Jump to content

pathos

henk hifi
 Share

Recommended Posts

;) Hoi een vraag aan de bezitters van een pathos tt,ik ben sinds kort in het bezit van een pathos tt,ik moet hem nog aansluiten,ze hebben me gewaarschuwd dat ik zeker geen kortsluiting moet maken dat andes direct de eindbak kapot is,maar is dt niet bij elke versterker.Hoe lang laten jullie de pathos warm worden voor je hem optimaal gebruikt en word deze heel warm,en wat voor muziek draaien jullie met de pathos is hij geschikt voor meerdere muziek stijlen,en draaien jullie ook wel eens hard met hem ze zeggen dat hij niet mag klippen.Ik zou ook graag over de rode elco's een verchroomde kap maken zou dit mogelijk zijn,mvg Henk Hifi.

Clippen lijkt me vooral schadelijk voor de speakers, niet voor de versterker... En kortsluiting maken resulteert niet bij iedere versterker in een uitgerookte eindtrap. Sommigen hebben een overstroombeveiliging ingebouwd zitten. Die schakelt de versterker dus uit, als ie te veel stroom moet leveren. Of soms ook als ie te warm wordt (thermische beveiliging dus). Als jouw Pathos dat niet heeft, heb je idd een probleem, mocht je 'm kortsluiten. Maar dat hoeft niet te gebeuren toch? Niet aan de speakeruitgangen klooien zo lang de versterker aanstaat. Eerst uitzetten dus. Is sowieso verstandiger...

Hoi Henk hifi,

Proficiat met je nieuwe aanwinst.

Zorg er gewoon voor , als je kabels gaat verwisselen dat je je apparaten altijd uit zet.

Zelf heb ik geen Pathos maar is dit geen buizenbak PP of hybride ?..

In het begin zou ik wat rustig aan doen.

maar over het algemeen maakt dat niet zo heel veel uit

Over het warm worden misschien hoor je het zelf wel na een tijdje

Uiteindelijk mag een versterker niet warmer worden na een aantal uur.

Kabels moet je gewoon zelf mee expirimenteren...

Luisteren.

M.v.g Khoral.