cgm Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 nee natuurlijk niet. Heb je hem al gehoord dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Leuk spul voor de hobbykamer of zo. Aan de andere kant, daarvoor koop ik eerder een oude receiver uit de kringloopwinkel of zo. Maar klinkt die net zo goed? Ik zou het niet weten, hangt van de speakers af. Die oude receiver (die ik koop) heeft een betere voeding, een tuner, en kost minder. Misschien als ik de voeding downgrade, dat het meer een middengebied amp wordt, en dat ik dan meer speeksel hoor vloeien. Goedkoper is in iedergeval al een aardige reden om voor die oude reciever te gaan plus dat er tuner bij zit. Het is wat belangrijk is, en ja zonder een ab vergelijking weet je ook niet welke beter is. Tevens het feit dat de t-amp vooral makelijke speakers goed kan aansturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Leuk spul voor de hobbykamer of zo. Aan de andere kant, daarvoor koop ik eerder een oude receiver uit de kringloopwinkel of zo. Ja voor een tientje heb je daar ook prachtige Pioneer boxen uit de jaren '70. Suc6 bij de kringloopwinkel dan maar. Maar volgens mij zit je in het verkeerde draadje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Leuk spul voor de hobbykamer of zo. Aan de andere kant, daarvoor koop ik eerder een oude receiver uit de kringloopwinkel of zo. Ja voor een tientje heb je daar ook prachtige Pioneer boxen uit de jaren '70. Suc6 bij de kringloopwinkel dan maar. Maar volgens mij zit je in het verkeerde draadje. Moeite met kritische kanttekeningen? Ik vroeg me alleen maar af waarom ik zoiets zou moeten bestellen. Voor huiskamergebruik lijken ze me te beperkt. Is dat vloeken in de kerk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Ik vroeg me alleen maar af waarom ik zoiets zou moeten bestellen. Voor huiskamergebruik lijken ze me te beperkt. Is dat vloeken in de kerk? Als je kritische kanttekeningen wilt plaatsen kom dan met wat inhoudelijks ipv negativisme. 1/ Niemand heeft bij mijn weten hier aan jou gevraagd om ze te bestellen. 2/ Of het geschikt is voor huiskamergebruik is ook niet aan de orde. Dat vraag je ook niet aan die SET-enthousiasteling met zijn 6 watt SET toch? Nou ja, jij misschien wel. Dit draadje gaat er juist over dat zo'n simpel en goedkoop doosje tot verrassende prestaties in staat is in vergelijk met veel duurdere spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Nee waar wel een mening geven zonder eigen ervaring, ofdat vloeken in de kerk is moet iedereen voor zichzelf maar uitmaken. Ik vindt een eigen mening prima, vooral omdat het in dit geval moeilijk voor te stellen is dat deze plastic doosjes het zo goed kunnen doen. Aangzien ik nogal nieuwsgierig ben en ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit, wil ik ze wel eens uitprobreren, met risico om 100 euries over de balk te smijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Ik vroeg me alleen maar af waarom ik zoiets zou moeten bestellen. Voor huiskamergebruik lijken ze me te beperkt. Is dat vloeken in de kerk? Als je kritische kanttekeningen wilt plaatsen kom dan met wat inhoudelijks ipv negativisme. 1/ Niemand heeft bij mijn weten hier aan jou gevraagd om ze te bestellen. 2/ Of het geschikt is voor huiskamergebruik is ook niet aan de orde. Dat vraag je ook niet aan die SET-enthousiasteling met zijn 6 watt SET toch? Nou ja, jij misschien wel. Dit draadje gaat er juist over dat zo'n simpel en goedkoop doosje tot verrassende prestaties in staat is in vergelijk met veel duurdere spullen. Hier sluit ik mij ook graarne bij aan. Meeloper ik??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Manus, hoe heb je dat met de betaling gedaan bij partsexpress? Internationale credit card accepteren ze niet en money transfer zie ik niet zitten. En wat zijn je huidige ervaringen nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Als je kritische kanttekeningen wilt plaatsen kom dan met wat inhoudelijks ipv negativisme. 1/ Niemand heeft bij mijn weten hier aan jou gevraagd om ze te bestellen. 2/ Of het geschikt is voor huiskamergebruik is ook niet aan de orde. Dat vraag je ook niet aan die SET-enthousiasteling met zijn 6 watt SET toch? Nou ja, jij misschien wel. Dit draadje gaat er juist over dat zo'n simpel en goedkoop doosje tot verrassende prestaties in staat is in vergelijk met veel duurdere spullen. De toepassing van een amp lijkt me redelijk inhoudelijk. 1. Is het nodig dat dat aan mij wordt gevraagd? Me dunkt van niet. 2. Wat aan de orde is wordt door de forummers zelf bepaald. En je reageert wel erg defensief zeg. Moet ik hier hallelujah roepen, heb je dat liever? Nou, speciaal voor jou: WOW! Fantastische amp. Klinkt geweldig (zeggen ze..), en goedkoop zeg. Welja, laat ik er een paar bestellen voor op zolder, naast de fantastische Conrad amp, de Zaps, de UCD's, enz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Hier sluit ik mij ook graarne bij aan. Dan geldt mijn reactie ook voor jou.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Shootout T-amp kringloop amp? Ik heb nog wel een 30 jaar oude Pioneer staan ergens (als ie het nog doet..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 Manus, hoe heb je dat met de betaling gedaan bij partsexpress? Internationale credit card accepteren ze niet en money transfer zie ik niet zitten. En wat zijn je huidige ervaringen nu? Oh, ik zit nu het grootste deel van de dag buiten. Nog geen nieuwe ervaringen derhalve. Betalingheb ik via de creditcard van de Postbank gedaan. Makkelijk aan te vragen als je giro hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 Weer een update, voorlopig de laatste gezien de geringe belangstelling. Ho, ho, Manus, dat betekent niet dat er niet aandachtig mee gelezen wordt. Vooruit speciaal voor jou: Op DiyAudio.com is men er ook zeer enthousiast over en heb al projecten gezien om het printje van die T-Amp in super high-end kastjes te stoppen: http://www.diyaudio.com/forums/attachment....tamp=1096612774 DRAADJE Ga dus vooral door met het melden van je ervaring, het is zeker erg leuk. Was ook geen opmerking uit frustratie of teleurstelling hoor, eerder een opmerking vanuit praktisch oogpunt. Waarom schrijven als er niet veel mensen zijn die interesse hebben? Nou ja, dat valt wel mee als ik de laatste reeks reacties bekijk. Morgen weer een update, ik ga nu weer naar buiten. Al kan ik nu al zeggen dat het apparaatje beter klinkt dan de Audio Analogue. Levert wel wat minder bas, niet zo gek natuurlijk als je bedenkt wat het geringe vermogen van het ding is. Maar goed, ik heb een subwoofer om dat te ondervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Manus, hoe heb je dat met de betaling gedaan bij partsexpress? Internationale credit card accepteren ze niet en money transfer zie ik niet zitten. En wat zijn je huidige ervaringen nu? Oh, ik zit nu het grootste deel van de dag buiten. Nog geen nieuwe ervaringen derhalve. Betalingheb ik via de creditcard van de Postbank gedaan. Makkelijk aan te vragen als je giro hebt. Ja die heb ik dus ook, maar ze deden moeilijk heb al email terug gestuurd. Meestal heb ik er geen problemen mee. Nu ga ook ik weer even verder van de zon genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 Manus, hoe heb je dat met de betaling gedaan bij partsexpress? Internationale credit card accepteren ze niet en money transfer zie ik niet zitten. En wat zijn je huidige ervaringen nu? Oh, ik zit nu het grootste deel van de dag buiten. Nog geen nieuwe ervaringen derhalve. Betalingheb ik via de creditcard van de Postbank gedaan. Makkelijk aan te vragen als je giro hebt. Ja die heb ik dus ook, maar ze deden moeilijk heb al email terug gestuurd. Meestal heb ik er geen problemen mee. Nu ga ook ik weer even verder van de zon genieten Kan ook zijn dat ik via Paypal heb betaald.Weet ik niet eens meer. Ik heb de laatste tijd het een en ander besteld, ook op niet audio-gebied. Er zijn zoveel mogelijkheden om te betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 Ook speciaal voor jou Manus deze dooddoener: .Blij te lezen dat je zo'n duidelijke verbetering hoort met die Amps. Heb je nog steeds een adaptor voeding erop ? Yep, nog steeds de adapter. Anders moeten er 8 batterijen in. En bij continu inspelen blijf ik dan aan het vervangen. Begreep bovendien uit andere verhalen op internet, dat je meer power hebt met een adapter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 zelf een voedingkje bouwen kan natuurlijk ook, afregelen op 13.8 volt en dattie een ampere of 2 kan leveren. hoeft ook niet duur te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 Manus, hoe heb je dat met de betaling gedaan bij partsexpress? Internationale credit card accepteren ze niet en money transfer zie ik niet zitten. En wat zijn je huidige ervaringen nu? Oh, ik zit nu het grootste deel van de dag buiten. Nog geen nieuwe ervaringen derhalve. Betalingheb ik via de creditcard van de Postbank gedaan. Makkelijk aan te vragen als je giro hebt. Ja die heb ik dus ook, maar ze deden moeilijk heb al email terug gestuurd. Meestal heb ik er geen problemen mee. Nu ga ook ik weer even verder van de zon genieten Kan ook zijn dat ik via Paypal heb betaald.Weet ik niet eens meer. Ik heb de laatste tijd het een en ander besteld, ook op niet audio-gebied. Er zijn zoveel mogelijkheden om te betalen. Heb het even nagezocht. Heb inderdaad betaald via Paypal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 zelf een voedingkje bouwen kan natuurlijk ook, afregelen op 13.8 volt en dattie een ampere of 2 kan leveren. hoeft ook niet duur te zijn Kun je beter gelijk zo'n CB voeding van 13,8V kopen, ben je goedkoper uit dan zelfbouwen. Mooier is natuurlijk een 12V accu gebruiken. Denk dat dat je basweergave ook ten goede zal komen Overigens is ie bedoeld voor 12V nominaal en mag je er volgens de specs van de chip als absoluut maximum maar 13,2V opzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Ik ga deze amp volgend week bestellen, ben erg benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Kijken hoe die het houd tegen 47labs? Waar speel jij eigenlijk mee ReMC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 april 2005 Author Report Share Posted 3 april 2005 Nou, laat op de avond toch nog een update. Of eigenlijk liever een nuancering. Ik schreef eerder dat ik vond dat-ie het beter deed dan de Audio Analogue. Maar ik zei dat zonder om en om te luisteren. Heb ik nu de hele avond wel gedaan. Voorlopige conclusie: ik hoor geen verschil. Ook bij de Audio A hoor ik nu duidelijk lipbewegingen e.d. Ach, de wens zal de vader van de gedachte wel zijn geweest. En de bas bij de T-Amp is niet minder. Misschien is de invloed van de rest van de set (voorversterker, losse DAC, Ultracurve) te groot op het totaalgeluid. Bovendien, is het moeilijk een goed idee te krijgen van bijvoorbeeld de 3-D-prestaties, diepte en breedte van soundstage in een kleine kamer van 3 x 4 meter. Los vergelijken met de Audio Analogue kan ik de T-Amp (geintgereerde versterker)niet, aangezien eerstegenoemde (eindversteker) geen volumeregeling heeft en mijn cd-speler ook niet. Wat ik wel hoorde: T-Amp los op cd-speler klinkt beter dan Audio A in de de hele set zonder Ultracurve. Nou ja, geen verschil horen is natuurlijk ook al pure winst. De T-Amp kost 30 dollar, de Audio A nieuw zo'n 900 euro. Tel daar dan nog de prijs voor een Duson bij (niet meer gemaakt, kostte destijds ongeveer 2700 gulden) en het verschil in prijs is enorm te noemen. Een verdieping lager hoorde ik wel verschil. Daar speelde de T-Amp direct aangesloten op de DVD25 van Harman Kardon, de receiver van Harman Kardon (AV5500) helemaal weg. Meer detail, meer diepte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 4 april 2005 Report Share Posted 4 april 2005 Kijken hoe die het houd tegen 47labs? Waar speel jij eigenlijk mee ReMC? Inderdaad vergelijken met de 47labs Gaincard. Verder speel ik met bekabeling van 47labs, Von Schweikert VR-2 als luidsprekers en momenteel een gemodificeerde Pioneer als bron. Deze is niet van mij maar van Proprius en die schijnt zijn apparatuur helaas weer terug te willen Dan zit ik weer met een Sony maar die wordt binnenkort geupgrade. Hoogstwaarschijnlijk naar een Synthesis AND/Pride. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 april 2005 Author Report Share Posted 4 april 2005 Weer een update, voorlopig de laatste gezien de geringe belangstelling. Ho, ho, Manus, dat betekent niet dat er niet aandachtig mee gelezen wordt. Vooruit speciaal voor jou: Op DiyAudio.com is men er ook zeer enthousiast over en heb al projecten gezien om het printje van die T-Amp in super high-end kastjes te stoppen: http://www.diyaudio.com/forums/attachment....tamp=1096612774 DRAADJE Ga dus vooral door met het melden van je ervaring, het is zeker erg leuk. Leuke links trouwens, Pjotr. Ik ben weliswaar niet zo heel handig, maar ik heb 2 T-Amps. Als ik er nou eentje probeer te modificeren en het gaat fout, heb ik er nog een over. Bovendien is het niet zo erg om een goedkoop versterkertje te verknallen. Met een veel duurdere is dat wel anders. En ja, als het lukt....dan moet het helemaal geweldig zijn (maar ik ben nu al dik tevreden). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 april 2005 Author Report Share Posted 4 april 2005 Heb er nu een 13,8V adapter aanhangen in plaats van 12V. Nog iets meer power. Geen enkel probleem om de de Magnepans aan te sturen. Wordt vervolgd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts