Jump to content

Eerste ervaringen T-Amp

Manus
 Share

Recommended Posts

Hallo Steks,

Eerlijk gezegd denk ik dat je aan die Mascot een prima voeding hebt. Maak je over IM maar geen zorgen. dat zou kunnen als je meer dan 20 KHz aan signaal in je versterker stopt. De rimpel van de voeding kun je niet direct meten. Met een scoop zou je het eventueel kunnen zien in het uitgangssignaal. Maar 40 KHz kun je zoiezo niet horen en ik denk dat je speakers het ook niet doorlaten.

;)

Hallo Steks,

Eerlijk gezegd denk ik dat je aan die Mascot een prima voeding hebt. Maak je over IM maar geen zorgen. dat zou kunnen als je meer dan 20 KHz aan signaal in je versterker stopt. De rimpel van de voeding kun je niet direct meten. Met een scoop zou je het eventueel kunnen zien in het uitgangssignaal. Maar 40 KHz kun je zoiezo niet horen en ik denk dat je speakers het ook niet doorlaten.

;)

Ik draai geregeld SACD's en mijn signature 805's lopen door tot 50kHz :P

Ik draai geregeld SACD's en mijn signature 805's lopen door tot 50kHz  :P

Dan kun je zelf het beste een antwoord geven :D

Ik hoor geen negatieve effecten vande voeding.

Hoor je wel tot 50kHz? Tevens zit je dan ook al wel op -6dB

Dat de chip ook hoogfrequente rommel produceerd was volgens mij de reden om van de resecenten geen schakelende voeding aan te raden. Echter volgens mij hebben ze het niet geprobeerd.

Hallo Steks,

;)

Heb jij die T-amp aan de 805's hangen? :rolleyes: Hoe klinkt dat ???? En in vergelijking tot de versterker die je normaal gebruikt?

Het klinkt fantastisch, lees dit anders even: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=1061.0

En dat was voordat ik mijn vaste voeding had, de korte tijd dat ik daar mee heb kunnen luisteren leek het wel alsof het geluid nog wat meer body kreeg.

Hallo Steks,

;)

Heb jij die T-amp aan de 805's hangen? :rolleyes: Hoe klinkt dat ???? En in vergelijking tot de versterker die je normaal gebruikt?

Het klinkt fantastisch, lees dit anders even: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=1061.0

En dat was voordat ik mijn vaste voeding had, de korte tijd dat ik daar mee heb kunnen luisteren leek het wel alsof het geluid nog wat meer body kreeg.

Leuke recensie. Mij verbaast het al lang niet meer. En dan vind ik de TA2020 nog net weer ietsje beter.

....Dat verbaasde me, ik heb menig maal grote verschillen gehoord tussen versterkers, ook bij blinde testen. Ik bedacht me dat het zou liggen aan mijn luidsprekers (Signature 805), deze moesten wel heel makkelijk aan te sturen zijn, dat kon niet anders. Mijn oude grote 801

....Dat verbaasde me, ik heb menig maal grote verschillen gehoord tussen versterkers, ook bij blinde testen. Ik bedacht me dat het zou liggen aan mijn luidsprekers (Signature 805), deze moesten wel heel makkelijk aan te sturen zijn, dat kon niet anders. Mijn oude grote 801

801's in je slaapkamer???? :blink:

Inderdaad dat kan inderdaad verschil uitmaken, al zou je met je referentie versterker misschien je kamer uit moeten knallen?

PS ik weet natuurlijk niet hoe groot je slaapkamer is, als je 801's hebt heb je misschien ook wel natuurlijk een grote slaapkamer om ze erin te passen :rolleyes:

Volgens mij kleurt deze versterker... gezien de vervormings specs. Lijkt me verstandig om dan ook allerlei verschillende opnames te beluisteren... ook die opnames die nu even niet meteen interessant klinken.

Volgens mij kleurt deze versterker... gezien de vervormings specs. Lijkt me verstandig om dan ook allerlei verschillende opnames te beluisteren... ook die opnames die nu even niet meteen interessant klinken.

Ik luister nooit naar specs, ik luister naar muziek. En dat kunnen deze dingen uitstekend ten gehore brengen. :D

"Lijkt me verstandig om dan ook allerlei verschillende opnames te beluisteren..."

"Ik luister nooit naar specs, ik luister naar muziek. En dat kunnen deze dingen uitstekend ten gehore brengen."

"Lijkt me verstandig om dan ook allerlei verschillende opnames te beluisteren..."

"Ik luister nooit naar specs, ik luister naar muziek. En dat kunnen deze dingen uitstekend ten gehore brengen."

Heb je al een leuke behuizing voor de TA-2020 gevonden?

Hij gaat hier trouwens steeds mooier klinken :)

Nee, nog niet. Ik twijfel nog of ik

Misschien dat daar een speciale beveiliging in zit.

Ik gebruik nu de t-amp ook (nog steeds op batterijen) om mijn pc op mijn main speakers te zetten. Probleem namelijk met mijn normale set is dat zodra ik mijn pc er op aansluit mijn geluids kaart een vreemde tik krijgt. Er komt sowieso geen geluid uit mijn stereo set, en mijn pc speakers vertonen ruis, ook als ik de boel heb los gekoppeld. Pas na een tijdje uitstaan werkt alles weer goed. Ik denk een aarde probleem.

Ik sta nog steeds te kijken van het geluid van die t-amp. Ik speel inmiddels al liever met de t-amp dan met mijn denon. Ook heb ik een verloopje zodat ik mijn normale interlinks kan aansluiten.

Zijn er trouwens ook commercieele amps (anders dan de t-amp) die de tripath chip gebruiken? En dan liefst met wat meer vermogen.

Om eerlijk te zijn die 6 kanaals uitvoering heeft ook wel mijn intresse. Processor ervoor en knallen maar, alleen moet het laag dan wel goed zijn. Hoewel ik natuurlijk een sub gebruik met 5.1 vindt ik toch dat de speakers ook laag moeten kunnen gaan.

Waarom heeft iedereen het toch steeds over het afwezige laag? Ik heb echt nog niks hiervan vernomen, ik denk toch dat het ligt aan de versterker waar jullie het geluid aan refereren. Ik weet hoe het plaatje eruit ziet van het frequemtie verloop van de t-amp, maar meteing boeien me bitter weinirg, ik hoor het toch.

Volgende week ga ik bij iemand op bezoek om zijn set te beluisteren, dan neem ik mijn t-amps mee. Als ze zijn speakers ook aan kunnen sturen en er valt niets te klagen over het geproduceerde laag, dan is er echt niks mis met de performance van de t-amp in de basregionen.

Deze speakers heeft ie staan:

1116026220.jpg

De carver platinum edition, magnetostaten met 4 25cm woofers per kant :D

Zijn dat actieve woofers? Dan zal je sowieso goed laag krijgen.

Ik blijf erbij de t-amp produceerd niet het laag dat mijn referentie versterker doet. Trouwens ook niet het laag van mijn denon mini setje maar daar ben ik juist blij mee want dat laag is niet goed.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat mijn interlinks en speaker kabels in mijn referentie set het laag beter doorgeven.

Trouwens de een zijn laag is zijn andere laag niet, dus was ik als minder ervaar kan een ander juist als beter ervaren. Mijn oren zijn niet heilig (althans hoe ik het geluid beoordeel), en ander zou kunnen oordelen dat mijn ref set juist te veel bas geeft.

Heb je al een leuke behuizing voor de TA-2020 gevonden?

Hij gaat hier trouwens steeds mooier klinken :)

Nee, nog niet. Ik twijfel nog of ik

Ik heb vanavond geprobeerd een behuizing inelkaar te zetten. Aluminium. Het lukte me al niet eens om de gaten mooi geboord te krijgen. Ik denk dat ik het dan ook maar laat doen. Of misschien kies ik wel hout. Dat is iets makkelijker te bewerken.

En klinkt op de koop toe misschien nog wel mooier ook...