renejdevries Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Misschien leuk om via het web met een paar man iets te bouwen.Samen onderdelen etc bestellen scheelt meestal in prijs. En iedereen kan wel tips en /of adressen van de hand doen. Als je wilt lukt alles, ook al heb je twee linker handen. .... en het begon allemaal met een geintje... "Spraakmakend Hollands merk verovert de markt" Ik ben hier, serieus, wel voor te porren. Alleen plaats en tijd kunnen problemen geven... Kun je wellicht oplossen door samen op zoek te gaan naar een goed ontwerp en dan ieder voor zich parallel opbouwen. Maar dan wel in de wintertijd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Kun je wellicht oplossen door samen op zoek te gaan naar een goed ontwerp en dan ieder voor zich parallel opbouwen. Verhip... nu ik dit zo weer lees is dit juist wat je bedoelde... Maaruh, een mooie combinatie, voortrap en twee monoblokjes.... Druist gezien je ontwerp waarschijnlijk volledig tegen je principes in, maar een voortrap met enkel en alleen een power-schakelaar en IR ontvanger kan er faai uizien. Tenminste als je het combineert met een zwaar stalen afstandsbediening met draaiende volumeknop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 31 maart 2005 Author Report Share Posted 31 maart 2005 Het wordt inderdaad een eindversterker die geheel monoraal wordt opgebouwd. Zowel de voeding al versterking. Van afstandsbedieningen ben ik niet zo`n voorstander. Kijk maar eens hoe vaak je op de volumeknop duwt ( misschien uit verveling ). Ik stel altijd het volume vooraf in als ik zelf ga luisteren. Op dit volume blijf ik dan ook luisteren. Ik besteed de tijd die je spendeerd aan de afstands bediening liever aan het luisteren, en laat me niet verleiden tot allerlei knopjes en lampjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Toch stel ik vaak de volumestand bij. Dit omdat CD met enorme geluidsverschillen zijn opgenomen. Op mijn voorversterker kan ik precies zien hoeveel deze versterkt (in dB's). Soms draai ik op - 20 en soms op -28 terwijl het even "hard" klinkt. Een CD die ik van SOTA Jerry leende speelt zelfs 10 dB "zachter" dan gemiddelde CD's. Ik moet er niet aan denken dit telkens op de voorversterker te moeten corrigeren. Blijft nog het feit dat ik het een mooi ontwerp en mooie afwerking vindt. Parelstralen (zoals dat "glasstralen" officieel heet) heb ik ook eens geprobeerd, Hierna hebben we geprobeerd dit te anodiseren Dit was dus geen succes. Er ontstond een grote vlekken bende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 2 april 2005 Author Report Share Posted 2 april 2005 Ja , dat is hetmooie van zelfbouwen. Je hebt letterlijk alles zelf in de hand van componenten tot eindproduct. The sky is the limit. Na enkele dagen luisteren wordt het alleen maar beter. Wat een pracht-ontwerp ( kon ik wel zelf gemaakt hebben ....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Zou zelf ook wel eens een voor versterker willen bouwen, maar zou niet weten ho ik dat zou moeten aanpakken. Het uiterlijk kan mij niet veel schelen. naturlijk wil ik een dubbel mono systeem, met mischien zelf een eigen voeding voor elk kanaal. Wel 1 volume knop, zo'n knop die bijde kanalen afzondelijk regelt. ach ik mag dagdromen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts