Jump to content

Let's hear it for the phonotrap!

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

• Members

Stond hier vanmiddag (rond 14.00 uur) ineens een stukje reclame voor Perfect Performers , maar ze zijn alweer verwijderd. Op alle topics trouwens...

Kijk maar eens bij laatste lid , Strafeen.

32 Berichten , en er valt er geneen meer op te roepen. Alles weer verwijderd.

Groet...

Guest Kraus vonBentinck

Dat zijn geen lullige merken die daar genoemd worden, lijkt me interessant.

Is het daar morgenavond tot negen uur open? (misschien kan ik ook een poging doen, al gaat dat moeilijk worden.

PS Had Bas nou ooit iets met Nutters Audio te maken?

Dat zijn geen lullige merken die daar genoemd worden, lijkt me interessant.

Is het daar morgenavond tot negen uur open? (misschien kan ik ook een poging doen, al gaat dat moeilijk worden.

PS Had Bas nou ooit iets met Nutters Audio te maken?

Hobo is elke donderdagavond open tot 21:00 uur.

De winkel ligt in de Hinthamerstraat vrijwel naast de St-Jan (Basiliek)

Parkeren in de parkeergarage in de St. Jozefstraat.

Routeplanner

Anders wordt het al gauw een eind lopen (tenzij je de weg weet).

Ik zie daar dan wel.

Bas en Nutters...???

Guest Kraus vonBentinck

Ik weet niet hoe morgen de dag loopt, mogelijk kan ik vanaf 14u00 weg en dan rijd ik wel even er naar toe. Blijf dan tot net na de spits.

Vast even het terrein verkennen.

Ik stel alles in het werk om de 28e aanwezig te zijn. Echter plotselinge afwezigheid van een collega(overspannen) maakt het er niet makkelijker op.

Tis vakantietijd, you know? ;)

Maar er is nog hoop. :)

• Members

He , Kraus , ik zie dat je weer on-line bent. Ben je nog iets wijzer geworden in Den Bosch ? Ben wel benieuwd naar de definitieve keuze van de set . (luidsprekers en versterker)

Groet

Guest Kraus vonBentinck

ging pas on kwart over vijf van mijn werk weg en ik zag het niet meer zitten om naar den bosch te rijden. Wel jammer maar het is dus niet gelukt.

De set staat overigens volgens mij al vast, staat meen ik in het andere topic: hear luisterbijeenkomst. Heel mooie, maar mij onbekende set.

Ik verheug me overigens wel op de volgende week zaterdag. Lekker plaatjes draaien in een flinke ruimte, dat zou goed moeten klinken

• Members
I

Men denkt aan een DK reference 1 versterker:

En aan een set Master speakers b.v. de master 1

master1.jpg

Als bekabeling de NBS Actus 1 + 4.

Er is een sidetablerack beschikbaar om een aantal draaitafels naast elkaar op te stellen. De phonotrappen kunnen dan op een schap onder de draaitafels staan.

De rest van de voorversterkers kunnen eventueel op een ander rack geplaatst worden om ze onder spanning te houden.

Ik wist niet of het al definitief was van wege dat eerst zinnetje , maar er zal vast iets moois staan.

Het beloofd in ieder geval een leuke dag te worden .

Hebben we al aan iets van een catering gedacht ? Of moeten we gewoon maar wat meenemen. Paar flesjes wijn zal wel geen optie zijn , daar iedereen nog naar huis moet rijden.

Kan in ieder geval de Bosche Bollen eindelijk eens proberen...

Groet

Guest Kraus vonBentinck

Aan de catering heb ik wel zitten denken en het lijkt me bijv. leuk om aan het eind van de dag ergens nog wat te eten maar dat stuit denk voor een aantal, o.a. voor mij. op een bezwaar. Hobo gaat natuurlijk gewoon dicht en dan moet ik mijn draaitafel in de auto in de parkeergagrage laten staan. Daar begin ik niet aan.

Omdat we in het centrum van Den Bosch zitten is misschien een andere mogelijkheid om tussen de middag even pauze te houden, terras of cafeetje op te zoeken en wat te eten. Ook ff een frisse neus. Eten in een hifizaak lijkt mij helemaal uit den boze.

Ik stel alles in het werk om de 28e aanwezig te zijn. Echter plotselinge afwezigheid van een collega(overspannen) maakt het er niet makkelijker op.

Tis vakantietijd, you know? ;)

Maar er is nog hoop. :)

<_<

Ik weet het.

Het is "not done" om jezelf te kwoten.

Maar het is geregeld; ik zal er de 28e zijn! :)

Ik ben gisteravond wel bij Hobo geweest.

In de ruimte waar wij gaan "spelen" stond Rick Paap te draaien met de DK versterker en Master Perception luidsprekers. Dit klonk errug mooi. Jammer dat de platen die gedraaid werden toen ik er was vaak gedraaid waren. Dit was in het hoog wel te merken. Kwa plaatsing, ruimte en diepte klopte het allemaal perfect.

Deze set blijft grotendeels staan. Rick raadde mij aan om met de master 1 in die ruimte te gaan draaien. Rick is waarschijnlijk ook van de partij. Dergelijke initiatieven spreken hem erg aan.

Verder is gevraagd of we donderdagavond e.e.a. zoveel mogelijk al kunnen opstellen. Er staat b.v. een grote staal met glas sidetable die verplaatst moet worden. Verder zou de apparatuur onder spanning gezet kunnen worden. Nogmaals alles voor zover als mogelijk. We moeten er wel rekeing mee houden dat Hobo op donderdag tussen 18:00 en 19:00 is gesloten. Ik ben er dan ook (oov).

Zaterdag kunnen we om 9:30 in de winkel (gaat om 10:00uur open). Dan is er ook nog wat tijd op spullen aan te sluiten en te laten opwarmen.

M.b.t. de catering. Hobo zit aan de rand van een gebied waar veel restaurants en eetcafe's zijn (rondom de St.Jan). Daar is altijd iets te regelen. Bossche bollen (van bakker Jan de Groot) hebben ze in elke horecagelegenheid in den Bosch, dus dat is zeker geen probleem.

Guest Kraus vonBentinck

Om donderdagavond al iets neer te zetten, dat gaat mij in ieder geval niet lukken. Vrijdag monteer ik met Arden pas de Jubilee.

Ik zorg er wel voor dat ik er gelijk om 9u30 ben op Zaterdag. CGM en ik komen samen dus dan is de opstelling zo geregeld :D

Wel ben ik inmiddels zover dat ik ook in ben voor een vorkje prikken achteraf. Veilig parkeren is geen probleem meer.

Bij deze ook even een oproep aan Mordante. Hij zou komen met de Rega P25, een zeer interessante tafel, maar heeft al een week of 4 geen teken van leven gegeven op het forum. Het zou leuk zijn zeker te zijn van de komst van Mordante en zijn RegaP25 (is inmiddels gebeurd, alles Okay!)

Geerdie en de Linn kunnen gelukkig ookl, mooi zo :D

Guest Kraus vonBentinck

Ik breng de dag nog een keertje onder de aandacht want het zaaltje is nog niet helemaal vol. Dat is jammer want het wordt interessant genoeg, er is een absolute topset beschikbaar gesteld, er wordt mooie muziek gedraaid, het is de leukste gelegenheid om eens wat forumleden te ontmoeten, er is de kans om achteraf gefundeerd kritiek te spuien of de loftrompet te steken en het allermooiste, deze dag zijn de hearders helemaal de baas over wat er tijdens de dag gaat gebeuren.

In de eerste posting van dit topic staan adres, tijden en de te beluisteren apparaten. Een uitdaging voor een uitdagend gehoor!

We zijn nu waarschijnlijk met 13 man, dit is al een mooie club, maar er kunnen er inderdaad nog wel wat bij. De ruimte schat ik zo'n 4 x 10 m. Er staan 6 theaterstoelen (verplaatsbaar) in en er is dus nog ruimte genoeg om er stoelen bij te zetten. Met 20 man zit het echt helemaal vol. We moeten dan 5 rijen stoelen gaan maken. Er passen er n.l. maar vier naast elkaar.

Hobo heeft eventueel ook nog enkele mooie draaitafels ter beschikking om mee te laten doen. We hebben definitief n.l. nog maar drie draaitafels.

Guest Kraus vonBentinck

1 kleine correctie op bovenstaande, er zijn vier draaitafels want van Mordante is er bericht dat hij komt met de mooie Rega P25 met Ortofon MC2 (niet met MC20 zoals door mij abusievelijk vermeld)

Er zijn dus:

De Linn LP 12 met Benz MC Gold (Hans van Liempd)

De Linn Akito met Benz Ace (M) (Geerdie)

De Rega met Ortofon MC2 (Mordante)

De Fat Bob S met Ortofon Jubilee en Ebony (Arden/Kraus)

een heel leuke mix van geveerd en massa, van laid-back tot heel levendig. Eenieder kan horen of die zogenaamd vaststaande opvattingen ook in de praktijk opgaan.

De phonotrappen

Array Phono (Hans van Liempd)

De Acoustech PH1 (Arden)

De Lukaschek PP1 (Arden)

De JK Acoustics (Picoso)

Het programma is (voorlopig)

de phonotrappenvergelijking met de Ortofon Jubilee en het draaien van twee korte tracks (de keuze van de tracks staat helaas nog niet vast maar er is grote vastbeslotenheid aan de keuze hiervan op de dag zelf geen tijd verloren te laten gaan!!!!!!!)

De vier draaitafels komen daarna aan de beurt met "vrije muziekkeuze" en langere fragmenten (men roept maar) maar het is handig om elke draaitafel 1 van de "verplichte" tracks van de phonotrappenvergelijking ook te laten afspelen.

Hiervoor worden in principe de Arrays gebruikt als phonotrap maar een andere phonotrap kan op verzoek natuurlijk ook nog ingezet worden, dat is aan de deelnemers.

(Ik weet van een enkel bekend zwaarwichtiig forumlid dat hij de betonmolen voor die dag misschien wel even wil laten stilstaan en ook de oren beschikbaar zal stellen, we zijn benieuwd :D )

Wanneer we besluiten naar afloop samen wat te gaan eten dien ik te weten wie hier aan mee willen doen. Het eetcafe wat ik op het oog heb is meestal nogal druk. Reserveren is dus nodig.

We denken er dus aan niet in 's-Hertogenbosch maar bij ons in het dorp te gaan eten. De auto's met spullen kunnen dan in de directe omgeving van mijn huis geparkeerd worden (ca. 10 minuten rijden). Vanaf hier gaan we dan met twee of meer auto's naar het centrum (5 min). Eventueel kunnen spullen ook nog bij mij worden binnengezet, maar ik denk dat dit niet nodig is.

Dus wanneer er mensen zijn die mee willen gaan eten.... effe 'n mailtje.

• Members

Mijn vrouw en kinderen zitten deze dag bij een vriendin in Den Bosch , en daar gaan wij in de avond mee eten , dus bij een eventueel diner na afloop moet ik verstek laten gaan. Verder zorg ik gewoon dat ik er om 9.30 uur ben , en word na afloop weer opgehaald. In ieder geval tot volgende week.

Groet