henk hifi Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Hallo medegebruikers ik las net het artikel over een phonostage,ik wil er ook een aanschaffen maar niet zo'n dure verlopig want ik heb pas een nieuwe instalatie gekocht,ik heb een tip gekregen over een creek phono pre van ongeveer 250 euro deze moet zeer goed zijn voor het geld,heeft iemand hier ervaring mee,groetjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Hoi Henk Voor MC elementen is de OBH 15 een prima phonotrap die ook goed overweg kan met low output MC(bijv. 0,24 Mv) elementen. Zijn voorganger de 9SE doet het ook niet verkeerd. OBH 15 is wat dynamischer en klinkt meer open. Voor rond 250 - 300 zijn er genoeg goede phonotrapjes te koop bijv. een Smart phono van Clearaudio is ook een moo trapje. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Hoi, als je weet met welk element je nog jaren gaat spelen, kun je aan de importeur of zaken die met creek werken, vragen of ze nog een 8 SE of een 9SE hebben. Door de komst van de nieuwe OBH 15 werden de vorige verkocht aan max 175 euro... Zelf heb ik de OBH 8 SE en dat voldoet momenteel ruimschoots... Nogmaals, gebruik je een MM of een MC element? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk hifi Posted 6 april 2005 Author Report Share Posted 6 april 2005 Hoi,ik gebruik een mc element,zijn er nog meer goede betalbare phono pre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2005 Members Report Share Posted 7 april 2005 He , Henk , kijk maar eens op http://www.needledoctor.com/s.nl/sc.2/cate...kLOlQzNp65In0__ Kun je een beetje een idee opdoen. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk hifi Posted 7 april 2005 Author Report Share Posted 7 april 2005 Zo Arden bedankt,daar staan aardig wat phono pre amps op,van goedkope tot dure,zouden de goedkope ook aceptabel klinken,mag natuurlijk niet alles verlangen,gaat het bestellen in het buitenland een beetje makelijk en wat voor kosten komen erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk hifi Posted 7 april 2005 Author Report Share Posted 7 april 2005 Ha jongens ik heb ook een musical fidelity phono bus zien staan voor 175 euro,is dit iets,iemand ervaring hiermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2005 Members Report Share Posted 7 april 2005 Zo Arden bedankt,daar staan aardig wat phono pre amps op,van goedkope tot dure,zouden de goedkope ook aceptabel klinken,mag natuurlijk niet alles verlangen,gaat het bestellen in het buitenland een beetje makelijk en wat voor kosten komen erbij. Het was meer om je een idee te geven van wat er zoal verkrijgbaar is. Sommigen zijn in NL niet te verkrijgen , en anderen zijn in NL weer goedkoper. Nu weet je in ieder geval een beetje wat er zoal op de markt is.(er zijn er ongetwijfeld nog meer) Misschien is het nu wat makkelijker om een voorselectie te maken... Bestellen van dit soort materie zou ik echter niet zo snel in het buitenland doen. Je zult waarschijnlijk goed voorgelicht willen worden , en wat pre's willen vergelijken. Zoek dus gewoon een goede detaillist , en neem in alle rust je beslissing. Bestellen in het buitenland kan dan altijd nog , is alleen niet zo netjes naar je detaillist... Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk hifi Posted 7 april 2005 Author Report Share Posted 7 april 2005 Ok marco,ik heb nog de tijd,ik moet eerst nog mijn instalatie aansluiten en alles inorde brengen,dan kan ik zien wat voor geld ik voor een phono pre kan besteden dus ik heb nog de tijd,als iemand nog sugesties heeft over een phono pre hoor ik dat graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Ik zou zeggen, zoals de meeste hier aanbevelen, neem een budget en ga kijken wat je kan kopen aan phonoamp voor dat bedrag. vervolgens ga je luisteren en zie je of het nr jouw behoeften (en die van de set) voldoende is!! Gouden regel : zorg dat het in balans blijft! Tips : de link nr needledoctor, van carl dacht ik, is BIJNA allesomvattend... voeg er nog ASR aan toe Fijne zoektocht Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 april 2005 Members Report Share Posted 12 april 2005 als iemand nog sugesties heeft over een phono pre hoor ik dat graag. Er staat op Hear 2e hands nog een Clearaudio Basic voor 249,= Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts