Matthias Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 Zo ik heb onlangs mijn t-amp voorzien van 3.2uF elco's en hij lijkt iets lager te gaan, maar omdat ik niet direct tussen mijn t-amps kan switchen ben ik hier niet 100% zeker van. Wel is het zo dat die ook met die 3.2uF niet zo laag gaat als mijn denon, maar ik heb de indruk dat die misschien wel iets te veel laag geeft, vooral voor mijn ruimte. Maar aangezien die 3.2uF elco's geen SMD's waren kon ik de kast niet dicht krijgen meer, en bij het kabels wisselen is de elco + SMD eruit gekomen, aangezien ik hier geen soldeer bout heb ben ik nu maar weer aan het luisteren naar mijn 2e orginele t-amp Wat met wat lichtere muziek ook zeker niet verkeerd klinkt. Over de voeding, een standaard net adopter (plaatje 1) kan moeilijk worden, je hebt toch zeker wel 2A nodig en deze zijn vaak maar in max 1A te leveren, tevens zijn ze vaak geschakeld. De tweede optie is wat duurder (al kan je een 3-5A al voor 17 euro kopen) en kan je ook maar 1 t-amp mee aansturen dus voor bi-ampen (Wat ik ook wil) heb je er dus twee nodig. Met zelfbouw voedingen heb ik geen ervaring dus optie 3??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 Over de voeding, een standaard net adopter (plaatje 1) kan moeilijk worden, je hebt toch zeker wel 2A nodig en deze zijn vaak maar in max 1A te leveren, tevens zijn ze vaak geschakeld. De tweede optie is wat duurder (al kan je een 3-5A al voor 17 euro kopen) en kan je ook maar 1 t-amp mee aansturen dus voor bi-ampen (Wat ik ook wil) heb je er dus twee nodig. Met zelfbouw voedingen heb ik geen ervaring dus optie 3??? Die adapter (plaatje 1) is er een van 2A, de enige die ik tot nu toe heb gevonden. Waarom raad je een geschakelde voeding af? Ik heb zelf ook geen ervaring met zelfbouwvoedingen, maar dat moet opzich wel lukken. Maar is het dan niet beter om helemaal geen condensatoren meer te hebben tussen de voeding en de T-amp? Ik heb helemaal geen last van verminderd laag, is het niet zo dat het laag bij jou veel strakker en gedetailleerder is geworden zodat het lijkt alsof er minder laag is? Ik moet wel zeggendat ik nog van plan ben ze binnenkort op mijn oude 801's aan te sluiten om eens te kijken hoe goed ze met een grote woofer omgaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 In de recensies wordt een schakelende voeding afgeraden ivm dat die meer RF storing geven. Trouwens is die 2A adaptor schakelend? Ik heb die elco over de ingangs elco heen gezet, in sommige forums wordt dit aangeraden om meer laag te krijgen. Ik denk ook zeker dat het laag strakker en natuurlijker is dan met mijn denon, maar ik weet zeker dat het wat leger klinkt dan normaal, ik mis ook de ondertonen van sommige instrumenten. Er staan wat grafiekjes hier waarop te zien is dat de t-amp in het laag niet echt vlak is. Maar ondanks dit vindt ik hem erg lekker klinken , helder, goede plaatsing, diepte en alles klinkt lekker natuurlijk (behalve de bas gitaar, base drum , pauken en electronische muziek wat minder maar dan ben ik wel aan het pietlutten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 Ik moet wel zeggendat ik nog van plan ben ze binnenkort op mijn oude 801's aan te sluiten om eens te kijken hoe goed ze met een grote woofer omgaan. Wauw ben benieuwd. Ik had ze op mijn b&w p6 aangesloten en vooral daarop viel het ontbreken van het laag op, ik denk dat je hetzelfde zal opvallen met de 801. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 mei 2005 Author Report Share Posted 7 mei 2005 Ik heb er nu een gestabiliseerde 13,8 Volt 3-5 A voeding aanhangen van een of ander onbekend merk ("HQ" type PS1303 bij DIL). Kostte me 25 euro. Werkt perfect, ik heb wel de spanning iets lager (13,5 Volt) ingesteld, daarvoor zit een instelpotmeter op de print. Ik heb ook twee HQ's. Eentje voor de T-Amp (13,8V 3-5A) en eentje voor de TA-2020 (13,8V 1-12A). Werken allebei prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 mei 2005 Author Report Share Posted 7 mei 2005 Ik heb er nu een gestabiliseerde 13,8 Volt 3-5 A voeding aanhangen van een of ander onbekend merk ("HQ" type PS1303 bij DIL). Kostte me 25 euro. Werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 mei 2005 Author Report Share Posted 7 mei 2005 Ik heb overigens een preamp besteld in Denemarken. Zelfbouw: http://electronics.dantimax.dk De remote pre. Op verzoek aan te passen. Heb ik gedaan. Twe OPA627 ipv de OPA604. Daar ben ik dus ook naar op zoek en dit ziet er niet slecht uit. Weet je toevallig de afmetingen van die aluminium behuizing die ze gebruiken? Wellicht past de voeding er in en ben ik met drie van deze kastjes klaar. De behuizing lijkt me vrij klein. Kijk maar naar de foto met die pen erbij, bij een vergelijkbare kit (de remote 3). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 Ik heb er nu een gestabiliseerde 13,8 Volt 3-5 A voeding aanhangen van een of ander onbekend merk ("HQ" type PS1303 bij DIL). Kostte me 25 euro. Werkt perfect, ik heb wel de spanning iets lager (13,5 Volt) ingesteld, daarvoor zit een instelpotmeter op de print. Ik heb ook twee HQ's. Eentje voor de T-Amp (13,8V 3-5A) en eentje voor de TA-2020 (13,8V 1-12A). Werken allebei prima. Ik ben ook bezig om een behuizing te laten maken in RVS. Ben er nog niet helemaal uit of het twee identieke doosjes moeten worden zodat de voeding een eigen behuizing heeft (dure grap van 145 euro) of dat ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 8 mei 2005 Author Report Share Posted 8 mei 2005 Ik heb er nu een gestabiliseerde 13,8 Volt 3-5 A voeding aanhangen van een of ander onbekend merk ("HQ" type PS1303 bij DIL). Kostte me 25 euro. Werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ik moet wel zeggendat ik nog van plan ben ze binnenkort op mijn oude 801's aan te sluiten om eens te kijken hoe goed ze met een grote woofer omgaan. Wauw ben benieuwd. Ik had ze op mijn b&w p6 aangesloten en vooral daarop viel het ontbreken van het laag op, ik denk dat je hetzelfde zal opvallen met de 801. Nou, ik heb de T-amp vandaag een tijdje aangesloten gehad op mijn 801's en ik moet zeggen dat hij me versteld heeft doen staan. Geen enkel probleem om die grote jongens aan te sturen, ook niet als het er hevig aan toe gaat. Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Ik was altijd heel erg te spreken over mijn Le Classe A eindversterker. Ik hoor wel wat verschil, maar dat is zo miniem (en eigenlijk ook nog in het voordeel van de T-amp) dat ik me afvraag of mijn Le Classe A wel van het nivo is wat ik altijd had gedacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ravon, Manus kan een van jullie mij een link geven naar de voeding die jullie gebruiken? Ik kan hem niet vinden bij DIL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ravon, Manus kan een van jullie mij een link geven naar de voeding die jullie gebruiken? Ik kan hem niet vinden bij DIL. Het ding staat ook op een onlogische plek; tussen de meetapparatuur. Hier is de link: http://www.dil.nl/NL/details.asp?artcode=07.57.2303 Ik ben alleen niet erg te spreken over de kleur, hier moet gewoon een kast omheen want dat ziet er niet uit. TOch maar ff zoeken naar een zwarte en het liefst eentje van 5A ofzo zodat ik er twee T-amp op aan kan sluiten. Is een gestabiliseerde voeding echt veel beter dan een geschakelde? Heeft een van jullie touwens de T-amp al eens beluisted met 8 Penlites? Die van mij zijn nog steeds niet op en het klinkt echt fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ik moet wel zeggendat ik nog van plan ben ze binnenkort op mijn oude 801's aan te sluiten om eens te kijken hoe goed ze met een grote woofer omgaan. Wauw ben benieuwd. Ik had ze op mijn b&w p6 aangesloten en vooral daarop viel het ontbreken van het laag op, ik denk dat je hetzelfde zal opvallen met de 801. Nou, ik heb de T-amp vandaag een tijdje aangesloten gehad op mijn 801's en ik moet zeggen dat hij me versteld heeft doen staan. Geen enkel probleem om die grote jongens aan te sturen, ook niet als het er hevig aan toe gaat. Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Ik was altijd heel erg te spreken over mijn Le Classe A eindversterker. Ik hoor wel wat verschil, maar dat is zo miniem (en eigenlijk ook nog in het voordeel van de T-amp) dat ik me afvraag of mijn Le Classe A wel van het nivo is wat ik altijd had gedacht. Mis je niks in het laag? Ik speelde wat electronische muziek (chemical brothers) en daar viel mij op dat de t-amp niet zo laag ging als mijn sphinx pj2/pj12 voor eind combinatie. En dat scheelde behoorlijk, de t-amp haalt het laag wel maar met veel minder power. Voor de rest kan ik alleen maar beamen dat de t-amp zijn werk erg goed doet, ik heb nu even geen voeding en ik mis hem nu al Vooral in vergelijking met mijn denon setje waar ik nu mee speel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ravon, Manus kan een van jullie mij een link geven naar de voeding die jullie gebruiken? Ik kan hem niet vinden bij DIL. Het ding staat ook op een onlogische plek; tussen de meetapparatuur. Hier is de link: http://www.dil.nl/NL/details.asp?artcode=07.57.2303 Ik ben alleen niet erg te spreken over de kleur, hier moet gewoon een kast omheen want dat ziet er niet uit. TOch maar ff zoeken naar een zwarte en het liefst eentje van 5A ofzo zodat ik er twee T-amp op aan kan sluiten. Is een gestabiliseerde voeding echt veel beter dan een geschakelde? Heeft een van jullie touwens de T-amp al eens beluisted met 8 Penlites? Die van mij zijn nog steeds niet op en het klinkt echt fantastisch. Volgens mij broer was het niet zo'n slim idee is om twee t-amps aan te sluiten op 1 voeding. Hij wist het niet zeker maar hij was bang dat er een feedback ofzo kon ontstaan of iets deregelijks, hij heeft er meer verstand van dan ik. Ik ben nog aan het dubben of de t-amp te voeden met een accu en die dan aan te sluiten op een druppel lader (welke wel geschakeld kan zijn) Ik weet alleen niet hoe duur zo'n accutje is, ik ga eens op onderzoek uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ik moet wel zeggendat ik nog van plan ben ze binnenkort op mijn oude 801's aan te sluiten om eens te kijken hoe goed ze met een grote woofer omgaan. Wauw ben benieuwd. Ik had ze op mijn b&w p6 aangesloten en vooral daarop viel het ontbreken van het laag op, ik denk dat je hetzelfde zal opvallen met de 801. Nou, ik heb de T-amp vandaag een tijdje aangesloten gehad op mijn 801's en ik moet zeggen dat hij me versteld heeft doen staan. Geen enkel probleem om die grote jongens aan te sturen, ook niet als het er hevig aan toe gaat. Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Ik was altijd heel erg te spreken over mijn Le Classe A eindversterker. Ik hoor wel wat verschil, maar dat is zo miniem (en eigenlijk ook nog in het voordeel van de T-amp) dat ik me afvraag of mijn Le Classe A wel van het nivo is wat ik altijd had gedacht. Mis je niks in het laag? Ik speelde wat electronische muziek (chemical brothers) en daar viel mij op dat de t-amp niet zo laag ging als mijn sphinx pj2/pj12 voor eind combinatie. En dat scheelde behoorlijk, de t-amp haalt het laag wel maar met veel minder power. Voor de rest kan ik alleen maar beamen dat de t-amp zijn werk erg goed doet, ik heb nu even geen voeding en ik mis hem nu al Vooral in vergelijking met mijn denon setje waar ik nu mee speel. Ik mis absoluut niks, ik zou haast denken dat het aan jou referentie versteker zou liggen. Dus dat die het laag vervormd en overtrokken zou weergeven, maar met zo'n Sphinx combi zal dat niet zo zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ravon, Manus kan een van jullie mij een link geven naar de voeding die jullie gebruiken? Ik kan hem niet vinden bij DIL. Het ding staat ook op een onlogische plek; tussen de meetapparatuur. Hier is de link: http://www.dil.nl/NL/details.asp?artcode=07.57.2303 Ik ben alleen niet erg te spreken over de kleur, hier moet gewoon een kast omheen want dat ziet er niet uit. TOch maar ff zoeken naar een zwarte en het liefst eentje van 5A ofzo zodat ik er twee T-amp op aan kan sluiten. Is een gestabiliseerde voeding echt veel beter dan een geschakelde? Heeft een van jullie touwens de T-amp al eens beluisted met 8 Penlites? Die van mij zijn nog steeds niet op en het klinkt echt fantastisch. Volgens mij broer was het niet zo'n slim idee is om twee t-amps aan te sluiten op 1 voeding. Hij wist het niet zeker maar hij was bang dat er een feedback ofzo kon ontstaan of iets deregelijks, hij heeft er meer verstand van dan ik. Ik ben nog aan het dubben of de t-amp te voeden met een accu en die dan aan te sluiten op een druppel lader (welke wel geschakeld kan zijn) Ik weet alleen niet hoe duur zo'n accutje is, ik ga eens op onderzoek uit. Ik denk dat ik eerst maar even ga kijken hoe het klinkt met een geschakelde adapter van 2A. Ook ik heb gedacht aan een accu, die zijn niet zo duur, voor iets van 40 euro moet je wel wat leuks kunnen vinden. Ook een optie is het natuurlijk om 1,5V oplaadbare batterijen te gebruiken, maar die zijn jammer genoeg niet heel vaak te herladen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ik moet wel zeggendat ik nog van plan ben ze binnenkort op mijn oude 801's aan te sluiten om eens te kijken hoe goed ze met een grote woofer omgaan. Wauw ben benieuwd. Ik had ze op mijn b&w p6 aangesloten en vooral daarop viel het ontbreken van het laag op, ik denk dat je hetzelfde zal opvallen met de 801. Nou, ik heb de T-amp vandaag een tijdje aangesloten gehad op mijn 801's en ik moet zeggen dat hij me versteld heeft doen staan. Geen enkel probleem om die grote jongens aan te sturen, ook niet als het er hevig aan toe gaat. Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Ik was altijd heel erg te spreken over mijn Le Classe A eindversterker. Ik hoor wel wat verschil, maar dat is zo miniem (en eigenlijk ook nog in het voordeel van de T-amp) dat ik me afvraag of mijn Le Classe A wel van het nivo is wat ik altijd had gedacht. Mis je niks in het laag? Ik speelde wat electronische muziek (chemical brothers) en daar viel mij op dat de t-amp niet zo laag ging als mijn sphinx pj2/pj12 voor eind combinatie. En dat scheelde behoorlijk, de t-amp haalt het laag wel maar met veel minder power. Voor de rest kan ik alleen maar beamen dat de t-amp zijn werk erg goed doet, ik heb nu even geen voeding en ik mis hem nu al Vooral in vergelijking met mijn denon setje waar ik nu mee speel. Ik mis absoluut niks, ik zou haast denken dat het aan jou referentie versteker zou liggen. Dus dat die het laag vervormd en overtrokken zou weergeven, maar met zo'n Sphinx combi zal dat niet zo zijn. Het zou kunnen zijn dat de 801 in het laag makerlijker aan te sturen zijn dan mijn b&w p6. Vooral aangezien het woofer oppervlak van jou 801 wel 'ietjes' groter is dan die van mij p6 Het laag is trouwens goed te noemen van mijn sphinx (naar mijn idee dan) niet overtrokken. De muziek heeft gewoon iets meer body met de sphinx dan met de t-amp. Ik ben wel aan het overwegen een versterker te bouwen (met mijn broer dan) maar dan wil ik eigenlij zo'n referentie board gebruiken. De TA2020, 2022 of de 2050. Nog even kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Als ik er een accu aanhang dan wil die mbv een druppellader voeden, dan gaat die ook hopelijk langer mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 9 mei 2005 Author Report Share Posted 9 mei 2005 Ik moet wel zeggendat ik nog van plan ben ze binnenkort op mijn oude 801's aan te sluiten om eens te kijken hoe goed ze met een grote woofer omgaan. Wauw ben benieuwd. Ik had ze op mijn b&w p6 aangesloten en vooral daarop viel het ontbreken van het laag op, ik denk dat je hetzelfde zal opvallen met de 801. Nou, ik heb de T-amp vandaag een tijdje aangesloten gehad op mijn 801's en ik moet zeggen dat hij me versteld heeft doen staan. Geen enkel probleem om die grote jongens aan te sturen, ook niet als het er hevig aan toe gaat. Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Ik was altijd heel erg te spreken over mijn Le Classe A eindversterker. Ik hoor wel wat verschil, maar dat is zo miniem (en eigenlijk ook nog in het voordeel van de T-amp) dat ik me afvraag of mijn Le Classe A wel van het nivo is wat ik altijd had gedacht. Mis je niks in het laag? Ik speelde wat electronische muziek (chemical brothers) en daar viel mij op dat de t-amp niet zo laag ging als mijn sphinx pj2/pj12 voor eind combinatie. En dat scheelde behoorlijk, de t-amp haalt het laag wel maar met veel minder power. Voor de rest kan ik alleen maar beamen dat de t-amp zijn werk erg goed doet, ik heb nu even geen voeding en ik mis hem nu al Vooral in vergelijking met mijn denon setje waar ik nu mee speel. Ik mis absoluut niks, ik zou haast denken dat het aan jou referentie versteker zou liggen. Dus dat die het laag vervormd en overtrokken zou weergeven, maar met zo'n Sphinx combi zal dat niet zo zijn. Het zou kunnen zijn dat de 801 in het laag makerlijker aan te sturen zijn dan mijn b&w p6. Vooral aangezien het woofer oppervlak van jou 801 wel 'ietjes' groter is dan die van mij p6 Het laag is trouwens goed te noemen van mijn sphinx (naar mijn idee dan) niet overtrokken. De muziek heeft gewoon iets meer body met de sphinx dan met de t-amp. Ik ben wel aan het overwegen een versterker te bouwen (met mijn broer dan) maar dan wil ik eigenlij zo'n referentie board gebruiken. De TA2020, 2022 of de 2050. Nog even kijken. Die evaluation boards kunnen volgens een aantal forummers op diyaudio.com in elk geval lager dan de T-Amp. Ik heb dezelfde ervaring met mijn TA2020, maar ik kan dat niet staven met metingen. Ik hoor het echter wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 10 mei 2005 Report Share Posted 10 mei 2005 de mijne komen niet, ik had er niet naar om gekeken, en kreeg maar niks, maar betalen via postbank mastercard werkt dus ook niet. maar goed, dan bestel ik binnenkort wel ene keer een paar van die evaluation boards. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 10 mei 2005 Report Share Posted 10 mei 2005 Niewsgierig naar wat ze presteren als ik ga bi-ampen met de T-amp heb ik maar even 8 penlites erbij gekocht, de T-amps staan nu zo dicht mogelijk bij mijn speakers. Ik heb maar 30 cm LS-kabel nodig, dan is het nadeel van dunne kabels niet eens zo groot meer. Alles aangesloten en ik ben gaan luisteren, het klinkt opzich het zelfde als met 1 T-amp, alleen er zit wat meer rust in de muziek, alles komt wat makkelijker en gemoedelijker de speakers uit. Het enige nadeel wat ik nu heb is dat mijn voorverstekr het signaal wat verzwakt als hij passief staat, dus zijn voeding moet ik straks maar weer even opzoeken en aan sluiten. Verder niets dan lof. De batterijen gaan al zeker 10 uur mee als het niet langer is Ook bij mij begint het te kriebelen om een evolutionboard aan te schffen, maar ja welek dan? EN dan is een deel van de prijs/kwaliteit verhouding in mijn ogen weer weg, want die evolutionboards kosten toch weer wat meer. Is het geen leuk idee om tegen de tijd dat iedereen grotendeels klaar is met piemel eens bij andere T-amp en tripath gebruikers langs tegaan om te luisteren hoe deze wondertjes in andere sets presteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 10 mei 2005 Author Report Share Posted 10 mei 2005 Niewsgierig naar wat ze presteren als ik ga bi-ampen met de T-amp heb ik maar even 8 penlites erbij gekocht, de T-amps staan nu zo dicht mogelijk bij mijn speakers. Ik heb maar 30 cm LS-kabel nodig, dan is het nadeel van dunne kabels niet eens zo groot meer. Alles aangesloten en ik ben gaan luisteren, het klinkt opzich het zelfde als met 1 T-amp, alleen er zit wat meer rust in de muziek, alles komt wat makkelijker en gemoedelijker de speakers uit. Het enige nadeel wat ik nu heb is dat mijn voorverstekr het signaal wat verzwakt als hij passief staat, dus zijn voeding moet ik straks maar weer even opzoeken en aan sluiten. Verder niets dan lof. De batterijen gaan al zeker 10 uur mee als het niet langer is Ook bij mij begint het te kriebelen om een evolutionboard aan te schffen, maar ja welek dan? EN dan is een deel van de prijs/kwaliteit verhouding in mijn ogen weer weg, want die evolutionboards kosten toch weer wat meer. Is het geen leuk idee om tegen de tijd dat iedereen grotendeels klaar is met piemel eens bij andere T-amp en tripath gebruikers langs tegaan om te luisteren hoe deze wondertjes in andere sets presteren? Een deel van de prijs-kwaliteitsverhouding weer weg? Ach. neem nou de TA2024 (2x15 Watt aan 4 Ohm) als voorbeeld. Dit evaluation board maakt gebruikt van dezelfde chip als de T-Amp. Maar heeft verder wel de 'normale' cinchaansluitingen in plaats van een mini-jack. Heeft ook aansluitingen voor speakerkabels met bananestekers in plaats van de krakkemikkige speakeraansluitinkjes die op de T-Amp zitten. En heeft een betere 'bas-prestatie'. Kosten: ongeveer 70 euro plus verzend. Maar geen invoerrechten zoals bij de T-Amp die uit de VS moet komen. De TA2020 biedt dezelfde voordelen, kost evenveel en biedt ook nog eens 2 x 20 Watt aan 4 Ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 10 mei 2005 Report Share Posted 10 mei 2005 Alleen moet je wel een pre ervoor zetten wat misschien het geluid weer beinvloed? Ik zit te denken aan een krachterige versie maar weet niet ofdat die net zo goed is als de TA2024 of TA2020? Soms zit de kracht in de eenvoud. Punt is ik ga binnenkort verhuizen naar de USA en wil eigenlijk niet mijn hele set omzetten naar 110V dus zoek ik een leuke versterker voor daar, aangezien de t-amp weinig kost en zeer goed presteerd denk ik aan een amp op basis van deze chip. Misschien dat ik wel de opvolger van sonic impact koop. Maar ja omdat het zo goedkoop is is biampen of een multichannel versterker bouwen wel zo leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 11 mei 2005 Author Report Share Posted 11 mei 2005 Alleen moet je wel een pre ervoor zetten wat misschien het geluid weer beinvloed? Ik zit te denken aan een krachterige versie maar weet niet ofdat die net zo goed is als de TA2024 of TA2020? Soms zit de kracht in de eenvoud. Punt is ik ga binnenkort verhuizen naar de USA en wil eigenlijk niet mijn hele set omzetten naar 110V dus zoek ik een leuke versterker voor daar, aangezien de t-amp weinig kost en zeer goed presteerd denk ik aan een amp op basis van deze chip. Misschien dat ik wel de opvolger van sonic impact koop. Maar ja omdat het zo goedkoop is is biampen of een multichannel versterker bouwen wel zo leuk. Je kunt er een passieve pre voor zetten (eigenlijk niet de goede benaming, want er wordt helemaal niets versterkt). Is niets anders dan een input selector en volumeregeling. Kijk maar eens op www.electronics.dantimax.dk (remote 3 bijvoorbeeld). Ben je bijelkaar nog heel goedkoop uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 11 mei 2005 Report Share Posted 11 mei 2005 Alleen moet je wel een pre ervoor zetten wat misschien het geluid weer beinvloed? Ik zit te denken aan een krachterige versie maar weet niet ofdat die net zo goed is als de TA2024 of TA2020? Soms zit de kracht in de eenvoud. Punt is ik ga binnenkort verhuizen naar de USA en wil eigenlijk niet mijn hele set omzetten naar 110V dus zoek ik een leuke versterker voor daar, aangezien de t-amp weinig kost en zeer goed presteerd denk ik aan een amp op basis van deze chip. Misschien dat ik wel de opvolger van sonic impact koop. Maar ja omdat het zo goedkoop is is biampen of een multichannel versterker bouwen wel zo leuk. Je kunt er een passieve pre voor zetten (eigenlijk niet de goede benaming, want er wordt helemaal niets versterkt). Is niets anders dan een input selector en volumeregeling. Kijk maar eens op www.electronics.dantimax.dk (remote 3 bijvoorbeeld). Ben je bijelkaar nog heel goedkoop uit. Klopt has ik ook al gezien, alleen ben ik benieuwd in hoevere dat ding invloed heeft op het geluid, maar ja elke potmeter schakeling en wat dan ook heeft invloed op het geluid. Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van een passive pre tov van een active? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts