Hans van Liempd Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Jaah, maar dan moeten we gaan kiezen.... Ik vind jouw Fat Bob wel een hele mooie.... Die mag er van mij dus in blijven. Het lijkt mij ook de beste draaitafel om de voortrappen mee te vergelijken. Van de voortrappen ken ik alleen de Clearaudio en de Array. Ik denk dat de Clearaudio zeker mee moet doen omdat dit een veel gebruikte voortrap is. De Array misschien omdat deze kwa prijs er uit schiet en daardoor ook beter zou moeten presteren. Zeker omdat ik graag het verschil tussen de Lukaschek en de Array zou willen horen moet deze ook mee doen. Maar ook de anderen blijven interessant. Zo zou de Supa in de klasse van de Basic moeten spelen, de Simply Phono neter moeten klinken dan de ASR en de JK met eerste genoemde mee moeten doen. Enz....... Eigenlijk zou ik van de voortrappen er geen willen missen dus. Maar negen voortrappen. Zeg maar welke eruit mag.... Of toch alle negen??? Bij de draaitafels stel ik nog steeds voor drie stuks. Wanneer ik het lijstje zo aankijk zeg ik... De Fat Bob (massa loopwerk) Voor de subchassis loopwerken hebben we meer keus. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar mijn LP12.... Maar anderen denken daar misschien weer anders over... De Rega P25 (afwijkende constructie). PS. Hobo heeft ook een decibelmeter. Uiteraard is mijn decibelmeter ook beschikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 april 2005 Members Report Share Posted 16 april 2005 Voorlopig heb je pas de keuze uit 5 pre's omdat er 4 nog niet zeker zijn. Uit platenspelers heb je meer keuze , maar die zou ik inderdaad bij maximaal 3 houden. Misschien is 2 stuks zelfs nog wel een betere optie , zodat je de Array inderdaad tegen de Lukaschek kunt zetten op de LP 12 , en de Fat Bob een stijgend prijs segment kan laten horen met achtereenvolgend de Clearaudio , ASR , en de Acoustech . Nu kan er echter in een maand nog veel veranderen , maar ik zou voor een verlopige opzet gaan , deze kan altijd nog bijgestuurd worden... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Doe ad en twan maar de groeten van hobo..wellicht zie je mij voorbij komen wie weet. Maardan zeg ik natuurlijk geheel niets van mijn aanwezigheid in de zaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Doe ad en twan maar de groeten van hobo..wellicht zie je mij voorbij komen wie weet. Maardan zeg ik natuurlijk geheel niets van mijn aanwezigheid in de zaak Op je website sta je er mooi op hoor Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 PS. Hobo heeft ook een decibelmeter. Uiteraard is mijn decibelmeter ook beschikbaar. Wat wil je daarmee gaan doen dan? dB dragracing met draaitafels??????????? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Als je 2 apparaten ook maar een beetje eerlijk wilt vergelijken moet je zorgen dat ze beiden even luid spelen anders klinkt de luidste zogenaamd altijd het beste. Niemand die dat beter weet dan de fabrikanten. Daarom geven heel veel versterkers met de volumeknop op 9 uur al het grootste deel van hun vermogen af. Dan klinkt-ie "beter" dan het apparaat er naast op de plank in de winkel. Met een testtoon en een dbmeter kan dat afstellen al aardig Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Als je 2 apparaten ook maar een beetje eerlijk wilt vergelijken moet je zorgen dat ze beiden even luid spelen anders klinkt de luidste zogenaamd altijd het beste.Niemand die dat beter weet dan de fabrikanten. Daarom geven heel veel versterkers met de volumeknop op 9 uur al het grootste deel van hun vermogen af. Dan klinkt-ie "beter" dan het apparaat er naast op de plank in de winkel. Met een testtoon en een dbmeter kan dat afstellen al aardig Op zo`n manier ik dacht al dit gaat dezelfde kant op als in de carhifi (dB`s belangrijker dan de weergave), mar er zit gelukkig een goede gedachte achter Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Hoi allen, beste Kraus & Hans Dat gaat allemaal heel goed zo. Naar ik begrijp moet ik me heel snel aanmelden om dit allemaal mee te mogen maken. Wel, bij deze dan! Een definitieve invulling van de dag moet nog z'n beslag krijgen begrijp ik. Enige discipline in de keuze en beluistering van combinaties van phono/element zal bij alle gezelligheid wel nodig zijn, want die uurtjes gaan echt voorbij vliegen, verzeker ik jullie. Zoals eerder aangegeven ben ik bereid de JK acoustics Phono 1 mee te nemen. Met mijn Thorens TD521/SME3012/VDH Grasshopp IV combi ga ik niet slepen... Verder heb ik van diverse LP's uit de serie 'De Klassieken' exemplaren drie of vierdubbel. Daar zitten hele goede klassieke opnames bij uit de archieven van Philips en Decca. De persings daarvan zijn gewoon goed. Deze kan ik thuis door de wasstraat halen met de Clearaudio Matrix / Audiotop Vinyl 1 en 2 en meenemen naar deze audiosessie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Hoi John, Als jij nou de keuze van een kort (echt kort) fragment klassiek voor je rekening neemt en dit even vermeldt (t.b.v. de voorbereiding thuis ) en Hans kiest een fragment veelzeggende pop dan schieten we een eind op. Bij 5 phonotrappen zit je dan toch al anderhalf tot 2 uur te luisteren. Er zal toch steeds van kabel & trap gewisseld moeten worden en afgeregeld op geluidsniveau. Als de muziekkeuze geregeld is, dan kan er snel gewerkt worden en blijft er genoeg tijd over om nog lekker plaatjes te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 als er nog een plekje is, zou ik ook graag willen aanschuiven. Ik geloof niet dat ik de enige ben die een Lukashek mee kan nemen. Ik heb zelf een oudere versie denk ik. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 als er nog een plekje is, zou ik ook graag willen aanschuiven. Ik geloof niet dat ik de enige ben die een Lukashek mee kan nemen. Ik heb zelf een oudere versie (weet echter niet precies welke). groet, je staat genoteerd. zit het vol, nog niet trouwens, dan kunnen we altijd nog strootjes trekken De lukaschek staat al opgegeven, maar zet ik er bij dan kan Hans kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 als er nog een plekje is, zou ik ook graag willen aanschuiven. Ik geloof niet dat ik de enige ben die een Lukashek mee kan nemen. Ik heb zelf een oudere versie (weet echter niet precies welke). groet, je staat genoteerd. zit het vol, nog niet trouwens, dan kunnen we altijd nog strootjes trekken De lukaschek staat al opgegeven, maar zet ik er bij dan kan Hans kiezen. Ik kies alleen niks natuurlijk. Maar die Lukashek lijkt me in elk geval mooi combineren met de MB elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Ik denk dat iedereen het wel eens is over het volgende: 1e sessie phonotrappen; doet de Lukashek mee, dan moet er automatisch met een Benz gedraaid worden omdat deze phonotrap daar wel erg op toegesneden is en er niet veel instelmogelijkheden zijn. bijv. Array Acoustech JK Acoustic Lukashek 1 trap uit het goedkopere segment doet de simply phono ook nog mee dan is de Ace M het mest aangewezen element, maar eventueel kan deze ook in de 2e sessie aan de beurt komen. als draaitafel is dan de Fat Bob met Ace(L) het meest voor de hand liggend; er zitten 2 armen op (Morch UP4 en SME IV) dus een ander element kan ook nog (moet ik wel vantevoren monteren natuurlijk) we draaien dan 2 korte fragmenten, 1 x pop, 1x klassiek en kunnen indien gewenst blind luisteren. Aardig zou zijn als iedereen na de phonotrappensessie de eerste indrukken kort schriftelijk vastlegt. een 2e sessie met 3 draaitafel/phonoprecombinaties de Linn LP 12 met Benz-Micro Gold op de Array de Rega P25/Rega 600 met Ortofon MC20 (mooi element!) op ? de Fat Bob S/SMEIV of Morch UP4/ Benz Ace/ ?/Clearaudio Basic? Of we voor de 2e sessie ook de muziek tevoren moeten vastleggen? Ik weet het niet. Moet er 3x hetzelfde fragment gedraaid worden of is een totaalindruk goed genoeg? Commentaar of wijzigingen, graag. Moet er nog een CD-speler achter de hand voor de vinyldiscussie??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Mooie phonotrap, John. Jammer alleen dat ie niet goed werkt met een Allaerts. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Als een cdspeler gewenst is, dan wil ik hem wel meenemen Zo'n georganiseerde vinyl-chaos wil ik wel eens meemaken Er is nu nog tijd om opnames uit te zoeken die ook op cd zijn uitgebracht. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Hou het alsjeblieft alleen bij vinyl!! Dat geeft al toestanden genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Dat lijkt me duidelijk; ik vermoed dat je niet de enige bent die zo denkt wel prettig dat je reageert, dan weten we tenminste hoe het wel/niet moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Dat lijkt me duidelijk; ik vermoed dat je niet de enige bent die zo denkt wel prettig dat je reageert, dan weten we tenminste hoe het wel/niet moet. Ik hou me misschien op de achtergrond maar ik lees alles mee. Het maakt me ook niet uit wat er uiteindelijk gebeurd, ik vind het initiatief al leuk genoeg. Nou moet ik alleen nog zien dat ik de 28e definitief vrijaf heb, maar dat horen jullie nog wel. btw: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Van mij hoeft er niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 volgens mij zijn de vinylliefhebbers buitengewoon bescheiden mensen en gemakkelijk in de omgang. Toch is het handig als men zijn mening zegt; niemand wil zijn mening opdringen, daar ben ik van overtuigd, maar het moet niet leiden tot besluiteloosheid. Als er iets wel of niet bevalt of er is een idee, mening of voorstel, voor de draad er mee! Het is immers de bedoeling dat de deelnemers zelf de dag bepalen. Ik ben er overigens niet zeker van of ik de 28e nog de beschikking heb over de Ace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Ik ben er overigens niet zeker van of ik de 28e nog de beschikking heb over de Ace. .... vertel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Als ik wat te vertellen heb laat ik het weten en dan ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan . Vandaag in ieder geval geleerd dat een Morch geen SME is, dat ik niet mijn hand in het vuur durf te steken voor de bewering dat het quartet loopwerk, arm, element & phonopre een leider heeft en dat ik alleen weet dat ik niets weet. Dat houdt de verbazing er in Hoe staat het met de Roksan, combineert-ie een beetje met de gouden JA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Alleen zijn er al zoveel X-factors in deze sessie dat nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Hoe staat het met de Roksan, combineert-ie een beetje met de gouden JA? Volgens mij heel erg goed, het verschil met de Sphinx is in elk geval erg groot. Zeer waarschijnlijk is de forse voeding van de Roksan met 350 VA trafo hier zeker debet aan. Het laag is echt veel beter dan van de Sphinx: dieper, strakker, krachtiger en op veel andere facetten, vooral stage, laat de 12 kilo zware Roksan Phono Reference de Sphinx Phono Equaliser achter zich. En de JA klinkt geweldig, in ieder geval in vergelijking met m'n vorige element, de Benz Micro Glider. Dat hoorde ik meteen al met de Sphinx Phono en met de Roksan is het gewoon genieten en nog meer genieten. Enige minpuntje vind ik eigenlijk dat die JA er eigenlijk niet uitziet, had Jan Allaerts geen designer op z'n ontwerpen kunnen loslaten? Maar goed, wie let daar verder nou op met zo'n mooi geluid. Wel zie ik nu in het deelnemersveld phonotrappen in deze topic dat er toch aardig veel alternatieven zijn, die zich in de prijsklasse rondom de Roksan Phono Reference bevinden. Eigenlijk ben ik nu al zo tevreden dat ik de Roksan wil laten staan, maar het kriebelt natuurlijk ook om nog eens een alternatief te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts