Manus Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 Ja, al surfend naar voor mij nieuwe bandjes, afgaande op recensies en tips van anderen, kwam ik op de site van Mercury Rev. De schrik van mijn leven. De muziek is niet onaardig, maar mijn hemel want zingt de zanger vals. Op de stukjes die je kunt beluisteren in elk geval. Wedden dat jullie ook dergelijke ervaringen hebben gehad met andere bandjes. Vertel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 Pop Stars The Rivals je weet wel de opvolger van Idols. En dan vooral onder de vrouwelijke finalisten zaten nogal wat valse kraaien echt niet om aan te horen ze heten nu Raffish of zo iets toch? Niet te geloven dat er ook nog imbicielen zijn die op die dames gestemd hebben Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 Nick Cave kan ook niet zingen... Maar ik vind het wel mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2005 Members Report Share Posted 7 april 2005 MTV Unplugged Alice in Chains , bij tijd en wijlen vals gezongen , vals gespeeld , maar wat een fantastisch mooie plaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 april 2005 Author Report Share Posted 7 april 2005 MTV Unplugged Alice in Chains , bij tijd en wijlen vals gezongen , vals gespeeld , maar wat een fantastisch mooie plaat... Kijk, ik kan heus wel tegen hier en daar een vals nootje. Maar dan wel heel sporadisch. Ik ken dat album van Alice in Chains niet, maar met deze informatie haak ik toch al bij voorbaat af. Vals gezongen, vals gespeeld? Brrrr, hoe mooi de nummers dan ook mogen zijn, ik kan daar niet tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 Henrie, als jij het niet gezegd had dan had ik het wel gezegd. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 MTV Unplugged Alice in Chains , bij tijd en wijlen vals gezongen , vals gespeeld , maar wat een fantastisch mooie plaat... Is me nog niet opgevallen eigenlijk. Het klinkt anders dan op de studio-cd's (afgezien van het feit dat deze Unplugged is, en de studio-cd's niet). Maar echt vals? Moet 'm nog maar eens goed beluisteren dan... Storend is het iig niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 Ik heb een album van Deep Purple Scandanivian night oid een pracht cd en daar hoor je wel degelijk valse noten op gitaar en op zang met name het nummer into the fire maar ik vind het geweldig puur energie gewoon zoals het was klaar. Nog een voorbeeld de laatste concert registratie van Elvis Presley lang niet goed gezongen overslaande versleten stem maar toch vind ik het prachtig al is het eigenlijk dramatisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 april 2005 Members Report Share Posted 9 april 2005 Als ik die rappertjes en hip hoppertjes op MTV en consorten voorbij zie komen, vraag ik me wel eens af waarom er altijd van die live registraties uitgezonden moeten worden. Krijg zo het idee dat die helemaal geen noot kunnen ''zingen''. Laten ze het maar bij die clipjes houden met zo schaars gekleed als mogelijke vrouwen , is het nog het aanschouwen waard. Nu kan ik dit genre buiten Missy Elliot en Eminem en een spaarzame Snoop Dogg toch al niet pruimen , maar van de week kwam er weer een nummer voorbij met Texas als lead zangeres , die toch redelijk kan zingen , en die wordt dan ondersteund door een met goud behangen ''Yo Yo potjandriedubbeltjes You All'' adept. Resultaat alweer een verkracht nummer. Nu probeer ik altijd open te staan voor alle genres , maar als er eens wat meer tijd ingestoken werd , en niet in een week een album werd geschreven en geproduceerd , zangles zou misschien ook werken , zou dit genre misschien ook wat meer gewaardeerd worden buiten de 14 jarige doelgroep. Deze hebben volgens mij ook meer te spenderen , dus tel uit je winst... NB Betreffende Alice in Chains MTV Unplugged , de heren hadden 1,5 jaar al geen noot meer samen gespeeld , en via opnames de nummers met elkaar doorgenomen. Nu valt het idd bijna niet op , en mijn inziens zijn de nummers op deze acoustische alleen maar sterker geworden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 NB Betreffende Alice in Chains MTV Unplugged , de heren hadden 1,5 jaar al geen noot meer samen gespeeld , en via opnames de nummers met elkaar doorgenomen. Nu valt het idd bijna niet op , en mijn inziens zijn de nummers op deze acoustische alleen maar sterker geworden ... Volgens mij hadden ze zelfs al 3 jaar niet meer samengespeeld. Zeggen ze zelf ook tijdens een van de laatste nummers... Ik heb 'm gisteren nog weer eens gedraaid. Als er al ergens vals gezongen wordt, dan valt het idd niet erg op. Heb me geen moment gestoord. In tegendeel. Erg mooi album idd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 april 2005 Members Report Share Posted 9 april 2005 ''Yo Yo potjandriedubbeltjes You All'' Wat is dit nou ? Volgens mij had ik iets anders neergezet ! Yo Yo F#ck You all. Heren moderators is het zo beter ? Leek me nou niet echt aanstootgevend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 ''Yo Yo potjandriedubbeltjes You All'' Wat is dit nou ? Volgens mij had ik iets anders neergezet ! Yo Yo F#ck You all. Heren moderators is het zo beter ? Leek me nou niet echt aanstootgevend... Engelstalig forum van oorsprong he... In het Nederlands vloeken mag hier dan weer wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 ''Yo Yo potjandriedubbeltjes You All'' Wat is dit nou ? Volgens mij had ik iets anders neergezet ! Eigenlijk vind ik deze leuker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 april 2005 Members Report Share Posted 9 april 2005 Wat voor Ali B na zijn ruzie met Jan Smitje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Wat betreft Alice in Chains: heerlijk ongedwongen album! Geweldige opname en dat valse valt niet eens zo op! Hoort gewoon zo, toch? Ik had toch echt wel iemand met deze heer verwacht: Of deze... ( surpraaiis, surpraaiis,....... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 tja wat dacht je van het debut van Linda de Mol een aantal jaren terug. Niet om aan te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 tja wat dacht je van het debut van Linda de Mol een aantal jaren terug. Niet om aan te horen. Nu wel dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Nick Cave kan ook niet zingen... Maar ik vind het wel mooi Dat heb ik dus met roger waters! laten we wel wezen de man kan ook niet [MOOI] zingen. Maar het heeft wel iets Verder Bombfunk mc's...op cd lekkere beat en die kerel zingt lekker mee. Op teevee een keer live bij mtv. Bij he heilige maagd wat een gekrijs en gebrul! Niets maardan ook NIETS wat die kerel deed kwam maar in de buurt van de orginele opname op cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 van dik hout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Dat heb ik dus met roger waters! laten we wel wezen de man kan ook niet [MOOI] zingen. Maar het heeft wel iets Roger Waters is inderdaad geen zanger van formaat maar zijn stem past wel bij de muziek die hij maakt. Destijds was ik in Berlijn waar hij The Wall opvoerde en dat was soms inderdaad tenenkrommend en niet alleen hij het was eigenlijk een groot fiasco daar het geluid zeer onder de maat was maar het was wel weer een beleving die je nooit meer vergeet. Een band die toen die middag optrad genaamd The Band (zonder RR) dat was pas echt triest dat was gewoon slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 tja wat dacht je van het debut van Linda de Mol een aantal jaren terug. Niet om aan te horen. Nu wel dan? Misschien moet ze ook haar stembanden laten liften daar zit wat in . Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 15 april 2005 Report Share Posted 15 april 2005 Ja, al surfend naar voor mij nieuwe bandjes, afgaande op recensies en tips van anderen, kwam ik op de site van Mercury Rev. De schrik van mijn leven. De muziek is niet onaardig, maar mijn hemel want zingt de zanger vals. Op de stukjes die je kunt beluisteren in elk geval. Wedden dat jullie ook dergelijke ervaringen hebben gehad met andere bandjes. Vertel! het is maar wat je vals noemt. En als ik onverwachts een stukje traditionele muziek uit het verre oosten hoor (tibetaans of iets dergelijks) dan genereert dat ook altijd even wat extra werk om de haren in mijn nek weer in de plooi te krijgen. Een beetje zoals het effect dat je krijgt als iemand je een zoet dropje aanbiedt en het blijkt een dubbelzoute. Of als iemand muziek met "zang" van Bob Dylan opzet en vergeten is watjes uit te delen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Ik zit nu deze te luisteren... My Dying Bride - Songs Of Darkness, Words Of Light ...en moest ineens aan dit topic denken. De zanger van My Dying Bride probeert regelmatig 'gewoon' te zingen (i.p.v. de ook veel gebruikte 'grunt'), maar eigenlijk kan ie dat helemaal niet. En toch heeft het, i.c.m. deze muziek, wel iets. Lekker depri... Fotootje: Aaron Stainthorpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 april 2005 Author Report Share Posted 19 april 2005 Ik zit nu deze te luisteren... My Dying Bride - Songs Of Darkness, Words Of Light ...en moest ineens aan dit topic denken. De zanger van My Dying Bride probeert regelmatig 'gewoon' te zingen (i.p.v. de ook veel gebruikte 'grunt'), maar eigenlijk kan ie dat helemaal niet. En toch heeft het, i.c.m. deze muziek, wel iets. Lekker depri... Fotootje: Aaron Stainthorpe Ik blijf dat toch maar een vreemde uitdrukking vinden: 'lekker depri'. Klinkt als : 'heerlijk paranoide', 'zalig neerslachtig' en 'ontroerend suicidaal'..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Ik zit nu deze te luisteren...http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/dr...g53236intu6.jpg My Dying Bride - Songs Of Darkness, Words Of Light ...en moest ineens aan dit topic denken. De zanger van My Dying Bride probeert regelmatig 'gewoon' te zingen (i.p.v. de ook veel gebruikte 'grunt'), maar eigenlijk kan ie dat helemaal niet. En toch heeft het, i.c.m. deze muziek, wel iets. Lekker depri... Fotootje: http://www.mydyingbride.org/images/live/no...cht2_medium.jpg Aaron Stainthorpe Ik blijf dat toch maar een vreemde uitdrukking vinden: 'lekker depri'. Klinkt als : 'heerlijk paranoide', 'zalig neerslachtig' en 'ontroerend suicidaal'..... Hehe... Klopt. Is een vreemde uitspraak. Maar geloof me, van vrolijke muziek wordt ik niet vrolijk. Depri (klinkende) muziek vind ik veel mooier. Geen idee waarom dat zo is, maar vrolijke deuntjes doen me gewoon niks. Als ik m'n cd-plank bekijk staan daar ook vooral 'stemmige' (is wellicht een beter woord dan depri in dit geval) cd's. Nick Cave, Nick Drake, Opeth, (nieuwere) Talk Talk, Radiohead, Pink Floyd, A Perfect Circle, 16 Horsepower... Niet echt vrolijke muziek volgens mij. Ok, ook niet depri (niet allemaal iig), maar er staat toch bar weinig vrolijks tussen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts