magnepan Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 beste mensen ik zit met een probleem ik wil mijn magnepan1.6 speakers gaan ondersteunen middels een sub. ik speel met audio research ls2 voorversterker job 200 eindversterkers (goldmund)en de cd2 cd speler van audio research. nu ik aan het zoeken ben naar een sub komt elke keer het merk svs om de hoek kijken ik kijk dan vooral naar het model de PB12+. een cilinder model kan ik wel vergeten mijn vrouw is daar geen voorstander van. de prijs is erg aantrekkelijk alleen een probleem is je kunt ze nergens horen en dat probleem heb je met een rel bijvoorbeeld niet die kan je thuis uitgebreid beluisteren. maar een rel met het vermogen van een svs is twee keer zo duur. nu mijn vraag wat is beter een svs of een rel en niet bij films een gewone stereo opstelling dus nog het ouderwetse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 op ht-forum.nl ziijn er diverse gebruikers erg tevreden over is naar mijn idee echter wel een subwoofer die bedoeld is voor films Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Rell is een sub woofer,alleen MJ accoustic mag dat ook zeggen. Hebben dus minder power nodig (de power op zich zegt ook al helemaal niet,als de woofer van svs een rendement van nix heeft heb je al snel meer power nodig). rest van de wereld bouwt laagspeakers (dingen houden nooit op in het hoog,zelfs een topper als Revel loopt door in de laagste stand tot boven de 50Hz,lekkere sub). Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Inderdaad als je op het ht forum kijkt zijn ze vol lof over svs, maar deze is puur bedoelt voor films. Voor muziek zit je inderdaad op een rel, mj acoustics, revel. In ben zelf ook bezig met een subwoofer, er zijn 2 soorten: degene met een wollig geluid en degene met een strak geluid, Op hifi-regler.de staat veel over subs. Ik heb ook nog een test van het duitse audio blad, door iemand aan mij gemaild over subs, staat echter geen rel of mj bij. Ik heb zelf naar rel geluisterd, de strata klinkt een beetje beknepen op de opstelling die in de hifi zaak stond, de staduim III klonk wel goed maar kost 1800 euro, dat vind ik wel erg veel geld. Verder valt op dat er veel rel subs 2e hands te koop worden aangeboden vooral de Q serie, bedoelt voor film en ook de st serie voor stereo, de strata. Ik vraag mij steeds af waarom, zovaak als ze zo goed zijn als iedereen beweerd. Ik zelf ga naar een lagere categorie, de infinity beta sw12, maar deze wordt vooral voor films gebruikt, ik moet hem nog aanschaffen, er zijn lovende reviews en een goedkoop broertje klonk al heel aanmemelijk, ze kunnen ook hoge volumes moeiteloos aan, een bijv. jbl heeft daar moeite mee. Als je wilt ik kan je de test emailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnepan Posted 1 april 2005 Author Report Share Posted 1 april 2005 wat ik gelezen heb op het internet is dat de svs wel degelijk met een stereo opstelling kan spelen ze zijn zefs getest zamen met elecktrostaten lees maar eens bij www.diskidee die zijn er helemaal weg van. en het is wel waar de rell staat heel veel tweedehands te koop en wat is daar de reden van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Inderdaad als je op het ht forum kijkt zijn ze vol lof over svs, maar deze is puur bedoelt voor films. Voor muziek zit je inderdaad op een rel, mj acoustics, revel.In ben zelf ook bezig met een subwoofer, er zijn 2 soorten: degene met een wollig geluid en degene met een strak geluid, Op hifi-regler.de staat veel over subs. Ik heb ook nog een test van het duitse audio blad, door iemand aan mij gemaild over subs, staat echter geen rel of mj bij. Ik heb zelf naar rel geluisterd, de strata klinkt een beetje beknepen op de opstelling die in de hifi zaak stond, de staduim III klonk wel goed maar kost 1800 euro, dat vind ik wel erg veel geld. Verder valt op dat er veel rel subs 2e hands te koop worden aangeboden vooral de Q serie, bedoelt voor film en ook de st serie voor stereo, de strata. Ik vraag mij steeds af waarom, zovaak als ze zo goed zijn als iedereen beweerd. Ik zelf ga naar een lagere categorie, de infinity beta sw12, maar deze wordt vooral voor films gebruikt, ik moet hem nog aanschaffen, er zijn lovende reviews en een goedkoop broertje klonk al heel aanmemelijk, ze kunnen ook hoge volumes moeiteloos aan, een bijv. jbl heeft daar moeite mee. Als je wilt ik kan je de test emailen. Het probleem is, zelfs de 'audiofiel' (stereo), die dus in sub is geintreseerd. Wil de sub dus horen werken, men zegt wel van niet maar het is wel zo. Als een je Rell (en MJ)goed afstelt aansluitent in het laag, lijkt het of je hem niet hoort, (en zo als ik net al zij, dat willen we niet), dat klinkt kaal of iets als hij doet ut niet, we stellen hem dus wat te hoog in, net als wat je bij alle, JA alle konkurenten, ook doet. Een Rell (en MJ)op 22 hz zetten is ook op 22 hz zetten. Een Revel (de topper der toppers,volgens...wie niet), Gaat in de laagste stand,vrolijk door tot minstens 50-55 hz. Als je nu een speaker hebt die tot 40 hz in het laag haalt, loopt het laag dus lekker een beetje op tot aan de kruis freqentie 50 hz. Dat geeft al snel een lekker gevoel en hoeft ook helemaal niet slecht te zijn. Alle grote full-range speakers van alle top merken lopen op in het laag. Verminder het en het klinkt meteen wat kaal. een Sub kopen is super makkelijk tegenwoordig, een sub echt goed afstellen voor stereo audio, een kunst. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 april 2005 Members Report Share Posted 2 april 2005 Tegenwoordig hebben een hoop laag kastjes wel de naam subwoofer , maar wat wil men nu bereiken met kastjes van 30 x30 x50 met een woofertje van 20 0f 25 cm . Er zijn zelfs 13 cm conussen waar ze 25 hz uithalen. Als truukendoos nog een rochelende poort erin , en we hebben een sub. Een aktieve module erin met een bas boost op 30 hz en het lijkt wel of je bij zo'n laagidioot in de auto zit. Zelf hou ik inderdaad ook van een enorme laag weergave , maar ben wel tot de conclusie gekomen dat dit gepaart moet gaan met de bijbehorende druk. Mijn ervaring is dat je dat alleen maar bereikt met een grote conus (30-38 cm) in een joekel van een behuizing , en dan het liefst nog 2. Nu zijn dit soort oplossingen meestal enorm duur , en zal je het ook niet vaak tegenkomen. Als je nu op http://www.doumois.nl kijkt ,zie je een sub die dit alles nog redelijk benaderd in een vrij kleine behuizing. Deze woofer is gebouwd in een gesloten behuizing waardoor hij wat sneller is , en dus beter zal aansluiten bij je Magnepan weergevers. Indien gewenst is hij ook te krijgen met een 30 cm Eton woofer , en een betere als die moet volgens mij nog geboren worden. Ga in ieder geval niet over 1 nacht ijs , en probeer inderdaad een woofer een week uit in je eigen set , want hoe indrukwekkend het ook lijkt , na verloop van tijd kun je je knap gaan ergeren aan zo'n ding. Dat is ook de reden dat er zoveel 2e hands worden aangeboden... Groeten , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 Voor echt sublaag heb je inderdaad een groot konus oppervlak en een enorme kist nodig. Een mooi voorbeeld is daar voor de TIW-400 van Visaton die heeft een kist nodig van ongeveer 230 liter, maar dan heeft hij ook bij 20Hz nog een behoorlijk rendement en is een versterker met 80Watt al voldoenden om je hele huis te laten schudden. Het enigste probleem is een versterkermodule of een actief filter te vinden die echt al bijv 25 < 30Hz kan filteren, de meesten filteren pas vanaf 50Hz met 12dB/Oct waardoor het al snel tot 100Hz doorloopt. Dit is voor films meestal niet erg maar bij de weergave van muziek wordt het al snel 1 rommelige boemerige brij als een subwoofer echt goed aansluit bij je speakers moet je het iedee hebben dat er helemaal geen sub staat, maar dat al dat sublaag uit de hoofdspeakers komt. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 ik ben voor aanvulling van mijn focal/Jm lab Triga ook op zoek naar een dergelijke subwwoofer, de triga gaat tot 35 hz -3db, de speakers hebben een 25 cm woofer type 10w6411 in een 60 liter kast denk dat in mijn geval een 11 of 12 inch eton uitkomst bied heb kort geleden een adire tempest geprobeerd in een 185 ltr gesloten kast, werd gewoon te traag en te groot, leuk voor fim, maar niet voor muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Een Rell (en MJ)op 22 hz zetten is ook op 22 hz zetten. Een Revel (de topper der toppers,volgens...wie niet), Gaat in de laagste stand,vrolijk door tot minstens 50-55 hz. Een filter met oneindige stijlheid. Knap hoor van Rel (niet Rell) btw von Schweikert loop niet op in het laag (ook niet de modellen van >100 kilo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Een Rell (en MJ)op 22 hz zetten is ook op 22 hz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Sorry voor het miern*k gehalte Overigens een sub afstellen is idd best lastig. Hoe heb jij het gedaan? Decibelmeter oid Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Ik heb voor de liefhebbers nog een leuke site met allerlei testberichten, soms uitgebreid soms zeer eenvoudig, maar het geeft toch een leuke indicatie. Ik ben zelf met de infinity beta sw 12 bezig deze staat ook op de site vermeld, komt er nog goed uit ook. http://search.ecoustics.com/Editorial/Revi.../Alpha-Name/All enjoy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 3 april 2005 Report Share Posted 3 april 2005 Sorry voor het miern*k gehalte Overigens een sub afstellen is idd best lastig. Hoe heb jij het gedaan? Decibelmeter oid O.a. vooral goed kijken wat ik goed en fout doe, met de Ultra curve. leuk spelletje, audio vroenden( ) je sub op gehoor laten afstellen. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts