Erjee Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 Als ik het artikel goed begreep kwam het erop neer dat mensen zichzelf voor de gek hielden. Bij testen moet je er rekening mee houden dat dit je kan gebeuren. Als je van nature sceptisch bent overkomt je dat niet zomaar. Als je helemaal niet sceptisch bent dan heb je wel een probleem. Carl Beste Carl, Blijkbaar heb je het artikel niet goed genoeg gelezen. Je had dan ontdekt dat de schrijver van het artikel bijzonder scetpisch was. WAS! @ cgm: Wees gerust; ik ga "het" hier niet vragen. Geen zin. Jullie schijnen immers al overtuigd te zijn. Maar met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 @ cgm:Wees gerust; ik ga "het" hier niet vragen. Geen zin. Jullie schijnen immers al overtuigd te zijn. Maar met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 "unschlagbar bleiben schliesslich die Room Tunes von H darin, bei einfachster Anwendung ein fantastisches Forum fuer saemtliche Aspecte zu installieren. Dreidimensionalitaet und Rhytmischer Fluss gelingen selbst in schwierigen Rauemen" Volgens mij komt de recescent er bijna bij klaar. CQM e.a. jullie moeten eens in de kiosk kijken naar het fototje van de H. Van binnen ziet het er toch gecompliceerd uit. Ik zou het wel proberen als het niet zo duur was. Ik denk dat het wel iets doet. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 "unschlagbar bleiben schliesslich die Room Tunes von H darin, bei einfachster Anwendung ein fantastisches Forum fuer saemtliche Aspecte zu installieren. Dreidimensionalitaet und Rhytmischer Fluss gelingen selbst in schwierigen Rauemen" Volgens mij komt de recescent er bijna bij klaar. Hoe lyrischer het verslag, hoe ongeloofwaardiger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 CQM e.a. jullie moeten eens in de kiosk kijken naar het fototje van de H. Van binnen ziet het er toch gecompliceerd uit. Ik zou het wel proberen als het niet zo duur was. Ik denk dat het wel iets doet. Carl Als ik nog eens tientje stuk te slaan heb zal ik er eens over denken. Aan de andere kant denk ik dan, als zo'n onderzetter veel doet is er iets niet in orde met mijn spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 Als ik nog eens tientje stuk te slaan heb zal ik er eens over denken. Aan de andere kant denk ik dan, als zo'n onderzetter veel doet is er iets niet in orde met mijn spullen. 100% waar, beste cgm. 100%! Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 Hai Ruud, Ik bedoel niet de onderzetters maar die kleine rondje schijfjes die je op verschillende plaatsen in je luisterruimte plakt. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 Op de vrijmarkt geen doos sjoelschijven te pakken kunnen krijgen Carl? Misschien doen schaakstukken ook iets bijzonders. Zou de koning anders klinken dan de toren? Vast wel .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 Een zak waxinelichtjes kost ook geen drol meer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 De vraag is natuurlijk werkt het of niet. Harmonix Room Tunes zijn langer lopende produkten en ik heb er vaak positiefs erover gelezen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 De vraag is natuurlijk werkt het of niet. Harmonix Room Tunes zijn langer lopende produkten en ik heb er vaak positiefs erover gelezen. Carl Tja, da's voor mij nog geen reden om te denken dat het werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 De vraag is natuurlijk werkt het of niet. Harmonix Room Tunes zijn langer lopende produkten en ik heb er vaak positiefs erover gelezen. Carl Tja, da's voor mij nog geen reden om te denken dat het werkt. Maar misschien wel om te proberen Niet goed geld terug, met een extraatje voor de moeite? Want anders ga ik niet iets aanschaffen waarvan ik niet weet of ik er wat aan heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 CQM, Als de mensen uit india niet hadden geexperimenteerd was de Kama Sutra niet geschreven. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 CQM, Als de mensen uit india niet hadden geexperimenteerd was de Kama Sutra niet geschreven. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 10 mei 2005 Report Share Posted 10 mei 2005 Als de mensen uit india niet hadden geexperimenteerd was de Kama Sutra niet geschreven. Dat ze kennelijk toch nog tijd over hadden om zo'n dik boek te schrijven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 12 mei 2005 Author Report Share Posted 12 mei 2005 Als de mensen uit india niet hadden geexperimenteerd was de Kama Sutra niet geschreven. Dat ze kennelijk toch nog tijd over hadden om zo'n dik boek te schrijven... Leuk, echt heel leuk. Echt waar. Het punt is dat een dergelijk accessoire potentie kan hebben in een redelijk ontwikkeld setje. Een soort 'finishing touch'. Recentelijk heb ik gebeld met de importeur en hij heeft geen demo-koffer o.i.d. klaar staan. Een luistersessie heeft nogal wat voeten in de aarde: hij laat dan een aantal exemplaren komen uit Duitsland. Om eerlijk te zijn voel ik mij dan eigenlijk meteen verplicht om te kopen. De prijzen vallen eigenlijk best wel mee: voor een 1500 euro ben je een 3-tal units een eind op weg. Er is hear onlangs een netsnoertje besproken in dezelfde prijsklasse. Het is jammer dat er geen 'forummers' zijn die ervaringen hebben met deze units. