Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik houd het in het achterhoofd, voorlopig heb ik er toch alle vertrouwen in. Er draaien immers diverse Fat Bob's met een Benz, o.a. de L2 van Spodejuu, ook in een SME en daar nog nooit een kwaad woord over gehoord. Als ik hoor helder en dynamisch zit ik me overigens al wel te verlekkeren, dus wie weet ervaar ik het anders. De 28e wordt sowieso een interessante dag met de draaitafelvergelijking; voorlopig is mijn ervaring dat een goed loopwerk, hetzij massa, hetzij geveerd, op de achtergrond blijft en functioneren van arm en element niet in de weg staat op enigerlei wijze. Een loopwerk kan wel iets verpesten maar slechts weinig bijdragen aan hoe een element klinkt (bij massaloopwerken is wel de opstelling natuurlijk van groot belang). Ik heb ook wel een beetje het idee als een goede Benz niet klinkt, gooi dan het loopwerk maar weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 Ze dachten er bij Hifi.nl anders over , daar verdiend een Acoustic Solid juist een Benz element ... http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1932 Het zal inderdaad wel op smaak neerkomen...Maar dan niet die van mij ! Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Nu is natuurlijk een van de argumenten voor het hebben van een draaitafel de mogelijkheid om hem, veel meer dan de cd-speler, te tunen naar smaak. Het is logisch dat de verschillen dan flink uiteen kunnen gaan lopen. Oppassen geblazen alleen dat het niet te veel in een bepaalde richting gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Er draaien immers diverse Fat Bob's met een Benz, o.a. de L2 van Spodejuu, ook in een SME en daar nog nooit een kwaad woord over gehoord. Als ik hoor helder en dynamisch. Beste Kraus, Dat viel niet mee, wellicht te wijten aan de phonotrap, maar helder en dynamisch waren niet de eerste woorden die in me opkwamen. -een mooi helder midden/hoog. klonk als zalf in je oren zeg maar, het mooie is dat je de tweeter niet hoort spelen . Dat is me toch bijgebleven van een bezoeker bij sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Zo heeft een ieder zijn eigen referentie Heb je nog een voorstel voor een track voor de phonotrappenvergelijking Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Hier een paar muzikale voorstellen van mijn kant: - Alan Parsons Project - lp: Eye in the Sky (Digital Master) - nr. Silence and I (7:17); duurt ruim 7 minuten maar is zeer gevarieerd van rustig tot stevig orchestraal, bloedmooi nummer. - The Nits - lp: Kilo - nr. Sketches of Spain (4:20); fraaie stem; veel ruimte-informatie, dynamiek en kleine details. - Larry Carlton - lp: Alone/But Never alone - nr. High steppin' (6:42); heel mooi ruimtelijk opgenomen gitaarfusion met "lastige" uithalen, elementen met neiging tot scherpte vallen hier meteen door de mand. en de laatste: - Roger Waters - lp: Amused to Death (dubbellp Limited Edition direct van analoge tapes op 180 grams vinyl) - nr. It's a Miracle; deze persing klinkt n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Nu komen we ergens, als er weinig belangstelling voor klassiek is, kunnen we natuurlijk ook volstaan met pop, desnoods 1 lange track. Practisch is wel om de fragmenten zo kort mogelijk te houden, iets van 7 min 5x achter elkaar, dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten en is ook qua concentratie vrijwel niet op te brengen; 2 ronden is ook beter dan 1.(1 x van A naar E en 1x van E naar A) Nogmaals: er is gelegenheid zat voor het draaien van muziek op verzoek op meerdere combinaties pop a. Herman van Veen- Afwezig lengte 5'25 b. Kate Bush Symphony in Blue LP Lionheart lengte 3'33 c. Nina Hagen Ich weiss, es wird einmal... LP Angstlos 5'02 d. Paul Simon Late in the evening LP One trick pony (4:02) e. Alan Parsons Project -Silence and I lp: Eye in the Sky (7'17) f. The Nits - Sketches of Spain lp: Kilo(4:20) g. - Larry Carlton High steppin' lp: Alone/But Never alone - nr. (6:42); h. Roger Waters It's a miracle lp Amused to Death i. Cat Stevens Tuesday's Dead Teaser and the Firecat (3'13) j. Pink Floyd The great gig in the sky LP Pulse lengte? klassiek a. Vergine degli Angeli uit Forza del destino(Verdi) 3'13 b. LP Pavane pour une enfante d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Klassiek b. hoort toch meer bij Jazz thuis..... Ik heb de LP van Moustaki nog 'ns beluisterd en kom tot de conclusie dat dit wel erg slaapverwekkende muziek is op zo'n luistersessie. Dit vooral als Moustaki begint te zingen. De intro's van Flairck zijn zonder uitzondering erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 april 2005 Members Report Share Posted 29 april 2005 We gaan maandag verbouwen , en ik was mij lp-boxen in een verhuisdoos aan het stoppen , en toen moest ik opeens aan ''The great gig in the sky''denken van Floyd. Deze is op de live lp "Pulse'' echt weergaloos mooi. Heb hem snel nog even opgezet , en misschien is dat nog iets voor de play list... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 - The Nits - lp: Kilo - nr. Sketches of Spain (4:20); fraaie stem; veel ruimte-informatie, dynamiek en kleine details. Geweldig, The Nits. Ik zat vanmiddag ademloos naar de lp Omsk te luisteren, fantastisch geluid, maar ook geweldige muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 16 mei ben ik er weer...... tot dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 16 mei ben ik er weer...... tot dan. prettige vakantie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 16 mei ben ik er weer...... tot dan. prettige vakantie Helaas ben ik er al weer eerder. Familieomstandigheden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Dat klinkt niet goed, sterkte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Och, er is gelukkig niemand overleden. Het is vooral om organisatorische redenen dat ik terug moest komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Ben je de enige die iets kan organiseren dan? Toch sterkte dan maar, het mooie weer is nu wel even voorbij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 mei 2005 Report Share Posted 10 mei 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 Het wordt tijd om vast te stellen welke draaitafel in de ochtendsessie gebruikt gaat worden voor het vergelijken van de phonotrappen: de Linn + Benz MC Gold,(0,4mV) de Rega P25 + Ortofon MC20 (0,3MV) (onder voorbehoud ter beschikking? )Linn Axis + Ace M (0,8mV) TD 2001 +AT33MCML (output?) De Fat Bob S + Ebony H (2,5mV)/Benz MC Gold(0,4mV)of Grado Platinum wood(5mV) Waarschijnlijk is de RegaP25 + low output of de Linn Axis +Ace(M) een veilige keuze voor een eerlijke vergelijking? Ik weet niet of de Lukaschek erg is toegesneden op Benz elementen en alleen daarmee goed overweg kan. Evenmin weet ik of de Lukaschek alleen geschikt is voor Low-Output MC's Het voornaamste is een element te vinden waamee alle trappen (Array, Lukaschek, JK en Acoustech) in principe mee uit de voeten kunnen. Waarschijnlijk is ook wel dat bij een low-output het meeste van de trap gevraagd wordt en een low-output element de beste basis is voor een vergeliking van de trappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 mei 2005 Members Report Share Posted 14 mei 2005 Low output lijkt inderdaad de beste optie , mijn Acoustech is ingeregeld op Ortofon Jubilee (0,34 mV) , en de low output Benz elementen zitten op 0,3 mV. De Lukaschek past zich automatisch aan , maar presteerd optimaal met deze low output elementen. De Array schijnt heel simpel hierop aangepast te kunnen worden , maar staat hier volgens mij al op ingeregeld. Alleen de JK ben ik niet zeker van... Zelf ben ik nog steeds wel benieuwd naar de Fat Bob , daar ik deze nog steeds nooit gehoord heb. Als je dan echter in de problemen komt met het element , vind ik de de LP 12 of de Rega P 25 echter ook prima , daar dit gewoon hele goede tafels zijn... Zijn we nu al uit met de definitieve playlist voor de ochtend sessie ? Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 Ik heb de Ace ingeruild voor een high-output MC en verder heb ik alleen nog een Benz MC Gold of een Grado voor de andere arm. De MC Gold lijkt me niet het meest voor de hand liggende element. Ik neem de draaitafel wel mee, met de Ebony en de MC gold. Als er geen reacties meer komen (er is bar weinig animo voor klassiek) dan pik ik zelf 2 3-minutentracks uit de lijst en that's it. Buiten een playlist voor de phonotrappen is er volgens mij geen playlist nodig. Hooguit kan men 1 of 2 (andere) fragmenten noemen die op iedere draaitafel beluisterd zouden moeten worden. Maar noodzakelijk lijkt mij dit niet. Alles bij elkaar zal er meer dan voldoende vinyl aanwezig zijn omdat (bijna ) iedereen wel wat meeneemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 in de cyrus one en two zit een geweeeeeeeldige phonotrap. nooit beter gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 mei 2005 Members Report Share Posted 14 mei 2005 Is dat een nieuw merk , geweeeeeeeldige ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 in de cyrus one en two zit een geweeeeeeeldige phonotrap.nooit beter gehoord. ja maar wat jij hebt gehoord zijn wij phonotrappenliefhebbers al lang weer vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 ik heb ook wel eens een exclusieve phonotrap gehoord. tja het blijft subjectief. ik heb zelf een holfi ellipse gehad, die was redelijk mooi. helaas heb ik nu geen draaitafel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Low output lijkt inderdaad de beste optie , mijn Acoustech is ingeregeld op Ortofon Jubilee (0,34 mV) , en de low output Benz elementen zitten op 0,3 mV. De Lukaschek past zich automatisch aan , maar presteerd optimaal met deze low output elementen. De Array schijnt heel simpel hierop aangepast te kunnen worden , maar staat hier volgens mij al op ingeregeld.Alleen de JK ben ik niet zeker van... Zelf ben ik nog steeds wel benieuwd naar de Fat Bob , daar ik deze nog steeds nooit gehoord heb. Als je dan echter in de problemen komt met het element , vind ik de de LP 12 of de Rega P 25 echter ook prima , daar dit gewoon hele goede tafels zijn... Zijn we nu al uit met de definitieve playlist voor de ochtend sessie ? Groet De Array is met de afstandsbediening in stellen. Instelbaar zijn: Afsluitweerstands Ingangscapaciteit Gain (versterkingsfactor) Wel of geen subsonic filter. Eventeel kan ik twee gelijke Array's meebrengen. Een trap die zich automatisch instelt lijkt mij wat moeilijk. Temeer omdat de klank veranderd tijdens de instellingen. Smaak blijft dus ook meetellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts