Jump to content

Merken

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Ik zelf heb eigenlijk geen specifieke voorkeur als het om een merk audioapparatuur gaat. In de loop der jaren heb ik al van alles gehad.

Wie heeft wel zo zijn voorkeur voor een merk? En, eventueel, waarom?

Hubertinus

Een echte merk voorkeur heb ik niet.

Maar wel het tegenovergestelde.

wel een hekel aan sommige merken, spul wat ik echt never nooit niet zal kopen.

T'vreemde is dat dit allemaal spul is wat overmatig gepushed schijnt te moeten worden.

"de enige weg naar aufio nirvana gaat via merk X" zeg dit dag op dag, maand op maand en het komt er bij mij niet meer in.

Ik heb wel een gruwelijke hekel aan apparaten die alleen met een ellenlang verhaal verkocht kunnen worden. Apparaten waar tien kantjes filosofie aan vooraf gaat. En dan van die vage filosofien. :huh:

Ik houd van degelijk en technisch onderbouwt. Apparaten en tweakcomponenten met "hoofdprijzen" komen al helemaal niet op m'n lijste voor. Ik ben dan geneigd om zelf zoiets na te maken. B)

Kennelijk heb ik dat niet in m'n vingers, want meestal helpt 't geen moer. :rolleyes:

Maar binnen

Net zoals kennelijk nog flink wat anderen houdt ik van nononsense (top-)kwaliteit: geen poeha verhalen over vage filosofieen en zeker geen aan status-appelerende advertenties etc... Daar krijg ik echt direct uitslag van.

Iets wat wordt gezien als een outsider merk, er niet noodzakelijkerwijs 'audiofiel' uitziet en slechts tot doel heeft te duurzaam en op hoog nivo presteren kan op mijn sympathie rekenen. Bryston en PMC luidsprekers bijvoorbeeld. De Nuvista cd-speler van Musical Fidelity (met audiofiele nuvistor buisjes) is een twijfelgeval. Gelukkig klinkt hij wel geweldig :D

Ook de nononsense audiofiel heeft dus z'n vooroordelen! :lol:

Wat voor merk het is vind ik niet altijd belangrijk, als de prijs/kwaliteit verhouding en de klank maar goed is ;)

Ook moet het uiterlijk me aanspreken, ik heb zelf namelijk een enorme hekel aan zo`n bij elkaar geraapt zooitje.

Marcel

Ik heb zlef mischien wel een voorkeuer voor sommige merken. Maar dan vaak niet de hele lijn.

Linn platen spelers, rega/bryston versterkers, CEC CD spelers, Sonus Faber speakers zijn wel dingen waar ik een zwak voor heb weet niet of het ook ergens op is gebaseerd.

B&W/Linn luidsprekers, Rotel CD spelers, Dual/project platenspelers zijn dingen waar ik niet van gecharmeerd ben werderom is dit zeer discutabel.

Goed klinken is erg belangrijk, maar het moet er ook een beetje degelijk en fraai uit zien, zowel van buiten als van binnen.

Ook hou ik wel van producten met een bepaalde ontwerpfilosofie, of een merk met een roemruchte historie. Al is dit laaste niet het geval als het merk meer een handelsnaam is geworden zoals Infinity.

Sonus Faber speakers zijn wel dingen waar ik een zwak voor heb weet niet of het ook ergens op is gebaseerd.

Sonus Faber speakers hoef je alleen maar naar te kijken om er verliefd op te worden :D

Marcel

Sonus Faber speakers zijn wel dingen waar ik een zwak voor heb weet niet of het ook ergens op is gebaseerd.

Sonus Faber speakers hoef je alleen maar naar te kijken om er verliefd op te worden :D

Marcel

daar ben ik het helemaal mee eens. Maar toch heb ik ze niet gekocht.

Ik ga vwb elektronica voor T+A. Dis is gewoon no-nonsens uitgevoerd met goede materialen.

De luidsprekers zijn nu nog Audiostatic, maar een omschakeling komt eraan. De verwachting is dat ik aan het eind van het jaar geen elektrostaat meer in huis heb :D

Ik vind dit haast net zo'n vraag als wat je favoriete cd/lp is. Ook daar kan ik geen antwoord op geven.

Zelf heb ik een allegaartje van merken, zelfs zelfbouw. Het is maar net wat ik nodig heb en wat zich dan aanbiedt.

Marcel

daar ben ik het helemaal mee eens. Maar toch heb ik ze niet gekocht.

Ik ook niet, zolang ik zelfbouwen nog als hobby heb zal er ook niet van komen ;)

Maar toch wel erg mooie speakers :rolleyes:

Marcel

• Members

Jeff Rowland .

Gebouwd voor de eeuwigheid , ziet er (naar mijn idee) fraai uit,

eindeloze reserve en....onbetaalbaar. Maar oh oh wat klinken ze mooi...

NB Ik heb het nu niet over de Ice Power versterkers , want die ken ik (nog) niet

Groet ,

Marco

Ik heb een verhoogde interesse in merken als Musical Fidelity, Quad, Marantz, en electrostaten gebeuren zoals Audiostatic en Final.

Voor de rest wordt bij enkele merken mijn aandacht getrokken als ik iets leuks zie.