frank2 Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Hallo allen, Zoals jullie misschien weten heb ik naast stereo ook surround. Voor mijn back speakers de canton 103 gebruik ik nu (uit het verleden overgehouden) van die doorzichtige heel dunne luidsprekersnoer met rood koperen kabeltje erin. Merk? ik zou het niet weten. Als ik deze zou willen vervangen welke kabel kan ik dan het beste nemen, zonder dat het duurder gaat worden dan 250 euro. Gewoon dezelfde kabel alleen veel dikker of een kimber 4pr. De speaker klinkt helder en open dus de kabel hoeft dat niet nog eens extra te gaan toeveoegen. De lengte is 13 meter (x2) Graag jullie advies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Als je geen 2,5 quad bij je elektronica boer (ongeveer 5 euro de meter) durft te kopen, Haal dan iets als Supra ply in huis, lekker rustige kabel doet alles wat hij moet doen en kost niet te veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 april 2005 Members Report Share Posted 2 april 2005 Als hij 26 meter nodig heeft ben je dan ook nog geld zat kwijt. Zoek het inderdaad gewoon in die 5 euro de meter snoeren , want op deze lengte gaan die high end snoer verhalen toch niet meer op. Krijg je ineens kabels van 2cm doorsnede of zo. Of nog beter , laat gewoon je oude kabel zitten. Hoef je ook niet te gaan wegwerken... Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Zelf heb ik geen surround opstelling, vind stereo al meer dan genoeg in mijn kamer van 5 bij 4 Maar als ik met mijn boerenverstand na zit te denken, is het dan niet zinvol om een zelfde typekabel of merkkabel te gebruiken dan je andere andere luidsprekers. Of maakt dit in het geval van surround niks uit ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 thanks voor jullie reacties. Op 13 meter afstand, gaat dus het verhaal van betere kabel dus beter geluid niet meer zo op? tenminste dat haal ik eruit. Verder, mijn fronts zijn aangesloten via v.d. hull teatrack, das 21,= p/m dat wordt dus een beetje prijzig. Overigens de snoeren van mijn backspeakers lopen gewoon los langs de plint door de gehele kamer. Maar als ik van die 4 mm dil luidsprekersnoer koop ipv van wat ik nu heb dat is zeker dunner, zal dus het geluid iets mooier moeten gaan worden. Voor films zul je dat niet horen, maar soms speel ik de cd op de ene versterker en zet dan apart de surroundversterker aan, op all stereo, krijg je een mooi geluid, vol, en dan zou het wel uit moeten maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Rare redenering dat bij een langere lengte een betere kabel niet meer uit zou maken. Je zou juist verwachten dat de verschillen dan juist groter worden. Maar goed, ik heb me al meer verbaasd over de logica als het om bekabeling gaat. Ik zou me er maar niet te druk om maken. Als je wat anders wil, zoek dan naar een gwone 2*4 mm2 kabel die een beetje soepel is. En dat hoeft echt geen 250 euro te kosten. Als er niets mis is met je huidige bekabeling, dan is er geen winst te verwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Profigold heeft ook een mooi kabeltje uit koper en zilver 2,5mm2 en kost een paar euro de meter. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Of deze: Sommercable, 2x 4mm2, zo'n 3 a 4 euro per meter. Bij de audioboer tenminste, bij de elektronicazaak heb ik het ook wel eens zien liggen, en het zou me niet verbazen als het daar goedkoper is... Is ook te koop in 0.75, 1.5, 2.5, 6 en 10mm2... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 april 2005 Members Report Share Posted 3 april 2005 Mijn opmerking over high end snoeren en lengte was meer het verhaal van 2 x doorsnede is maximale lengte. Dan krijg je idd van die pols- dikke kabels... Natuurlijk zijn er wel goede kabels te krijgen op deze lengte ,maar dan zit je weer met het kosten plaatje. Ocos , Totem en Siltech gaan prima op deze afstand. Die Totem kabel is trouwens ook te verkrijgen bij de groothandel , moet alleen eens uitzoeken hoe die dan heet. Kost ie 4 euro de meter ipv 19. Probleen is dan alleen weer dat je 100 m. af moet nemen. Mocht je dat nog interresant vinden wil ik dat wel even uitzoeken... Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 Nou 100 meter is misschien een beetje veel, ik denk dat ik ga voor de 4 mm dikte, ik was vandaag even in mediamarkt enschede (koopzondag, vrouw wou graag schoenen hebbn) en zag daar toevallig dezelfde kabel als die van mij liggen, alleen dikker. En die kabel was 1,25 mm. Dus als ik 4 mm dikte pak zou dat beter moeten zijn hoorbaar, anders laat ik het zo. Ben nu bezig met eerst een subwoofer en daarna staat dit op de planning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Ik moet zeggen..ik heb mijn audioquest de deur uitgedaan voor een eichmann six tuinslang kabel ook. Ik moet zeggen die kost maar een fractie van de audioquest en echt zonder te flauwekullen klinkt heel goed. Alleen wel spades of bananen vereist nogal dik snoertje [aders] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 4 april 2005 Report Share Posted 4 april 2005 Probeer op een lengte van 2x13 meter 2.5mm2 OFC kabel bijv. bij speaker en co of speakerland kost resp. 1,35 en 1,50 Euro. Speelt prima. Blijf ruimschoots binnen jouw budget. Gebruik zelf 2 x 17 meter. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 het verschil is groot tussen een 4 of 6 mm kabel, de 6 laat meer rust horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 het verschil is groot tussen een 4 of 6 mm kabel, de 6 laat meer rust horen. Iedereen wil toch meer muziek??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts