Geerdie Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Enige minpuntje vind ik eigenlijk dat die JA er eigenlijk niet uitziet, had Jan Allaerts geen designer op z'n ontwerpen kunnen loslaten? Maar goed, wie let daar verder nou op met zo'n mooi geluid. Naaaah, voor dat geld kun je niet alles hebben, Audiopaul... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Enige minpuntje vind ik eigenlijk dat die JA er eigenlijk niet uitziet, had Jan Allaerts geen designer op z'n ontwerpen kunnen loslaten? Maar goed, wie let daar verder nou op met zo'n mooi geluid. Naaaah, voor dat geld kun je niet alles hebben, Audiopaul... Weet ik, ik wou het alleen w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 april 2005 Members Report Share Posted 19 april 2005 Misschien een tip voor popmuziek , hij is misschien een beetje zouteloos , maar o wat een mooie opname... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Misschien een tip voor popmuziek , hij is misschien een beetje zouteloos , maar o wat een mooie opname... Groet Liever niet. Ik heb deze al wat te vaak gehoord. Het is op dit moment Haudio's favoriete demo LP Mooi piano- en stemgeluid? A gentlemans Excuse Me van Fish (album: Vigil in a Wilderniss of Mirrors) Goeie drums? Dave Brubeck - Take Five En beiden zijn zelfs op originele persing subliem, dus geen 180 of 200gr versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 april 2005 Members Report Share Posted 19 april 2005 Zoals ik al zei , een beetje zouteloos , maar iedereen zel 'm wel kennen. Die Fish kan ik me wel in vinden , maar die is weer vrij onbekend. Ik zou ook Amused to death van meneer Waters mee kunnen nemen ,maar die spettert als de hel. Heb 'm wel dubbel , maar die 2e is nog gesealed , en dat wilde ik eigenlijk zo houden. Weet niet of iemand anders die ook heeft ? Tour de France van Kraftwerk zal wel teveel gevraagd zijn. Ik heb ook nog een live LP van Friedemann. Klinkt ook zeer indrukwekkend. Kan effe niet op de titel komen . Hij staat ergens boven. Is er eigenlijk al een soort van lijstje waar we uit moeten kiezen , of laten we dit aan de initiatiefnemers over... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Platen meenemen is natuurlijk heel handig. Als we maar bij de vergelijking van de phonotrappen streng zijn en ons aan 2 korte tracks houden dan is er tijd zat voor het gewoon draaien van platen. Ik neem zelf ook wel het e.e.a. mee. Voor de "testtracks" komen Picoso en Hans hopelijk met een voorstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Ik heb ;n paar LP's klaarliggen, maar moet nog verder zoeken. Ik heb van Jerry een paar direct gesneden platen gekregen met daarop o.a. drums popmuziek. Ook heb ik wat Sheffield Lab platen (Lincorn Majorga, Thelma Houston, Dave Grusin) en nog wat andere direct gesneden platen. Deze zijn helaas niet meer helemaal stil, maar ik denk dat het voor platen liefhebbers wel te pruimen is. Echt mooi opgenomen klassiek muziek kan denk ik beter door John Picoso verzorgt worden. Ik heb ook wel enkele honderden klassieke LP's, maar kies altijd muziek die anderen minder mooi vinden (b.v. Stravinsky, Teleman, Bach en zo). Met de popmuziek zijn de drumsolo's, Thelma Houston (I got the music in me) en Dave Grusin op Shefield heel geschikt. Verder b.v. ook: One trick pony van Paul Simon en wat van Ry Cooder. Er is eigenlijk zoveel mooie en goed opgenomen muziek. B.v. van Lou Reed, Magna Carta, Flairck, Bob James, Dave Brubeck, Gino Vanelli, Chuck Mangione enz. Maar om nou alles mee te nemen...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 1 track van een minuut of 3 is genoeg! Het gaat er maar om dat je er iets aan kunt horen en vergelijken als je het 5 keer achter elkaar krijgt; op Jazz van Ry Cooder bijv. staat het nummer In a mist; dat is instrumentaal maar heeft allerlei verschillende strijk, blaas en tokkelinstrumenten, uitstekende dynamiek en is heel geschikt als vergelijking. Als picoso nou iets klassiek neemt, een heel orkest bijv. met een stukje sopraan dan is de phonotrappensessie muzikaal gezien achter de rug. Ik wil graag voorkomen dat er tijd verloren gaat met uitzoeken van een stukje muziek voor de phonotrappensessie op de dag zelf zoals op eerdere bijeenkomsten. Dat duurde wel 11/2 uur Als er iets bekend is ruim voor tijd dan wil ik er bijv. nog wel een CD, DAT of DVD-audio van bakken en aan iedereen toezenden voor de dag zelf als men dat wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 1 track van een minuut of 3 is genoeg!Het gaat er maar om dat je er iets aan kunt horen en vergelijken als je het 5 keer achter elkaar krijgt; op Jazz van Ry Cooder bijv. staat het nummer In a mist; dat is instrumentaal maar heeft allerlei verschillende strijk, blaas en tokkelinstrumenten, uitstekende dynamiek en is heel geschikt als vergelijking. Als picoso nou iets klassiek neemt, een heel orkest bijv. met een stukje sopraan dan is de phonotrappensessie muzikaal gezien achter de rug. Ik wil graag voorkomen dat er tijd verloren gaat met uitzoeken van een stukje muziek voor de phonotrappensessie op de dag zelf zoals op eerdere bijeenkomsten. Dat duurde wel 11/2 uur Als er iets bekend is ruim voor tijd dan wil ik er bijv. nog wel een CD, DAT of DVD-audio van bakken en aan iedereen toezenden voor de dag zelf als men dat wil. Goed plan. Kan ik vast aan de klassieke "herrie" wennen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Ik wil me bij dezen helaas afmelden. Ik kan het niet redden om de 28e in Den Bosch te zijn, het spijt me. Ik was er graag bij geweest maar het gaat gewoon niet lukken helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Ik wil me bij dezen helaas afmelden. Ik kan het niet redden om de 28e in Den Bosch te zijn, het spijt me. Ik was er graag bij geweest maar het gaat gewoon niet lukken helaas. Dag Beunky, Dan neemt AudioPaul zijn Roksan toch mee, die klinkt zeer muzikaal . Als er iemand uit de buurt van Sneek naar Den Bosch gaat wil ik wel wat Phonotrappen beschikbaar stellen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Omdat er weinig schot in de muziekkeuze zit hier nog maar een voorstel voor 2 fragmenten voor een vergelijking van de phonotrappen: 1. Tuesday's Dead, Cat Stevens op Teaser and the Firecat 180gr vinyl,Island Records Erg geschikt voor plaatsing,diepte, detail en levendigheid. 3 min 30 sec (staat aan begin plaat) 2. La Vergine degli Angeli uit La Forza del Destino (Martina Arroyo)(EMI/HMV 1977) (orkest, sopraan en groot koor) erg geschikt voor dynamiek, scheidend vermogen, heel diep laag. 3 min 15 sec (staat in het midden van de plaat) Als er andere suggesties zijn graag. Met instellen en afregelen denk ik dat bij 5 phonotrappen de sessie toch nog een kleine 2 uur in beslag neemt. Dan is er nog ruim tijd over voor een draaitafelvergelijking. Als het geschikt is stuur ik degenen die zich willen voorbereiden een opname van beide fragmenten gemaakt vanaf vinyl op 96kHz/32bit. Ik kan het toesturen op DAT, als CD (dan maak ik de opname op 88,2/32), als DVD-Audio of gewoon als wavebestand en desnoods ook nog als MP3 of op een minidisc-schijfje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik heb een prachtige opname van Laurinda de Almeida en Ray Brown. Dit is een opname met een gitaar, bas en wat blaasinstrumenten. Bijzonder mooi opgenomen. Ook zou ik graag een stem bij het vergelijke horen. Ik denk b.v. aan Herman van Veen of Moustaki samen met Flairck. Met de klassieke muziek zal ik me niet bemoeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik heb een prachtige opname van Laurinda de Almeida en Ray Brown. Dit is een opname met een gitaar, bas en wat blaasinstrumenten. Bijzonder mooi opgenomen. Ook zou ik graag een stem bij het vergelijke horen. Ik denk b.v. aan Herman van Veen of Moustaki samen met Flairck. Met de klassieke muziek zal ik me niet bemoeien. Kun je een fragment aangeven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Dan neemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 bovendien vraag ik me af of we tijdens de meeting ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2005 Members Report Share Posted 26 april 2005 Kun je een fragment aangeven? Afwezig - Signalen (Herman van Veen) Dit nummer gaat bij het gros fout. Blijft het overeind weet je in ieder geval dat het met het element wel snor zit... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik ga het opzoeken. Mogelijk heb ik bij de sessie de Ace vervangen door een Ruby 3 maar dat lijkt me voor de Lukashek geen bezwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2005 Members Report Share Posted 26 april 2005 Als dat een L uitvoering is moet dat gewoon heel goed gaan. Hij speelt bij hem thuis met een Ruby Open Air. Is ook 0,3mV,dus lijkt me geen probleem. Hebben we nog steeds 2 Lukascheks ? Dan kan ik hem net zo goed niet meenemen , tenzij je hem in 2 configuraties wil gebruiken.... Als je Signalen niet kan vinden neem ik hem anders zelf wel mee... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik ben van plan de Ruby H te nemen met een output van 0,8 mV; dat komt mij beter uit en geeft me in de toekomst meer ruimte om evt met een kleine step-uptrafo en een buizen phono te werken. Ik vermoed dat ook dit (0,8mV) nog wel zal gaan met de Lukashek omdat er toch vaak een heek ruime marge is voor wat betreft oversturing. Overigens heb ik nog een 2e arm en daarin kan eventueel een Benz MC Gold, is misschien aardig voor de vergelijking met de Linn van Hans met ook een Gold. Of je 2 trappen mee moet/wilt/kunt meenemen kunnen we misschioen op het laatst bepalen als we definitief kunnen zeggen of iedereen komt. De Lukashek is wel heel interessant in klankmatig opzicht, die moeten we echt proberen er in te houden. Ik meen dat Marc de andere eigenaar was maar hij wist niet meer of hij een oudere versie had of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik ben van plan de Ruby M te nemen met een output van 0,8 mV; dat komt mij beter uit en geeft me in de toekomst meer ruimte om evt met een kleine step-uptrafo en een buizen phono te werken.Ik vermoed dat ook dit (0,8mV) nog wel zal gaan met de Lukashek omdat er toch vaak een heek ruime marge is voor wat betreft oversturing. Overigens heb ik nog een 2e arm en daarin kan eventueel een Benz MC Gold, is misschien aardig voor de vergelijking met de Linn van Hans met ook een Gold. Of je 2 trappen mee moet/wilt/kunt meenemen kunnen we misschioen op het laatst bepalen als we definitief kunnen zeggen of iedereen komt. De Lukashek is wel heel interessant in klankmatig opzicht, die moeten we echt proberen er in te houden. Ik meen dat Marc de andere eigenaar was maar hij wist niet meer of hij een oudere versie had of niet. L--M--H MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Omdat er weinig schot in de muziekkeuze zit hier nog maar een voorstel voor 2 fragmenten voor een vergelijking van de phonotrappen: 1. Tuesday's Dead, Cat Stevens op Teaser and the Firecat 180gr vinyl,Island Records Erg geschikt voor plaatsing,diepte, detail en levendigheid. 3 min 30 sec (staat aan begin plaat) 2. La Vergine degli Angeli uit La Forza del Destino (Martina Arroyo)(EMI/HMV 1977) (orkest, sopraan en groot koor) erg geschikt voor dynamiek, scheidend vermogen, heel diep laag. 3 min 15 sec (staat in het midden van de plaat) Als er andere suggesties zijn graag. Met instellen en afregelen denk ik dat bij 5 phonotrappen de sessie toch nog een kleine 2 uur in beslag neemt. Dan is er nog ruim tijd over voor een draaitafelvergelijking. Als het geschikt is stuur ik degenen die zich willen voorbereiden een opname van beide fragmenten gemaakt vanaf vinyl op 96kHz/32bit. Ik kan het toesturen op DAT, als CD (dan maak ik de opname op 88,2/32), als DVD-Audio of gewoon als wavebestand en desnoods ook nog als MP3 of op een minidisc-schijfje. Ik heb nog een fraaie direct-to-disc LP van Kate Bush (Lionheart). Een ontzettend fraaie en zuivere vrouwenstem met een mooie begeleiding. Nummer ben ik ff vergeten. Een allemansvriendje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2005 Members Report Share Posted 26 april 2005 We gaan wel zien hoe het allemaal uit gaat pakken , het belooft in ieder geval een leerzame en leuke dag te worden. Mijn vrouw gaat deze dag met de kinderen naar een vriendin in Den Bosch , dus ik denk dat ik me om een uur of 10 laat afgooien , heb ik ook geen probleem met parkeren ... Is de definitieve setting trouwens al bepaald ? Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik maak een lijstje en zal dat steeds aanvullen zodat er wat te kiezen valt: het gaat tenslotte maar om 1 korte track (die je wel 5x achter elkaar moet aanhoren) pop a. Herman van Veen- Afwezig lengte 5'25 b. Kate Bush Symphony in Blue LP Lionheart lengte 3'33 c. Moustaki/Flairck track? lengte ? d. Paul Simon Late in the evening LP One trick pony (4:02) e. Alan Parsons Project -Silence and I lp: Eye in the Sky (7'17) f. The Nits - Sketches of Spain lp: Kilo(4:20) g. - Larry Carlton High steppin' lp: Alone/But Never alone - nr. (6:42); h. Roger Waters It's a miracle lp Amused to Death i. Cat Stevens Tuesday's Dead Teaser and the Firecat (3'13) klassiek a. Vergine degli Angeli uit Forza del destino(Verdi) 3'13 b. LP Pavane pour une enfante d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2005 Members Report Share Posted 26 april 2005 Totale lengte Afwezig is 5 minuut 25... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts