Jump to content

B&W 802 matrix 3

leonardus777
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb vandaag de pech dat van 1 speaker de woofers zijn op geblazen. :(

Dit gebeurde bij een stuk klassieke muziek van eric kunzel waarbij er op het laatst een stevig stuk onweer zat.

Het volume stond wel hoog maar niet dat je zei van wauw.

De andere speaker gelukkig niet.

De speaker klingt licht vervormt nu.

Midden en hoog nog goed. Nu de vraag kan iemand mij vertellen waar ik contact moet op nemen voor nieuwe woofers?

Heeft ook iemand een idee wat ze zullen kosten?

Ai, beide woofers: dat is vervelend. Ik heb zelf in 2001 ooit 1 woofer van een B&W matrix 802 S3 moeten vervangen, omdat deze na 4,5 jaar (net voor het eind van de garantieperiode van 5 jaar) begon aan te lopen. Ik moest de kapotte woofer meenemen om te bewijzen dat die niet helemaal zwartgeblakerd door overmatig gebruik was :ph34r: . De woofer was vrij gemakkelijk te verwijderen door de schroeven aan de voorzijde los te draaien. Vervolgens natuurlijk even goed de rode pool van de LS-kabels markeren. Kon gelijk ook constateren:

dat het beroemde matrix systeem: ...... van spaanplaat was.

Ja, dat valt dan toch wat tegen bij die prijzen ;)

Maar goed, in die tijd was de importeur van Rotel ook degene die de onderdelen voor B&W leverde. Zat toen op dat bedrijventerrein in Rotterdam Noord waar ook Transtec zat (of zit). Ik weet niet of dat nu nog zo is. Een nieuwe woofer kostte destijds 260 gulden. Vantevoren bellen of die op voorraad is en goed afspreken, anders is er mogelijk niemand om je te helpen. Ze verzenden natuurlijk ook, maar dat zag ik zelf toen niet zo zitten. Afhandeling was zoals het hoort binnen de garantietermijn: kreeg keurig gratis een nieuw exemplaar mee. Dat gemonteerd en sindsdien geen probleem meer (ook niet bij de inmiddels nieuwe eigenaar). Zo'n 802 moet je (vind ik) natuurlijk repareren: daar is het een veel te mooie luidspreker voor.

Ben benieuwd hoe lang ze nog de onderdelen van de 802/801 Matrix Serie 3 zullen leveren.

Succes ! (vervanging is niet moeilijk)

ER EE

Hoi,

Ik heb vandaag de pech dat van 1 speaker de woofers zijn op geblazen. :(

Dit gebeurde bij een stuk klassieke muziek van eric kunzel waarbij er op het laatst een stevig stuk onweer zat.

Het volume stond wel hoog maar niet dat je zei van wauw.

De andere speaker gelukkig niet.

De speaker klingt licht vervormt nu.

Midden en hoog nog goed. Nu de vraag kan iemand mij vertellen waar ik contact moet op nemen voor nieuwe woofers?

Heeft ook iemand een idee wat ze zullen kosten?

Hoi,

Als het allebei de woofers zijn, en het gebeurde terwijl je niet heel hard draaide zou het dan niet mogelijk zijn dat de versterker de geest heeft gegeven i.p.v de woofers?

Succes ermee,

Groeten, Vibuthi

Nou ik heb contact gehad met b&w nederland van de week.

Ik heb 2 dagen later 2 nieuwe woofers ontvangen.

Ik heb in elke box 1 nieuwe gezet zodat de twee speakers weer gelijk zijn.

Kosten 220 euro. Tja daar koop je geen nieuwe speakers voor.

Wat betreft de versterker is dit niet het probleem. Ik denk dat deze meer kan dan de boxen kunnen hebben.

Het is een pass labs x250 en als je nummers met veel bas op zet zie je dat bas speaker aardig uitslaan.

Deze versterker heeft een enorme controle op het laag. De speaker klingt dan ook erg strak en de bas is ook erg snel en dynamisch met deze versterker.

Iedergeval ben ik weer blij dat de speaker heel is. :D

Nou ik heb contact gehad met b&w nederland van de week.

Ik heb 2 dagen later 2 nieuwe woofers ontvangen.

Ik heb in elke box 1 nieuwe gezet zodat de twee speakers weer gelijk zijn.

Kosten 220 euro. Tja daar koop je geen nieuwe speakers voor.

Wat betreft de versterker is dit niet het probleem. Ik denk dat deze meer kan dan de boxen kunnen hebben.

Het is een pass labs x250 en als je nummers met veel bas op zet zie je dat bas speaker aardig uitslaan.

Deze versterker heeft een enorme controle op het laag. De speaker klingt dan ook erg strak en de bas is ook erg snel en dynamisch met deze versterker.

Iedergeval ben ik weer blij dat de speaker heel is. :D

Dan ga ik wel uitkijken dat ik die van mij ook niet opblaas.

Als je het front verwijderd kan je inderdaad ook zien dat ze aardig uitslag hebben bij hoger volume.

Henri