Manus Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Een leuke ervaring, gisteren opgedaan: Daar is het pakketje dan eindelijk aangekomen op het postkantoor. Ter grootte van een halve schoenendoos, met twee versterkers erin. Nou ja, versterkertjes, gezien de afmetingen: Sonic T-Amp. Besteld in de Verenigde Saten voor zo'n 30 dollar per stuk. Extra kosten: 16 euro 40 aan btw en inklaringskosten. Dat is bijelkaar iets meer dan 60 euro. Thuis uitgepakt. Het eerste wat opvalt is dat de versterkertjes enorm licht zijn. Een goed gevulde mok koffie weegt evenveel, schat ik. Het zijn simpele dingen om te zien ook. Een volumeknop, een audio-ingang voor een mini-jack en kleine speakeraansluitingen geschikt voor kaal draad. Da's alles. Helaas geen twee interlinkjes of verloopjes in huis om beide versterkers op de voorversterker (Duson C1000 met pre-out) aan te sluiten zoals de bedoeling is, om de Magnepan 0.5 te kunnen bi-ampen (denk zo wat extra sap te hebben). Wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Gezien de datum vertrouw ik echt niks nu, dus voordat ik verder ga even dit. Leuke 1 april grap Ok nu voor het geval dat het geen 1 april grap is (al vindt ik het best knap dat je er magnostaten mee aanstuurd, gezien het lage vermogen van de amp) Leuk om te lezen wat jou ervaringen met dat ding zijn, ik had al veel lovende recensies gelezen en was nu wel eens benieuwd wat er van waar is. In de tijden van alles moet duur ben ik wel eens benieuwd naar zo'n goedkoop 'wonderdertje' Waar heb je hem eigenlijk besteld en hoe lang heb je er op moeten wachten? Aangezien ik binnenkort naar de VS ga zou ik zelf zo'n ding kunnen meenemen maar dan moet die wel op tijd in de VS geleverd zijn (1-2 weken). Ik wacht met spanning af naar je volgende luistersessie (of het 1 april gebeuren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 http://www.si-5.com/info/homePage.html http://www.6moons.com/audioreviews/sonicimpact/t.html http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html "out of stock" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 1 april 2005 Author Report Share Posted 1 april 2005 Nou, het is echt geen 1 april-grap hoor! Het ding stuurt echt magnetostaten aan. Of misschien kan ik beter zeggen: mijn magnetostaten. Het rendement van de verschillende modellen Magnepans verschilt. Het rendement van de 0.5 ken ik niet (heb ik ook nergens kunnen vinden). Zijn opvolger, de 0.6, heeft een rendement van 86 dB (zo lees ik bij de Magnepan User Group op het internet), niet gigantisch dus. Hoe dan ook, als ik speel met de Audio Analogue Donizetti eindversterker (2 x 50 Watt) heeft die er in er elk geval totaal geen moeite mee. De volumeknop van de voorversterker staat dan tussen 9 en 10 'uur'. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik in een kleine ruimte speel (3 x 4 meter). Ik zit een meter of twee van deze speakers af. Ja, de volumeknop van de T-Amp moet ik wat verder opendraaien. Tussen 12 en 3 uur ongeveer, voor een stevig geluid. Ik heb hem besteld via parts-express.com. Hij was niet op voorraad destijds en ik heb er zo'n vijf, zes weken op moeten wachten. Voor het geld hoef je het in elk geval niet te laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Hoeveel Ohm zijn die vliezen (niet denigerend bedoeld overings maar wil wat spel foutjes voorkomen ) van jou? Als ze 4 of lager zijn dan leverd die amp natuurlijk ook al wat meer watts, al weet ik niet ofdat dit ook tot resultaat heeft dat je hem harder kunt zetten zonder meer vervorming. Ik heb even gekeken op de site en daar staat die weer op out of stock, maar zou 5 april weer binnen komen. De speakers waarop ik ze op zou willen probreren zijn paar bw speakers (601) en ja die zijn nooit makelijk aan te sturen (volgens mij nog moeilijker dan vliezen). Ik zal eens kijken wat de verzend kosten en tijd binnen amerika is. Ik ben benieuwd naar je bevindingen van vanavond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 1 april 2005 Author Report Share Posted 1 april 2005 Hoeveel Ohm zijn die vliezen (niet denigerend bedoeld overings maar wil wat spel foutjes voorkomen ) van jou? Als ze 4 of lager zijn dan leverd die amp natuurlijk ook al wat meer watts, al weet ik niet ofdat dit ook tot resultaat heeft dat je hem harder kunt zetten zonder meer vervorming. Ik heb even gekeken op de site en daar staat die weer op out of stock, maar zou 5 april weer binnen komen. De speakers waarop ik ze op zou willen probreren zijn paar bw speakers (601) en ja die zijn nooit makelijk aan te sturen (volgens mij nog moeilijker dan vliezen). Ik zal eens kijken wat de verzend kosten en tijd binnen amerika is. Ik ben benieuwd naar je bevindingen van vanavond. Die zijn 4 Ohm. Overigens, volgens mij zijn ze pas weer vanaf 4 mei verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 4/5/2005, inderdaad volgens onze begrippen 4 mei, maar de amerikanen draaien de maand en datum meestal om, al zou het best kunnen dat ze in dit geval wel de europese notitie gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 trouwens de ervaring leert dat de in of stock dates niet altijd even betrouwbaar zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 1 april 2005 Author Report Share Posted 1 april 2005 Hoe dan ook, even een korte update (ben veel te druk bezig met luisteren). Ik heb de T-Amp nu via de Duson C100 vv aangesloten. Dus nu inclusief De Ultracurve etcetera. Indruk:heel schoon geluid, meer detail dan de Audio Analogue Donizetti eindversterker geeft. Zo hoor ik bij zangers en zangeressen nu lipbewegingen, slikken, 'gesmak'. Verder is het dichtlopen bij drukke passages verminderd. Morgen meer nieuws Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 april 2005 Author Report Share Posted 2 april 2005 Weer een update, voorlopig de laatste gezien de geringe belangstelling. Inmiddels klinkt hij beter dan de Audio Analogue Donizetti eindversterker. Meer detail, meer diepte. En hij loopt niet meer dicht bij drukke passages. Op de voorversterker aangesloten hoeft de volumeknop maar op de helft van de T-Amp voor een behoorlijk stevig geluid. En dat met Magnepans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Weer een update, voorlopig de laatste gezien de geringe belangstelling. Ho, ho, Manus, dat betekent niet dat er niet aandachtig mee gelezen wordt. Vooruit speciaal voor jou: Op DiyAudio.com is men er ook zeer enthousiast over en heb al projecten gezien om het printje van die T-Amp in super high-end kastjes te stoppen: http://www.diyaudio.com/forums/attachment....tamp=1096612774 DRAADJE Ga dus vooral door met het melden van je ervaring, het is zeker erg leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Ook speciaal voor jou Manus deze dooddoener: . Blij te lezen dat je zo'n duidelijke verbetering hoort met die Amps. Heb je nog steeds een adaptor voeding erop ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 ik ben na het lezen hier en die links overtuigt genoeg om er ook ff twee van te gaan bestellen deze maand. Toppie Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Hallo Freakie, Hier nog een leuke review van het dingetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 heb ik ook gelezen, die was al gegeven hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Oh, nou ja kan geen kwaad Leuke van dat dingetje is dat hier oeverloos over de meest exotische kabels en pluggen wordt gediscussieerd die een veelvoud van dat versterkertje kosten en zo'n plastic doosje met prutpluggies speelt zomaar de sterren van de hemel. En het is niet eens een 1 aprilgrap. Vind het wel humor hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Haha, ze bestaan dus nog kleine wonderdjes. Ik heb er al twee proberen te bestellen bij parts express maar ze beginnen te zeveren dat ik een internationale credit kaart heb (ja so what, heb ik nog geen problemen mee gehad). Hoe heb jij dat opgelost manus? Hoe doe je het trouwens met de voorversterker, is het uitgangs signaal niet te groot voor die dingen? Zou het vervangen van de volume regeling (1 van de zwakke punten volgens sommige) door een betere potmeter de boel ook kunnen opvrissen en de noodzaak van een voorversterker oplossen, al moet je dan wel elke signaalbron anders aansluiten? En manus bedankt voor het plaatsen van de updates want zoals je misschien al gelezen had begreep ik niet dat niemand dit ding zou willen uittesten aangezien het een mooie goedkope oplossing voor goed geluid kan zijn, gelukkig heb jij dat wel gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Oh, nou ja kan geen kwaad Leuke van dat dingetje is dat hier oeverloos over de meest exotische kabels en pluggen wordt gediscussieerd die een veelvoud van dat versterkertje kosten en zo'n plastic doosje met prutpluggies speelt zomaar de sterren van de hemel. En het is niet eens een 1 aprilgrap. Vind het wel humor hebben Ik denk toch nog steeds aan een 1 april grap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Vraag is of een goede pwm amps inderdaad straks ook de goede conventionele amps (solid en buizen) achter zich gaan laten. Is dit the future? Ben wel benieuwd hoe de UcD binnenkort (?) gaat klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Grappig, Waar kan je deze (speelgoedjes) aanschaffen? leuk om eens mee te experimenteren en (modden). Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 hear kun je hem bestellen http://www.partsexpress.com/pe/showdetl.cf...tnumber=300-952 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Leuk spul voor de hobbykamer of zo. Aan de andere kant, daarvoor koop ik eerder een oude receiver uit de kringloopwinkel of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Leuk spul voor de hobbykamer of zo. Aan de andere kant, daarvoor koop ik eerder een oude receiver uit de kringloopwinkel of zo. Maar klinkt die net zo goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 nee natuurlijk niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Leuk spul voor de hobbykamer of zo. Aan de andere kant, daarvoor koop ik eerder een oude receiver uit de kringloopwinkel of zo. Maar klinkt die net zo goed? Ik zou het niet weten, hangt van de speakers af. Die oude receiver (die ik koop) heeft een betere voeding, een tuner, en kost minder. Misschien als ik de voeding downgrade, dat het meer een middengebied amp wordt, en dat ik dan meer speeksel hoor vloeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts