Jump to content

resonatoren van Acoustic System

BellaVista
 Share

Recommended Posts

(.......M Pekel, het zijn wel erg kleine schaaltjes voor borrelnootjes: :D:D:D )

Nou dan zijn ze het geld helemaal niet waard :o dan blijf je sjowen naar de keuken :lol:;)

Marcel

(.......M Pekel, het zijn wel erg kleine schaaltjes voor borrelnootjes:  :D  :D  :D )

Nou dan zijn ze het geld helemaal niet waard :o dan blijf je sjowen naar de keuken :lol:;)

Marcel

Beste M Pekel,

Deze resonatoren hebben de eigenschap te resoneren met de muziek, waardoor diepte en stage in het geluidsbeeld worden versterkt en dat maakt ze bijzonder.

Wanneer een setje niet in staat is om een volwassen geluidsbeeld neer te zetten waarin begrippen als diepte, stage, tranparantie, '3D-gevoel' of plaatsing vanzelfsprekend zijn, dan kan ik mij ook voorstellen dat er slechts beperkt effect te verwachten is.

In dat geval ben ik het met je eens dat het dan wel erg dure schaaltjes zijn.

Deze accessoires zijn typisch voor de betere setjes en dat is een andere reden waarom ze bijzonder zijn. :)

Deze accessoires zijn typisch voor de betere setjes en dat is een andere reden waarom ze bijzonder zijn. :)

Nee, ze zijn typisch voor audiofielen met te veel geld.

De "betere" set heeft geen meetrillers nodig in je kamer, maar ik weet dat dit een hype is in beperkte kring.

Deze accessoires zijn typisch voor de betere setjes en dat is een andere reden waarom ze bijzonder zijn.  :)

De "betere" set heeft geen meetrillers nodig in je kamer, maar ik weet dat dit een hype is in beperkte kring.

Sets of kamers (!) die geen baat hebben bij producten als deze resonatoren, De Mat, Masterbase, groene viltstiften, spullen van Harmonix, Michael Green, Peter Belt, enz.

behoren tot de meest gesloten, passieve en hopeloze sets die je kunt bedenken.

Die systemen zijn ZO opgesloten in hun karakter dat je niets anders kunt doen als je erbj neer leggen dat je muziekjes klinken, zoals je set kan weergeven. Nul invloed op het karakter van je set = vast geketend zitten.

De betere sets zijn zo gevoelig dat ze zich makkelijk naar jou hand laten zetten, zoals jij dat wilt. En niet, zoals een of andere marketing of designkloot dat gedacht had.

"Beter" staat hier uiteraard niet gelijk aan "duurder" ;) .

Ik hou van vrijheid en de mogelijkheid in te kunnen grijpen in ieder aspect van mijn systeem.

B)

Sets of kamers (!) die geen baat hebben bij producten als deze resonatoren, De Mat, Masterbase, groene viltstiften, spullen van Harmonix, Michael Green, Peter Belt, enz.

Nee hoor, die zijn gewoon goed van zichzelf.. ;):D

Maar je gooit gelukkig zelf diverse tweaks al op

B)

Dank je voor de complimenten. Laat mij nou maar van mijn hopeloze set genieten, verders heb ik wel wat anders te doen dan mij bezig te houden met het uitproberen wat allerlei magiers prediken.

Krijg zolangzamerhand het idee dat jouw set uit elkaar moet vallen van de tweaks.

;)

Beste cqm,

Wat is je punt? Ik heb het gevoel dat je iets kwijt wilt.  <_<

(leuk plaatje b.t.w.: hoe hang je dat in het forum?)

Voor placebo kun je googelen als je het niet snapt, en voor een plaatje klik je op de IMG button boven je bericht en plak je de url van het plaatje erin. Die url krijg je bv. door de eigenschappen van een plaatje op te vragen. :)

Ik snap wat een placebo is, maar ik ben het niet met je eens. ;)

(...dus wat betreft de plaatjes, moet ik dat altijd koppelen aan een plaatje van een website? Een simpel JPEG-je gaat dus niet lukken?)

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je vroeg wat m'n punt was..

En het plaatje m

Het aardige is dat niemand hear deze resonatoren ooit heeft beluisterd: het is dus een puur filosofische discussie. :rolleyes:

Hebben vrome kerkgangers wel eens een kijkje in de Hemel kunnen nemen? Daar zit 'm ook de crux. Gelovig of niet-gelovig maakt niet uit. Als niet-gelovige heb je het wel makkelijker: Je hoeft geen bewijs of het allemaal bestaat en werkt.

;)

Het aardige is dat niemand hear deze resonatoren ooit heeft beluisterd: het is dus een puur filosofische discussie.  :rolleyes:

Hebben vrome kerkgangers wel eens een kijkje in de Hemel kunnen nemen? Daar zit 'm ook de crux. Gelovig of niet-gelovig maakt niet uit. Als niet-gelovige heb je het wel makkelijker: Je hoeft geen bewijs of het allemaal bestaat en werkt.

;)

Euh, Pjotr, het zijn juist de gelovigen die geen bewijs hoeven..

Het aardige is dat niemand hear deze resonatoren ooit heeft beluisterd: het is dus een puur filosofische discussie.  :rolleyes:

Helemaal mee eens!

Het blijkt er bovendien eentje te zijn waarin je geen zinnige dingen hoeft aan te dragen <_<

Wat heeft het geloof immers met resonerende borrelnootjes te maken?

:wacko::lol:

Natuurlijk heb je gelijk Erjee. Ik heb zo weinig verstand van techniek dat ik alles wel wil geloven mits ik hoor dat het beter klinkt. Wat toch opvalt is dat de prijs van al die dingen wel erg aan de hoge kant is en de verkijgbaarheid 0,0. Dat maakt iemand terecht voorzichtig.

Carl

De prijs van deze resonatoren is voor mijn budget ook erg hoog.

Als je het echter vergelijkt met "normale" edelmetalen voorwerpen die je bij juweliers en goudsmeden kunt kopen, dan zijn de prijzen "normaal".

Het gaat hier om zeer kleine oplages, door de hand vervaardigd, van goud, zilver en platina.

Ja LOGISCH dat die dingen relatief veel geld kosten.

Een gouden ring van 300 euro is niet duur... voor een ring.

Maar voor 300 euro krijg je veel meer goud dan dat er in die ring verwerkt is.

Marge en uurloon zijn de grootste posten in de verkoopprijs van deze artikelen.

Dus... Duur? Niet voor deze juweeltjes.

(de vergelijking met borrelnootschaaltjes vind ik trouwens erg mank. Degene die de recensie gelezen en begrepen hadden :rolleyes: zullen het met me eens zijn dat de vergelijking die de schrijver maakte veel gepaster en grappiger is)

De prijs van deze resonatoren is voor mijn budget ook erg hoog.

Als je het echter vergelijkt met "normale" edelmetalen voorwerpen die je bij juweliers en goudsmeden kunt kopen, dan zijn de prijzen "normaal".

Het gaat hier om zeer kleine oplages, door de hand vervaardigd, van goud, zilver en platina.

Ja LOGISCH dat die dingen relatief veel geld kosten.

Kijk, dit is nu hetzelfde excuus als kopers van die biostabil gebruiken. :D

;)

Euh, Pjotr, het zijn juist de gelovigen die geen bewijs hoeven..

Klopt voor de slaafse gelovigen. Voor menig wat nader doordenkend gelovige ligt dat toch anders.

Geloof werkt alleen als je verder niet doordenkt. Vind het prima als mensen troost en steun in de kerk en in hun geloof vinden, niets mis mee. Maar als ze gaan evangeliseren, te pas en te onpas "Halleluja" lopen te roepen en hun geloof aan anderen gaan opdringen en anderen gaan verketteren die dat niet zo hoeven, gaat het toch wel irritant worden.

;)