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 De prijzen vallen eigenlijk best wel mee: voor een 1500 euro ben je een 3-tal units een eind op weg. Er is hear onlangs een netsnoertje besproken in dezelfde prijsklasse. Wat is dat nou voor vergelijk? Er zijn mensen (echt waar) met een complete set voor dat geld. En voor mij is dat een berg geld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 13 mei 2005 Author Report Share Posted 13 mei 2005 De prijzen vallen eigenlijk best wel mee: voor een 1500 euro ben je een 3-tal units een eind op weg. Er is hear onlangs een netsnoertje besproken in dezelfde prijsklasse. Wat is dat nou voor vergelijk? Er zijn mensen (echt waar) met een complete set voor dat geld. En voor mij is dat een berg geld! Beste cqm, Je hebt volkomen gelijk: dit is geen misselijk bedrag voor een paar 'belletjes'. Het geeft aan dat deze accessoires vooral bedoeld zijn voor redelijk uitontwikkelde setjes. Iets wat je doet om het NOG mooier te maken. Wellicht kan je het vergelijken met een auto als een Aston Martin of een Ferrari. Dit is een superauto: beter is er eigenlijk niet. Wanneer je nog meer wilt, zou je kunnen overwegen om een extra turbo o.i.d. te laten monteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 13 mei 2005 Author Report Share Posted 13 mei 2005 De prijzen vallen eigenlijk best wel mee: voor een 1500 euro ben je een 3-tal units een eind op weg. Er is hear onlangs een netsnoertje besproken in dezelfde prijsklasse. Wat is dat nou voor vergelijk? Er zijn mensen (echt waar) met een complete set voor dat geld. En voor mij is dat een berg geld! Beste cqm, Je hebt volkomen gelijk: dit is geen misselijk bedrag voor een paar 'belletjes'. Het geeft aan dat deze accessoires vooral bedoeld zijn voor redelijk uitontwikkelde setjes. Iets wat je doet om het NOG mooier te maken. Wellicht kan je het vergelijken met een auto als een Aston Martin of een Ferrari. Dit is een superauto: beter is er eigenlijk niet. Wanneer je nog meer wilt, zou je kunnen overwegen om een extra turbo o.i.d. te laten monteren. .... uh, dit is meer het verhaal van een verkoper: da's niet de bedoeling natuurlijk. Het punt is echter dat het relatieve bedrag acceptabel kan zijn in een kostbare set. Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Het geld is bij mij dus ook het probleem. In de werking van die dingen wil ik nog wel geloven. Ik kan me niet voorstellen dat ze het geld waard zijn. Als de importeur geen demo set in huis heeft zullen ze ook wel niet goed verkopen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 In de werking van die dingen wil ik nog wel geloven. Waarom zijn mensen bereid in de werking van dergelijk dingen te geloven, terwijl ze steevast een aantal basiswaarheden over perceptie en luisteren negeren? Zoals: hoor eenzelfde muziekstuk tweemaal, en de tweede keer zal het anders klinken. Of: als zo een kommetje echt een hoorbaar verschil maakt, dan maakt het meubilair in de kamer, het behang, en de plek waar de kat gaat liggen spinnen een nog veel groter verschil. Waarom dan nog 1500 euro weggooien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 13 mei 2005 Author Report Share Posted 13 mei 2005 Voordat die "1500euro" een eigen leven gaat leiden en daardoor de discussie vertroebelt even de getallen van onderstaande website (getallen uit 2004): Basic: $200 Silver: $350 Gold: $900 Special gold: $900 Platinum: $1800 http://www.stereotimes.com/acc112304.shtm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Met dit soort tweaks ga je meteen voor de top, met minder neem je dan natuurlijk geen genoegen. Dat wordt dus eigenlijk gelijk de Platinum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Voordat die "1500euro" een eigen leven gaat leiden en daardoor de discussie vertroebelt even de getallen van onderstaande website (getallen uit 2004): Basic: $200 Silver: $350 Gold: $900 Special gold: $900 Platinum: $1800 http://www.stereotimes.com/acc112304.shtm Zelfs het goedkoopst model is nog wel erg duur voor een schaaltje voor borrelnootjes Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 13 mei 2005 Author Report Share Posted 13 mei 2005 Om de discussie meer te focussen, hierbij de omschrijvingen van de diverse modellen. De duurste is (jawel) de 'beste', maar was het maar zo simpel: het gaat om de combinatie van verschillende resonatoren. Vrij naar dezelfde website: Basic ...is an alloy of copper and silver and is designed for low-frequency room resonance. It weights 4.5g and it produces a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts