Jump to content

resonatoren van Acoustic System

BellaVista
 Share

Recommended Posts

Wie heeft wel eens het genoegen gehad om de werking van de resonatoren van Acoustic System te beluisteren?

Op hun website www.fastaudio.com zijn de volgende veelbelovende regels te lezen:

Hard to believe. Easy to hear.

The resonators made by Acoustic System are one of the most unbelievable high fidelity products. They consist of minute metal sound bodies that rest on wooden bases. Positioned correctly at particular points in the room, they improve the sound quality of every system. :huh:

Het is een intrigerend en bovenal kostbaar accessoire waar bijzondere eigenschappen aan worden toegeschreven. Terecht?

Graag jullie reacties en bevindingen.

Ik zal niet zeggen, dat ze niet werken. Harmonix producten vallen in dezelfde categorie. Of ze duur zijn is afhankelijk van jou budget en wat ze je brengen.

Audio Excellence in Zevenbergen importeert ze. Vraag eens of ze de probeerkoffer willen uitlenen. Daarna pas oordelen ;) .

Laat ons weten wat je ervan vindt?

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Bedankt voor de reacties!

Klaarblijkelijk is dit een relatief onbekend product en dus heb ik zelf wat aanvullend onderzoek gedaan.

De units schijnen echt te werken en zullen resulteren in een (nog) breder en dieper geluidsbeeld. Ze zijn niet goedkoop: afhankelijk van de uitvoering is de prijs ca. 1000euro per stuk en je hebt er al snel een stuk of wat van nodig. Hoewel ze ieder systeem kunnen verbeteren zijn ze vooral bedoeld voor de betere en redelijk uitgekristalliseerde setjes. Het is als het ware de finishing touch.

In mijn geval wint realiteitszin het (voorlopig!) van nieuwsgierigheid.

Of je iets aan dit soort resonatoren hebt zal per luisterruimte verschillen, weg gegooid geld lijkt het me niet mits je een accoustisch probleem hebt waar zo`n resonator je van af kan helpen.

Marcel

Of je iets aan dit soort resonatoren hebt zal per luisterruimte verschillen, weg gegooid geld lijkt het me niet mits je een accoustisch probleem hebt waar zo`n resonator je van af kan helpen.

Marcel

Een probleem oplossen door iets mee te laten trillen? Zet dan wat stemvorken in je kamer, stuk goedkoper. :)

Marcel

Een probleem oplossen door iets mee te laten trillen? Zet dan wat stemvorken in je kamer, stuk goedkoper. :)

Wie weet misschien werkt dat wel ;)

Maar ja wat iemand er voor over heeft is niet belangrijk, als zo`n resonator uitkomst biedt is het geen weg gegooid geld :rolleyes:

Marcel

Maar ja wat iemand er voor over heeft is niet belangrijk, als zo`n resonator uitkomst biedt is het geen weg gegooid geld :rolleyes:

Marcel

Ik zal wel weer te kritisch zijn, maar ik vind het gewoon belachelijk duur voor een metalen schaaltje, maakt niet uit wat de werking is..

Marcel

Ik zal wel weer te kritisch zijn, maar ik vind het gewoon belachelijk duur voor een metalen schaaltje, maakt niet uit wat de werking is..

Mij is het ook veel te duur :( maar als een ander het er voor over heeft.

En ach het is maar geld ;)

Marcel

De prijsstelling van deze producten is een verhaal apart. De werking daarentegen is heel natuurlijk en vanzelfsprekend.

De schaaltjes (nauwelijks groter dan een eierdopje) worden aan het trillen gebracht door geluid en gaan daardoor hun eigen geluid produceren; hoge (boven)tonen.

Zoals ALLES dat je in een luisterkamer plaatst hebben deze resonatoren effect op het eindresultaat.

Een vergelijkbaar, maar tegenovergesteld effect bereik je met demping. Dat voegt niets toe aan het geluid, maar onttrekt geluid.

;)

Interessante materie!

Groet,

Erjee.

De schaaltjes (nauwelijks groter dan een eierdopje) worden aan het trillen gebracht door geluid en gaan daardoor hun eigen geluid produceren; hoge (boven)tonen.

Ik wil geen extra geluid..

Er staat een uitgebreide recensie in het Duitse blad Stereo van deze maand (zag ik in de Bruna); 'k heb het niet helemaal gelezen, dus kan er niet veel over vertellen.

Volgens de Duitsers werkt het wel (stond in de Endurteil).

Ik heb het geprobeerd, en het werkt wel een beetje. Maar na wat nadenken en verder onderzoek heb ik gevonden dat het totale resultaat veeeel beter wordt wanneer je in het middelste schaaltje een Intelligent Chip legt waarmee 7 CDs zijn behandeld. Waarom het precies 7 moet zijn weet ik niet, maar het algemene principe is gebaseerd op de combinatie van akoestische Galois-velden met de Poynting-vector die haaks op de Intelligent Chip staat.

Ik heb het geprobeerd, en het werkt wel een beetje. Maar na wat nadenken en verder onderzoek heb ik gevonden dat het totale resultaat veeeel beter wordt wanneer je in het middelste schaaltje een Intelligent Chip legt waarmee 7 CDs zijn behandeld. Waarom het precies 7 moet zijn weet ik niet, maar het algemene principe is gebaseerd op de combinatie van akoestische Galois-velden met de Poynting-vector die haaks op de Intelligent Chip staat.

Je wil toch niet zeggen dat je echt in die chip gelooft <_<

Marcel

Volgens mij is hij gewoon een paar smileys vergeten. Werner is meestal niet in voor Yomanda achtige verhalen, het zijn chips of schaaltjes.

En chips hoort toch in een schaaltje te liggen? ;)

Die smilies miste ik ook al, en kreeg daarom het idee dat hij het echt meent :blink:

We horen het van zelf wel ;)

ennehhhh chips zo uit de zak is nog veel lekkerder :lol:

Marcel

..... maar het algemene principe is gebaseerd op de combinatie van akoestische Galois-velden met de Poynting-vector die haaks op de Intelligent Chip staat.

Bedoel je hier eigenlijk die Gallische velden afkomstig van een bepaald Gallisch dorpje en Monty-Python-vectoren Werner?

;)

Voor de sceptici onder ons (allemaal dus):

lees hier http://www.stereotimes.com/acc112304.shtm het verhaal van een sceptische audio-journalist.

Verder: er bestaat een website waarbij de gemeten verschillen gepubliceerd worden! (nu nog ff vinden...)

Het is wel duur, maar ja, een versterker van E5000 kopen voor dezelfde vooruitgang is ook duur. Verder moet iedereen zelf weten waar hij zijn pecunia in steekt. :blink: