Jump to content

Let's hear it for the phonotrap!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

de Array is de ideale trap voor de draaitafels 's middags, dat met die AB scheelt een hele hoop geklungel. 2 x array is wel lekker luxe.

moeilijker is de draaitafel voor de verschillende phonotrappen. Ik ga voor de Rega+ortofon.

Guest Kraus vonBentinck

is wat mij betreft ook prima maar het probleem blijft dat niet elk element dat beschikbaar is ook het meest universele element is waar alle phonotrappen mee overweg kunnen. De array is voor elk elemnt vrijwel instant aanpasbaar, de Lukaschek en Acoustech waarschijnlijk niet/minder eenvoudig en van de JK weet ik het al helemaal niet. Meestal moet er wat open en prutst je wat met dipswitches.

Doen we eerst de draaitafels en willen een beste uitkiezen dan is er ook minimaal een playlist nodig van 1 langer fragment of 2 korte fragmenten.

• Members

Misschien is het toch wat om de Linn LP 12 in de ochtend te gebruiken , met de Array , Lukaschek , Acoustech , en de JK Acoustics . Om vervolgens met de Rega een in budget opvolgende reeks de Clearaudio , ASR, 2e Lukaschek , en 2e Array te beluisteren ? Het Benz element en de Ortofon hebben de output waar naar mijn idee de meest pre's al op ingeregeld staan (dus niet al te veel te corrigeren).

Misschien kunnen we aan het eind met de ''winnende'' phonotrap dan draaien met de Fat Bob , waar waarschijnlijk toch wel een hoop mensen benieuwd naar zijn.

Wat muziekfragmenten betreft maak ik me alleen sterk voor de track van Herman van Veen (vooral vanwege de s- en t-klanken) , maar dat lijkt me iets wat we ter plaatse vrij snel kunnen beslissen

Groet

Guest Kraus vonBentinck

een tweede phonotrappenronde? Zou ook kunnen maar is misschien wel wat overladen. We kunnen ook vijf trappen nemen in 1 ronde (de clearaudio er bij)

Als het niet echt nodig is neem ik de ASR liever niet mee omdat ik met de draaitafel mijn handen al aardig vol heb.

Ik haal hem namelijk in 6/7 stukken uit elkaar en met de ASR erbij moet ik met mijn ouwe lijf nog vaker daar de trap op & af ;)

een tweede phonotrappenronde? Zou ook kunnen maar is misschien wel wat overladen. We kunnen ook vijf trappen nemen in 1 ronde (de clearaudio er bij)

Als het niet echt nodig is neem ik de ASR liever niet mee omdat ik met de draaitafel mijn handen al aardig vol heb.

Ik haal hem namelijk in 6/7 stukken uit elkaar en met de ASR erbij moet ik met mijn ouwe lijf nog vaker daar de trap op & af ;)

:D;)

Is het ook wat om eventuele phonotrappen te lenen ?

Wat ik bedoel zijn phonotrappen , die er ook bij zouden horen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Guest Kraus vonBentinck

waar denk je aan? Zo'n interessante Bluenote? Vind jij dat er een trap in het rijtje tot nu toe ontbreekt die er wel tussen zou horen?

Er is een probleem Sneek - Den Bosch vv natuurlijk.

waar denk je aan? Zo'n interessante Bluenote? Vind jij dat er een trap in het rijtje tot nu toe ontbreekt die er wel tussen zou horen?

Er is een probleem Sneek - Den Bosch vv natuurlijk.

Beste Kraus,

Er bestaat zelfs post in Friesland, daar ook ?

Inderdaad is volgens mij de Bluenote een ...................................................

Met vele vergeleken tot nu toe.................

MvG,

Haudio

• Members

Het zou een leuke optie zijn als Haudio met de Blue Note mee zou komen. Kan het voor ons nog leerzaam zijn , en kan hij het nuttige (promoten) met het aangename(dagje Den Bosch ) verenigen. Dan moet het lijkt me inderdaad 1 sessie worden met maximaal 5 pre's. Krijgen we alleen weer de vraag , welke tafel...

Guest Kraus vonBentinck

ja een antwoord op moeilijke vrsgen blijft erg lastig.

Niks ten nadele van de MC Gold maar het zijn vrij prijzige trappen, logisch is daarom het geschikte en duurste element te nemen en dat is volgens mij de Ortofon.

De Linn/Ace zou voor mij 2e keus zijn maar daar is toch de output van 0,8 een struikelblok

De MC Gold is een mooi element maar zou achteraf bij de beoordeling een rol spelen. Volgens velen hier kan hij met bijv. een Ace niet meekomen en dat is ook wel zo. Waar de MC Gold het vooral laat liggen is het beeld; je hebt een mooi gecentreerd midden, dan valt er een dun gaatje links en rechts (plaatsing wordt daar wat diffuus)en blijft er vervolgens links en rechts wat aan de speakers kleven. Dat kun je thuis wel een beetje compenseren maar dat lukt op zo'n dag niet. Zo'n beperking beperkt ook de beoordeling van de trap. Ook qua detail en oplossend vermogen is de MC Gold niet zo ideaal. Dat neemt niet weg dat het een goed element is, het is alleen een beetje oneerlijk tegenover de mooie trappen. Wat er aan de bron niet in zit komt er aan het eind ook nooit uit :D

PS Haudio zelf zou leuk zijn maar de zaterdag is voor hem onmogelijk; maar hij heeft personeel :D hij kan toch PD of MJ op studiedag sturen :D:D:D

• Members

Ik wil niets ten nadele van de Ortofon MC 20 zeggen , maar dat is toch ook niet zo'n exoot ? Ik dacht dat die ergens in de 400 - 500 Euro klasse zat.

Ben eventueel nog steeds wel bereid om mijn Jubilee mee te nemen , om desnoods in jouw tafel te zetten. Jij woont toch in de buurt van het Westland ? Dan kan ik hem ook een dag of wat eerder bij je afgooien. 'T is maar een idee , maar dan zouden we jouw tafel gewoon kunnen gebruiken. ( 2e arm ?)

Vervoer is voor mij niet zo'n probleem , dus in het geval van Sneek kan ik hier desnoods op vrijdag avond nog wel even heen rijden. (220 km. lijkt meer dan dat het is) Maar de aanwezigheid van een van de heren zou toch een leuk extra'tje zijn...

Guest Kraus vonBentinck

Wat een toewijding! maar wel een goed alternatief.

De Ortofon is overigens wel een mooi element, misschien nog een slagje beter dan de Ace?

Een duivelse rit naar Sneek lijkt mij niet nodig want er zijn al 5 phonotrappen, de post is een makkelijker alternatief indien nodig. Toch zou de Bluenote wel prettig zijn want wie weet komen er nog afzeggingen (Kermit niet, Audiopaul en Sodejuu zijn nog zeer onzeker) Veel deelnemers zijn erg stil.

Het aanbod van de Jubilee zou wel een oplossing zijn voor de phonotrappen, dan is er op de vergelijking niet veel meer aan te merken.

Volgens mij is dit een mogelijkheid: Wij zitten niet zo ver bij elkaar vandaan en inderdaad zou de Jubilee in de Morch kunnen. We zouden de vrijdagavond ipv van naar Sneek ook bij mij kunnen afspreken, de Jubilee monteren (ik heb drie armen bij de Morch dus een passend armpje zal wel lukken) en gelijk de boel weer demonteren. Ik geef je dan de complete mountingplate of armbuisje met element weer mee en vanuit Den Bosch neem je dan gewoon de Jubilee weer mee naar huis. Dan ben je hem ook niet lang kwijt en zijn de risico's minimaal.

Een genereus aanbod trouwens.

• Members

Wat mij betreft kunnen we het zo afspreken . Als je even een tijdstip en je adres in een pb stuurt , breng ik hem gewoon even langs en is dat geregeld. Is in ieder geval het draaitafel vraagstuk opgelost...

Nu nog de pre volgorde , en werkwijze. Wachten we het aanbod van Haudio af (mooie gelegenheid om nader kennis te maken met Blue Note) of weet jij al om welke pre het gaat ?

De DK versterker , hoeveel ingangen heeft die , en gebruiken we 1 set interlinks , of een vijftal identieke op 5 ingangen ? (hoef je niet zoveel te switchen)

Zelf zal ik een 3-tal platen mee nemen, daar meerderen dit zullen doen , anders wordt het wel erg veel vinyl ben ik bang (Signalen , Jackie Leven , en Pulse ).

En natuurlijk de Acoustech en de Lukaschek...

Het lijkt me dat er zo wel schot in de zaak gaat komen,

Groet

Guest Kraus vonBentinck

PB verstuurd.

Als iemand zich niet kan vinden in een phonotrappenvergelijking met de combinatie Fat Bob/M

Stekkerblokken zijn er bij Hobo voldoende, eventueel breng ik 2 Visonik stekkerblokken mee (elk 7 stopcontacten waarvan 3 dubbel gefilterd voor digitage apparaten).

Verder ben ik het er wel mee eens dat de fat bob gebruikt wordt voor het versterker vergelijk.

Het zou een leuke optie zijn als Haudio met de Blue Note mee zou komen. Kan het voor ons nog leerzaam zijn , en kan hij het nuttige (promoten) met het aangename(dagje Den Bosch ) verenigen. Dan moet het lijkt me inderdaad 1 sessie worden met maximaal 5 pre's. Krijgen we alleen weer de vraag , welke tafel...

Beste,

De phonotrappen die ik op dit moment beschikbaar heb zijn:

NAD PP 1

Clear Audio Basic

Trigon

Perraux

Black Cube (Lehmann)

Van Medevoort

Transrotor Phonotrap

Sphinx

ASR

Bluenote

Unison Research (buizen)

Roksan

Lehmann Silver Cube

MvG,

Haudio

Guest Kraus vonBentinck

Ik denk dat we er wel grotendeels uit zijn.

Ik stel voor om voor de draaitafelvergelijking de (twee) Array te gebruiken, daar kan ook niemand over klagen en het werkt het meest efficient. Is er nog tijd over dan kan er nog een combinatie met een andere trap aan bod komen.

Met de Array zijn er in ieder geval nooit aanpassingsproblemen en het volume is ook het makkkelijkst instelbaar.

Als de deelnemers 3 tot 4 LP's ( als men iets meeneemt) meenemen dan is er ook materiaal genoeg en kan ook al hetgeen meegenomen is wel aan bod komen, dat is ook bevredigend.

Guest Kraus vonBentinck

Beste,

De phonotrappen die ik op dit moment beschikbaar heb zijn:

NAD PP 1

Clear Audio Basic

Trigon

Perraux

Black Cube (Lehmann)

Van Medevoort

Transrotor Phonotrap

Sphinx

ASR

Bluenote

Unison Research (buizen)

Roksan

Lehmann Silver Cube

MvG,

Haudio

Dat zijn heel veel interessante namen Haudio en bovendien voor elk wat wils en in elk denkbaat budget. Duidelijk wordt zo ok wel de futiliteit van onze inspanningen.

We kunnen de dag ook afblazen en gewoon aan jou vragen wat de beste is :D

5 trappen in de vergelijking is absoluut het matje.

De prijsklasse 1000 - 2000 is goed vertegenwoordigd in Den Bosch maar er is geen buis (ook niet verstandig met de Jubilee).

Aardig zou er een zijn waarvan jij zegt die kan het goed opnemen tegen de aangedragen trappen of 1 met een geheel eigen/afwijkende klank,

• Members

De Lukaschek deed het juist geweldig met mijn Jubilee...(Allang geprobeerd), is dus geen enkel probleem !

Shit wat reageren jullie ineens snel , staan er ineens nog 5 berichten tussen. Voorstaande sloeg dus op een eerder bericht van Kraus.

Wat betreft de Jubilee en een buis , met een Audio Reaserch PH 3 ging het anders ook prima , maar ja he , weinig gain...

Groet

is wat mij betreft ook prima maar het probleem blijft dat niet elk element dat beschikbaar is ook het meest universele element is waar alle phonotrappen mee overweg kunnen. De array is voor elk elemnt vrijwel instant aanpasbaar, de Lukaschek en Acoustech waarschijnlijk niet/minder eenvoudig en van de JK weet ik het al helemaal niet. Meestal moet er wat open en prutst je wat met dipswitches.

Doen we eerst de draaitafels en willen een beste uitkiezen dan is er ook minimaal een playlist nodig van 1 langer fragment of 2 korte fragmenten.

Hoi Kraus,

Dat met bijna alle phonotrappen de meest ideale afsluitweerstand moet worden gekozen zal nog de nodige discussie kunnen geven vooraf en achteraf. 'Draaitafel/element/arm X klonk niet zo lekker' - 'ja, dan had je ook die andere afsluitweerstand moeten kiezen.'

We zullen niet de tijd hebben om elke bijdrage ideaal tot klinken te brengen, nog afgezien van alle persoonlijke voorkeuren voor muziekreproduktie.

Maar we kunnen er natuurlijk wel gewoon een leuke dag van maken met boeiende verkenningen.

Wat de JK acoustics Phono 1 betreft: die heeft geen instellingen.... Het is een apart soort schakeling waarin 'het element opgenomen is in de schakeling en er niet aan wordt aangehangen' - zoals dat destijds werd verwoord, ongeveer.

Dat is met alle JK-phonotrappen zo, ook nog bij de actuele lijn. Al kan er wel gesleuteld worden indien dat de wens is van klanten - (zie test van Phonotrappen begin dit jaar in HVT waarin o.a. de JK Phono 65 werd besproken).

Ik zal in ieder geval ook wat LP's meenemen. Klassiek beschouw ik als mijn afdeling. Een eerste uitgave van de dubbel LP van de Firato, samengesteld door Jan Kool heb ik nog te leen. Daar staan zeker een paar mooie stukken op. Ook zal ik ander materiaal meenemen, o.a. uit de serie 'De Klassieken' - e.e.a met aandacht voor zangstemmen.

Ik ben overigens benieuwd naar de DK versterker - een erg enthousiaste recensie van de hand van Werner Ero staat in de laatste Home Studio

Guest Kraus vonBentinck

De boeiende dag en interessante verkeniingen, dat gaat wel lukken. Het moet ook allemaal niet te zwaar beladen worden. Ik wil wel proberen om zoveel mogelijk de voor de hand liggende fouten of al te grote klungeligheden te vermijden maar het laatste woord over de phonotrap zal niet op deze dag gesproken worden.

Voor de liefhebbers hier de specs van de Jubilee:

Output voltage at 1000 Hz, 5cm/sec 340

Beste Forummers die naar den bosch gaan..

De DK heeft 3 ingangen + een voor Phono (ingebouwd), maar die gebruiken jullie niet ! want het gaat juist om een Phonotrap vergelijking.

Veel plezier daar. B)

Helaas kan ik mij niet vrij maken voor deze naar mijn mening aankomende top dag.

:(

Door de aanstaande veranderingen op mijn werk moet ik de komende weken van ploeg wisselen.

Graag had ik deze dag mee willen maken om te kijken en te luisteren of ik de juiste keuze phonotrap heb gemaakt.

Vlak voor het bekend worden van deze dag heb ik namelijk een Graham Slee Era Gold mkV gekocht en hiermee mijn Rotel vervangen.

Ik lees en hoor van de Gold trouwens niet veel. Is dit omdat hij maar bij 1 winkel verkocht wordt in nederland.

Het is echt een mooie phonotrap die in vergelijking met de van Meedevoort PHM3

en de Sphinx er stukken beter uit is gekomen. Natuurlijk wel op mijn set.

Als step up heb ik voorlopig een oude Hiraga pre-pre aangesloten maar moet nog kijken naar een Elevator(ook van Slee) of een Llundahl.

Kijk maar eens op deze link en klik de testjes maar eens aan. Natuurlijk voor wat ze waard zijn.

http://www.gspaudio.co.uk/preamps/era-gold.htm