Jump to content

Aankoop advies

Marijn M.
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij een beetje informeren.

Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver + CD speler.

Speciaalzaak adviseerd om AVR te nemen (ondanks dat ik eigenlijk alleen Stereo zoek), omdat je later toch nog extra boxen kunt aansluiten.

Ik heb het oog laten vallen op de DENON AVR 2105 samen met de DENON DCD 1450. Totaal ben ik dan ruim 1000 euro kwijt. Qua begroting kan dit.

Het gehele spul wordt gekoppeld aan JBL LX boxen die ik wel wil houden.

Ik heb verschillende merken beluisterd, maar bij de kenners is er nog al wat verschil van mening over wat goed en niet goed is.

Goed is wat jij goed vindt. Advies is advies en kan ter kennisgeving aangenomen worden. Als je er iets mee doet, is dat prima, en anders ook.

Goh, een hele serie dooddoeners in een uitermate kort betoog :P

Wat ik wil zeggen is dat je eigen oortjes de scheidsrechter moeten spelen. Het is tegenwoordig erg lastig een stereoreceiver te vinden. Mij lijkt een ge

Inderdaad een dooddoener, maar als jij tevreden bent, dan is het oke. Het gaat er immers om of jij kunt genieten van de muziek.

Zoals reeds gezegd je kunt ook kijken naar een losse versterker en losse tuner.

Overigens onderstaand zijn voorbeelden van enkele huidig verkrijgbare stereoreceivers:

Denon dra-1000

Onkyo tx-8511 (dit model is "opnieuw uitgebracht")

Marantz sr 4320

Harman Kardon HK 3480 (vormgeving is van de huidige surround-receiver)

NAD c 720 BEE ...volgens mij komt NAD ook met een stereo dvd-receiver

MVG Mark

Denon lijkt me O.K.

Echter als ik nu opnieuw zou beginnen zou ik ook kijken naar de Onkyo CR-5L:

een receiver en cd-speler in een!

Ziet er ook nog mooi uit en dus een hoge WAF-factor.

Volgens de HVT een goede geluidskwaliteit. Maar uiteraard eerst zelf gaan luisteren.

Wat me aan het ontwerp aanspreekt is de lage overall feedback van de eindversterker.

Ik heb het oog laten vallen op de DENON AVR 2105 samen met de DENON DCD 1450.

Je moet inderdaad niet het OOG maar het OOR laten vallen op audio.

Aan je verhaal te lezen heb je nog geen apparatuur beoordeeld met je eigen luidsprekers...

Ik heb zelf een Denon AVR 3801 in huis gehad. Met de beste wil van de wereld, ik vond het drie keer niks... En dit heeft niks met vooroordelen te maken. Als je gaat voor stereo, probeer het dan ook zeker bij stereoversterking te houden, denk ik. Maar zoals hear al vaker is genoemd, het is maar wat je zelf goed vindt klinken. Al heb je een set van een euro-ton, niet elke kenner zegt het zelfde hierover.

Als die winkel je iets verkopen wil, zullen ze je het verschil wel moeten laten horen. Maak hier gebruik van. Maak een afspraak en neem je eigen cd's en JBL LX boxen mee.