voor een "eerlijke" afstelling van het volume.

Als er een definitieve(voorlopige) datum is kan er misschien in een nieuw topic opzet en muziekkeuze geregeld worden en eens kijken wat er aan de draaitafelkant mogelijk/noodzakelijk is en wie er dan definitief wel/niet kunnen komen.

Voor een goede vergelijking is waarschijnlijk ook 1 mooie interlink nodig en iets voor de stroomtoevoer (flink stekkerblok).

Het kan een interessant dagje worden :D

21 mei gaat voor mij waarschijnlijk lastig worden, daar hoop ik deze week wat meer over te weten te komen.

Ik hoop cq verwacht dat mijn Simply Phono dan wel binnen is :)

Guest Kraus vonBentinck

Geweldig Hans, Zaterdag 28 mei onder de bescherming van St. Jan. :D

Ik wil een nieuw topic openen voor de organisatie en opzet van het een en ander.