quad and more Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Ik ben maar weer eens begonnen ( nou ja beter gezegd verder gegaaan ) aan mijn voorversterker. Na veel denken ,kopen , zagen , borenen zwoegen ben ik maar eens alles in elkaar gaan zetten. En het resultaat mag er wezen ( althans wat mij betreft ) Wat vinden jullie ervan ? http://www.mijnalbum.nl/Foto=EWBQBDXN http://www.mijnalbum.nl/Foto=WRFTIR68 http://www.mijnalbum.nl/Foto=ODGOZUBG http://www.mijnalbum.nl/Foto=CT8BPXDJ http://www.mijnalbum.nl/Foto=CRVPVXXF Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Het ziet er h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 WOWIE Wat en mooie behuizing Waar kun je zoiets vandaan toveren Ik zoek nl nog een behuizing voor de voeding van mijn Transrotor Phono Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 28 maart 2005 Author Report Share Posted 28 maart 2005 Het is massief aluminium, plaatstaal en titanium ( assen ) Alles is geglas-straald. Dit geeft het mooie uiterlijk ! Vandaan toveren ( zelf gemaakt en laten maken ) Ik weet niet of dit finacieel voor iedereen haalbaar is. Op de foto ( zie je hier en daar van die " wolken " in het aluminium , deze zijn al weggepoetst d.m.v. speciale olie ) Ik kan je garanderen, Mark Levinson zou dit wel hebben willen toepassen in zijn Cello parade paardjes. Op de foto`s zijn de lagers van de assen nog niet te zien ( massief teflon...) Het draai moment,....mmwhaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Erg fraai vormgegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Kun je wat meer vertellen over wegpoetsen van "wolken (vingervlekken) met speciale olie?" En ook van dat glas-stralen. Nog nabewerken daarna. Ik heb mijn alu profielen gewoon met een busje blanke lak (van 8 euro) gespoten (na wat handmatig schuurwerk). Het resutaat is saai grijs aluminium (zonder die speciale glans). Wat is trouwens het ontwerp van de pre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 29 maart 2005 Author Report Share Posted 29 maart 2005 Het is onderhouds olie voor RVS (niet zoiets wat je normaal bij de supermarkt krijgt ). Hiermee haal je in 1 keer alle " troep " van de kast of het nu vingervlekken of stofdeeltjes zijn. Als je aluminium gaat schuren wordt de oppervlakte poreus. Dit was niet zo mijn opzet, al dan niet met lak afgewerkt. Er resteerden mij twee mogelijkheden nl. zandstralen en glas-stralen. Als je het verschil tussen dit ziet ( zelfs een blinde of iemend zonder handen ziet/voelt dit ). De korreltjes waarmee gestraald wordt zijn veel fijner. Nabewerken na het olieen ? Een klein nadeel is bij aluminium dat je van die " wolken " krijgt als je het gaat behandelen. Dit heb ik opgelost door die olie. Het ontwerp: Voeding; ontstoorfilter ,ringkerntrafo, dc-dc convertor ( zelfde die Spectral toepast ( ja je leest het goed )) , de nodige afvlaking. Keuze schakelaar; stappenschakelaar ( momenteel nog twee deks maar wordt vervangen door een 4 deks ). Versterking; Elektuur print met " droom ic`s ) Ik ben momenteel aan het testen tussen verschillende ic`s van Analog devices en Burr Brown . Ik weet nog niet tussen welke ik ga kiezen . Klankmatig zitten er veel verschillen tussen , detaillering en "stage". Maar dat deze voorversterker potentieel heeft is een zaak die 200% zeker is. Ik heb veel voortrappen gehoord met prijskaartjes die 4 tot 5 maal hoger liggen dan de materiaal kosten . Dit is veel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Bij mijn werk polijsten of borstelen we vaak aluminium, en daarna wordt het met Deoxidine behandeld dit haalt oxides weg en daarna gaat het 5 minuten in een Alodine bad daarna afspoelen met Demiwater. Dit geeft een mooie geel/goud achtige kleur, vooral bij geborsteld aluminium ziet dit erg erg mooi uit. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athalon1951 Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Ik krijg steeds server niet gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 29 maart 2005 Author Report Share Posted 29 maart 2005 Ik denk inderdaad dat die server eruit ligt. Ik probeer het even op een andere manier. Hopelijk werkt het nu beter. foto 1 foto 2 foto 3 foto 4 foto 5 foto 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Erg erg mooi, doe er mij ook zo een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 Erg mooi! Is er eigenlijk verschil tussen glas-stralen en glas-parelen? Wat voor pre is dat eigenlijk (of zie ik het antwoord weer ergens over het hoofd?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 30 maart 2005 Author Report Share Posted 30 maart 2005 Maakt niet uit, het is een gewone ( nou ja ) voorversterker. Volgens mij is dat het zelfde , stralen of parelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Mooie kast zolang je er maar geen gainclone oid van maakt Doet me een beetje denken aan densen het model Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Ik krijg geen pics door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 En hoe klinkt 'ie? Heel erg mooi! Ga je nog verder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 En hoe klinkt 'ie? Heel erg mooi! Ga je nog verder? whahaha ik mag het wel hopen, er missen nog wat draadjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 30 maart 2005 Author Report Share Posted 30 maart 2005 Natuurlijk ga ik verder. Je bent zelfbouwer of niet. In ieder geval wil ik mijn eigen filisofie voortzetten. Goed anders niet, geen prutswerk o.i.d. Ik heb al veel gemaakt zoals die Grado ra1 clone , voorversterkers, eindversterkers kabels etc. etc. Er zijn nog een "aantal" zaken die ik wil verbeteren /maken. Zo wil ik de volgende dingen nog maken, een nieuwe eindversterker, een nieuw rack een phono voortrap en nieuwe luidsprekers. In ierder geval nog genoeg te doen. Op dit moment moet ik de voorversterker nog gaan bekabelen. Proef gedraaid heb ik al wel, laat ik zeggen dat ik zoals al eerder zei menig voorversterker aan de kant speel. Ik heb genoeg spullen / versterkers om zelf een duidelijk beeld te krijgen qua prestaties. Het geluids-beeld staat als een bunker, breed, diep hoog en plaatsing. Kortom alles is er om eens lekker te luisteren naar mijn favoriete platen en cd`s. Wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 31 maart 2005 Author Report Share Posted 31 maart 2005 Nou, na enige uurtjes luisteren heb ik besloten om voorlopig de ic`s erin te laten van de fabrikant Analog Devices , de ad 712. De klonk in deze opstelling beter en netter dan die Burr Browns . Nou hoe klint het , zeer rustig en toch dynamisch ( wolf in schaapskleren ). Een stage zoals ik hem nog niet vaak gehoord heb. Filigraan en toch een zekere body. Detailering en fundament. Wat ik ook afspeelde ( opname technisch en akoestisch afhankelijk ), het stond allemaal als een huis en alles stond allemaal netjes op de plaats. Lucht , zo uit de lossse hand. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt fantastisch. Alweer een geslaagd project afgerond, en nu op naar het volgende. Nog even een foto, klik maar eens hieronder. Mijn setje Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Nog even een foto, klik maar eens hieronder. Setje Ik weet niet welk setje je bedoelt maar op die link zie ik dit setje: Trouwens ook niet lelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 31 maart 2005 Author Report Share Posted 31 maart 2005 Hopelijk doet hij het nu beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 mijn ideaal is ook ooit alles zelf te bouwen, met een mooi design voor wat de buitenkant betreft.. De binnenkant is lastiger, daar zou ik toch op bouwpaketten moeten vertrouwen.. Respect! ziet er goed uit! En zelfbouw klinkt altijd 'beter'.. Niet het uiteindelijke geluid perse, maar je luistert gewoon 'fijn' naar je zelfgebouwde (meester)werken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 31 maart 2005 Author Report Share Posted 31 maart 2005 Zelfbouw is inderdaad niet altijd beter. Hier ben ik in het verleden aal menig maal achter gekomen . Maar aldoende leer je van je fouten of toepassingen van bepalde soorten combinaties. Al dan niet in bepaalde opstelling. Ik ben nu al weer bezig met het bedenken van een nieuw project. Maar daarover binnenkort meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Ik ben maar weer eens begonnen ( nou ja beter gezegd verder gegaaan ) aan mijn voorversterker.Na veel denken ,kopen , zagen , borenen zwoegen ben ik maar eens alles in elkaar gaan zetten. En het resultaat mag er wezen ( althans wat mij betreft ) Wat vinden jullie ervan ? Respect! Ik heb op de MTS eens een externe RDS-decoder gebouwd. Ik weet hoe lastig het is om iets straks neer te zetten. Zeker als je geen plasmasnijder maar slechts een zaagje en vijl in je schuurtje hebt liggen.... Ik heb nog wel zelfbouw speakerstands staan van 4mm staal, zandgevuld en metalic lak. Ziet er fraai uit, maar de wharfedale die erop staat is qua klank niet te pruimen.... Ik moet wel zeggen dat mij de vingertjes beginnen te jeuken om nu ook iets te bouwen, maar tja, moet ik wel eers een goed klinkend ontwerp hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 31 maart 2005 Author Report Share Posted 31 maart 2005 Misschien leuk om via het web met een paar man iets te bouwen. Samen onderdelen etc bestellen scheelt meestal in prijs. En iedereen kan wel tips en /of adressen van de hand doen. Als je wilt lukt alles, ook al heb je twee linker handen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts