The Koosjer connection Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Geachte forum-genoten, Dat de meeste hier verslaafd zijn in deze hobby moge duidelijk zijn......maar waarom,en wanneer,kwam de ommekeer van het luisteren naar muziek naar het nivo van luisteren nu heden ten dagen..... Want vanaf die tijd is er iets veranderd waardoor we op weg gegaan zijn naar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Ik heb ongeveer dezelfde ervaring als jij: huisgenoten van mij hadden/hebben betere sets dan mijn Akai midisetje. Dat vond ik mooi klinken, dus wilde ik ook zoiets. Muziek luisteren deed ik altijd al. Ik 'wist' alleen niet dat er veel betere spullen waren. Nou ja, ik wist het natuurlijk wel, maar had er nooit echt bij stil gestaan. En ik had het ook nog nooit gehoord. En toen ik het eenmaal hebt gehoord, was ik verkocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Zie mijn bijdrage in "hemelse ervaringen". Snijders heeft mij verziekt met die Quad 989's.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Bij mij is het eigenlijk begonnen op m'n 14de jaar. Altijd al gek op muziek en van apparatuur kwam ik bij een neef van mij in aanraking met voor die tijd betere hi-fi. Het betrof een behoorlijke set van philips met schitterend mooie luidsprekers. Dat moest er bij mij ook komen. Mijn vader had vroeger een zaak in wit- en bruingoed. Vandaar dat ik de apparatuur voor inkoopsprijs kon kopen. Heb een mooie set gehad van Technics, met in 1984 een van de eerste Philips CD-spelers. Deze set heb ik na verloop van tijd toen ik met m'n vriendin (nu mijn vrouw) ging samenwonen veruild voor een midi set van Sony met luidsprekers van B&W. In die tijd had ik al eens de PM 17 en CD 17 van Marantz gehoord. Maar de prijs was me toen te hoog. Na uiteindelijk getrouwd te zijn en een nieuwe woning te hebben gekocht, leverde me dat een jaar later een behoorlijke belastingteruggaaf op waardoor de Premium set in huis kwam. In eerste instantie had ik hierop een setje Hepta Spring luidsprekers. Maar deze uiteindelijk verruild voor B&W 603 S2 en na een goed jaar weer voor Nautilus 804. Dit was een hele mooie set, maar ik mistte een beetje de push in het laag. Begrijp me niet verkeerd, het klonk zeer goed maar iets te lief. Bij een maat van mij heel veel apparatuur gehoord, van Mark Levinson tot Krell en ook Audio Research. Ik kon op een gegeven moment van die vriend de LS1 en de SCD 555 ES overnemen. Heb dit gedaan om vervolgens met een Burmester eindtrap de 804's aan te drijven. Deze eindtrap klonk zeer muzikaal, maar mistte ook een beetje de drive. En ik was erachter gekomen dat geluid nog veel meer van de luidsprekers af kon komen. Na heel veel bij shows en dealers geluisterd te hebben tot de conclusie gekomen dat de B&W's dit naar mijn oren niet konden en weer op zoektocht gegaan om uiteindelijk bij de Thiel CS 2.3 uit te komen. De Burmester moest ondanks het zeer muzikale geluid uiteindelijk toch het veld ruimen voor de 2 Bryston's 3B. Nu heb ik gevonden hoe het eigenlijk in mijn oren zou moeten klinken. Een heel mooi en rustig geluidsbeeld met een ongelooflijk mooie controle over het laag. Zoals jullie kunnen lezen een heel verhaal en elke keer maar weer een upgrade naar mooiere apparatuur (lees duurder). Maar je blijft toch elke keer weer zoeken naar een mogelijke upgrade cq. verbetering. Dat is ook het mooie maar ook verraderlijke van de hobby. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Mijn aardrijkskunde-lerares wist mijn liefde voor muziek en heeft me toen uitgenodigt om eens thuis te luisteren. Daar stonden diverse Sphinx bakken in te spelen. Haar vriend werkte bij sphinx/siltech (Heb daar later vakantie werk gedaan) Het was een schokkende ervaring. Tja als je dan terug komt bij je kartonnen pioneer bosjes en flut akai, dan ga je toch wel achter je oren krabben. Toen ben ik gaan sparen voor beter. Wat ik wel heel vreemd vond, het setje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Wat ik wel heel vreemd vond, het setje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2005 Members Report Share Posted 7 april 2005 Ben mijn hele leven al gek geweest van muziek. In bandjes gespeelt , radio-piraatje gespeelt , op schoolfeesten gedraaid ,je kent het wel. Ik dacht ook dat ik op de goede weg was met mijn Onkyo/Kenwood/Magnat combinatie , totdat ik toen ik 20 was bij een maatje van mijn oude heer kwam. Die speelde met een Accuphase C 200 L/ P300 L , een Accuphase 80L/81L cd speler op Infinity Kappa 9. Daar hoorde ik ineens de kracht van een PA systeem ,maar dan gepaart met een finesse en schoonheid die ik niet voor mogelijk hield... Vanaf dat moment ben ik ''verpest'' , maar het is gelukkig nooit ten koste gegaan van mijn liefde voor muziek. Dat schijnt soms wel eens anders te zijn. Trouwens , die Onkyo heb ik nog steeds , en hij doet het nog net zo goed... Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts