Jump to content

Let's hear it for the phonotrap!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Dankzij de inspanningen van Hans van Liempd een prachtige gelegenheid om tot oordeelsvorming te komen in de lastige materie van de phonopre.

Datum: Zaterdag 28 Mei 2005

Plaats: 's Hertogenbosch, Hobo Hifi, luisterruimte

Tijd: (max 10 tot 17u00)

De winkel ligt in de Hinthamerstraat vrijwel naast de St-Jan (Basiliek)

Parkeren in de parkeergarage in de St. Jozefstraat.

Hobo Hifi

Hinthamerstraat 111-113

5211 MH DEN BOSCH

073-6125061

postcode 5211MH

routeplanner

Aantal deelnemers: Max 20

(actueel 14/15 personen)

Hans van Liempd

Geerdie

Mordante

Ruud

SOTA Jerry

Arden

John Picoso

Marc

Speedy Andre

CGM

Sodejuu

Enno

Robby

Kraus

beschikbaar gestelde phonotrappen (* niet definitief)

Array

Guest Kraus vonBentinck

1. Ik wil zelf het goede vorbeeld geven, geef me op en zou kunnen meenemen:

ASR Mini Basis phonopre

Draaitafel Transrotor Fat Bob met SME IV en Benz Ace Low

2 behoorlijke phonokabels: Cardas Neutral Reference (XLR) en Dynavector kabel (cinch)

2. Mij lijkt aardig om in een eerste sessie vier tot vijf phonotrappen te vergelijken (vier hele goede en een interessante budgettrap) en in een tweede sessie 2 tot 3 verschillende draaitafels en mogelijk een CD speler.

De phonotrappen kunnen gemakkelijk blind getest worden.

Ook zou een tweede test kunnen bestaan uit 4 budgettrappen, de eerste sessie uit wat duurdere apparaten.

Het mooist zou zijn wanneer voor de phonotrappen een echt mooi element ter beschikking is zodat slecht presteren van een trap niet aan het element kan worden geweten

3. De muziekfragmenten zouden vrij kort moeten zijn (3 a 4 minuten); erg makkelijk om tot een oordeel te komen is volgens mij wanneer overbekende muziek gedraaid wordt en er over maximaal 2 ronden gedraaid wordt. Dat kost dan toch per ronde al gauw zo'n 35 - 45 minuten. Er zou een rondje pop en een rondje klassiek gedaan kunnen worden

Dan blijft er tijd genoeg over om nog wat "verzoeknummers" te draaien.

De ervaring heeft geleerd dat het erg nuttig is om van tevoren de muziekkeuze onwrikbaar vast te stellen omdat anders zeer veel luistertijd verloren gaat.

Staat de muziekkeuze tevoren vast, dan kan men zich bovendien ook goed voorbereiden :cool2:

Het zijn maar idee

Ik ben er dus ook, en breng m'n Array phonopre en Linn LP12 met MC Gold element mee. Ik ben enorm benieuwd hoe deze combinatie zich houdt t.o.v. andere combinaties.

Het lijkt me een goed idee om zoveel mogelijk draaitafel-pre combinaties te vergelijken. Er is tenslotte altijd om een bepaalde reden voor deze en niet een andere combinatie gekozen.

Kruislings wisselen kan dan later uiteraard ook nog.

:)

• Members

Hmm , 28 29 en 30 mei zijn wij met de kids naar Euro Disney.

Als deze datum al definitief is moet ik me daar maar bij neerleggen.

Als er iemand in de buurt van het Westland woont wil ik desnoods wel mijn

Acoustech meegeven , maar de Lukacheck is van een vriendje van mij , en hij zal hem aan mij wel meegeven , maar door mij weer uitlenen zal wel geen optie zijn.

Ik hoor het wel...

Groet ,

Marco

Zover ik weet heeft Alco de knoop nog niet doorgehakt. :rolleyes:

Ik zet die datum ff vast, maar beloof nog niks. Dat weekend sluit nl de tenniscompetitie en het zou wel eens uit de klauwen kunnen lopen :P

Maar als ik kom, dan heb ik een Transrotor Phono (gemod) met accuvoeding (zelfbouw) en een Supa Phonoamp bij me. Eventueel kan ik ook wel mijn verbouwde Thorens meebrengen :rolleyes:

Joopus,

Alco heeft een draaitafel? Een echte?

Zover ik weet heeft Alco de knoop nog niet doorgehakt. :rolleyes:

Ik lees nu net voor 't eerst deze topic.

Als ik een 'echte' draaitafel had, hadden jullie 't nu ook wel geweten :rolleyes:

Ik heb nog steeds m'n aloude Akai pikkuppie, die in zoverre dienst doet dat ik enkele 2e hands LP's kan beluisteren of ze nog 'n beetje in goede staat verkeren.

Een echte, goede draaitafel heb ik niet.

Ik wil eigenlijk eerst m'n Sonneteer kwijt, maar dat is nog niet gelukt.

Heb er wel een liefhebber voor, maar die wil dan ook eerst z'n eigen versterker eerst verkocht hebben.

(begrijpelijk, we zitten dus in 't zelfde schuitje B) )

Ik kan de Sonneteer wel inruilen bij Rinsma, waar ik er dan een zeer goede prijs voor krijg, maarja...die heeft niet zoveel soeps meer op draaitafel gebied, de laatste tijd. :unsure: (ahum, voor mij dan bedoel ik)

Tot voor een aantal maanden terug nog wel, maar nu heb ik daar eigenlijk alleen de keuzen tussen OF heel goedkoop (Goldring GR1 of GR2), OF direct peperduur Nottingham, Acoustic-Signature,AVID.

Helaas zit er nix tussen in.

Maar goed,....geduld is een schone zaak :rolleyes:

Btw,...Den Bosch is me net effe "ietsie" te ver. :blink:;)

Mvg,

Alco

Als ik kom dan heb ik mijn Unison Research Simply Phono beschikbaar.

En ook mijn gewone voorversterker en eindversterker zijn beschikbaar.

Mijn voorversterker kan per ingang het ingangsvoltage regelen zodat je dat makkelijk op elkaar af kunt stemmen.

Tenzij Hobo Den Bosch natuurlijk een set beschikbaar stelt :D

Voor deze gelegenheid wil ik graag ruimte maken in mijn agenda. :)

Ik zie echter dat Benz Micro al "ruim" vertegenwoordigd is.

Maar ik kan natuurlijk altijd m'n Linn Axis met Ace M meenemen. Deze is misschien wat vriendelijker voor de phonotrappen als de Ace L van Kraus.

Misschien is er zelfs wel iemand die een importeur of dealer zo gek weet te krijgen om iets fraais ter beschikking te stellen :confused:

Hobo heeft een week eerder een huisshow.

Ik zou me voor kunnen stellen dat er wat van die show ook beschikbaar is voor onze sessie....

:)

Guest Kraus vonBentinck
Voor deze gelegenheid wil ik graag ruimte maken in mijn agenda. :)

Ik zie echter dat Benz Micro al "ruim" vertegenwoordigd is.

Maar ik kan natuurlijk altijd m'n Linn Axis met Ace M meenemen. Deze is misschien wat vriendelijker voor de phonotrappen als de Ace L van Kraus.

Toch misschien niet zo gek want als de Simply phono meedoet, en dat is best een interssantie trap met een redelijke prijs, dan geeft dat mogelijk een probleem met een Low-output element.

Bovendien heb ik eventueel nog wel een ander element om te monteren

Zou er graag bij willen zijn even met mijn vrienden etc overleggen of ik ook kan.

Als er prijs op wordt gesteld neem ik mijn:

Rega P25 met Ortofon MC2 en Clear Audio Basic mee.

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb de namen in de 1e posting gezet en zal het daar bijhouden;

ik rekende ook wel een beetje op Joboton, siep, telefunken, UK sub, carl, Ruud en als er ruimte is voor de North Star dan komt Speedy Andre vast ook wel :D

Ik heb de namen in de 1e posting gezet en zal het daar bijhouden;

ik rekende ook wel een beetje op Joboton, siep, telefunken, UK sub, carl, Ruud en als er ruimte is voor de North Star dan komt Speedy Andre vast ook wel :D

Ruud komt wel en neemt niets mee............ ;)

Ook geen platen....???? :confused:

als er ruimte is voor de North Star dan komt Speedy Andre vast ook wel :D

Is dit een uitnodiging :rolleyes:

Iedereen kent de Northstar toch al, daar kan geen draaitafel tegenop :lol:

Andr

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb de eerste posting aangevuld met het (voorlopig) ter beschikking gestelde materiaal'

De phonotrappen tot