carl Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Zoals ik al eerder heb gezegd, heb ik een abonnement op Stereophile. In doorsnee vind ik dat toch wel het beste blad. Voor de rest koop ik op basis van inhoud. Zo'n test over elementen geeft wel een ruggesteuntje. Voor de rest mooi maar ook kritiekloos. Als je Thorens een Traditonsmarke noemt terwijl het alleen nog maar een naam is en verder alles uitbesteed zet je je lezres op het verkeerde been. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Zoals ik al eerder heb gezegd, heb ik een abonnement op Stereophile. In doorsnee vind ik dat toch wel het beste blad. Voor de rest koop ik op basis van inhoud. Zo'n test over elementen geeft wel een ruggesteuntje. Voor de rest mooi maar ook kritiekloos. Als je Thorens een Traditonsmarke noemt terwijl het alleen nog maar een naam is en verder alles uitbesteed zet je je lezres op het verkeerde been. Carl Hoi Carl, Ik zag dat er ook een mogelijkheid voor een internet-abonnement is. Je kunt dan de exemplaren online lezen of downloaden. Heb jij ook zo'n abonnement of krijg jij het blad thuis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Hai Paul, Ik krijg de Stereophile thuis en dat is niet duur. Je kan nu een proefabonnement krijgen van 13 (!) dollar voor 12 nummers. Laat daar nog een paar dollar bijkomen omdat je niet in de US woont dan is het nog zeer goedkoop. Je krijgt het blad nog voordat de inhoud op de website is gepubliceerd, je loopt dus ites minder dan een maand voor. Kijk ook eens bij www.stereophile.com bij subscriptions. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Inmiddels ligt de LP 2/2008 ook weer in de kiosken. Best aardig, een beetje (voor ons Hear in ieder geval) oudbakken hoofdartikel over de Loudnesswar (topic: niveauverschillen) en de bagger die onder de naam van Bruce Springsteen over de toonbank gaat (Magic -zowel op LP als CD niks), een bespreking van de Benz Wood L2 (tenminste eens iets wat niet net nieuw op de markt is) de Whest phonotrap, een vrij voordelige nieuwe arm van Acoustic Solid, de Roksan draaitafel en een paar phonokabels van Audioquest (1 daarvan zeer betaalbaar) en nog het e.e.a. aan luidsprekers en versterkers. Allemaal een beetje juichend natuurlijk maar toch leuk dat een Vinyltijdschrift het langer volhoudt Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Inmiddels ligt de LP 2/2008 ook weer in de kiosken. Best aardig, een beetje (voor ons Hear in ieder geval) oudbakken hoofdartikel over de Loudnesswar (topic: niveauverschillen) en de bagger die onder de naam van Bruce Springsteen over de toonbank gaat (Magic -zowel op LP als CD niks), een bespreking van de Benz Wood L2 (tenminste eens iets wat niet net nieuw op de markt is) de Whest phonotrap, een vrij voordelige nieuwe arm van Acoustic Solid, de Roksan draaitafel en een paar phonokabels van Audioquest (1 daarvan zeer betaalbaar) en nog het e.e.a. aan luidsprekers en versterkers.Allemaal een beetje juichend natuurlijk maar toch leuk dat een Vinyltijdschrift het langer volhoudt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Niet eens het maandelijkse nieuwe flut model van transrotor In het volgende nummer het vernieuwde flutmodel van de VPI Aries III met/zonder flywheel, 2 verschillende plateau's, spikes/absorbers en een gemodificeerde arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Koop gewoon een oude Lenco en vergeet dit marketingblaadje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Die ga ik dan kopen , die had ik misschien achteraf ook liever gehad dan die scoutmaster,schijnt een soort mini hrx te , meer een zwarte achtergrond, meer rust(vergeef me de audiofiele term) leuk blad LP, mooi voor het geld. Hoezo zon aversie tegen de VPI? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Ook LP is niet echt kritisch. Jammer. Maar wel een mooi uitgevoerd blad. En voor een fatsoenlijke prijs. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Geen aversie maar reactie op het "flutmodel". Siep heeft een mooie VPI maar ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom dan de andere merken dan ineens niks meer zijn. Alsof je die VPI zelf gemaakt zou hebben. De Aries III heb ik met ongelooflijk plezier een hele dag lang mogen bedienen en beluisteren op de show van Inkampani in Naaldwijk met een prachtige Grashopper (en Nagra voorversterking, loupezuiver is dat) en afgelopen zondag deze tafel nog weer eens beluisterd met een Koetsu. Volgens Zee (mogelijk) de eerste keer dat hij een draaitafel beter had horen klinken dan een CD-speler. Het (*) klonk inderdaad geweldig, spetterend en smooth tegelijk, maar ik moet ondanks alles zeggen dat ik het vanmiddag thuis op mijn Transrotor toch met nog meer "involvement" hoorde. Een beetje meer warmte en body, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Geen aversie maar reactie op het "flutmodel". En ziedaar ,allemaal reacties. Wanneer iemand de nieuwe Springsteen als Bagger kwalificeert ,niks nada. Maar je raakt een gevoelige transrotor snaar.......... Jawel Kraus, ik luister nog wel eens naar Springsteen, zelfs naar z'n laatste. Maareh, LP, leuk blad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Hetzelfde onderwerp, the loudnesswar, was ook aangekaart door hb op het AAA-forum. Het kwam uit de Rolling Stone van december maar staat inmiddels ook in de S Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Voor het geld koop ik de LP vaak. Het is inderdaad heel weinig kritisch en zeer pro Transrotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Voor het geld koop ik de LP vaak. Het is inderdaad heel weinig kritisch en zeer pro Transrotor. Niet duur veel analoog en glimmende plaatjes, absoluut kritiekloos advertentie blad. Het is het enige blad in zijn soort waar ik nog geld voor op tafel leg. Maar voor hoe lang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Edit: (*) = Al di Meola en Paco de Lucia: Friday Night in San Francisco (de Paganini's van de gitaar uit de 20e eeuw) En het blijft gewoon een steengoede plaat!!!! Ook bij mij referentie... (Heb hem daarom ook maar op sacd besteld... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Als je ertegen kunt is het idd mooi. Ik kan er echter heel slecht tegen, dus bij mij komt die schijf de hut niet in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts