Jump to content

Hekel

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Ik heb een cd waarbij in 2 nummers in 1 kanaal (ik meen het rechter kanaal) de gitaar even wegvalt. Voor de rest klinkt die cd (Still Life van Opeth) helemaal niet slecht, zeker gezien het feit dat het een metal-cd is, en die zijn vaak niet zo heel best opgenomen. Dat soort 'stomme fouten' kan ik mij wel aan ergeren. Niet dat ik die cd er minder om draai of zo, maar het is wel storend.

Verder kan ik mij ergeren aan een te hard opgenomen cd. Een extreem voorbeeld: Californication van de Red Hot Chili Peppers. Best leuke muziek, maar zooo slecht opgenomen. Je tweeters kraken gewoon bijna constant...

Die fade outs zijn overigens ook wel suf. Echt storend vind ik het niet, maar het is eigenlijk wel raar. Brei gewoon een eind aan zo'n nummer, i.p.v. zo'n fade out...

Hebben jullie ook ergernissen op muziekgebied?

Ergernissen is wat veel, maar ben geen fan van voorspelbaarheid.

Je weet wel, als je ff telt: nu beginnen ze met zang/begeleiding en daar veranderen ze `t akkoord (`n beetje).

Of dan komt die onvermijdelijke (gitaar) solo en ook nog dat afgezaagde bruggetje.

Of die eindes met nog wat piepkraak afgeslagen door de drums en rijmelarijen als you, through, blue en woke up this morning.

Dat geldt ook voor "gepolijste" opnames.

`t (te) Netjes rangschikken van hoog/midden/lage tonen zonder enige uitschieters, "corrigeren" van toch al fletse zangstemmen, alles links & rechts in balans en zelden ff goed binnenvallen van toegevoegde partijen.

Onvoorspelbaar, dat houdt `t lekker spannend. :)

• Members

Wat dacht je van de onkunde van het personeel bij

3 van de 4 cd winkels. Alle vragen die niet over de

top 40 gaan , gaan meestal gepaart met een dom

gezicht. Buiten dat , alles wat niet gangbaar is moet

worden besteld.

Vraag me dan ook wel eens af wat wel gangbaar is

buiten M Borsato , Tiesto en Snoop Dogg...

Op DVD gebied is het trouwens nog erger.

Het is eigenlijk tegen mijn principes, maar lang leve

Bol.com

Groet ,

Marco

Wat dacht je van de onkunde van het personeel bij

3 van de 4 cd winkels. Alle vragen die niet over de

top 40 gaan , gaan meestal gepaart met een dom

gezicht. Buiten dat , alles wat niet gangbaar is moet

worden besteld.

Vraag me dan ook wel eens af wat wel gangbaar is

buiten M Borsato , Tiesto en Snoop Dogg...

Op DVD gebied is het trouwens nog erger.

Het is eigenlijk tegen mijn principes, maar lang leve

Bol.com

Groet ,

Marco

Ik vraag me af welke platenzaak jij bezoekt? waarschijnlijk alleen de "300000 in een dozijn" winkels zoals Van Leest, Musicstore, V&D of Frietrecordsjop :blink::rolleyes:

Meestal weet je toch snel eoa zaak te vinden waar het personeel je wel kan helpen. Voorbeelden: Bullit (Eindhoven), Plato (Rotterdam), Sounds (Venlo), Kroese (Arnhem), Musicmachine (Sittard), Zoom (Maastricht)

Er zullen er vast nog wel meer zijn ;)

De gemiddelde Plato heeft volgens mij doorgaans wel personeel rondlopen die het een en ander aan muziek kennen. Op pop/rock/jazz-gebied iig. Klasiek denk ik wat minder... En er ligt ook veel in de winkel. Heb nog maar 1 keer iets moeten bestellen (A Salty Dog van Procol Harum; Shine On Brightly lag er overigens wel).

De Music Store in Hoogeveen heeft dacht ik ook wel redelijk personeel. Voor zover dat is overgenomen van De Voscotheek (zoals het eerst heette) tenminste. De Voscotheek had echter veeeeeel meer keuze dan de Music Store nu. Dus wat dat betreft is het een kutwinkel geworden. Bij de Free Record Shop vind je nog meer... :blink::mad2:

• Members

Nee heren , het probleem is , ik woon in een dorp. Hier hebben we een

Free record shop en een V&D. Volgende dorp een van Leest, en ga zo maar door.

Ik weet heus wel waar ik de beter georienteerde winkels kan vinden ,maar

hoeveel zijn dat er nog. Ik noemde niet voor niets 3 van de 4. Maar ik

vermoed dat 25 % gedegen platen zaken nog hoog is ingeschat.

Daarbij vind ik de prijzen van cd's ook nog eens belachelijk hoog.

LP's van hetzelfde laken een pak. Die zijn geloof ik in de afgelopen 4 jaar

iets van 300% in prijs gestegen , maar zo'n LP hoes maakt dan nog iets goed.

Als ik dit zo teruglees , zitten er wel heel veel ergernissen alleen al

in het aanschaffen van muziek...Toch ben ik altijd intens gelukkig als ik

mijn laatste aanschaf voor het eerst opzet. Misschien toch wel typisch

Nederlands , dat klagen...

Groet ,

Marco

Marco, wat heb je toch met die linefeeds :blink: Kun je niet gewoon bovenaan in het invulvenster beginnen zoals iedereen doet :huh:;)

Ik woon ook in een dorp, maar ik heb voor fatsoenlijk advies een ritje naar een goeie platenzaak graag over. Bol s*cks. Veel te duur en werkelijk, het aanbod is ook bedroevend. Kijk dan eens op www.nlstore.nl. Meestal goedkoper en als ze het niet hebben, gewoon ff mailen. Helaas hebben ze de vinylsectie er onlangs uitgegooid, maar als je mailt denk ik dat ze die ook nog wel leveren.

Dat klagen is idd een typisch Nederlands trekje. Zelfs Bak-ellende klaagt dat er zoveel geklaagd wordt :P:lol: Hoe zou dat toch komen :rolleyes::D

• Members

He , Sodejuu , zoiets ? :D

Zoals ik al aangaf , ik weet wel waar ik ze moet vinden...

Maar over die Bol.com , het is mij nog nooit gebeurd dat ze iets niet konden leveren , en dat is me bij de diversen gerenommeerde winkels wel vaker overkomen. Nu kan dat ook een beperking in mijn muzieksmaak zijn , maar ik denk toch dat het met opslagcapaciteit te maken heeft , en wat dat betreft kunnen er weinig aan meneer Bol tippen. Maar ik vind het vooral makkelijk als ik iemand in het buitenland een cd cadeau wil doen.

Lp's kopen , daar trek ik inderdaad een middag voor uit , en is dat ritje niet zo erg.

Maar een zo algemeen goed als cd's dat moet toch in de buurt te krijgen zijn , en dan gepaart met gedegen kennis en advies , of vraag ik nu teveel...

Groet ,

Marco

Hier in Assen, is een CD-afdeling in 't warenhuis Vanderveen, waar men een grote keuze heeft en allemaal per genre in aparte stellingen/hoeken.

En dan bedoel ik dus niet jazz en blues bij/door elkaar, zoals de FRS en V&D dat doet, maar echt apart.

Ze hebben er zelfs een aparte Americana hoek :rolleyes:

(waar vind je zoiets...oja, bij Plato ook B) )

Bij Vanderveen weten 2 van de 3 verkopers precies waar ik van houd, en ze kunnen me altijd iets adviseren, en alles is te bestellen.

Enige nadeel....de prijs. (vaak nog duurder dan V&D) :(

Ik bestel daarom ook vaak bij NLstore.

(Bol.com is me ook te duur)

mvg,

Alco

Maar over die Bol.com , het is mij nog nooit gebeurd dat ze iets niet konden leveren , en dat is me bij de diversen gerenommeerde winkels wel vaker overkomen. Nu kan dat ook een beperking in mijn muzieksmaak zijn , maar ik denk toch dat het met opslagcapaciteit te maken heeft , en wat dat betreft kunnen er weinig aan meneer Bol tippen.

Ik wilde Laughing Stock van Talk Talk hebben. No way dat je die bij Bol.com vindt. Bij Plato ook niet trouwens en ik denk nergens in Nederland... Heb 'm uiteindelijk uit Amerika gehaald (amazon.com). Al zie ik nu ineens ook dat ie bij nlstore wel te leveren is. Dus toch nog ergens in Nederland... :rolleyes:

NLstore heeft inderdaad ook zeer slecht tot niet leverbare artikelen in de lijst

staan. Andere aanbieders branden hun handen er niet aan maar ze zijn gewoon bij NLstore te bestellen. Dat is leuk, maar je moet je eigen bestelling goed in de gaten houden, anders wordt het niet geleverd en heb je toch al betaald. Ik vergeet bijvoorbeeld wel eens dat ik iets besteld heb en dat is dan niet handig.

Weet je waar ik een hekel aan heb op cd's en LP's? Aan het "wegdraaien" van

de muziek. Er worden nummers opgenomen die geen duidelijk einde hebben, maar

langzaam "weggedraaid" worden. Dit vind ik de grootste onzin. Dit omdat

tijdens een concert nooit een nummer langzaam "weggedraaid" wordt. Tijdens

een concert heeft een muziekstuk gewoon een duidelijk einde, dus waarom op

een cd of LP niet?

Dit is zo'n typisch geval van muziek zo eenvoudig mogelijk maken (om de doelgroep zo groot mogelijk te krijgen). Blijkbaar is het een succesrecept want het wordt bizar veel toegepast. Muzikaal gezien heb ik dit maar bij 1 stuk muziek gehoord waar het klopt (van een hier relatief onbekende russische componist Gavrilin). Dat was een fanfare mars uitgeschreven voor piano. Dat fanfare korps loopt aan het einde van het stuk "de hoek om" en het geluid sterft langzaam weg. Bij bijna alle andere muziek die ik tot nog toe gehoord heb (zeker de gemiddelde pop op de radio) slaat het nergens op.

NLstore heeft inderdaad ook zeer slecht tot niet leverbare artikelen in de lijst

staan. Andere aanbieders branden hun handen er niet aan maar ze zijn gewoon bij NLstore te bestellen. Dat is leuk, maar je moet je eigen bestelling goed in de gaten houden, anders wordt het niet geleverd en heb je toch al betaald. Ik vergeet bijvoorbeeld wel eens dat ik iets besteld heb en dat is dan niet handig.

Vorige week heb ik voor het eerst bij nlstore een cd in bestelling staan.

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik de mailtjes en bestelgegevens netjes in mijn postvak heb staan.

Ach ik wacht het maar af, de levertijd was ongeveer 15 dagen.

ALs ik 1 keer in de maand een boek bestel bij bol.com, bestel ik meteen maar een cd van rond de 10 euro. Ze hebben er nog genoeg in die prijsklasse die ik wil hebben ;)

Muzikaal gezien heb ik dit maar bij 1 stuk muziek gehoord waar het klopt (van een hier relatief onbekende russische componist Gavrilin).

Hayden; Symph. 45 "Abschied"

Een protest stuk, zijn broodheer wilde op het orkest bezuinigen. Tegen het einde van de symphonie lopen de orkestleden stuk voor stuk weg.

Ik las hier al iets over digitaal remasteren en daar schort naar mijn idee nog al eens wat aan.

Inderdaad ook ik vind het weg draaien in suspiscious minds zeer hinderlijk maar blijkbaar vonden ze dat toen hip maar het nummer geheel zonder fading zou toch zeker beter zijn.

Ik noem als voorbeeld van niet goed de op cd uitgekomen albums van Meat Loaf.

Batt out off hell het klinkt toch nergens naar en is dat nu nodig is daar nu echt niets meer aan te doen?

Doodzonde want ik vind het een van de beste albums ooit.

Ook het album met het nummer dead ringer klinkt nergens naar heel jammer.

Zo zijn er uiteraard heel veel voorbeelden.

Ik erger me aan slechte opnames, bijv de Golden Earring hun eerste albums vind ik echt niet te pruimen. Op zich mooie nummers genoeg maar die kwaliteit :wacko: en zelfs tegenwoordig vind ik de klank van hun cd`s niet echt om over naar huis te schrijven :(

Ik heb opnames uit de jaren 40 en 50 die beter klinken als sommige nieuwe opnames B)

Marcel

Kijk dan eens op www.nlstore.nl. Meestal goedkoper en als ze het niet hebben, gewoon ff mailen. Helaas hebben ze de vinylsectie er onlangs uitgegooid, maar als je mailt denk ik dat ze die ook nog wel leveren.

Helaas niet.

Ik heb contact met ze gehad, en vinyl is over, uit en sluiten. :(

Daarbij vind ik de prijzen van cd's ook nog eens belachelijk hoog.

LP's van hetzelfde laken een pak. Die zijn geloof ik in de afgelopen 4 jaar

iets van 300% in prijs gestegen , maar zo'n LP hoes maakt dan nog iets goed.

Hmm, geen last van. Voor CD's betaal ik zelden meer dan 17 euro en voor LP's zelden meer dan 15 euro (nieuw!!!!) bij mijn favoriete platenzaken in Duitsland (Soundflat en Green Hell). Die verkopen dan ook geen Dire Straits e.d.

:lol: