caramba65 Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Forumlezers, Heeft iemand ervaring met, of kan iemand mij iets vertellen over de Quad 606 MKII eindversterker ? Ben aan het overwegen of dit in bi-amp configuratie een optie voor mij kan zijn. Is dit het typische Engelse geluid, warm en wollig in het laag ? Kunnen we spreken over echt audiofiele kwaliteiten voor een redelijke prijs ? M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Hoi caramba65, Ik weet van Gent op het hififorum.nl forum dat hij met een stel infinity's speelt en daar de Quad 606 voor gebruikt in biamp situatie en daar loopt ook een kermit rond die ook een 606 MkII heeft of heeft gehad. Misschien kan je hun gericht vragen stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Hoi caramba65, Ik weet van Gent op het hififorum.nl forum dat hij met een stel infinity's speelt en daar de Quad 606 voor gebruikt in biamp situatie en daar loopt ook een kermit rond die ook een 606 MkII heeft of heeft gehad. Misschien kan je hun gericht vragen stellen. Het juiste antwoord! Je was me voor. Ben zelf erg te spreken over de 606 MK2. Iets warmer dan mijn huidige 909, maar zeker geen wollig laag ook al blinken Engelse versterkers doorgaans niet uit in een hoge dempingsfactor. Vanaf de MK2 is laagohmige belasting ook geen probleem meer. In tegenstelling tot de MK1 geen typische 8 ohm versterker meer. Gaat maar door: zeer degelijk gebouwd. Het middengebied (de sterkste troef van Quad en als het goed is het vertrekpunt voor iedere versterker) is gewoon ongelooflijk goed. En ach, wat is audiofiel. Veel "audiofielen" vinden Quad geen high-end. Dus als je voor status gaat heb je een probleem. Als het je om de muziek gaat: perfecte nog betaalbare keuze, mits natuurlijk de goede match, maar dat geldt voor heel veel apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts