Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 De uitgangsspanning van de Ruby moet ik me nog eens goed in verdiepen kennelijk; ik kan niet anders vinden dan 0,3 of 0,8 output voor de Ruby 3 H De sessie staat nog niet vast maar ik heb nog nooit een andere suggestie gehoord dan een phonotrappenvergelijking (blind) en een draaitafelvergelijking 's middags. Persoonlijk spreekt mij dat ook erg aan. Bij de draaitafelvergelijking is er veel meer gelegenheid om iets minder streng te te luisteren als bij de trappensessie en kunnnen er wat grotere stukken gedraaid worden zo lijkt mij. Daarbij gaat het toch veel meer om een algemeen beeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Kate Bush - Lionheart (1978) Eerste nummer van kant 2: Full House (3:13) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2005 Members Report Share Posted 26 april 2005 De Ruby zou 0,3 moeten zijn , de Ruby H is 0,8 en de Open Air weer 0,3... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 De uitgangsspanning van de Ruby moet ik me nog eens goed in verdiepen kennelijk; ik kan niet anders vinden dan 0,3 of 0,8 output voor de Ruby 3 H De sessie staat nog niet vast maar ik heb nog nooit een andere suggestie gehoord dan een phonotrappenvergelijking (blind) en een draaitafelvergelijking 's middags. Persoonlijk spreekt mij dat ook erg aan. Bij de draaitafelvergelijking is er veel meer gelegenheid om iets minder streng te te luisteren als bij de trappensessie en kunnnen er wat grotere stukken gedraaid worden zo lijkt mij. Daarbij gaat het toch veel meer om een algemeen beeld. Ha die Kraus, Volgens de Importeur zijn '' alle'' elementen van Benz Micro verkrijgbaar in 3 soorten uitgangsspanning 0,4 / 0,8 / 2,5 behalve de LP en LP Ebony . Ze zijn niet allemaal op voorraad, vandaag nog een Glider M Mono besteld die nog gemaakt moet worden. Tijdsduur ongeveer tussen de 2.5 en 3 maanden levertijd van het mono element. Mijn advies zou niet zijn een H in deze kwaliteit want dan laat je echt wat liggen. Binnenkort gaan we samen de Ebony uitproberen en meten ,om te kijken wat van de testen waar is. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik heb nog een fraaie direct-to-disc LP van Kate Bush (Lionheart). Een ontzettend fraaie en zuivere vrouwenstem met een mooie begeleiding. Nummer ben ik ff vergeten.Een allemansvriendje... Het is een beetje off topic, maar: Weet je zeker dat dit een Direct to disc is? Ik heb er nooit van gehoord, voor wat dat waard is , en is zo goed als niets van pop/rock uitgegeven als direct gegraveerde. Ik weet wel vrij zeker dat de standard Lionhart niet zo is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 De uitgangsspanning van de Ruby moet ik me nog eens goed in verdiepen kennelijk; ik kan niet anders vinden dan 0,3 of 0,8 output voor de Ruby 3 H De sessie staat nog niet vast maar ik heb nog nooit een andere suggestie gehoord dan een phonotrappenvergelijking (blind) en een draaitafelvergelijking 's middags. Persoonlijk spreekt mij dat ook erg aan. Bij de draaitafelvergelijking is er veel meer gelegenheid om iets minder streng te te luisteren als bij de trappensessie en kunnnen er wat grotere stukken gedraaid worden zo lijkt mij. Daarbij gaat het toch veel meer om een algemeen beeld. Ha die Kraus, Volgens de Importeur zijn '' alle'' elementen van Benz Micro verkrijgbaar in 3 soorten uitgangsspanning 0,4 / 0,8 / 2,5 behalve de LP en LP Ebony . Ze zijn niet allemaal op voorraad, vandaag nog een Glider M Mono besteld die nog gemaakt moet worden. Tijdsduur ongeveer tussen de 2.5 en 3 maanden levertijd van het mono element. Mijn advies zou niet zijn een H in deze kwaliteit want dan laat je echt wat liggen. Binnenkort gaan we samen de Ebony uitproberen en meten ,om te kijken wat van de testen waar is. MvG, Haudio Aanvullend: Ruby L = 0,3mV Ruby M = 0,8mV Ruby H = 2,5mV Je wil dus een Ruby M , Of ga je voor de Ruby 2 M Ik meen zelfs dat er nu ook een Ruby 3 (L/M/H) uit is BTW, dat element is net zo duur als een JA MC 1boron. Waarom kies je voor de Benz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik maak een lijstje en zal dat steeds aanvullen zodat er wat te kiezen valt: het gaat tenslotte maar om 1 korte track (die je wel 5x achter elkaar moet aanhoren) pop a. Herman van Veen- Afwezig lengte 5'25 b. Kate Bush Full House LP Lionheart lengte 3'13 c. Moustaki/Flairck track? lengte ? klassiek a. Vergine degli Angeli uit Forza del destino(Verdi) 3'13 Ik hoop dat ik nog effe tijd vind om dit uit te zoeken. Ben n.l. nogal druk met allerlei andere dingen. Ik doe m'n best.... Drie vocale nummers hoeft overigens van mij ook niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik heb nog een fraaie direct-to-disc LP van Kate Bush (Lionheart). Een ontzettend fraaie en zuivere vrouwenstem met een mooie begeleiding. Nummer ben ik ff vergeten.Een allemansvriendje... Het is een beetje off topic, maar: Weet je zeker dat dit een Direct to disc is? Ik heb er nooit van gehoord, voor wat dat waard is , en is zo goed als niets van pop/rock uitgegeven als direct gegraveerde. Ik weet wel vrij zeker dat de standard Lionhart niet zo is. Het is ook geen standaard Lionheart. Maar wat dat DTD betreft heb je gelijk, ik heb niet goed gekeken: Ken je 'n beetje Duits? "Ohne jegliche Filter und Begrenzer gelangt die High-Speed Originalaufname vom Mastertape direkt auf den schneidestichel" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik ben van plan de Ruby H te nemen met een output van 0,8 mV; dat komt mij beter uit en geeft me in de toekomst meer ruimte om evt met een kleine step-uptrafo en een buizen phono te werken.Ik vermoed dat ook dit (0,8mV) nog wel zal gaan met de Lukashek omdat er toch vaak een heek ruime marge is voor wat betreft oversturing. Overigens heb ik nog een 2e arm en daarin kan eventueel een Benz MC Gold, is misschien aardig voor de vergelijking met de Linn van Hans met ook een Gold. Of je 2 trappen mee moet/wilt/kunt meenemen kunnen we misschioen op het laatst bepalen als we definitief kunnen zeggen of iedereen komt. De Lukashek is wel heel interessant in klankmatig opzicht, die moeten we echt proberen er in te houden. Ik meen dat Marc de andere eigenaar was maar hij wist niet meer of hij een oudere versie had of niet. Prima idee. Twee dezelfde phonotrappen is wel handig wanneer je twee draaitafels wilt vergelijken. Eventueel kan ik ook wel twee Array's meebrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 Prima , neem ik de Lukaschek gewoon ook mee. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Kate Bush - Lionheart (1978)Eerste nummer van kant 2: Full House (3:13) We kunnen ook het eerste nummer van kant 1 nemen: Symphony in Blue (3.33) Hier zet Kate wat lager in komt het slagwerk mooi naar voren. Mooi kwa ruimtelijkheid, dynamiek en afbeelding. Misschien een betere keuze als we alles 5x moeten aanhoren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 De Lukaschek die ik mee neem is deze , http://www.musicalsurroundings.com/pp1.html , en moet inderdaad met een hoop elementen goed gaan. Wat is er anders aan die van jou dan Marc ? Als het niet teveel moeite is , zou ik hem gewoon meenemen , desnoods voor de 2e setting... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 de mijne ziet er hetzelfde uit, maar dan zonder de opschriften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 Onderop de link die ik gaf staan de specificaties , en daardoelde ik eigenlijk op. Of beschik je hier niet over... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 ik heb 'm 2e hands gekocht, er zaten geen specs bij. ik neem 'm wel mee. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 De Ruby 3 en 3H ken ik voorlopig alleen, resp 0,3 en 0,8mV output, maar mogelijk ook nog in een High Output versie; wel vreemd dat de M versie dan H heet maar goed, ik wacht af. Het wordt de 0,8mV waarschijnlijk en zeker niet de 2,5mV als die bestaat, tenminste. Waarom geen JA, kwestie van smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Waarom geen JA, kwestie van smaak. zeg nou maar gewoon dat een Jan Allaerts er niet uitziet Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ook een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik een JA er helemaal niet lelijk uitzien, beter dan een Ruby in ieder geval, zeker wanneer gemonteerd. Ik val eigenlijk niet zo op dat houterige. Klinken doet een JA bijzonder fraai, homogeen, evenwichtig, verfijnd en gedetailleerd, niets wordt benadrukt of veronachtzaamd. Bovendien is duidelijk dat een JA tot in de puntjes afgeregeld wordt afgeleverd. Kanaalongelijkheid bestaat niet voor een JA en de naald heeft een hoorbaar perfecte "pasvorm". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ook een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik een JA er helemaal niet lelijk uitzien, beter dan een Ruby in ieder geval, zeker wanneer gemonteerd.Ik val eigenlijk niet zo op dat houterige. Klinken doet een JA bijzonder fraai, homogeen, evenwichtig, verfijnd en gedetailleerd, niets wordt benadrukt of veronachtzaamd. Bovendien is duidelijk dat een JA tot in de puntjes afgeregeld wordt afgeleverd. Kanaalongelijkheid bestaat niet voor een JA en de naald heeft een hoorbaar perfecte "pasvorm". Zo is 't maar net, Kraus! En na een paar weken ging ik 'm zelfs qua uiterlijk mooi van lelijkheid vinden. M'n vrouw vind het design wel zeer mooi en omschrijft het als "avant-gardistisch". Na een maand ben ik maar gestopt met uitleggen dat er hooguit een moker, een tang en een draaibank bij de vormgeving van de JA zijn gebruikt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 De Ruby 3 en 3H ken ik voorlopig alleen, resp 0,3 en 0,8mV output, maar mogelijk ook nog in een High Output versie; wel vreemd dat de M versie dan H heet maar goed, ik wacht af. Het wordt de 0,8mV waarschijnlijk en zeker niet de 2,5mV als die bestaat, tenminste. Ben je echter niet bang dat het te ''technisch'' gaat klinken ? Wij zijn met de Open Air in diverse tafels aan het experimenteren geweest, en in mijn VPI en een Linn LP 12 ging het buitengewoon , maar in een Acoustic Solid (ook een massa loopwerk) met een SME 4 arm viel het eigenlijk zwaar tegen. Zelf noem ik die massa loopwerken altijd technische tafels , ik weet niet hoe je het anders moet omschrijven, en heb dan ook altijd wat moeite met schone , helder klinkende elementen in dit soort tafels. Ditzelde ''probleem'' hadden we met mijn Jubilee. Wat trouwens wel fantastisch ging in de Acoustic Solid was een Linn Arkiv , maar die worden niet meer gemaakt... Nu blijven dit soort dingen natuurlijk smaakgebonden , en je zal ook niet over 1 nacht ijs gaan met je beslissing , maar ik wilde je wel even op de hoogte stellen van deze ervaring... Ben benieuwd wat het nu uiteindelijk wordt , ik heb hier ook nog ergens gelezen dat die uitgangsspanning te maken had met het aantal wikkelingen , en dan hoe minder hoe beter. Volgens mij was dat een uitleg van Haudio , maar ik weet even niet meer bij welke topic dat nou was... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Bedankt voor je tip, ik heb dat nog nooit zo ervaren en ben er eigenlijk van uitgegaan dat een Benz/SMEIV/FatBob een probleemloze combinatie zou moeten zijn. Met een Ace liep het in ieder geval zeer naar tevredenheid. Ik ga natuurlijk nog eens goed luisteren. Je zegt het viel zwaar tegen met een Ruby op een massaloopwerk in een SMEIV; wat gebeurde er dan? Ik vind Benz inderdaad clean, helder en fel, zelfs een beetje agressief klinken; ging dat karakter verloren toen jij die combi probeerde? Werd 't levenloos? Ben wel benieuwd daarnaar. In ieder geval iets om in gedachten te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Omdat er weinig schot in de muziekkeuze zit hier nog maar een voorstel voor 2 fragmenten voor een vergelijking van de phonotrappen: 1. Tuesday's Dead, Cat Stevens op Teaser and the Firecat 180gr vinyl,Island Records Erg geschikt voor plaatsing,diepte, detail en levendigheid. 3 min 30 sec (staat aan begin plaat) Ik heb die daarnet gedraaid, inderdaad erg mooi, mag van mij blijven. Verder heb ik als inbreng: 1: Van de LP One trick pony van Paul Simon, late in the evening (4:02) erg mooi opgenomen met veel details en tonaal erg breed. 2: Van de LP Pavane pour une enfante d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Beste, Inderdaad met de Acoustic Solid viel het mij ook op dat de betere elementen zoals de diverse van Benz Micro wat levenloos klinken. Maar dit is echt niet een kenmerk van massaloopwerken, stop het element maar in een SME Iv of V arm dan in een Fat Bob S ook een massaloopwerk en..................................muziek ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 Het werd te helder , en er ging ook iets in het laag verloren , het was wel heel dynamisch . Het vreemde was , dat deze Acoustic Solid veruit de duurste tafel was , maar tevens het moeilijkst aan het klinken te krijgen . En dat was dus niet met een Benz element. Misschien zijn de tafels met een zwevend opgehangen sub-chassis vergevingsgezinder tegen de elementen , wie weet... Echter zoals ik al zei , met een Linn Arkiv element speelt deze tafel weergaloos mooi , terwijl dit element in mijn tafel gewoon muf klinkt , dus het komt weer gewoon neer op de goede combinatie... Nu ken ik de Fat Bob helemaal niet , (eigenlijk een gebrek in mijn opvoeding) en misschien pakt het in jouw geval wel goed uit . Proberen lijkt me inderdaad de enige oplossing... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Het werd te helder , en er ging ook iets in het laag verloren , het was wel heel dynamisch . Het vreemde was , dat deze Acoustic Solid veruit de duurste tafel was , maar tevens het moeilijkst aan het klinken te krijgen . En dat was dus niet met een Benz element. Misschien zijn de tafels met een zwevend opgehangen sub-chassis vergevingsgezinder tegen de elementen , wie weet... Echter zoals ik al zei , met een Linn Arkiv element speelt deze tafel weergaloos mooi , terwijl dit element in mijn tafel gewoon muf klinkt , dus het komt weer gewoon neer op de goede combinatie... Nu ken ik de Fat Bob helemaal niet , (eigenlijk een gebrek in mijn opvoeding) en misschien pakt het in jouw geval wel goed uit . Proberen lijkt me inderdaad de enige oplossing... Groet Beste Arden, Je hebt helemaal gelijk, het duurste hoeft echt niet het beste te zijn. Vandaag heb ik dat weer eens beleeft, een Bluenote Piccolo met een B-5 Mk 2 erop en een Goldring Eroica LX MC low erin, de combi speelde de sterren van de hemel. En dat terwijl de Eroica door sommige mensen asl duf worden beschreven, maar hij deed niet onder voor een zeer levendig klinkende Transfiguration in een Fat Bob S waar ik toch wel van onder de indruk ben. Zelfs met een Benz Micro Glider in een Fat Bob S gingen we niet verder uit ons dak, wel meer verfijning. Zo zie je maar dat de kombinatie erg belangrijk is . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts