Alex70 Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Wie kan en wil mijn Musical Fidelity X-Pre nakijken? Ik vermoed, dat het printje vd potmeter los zit of zo. Liefst in de omgeving Gooi of Eindhoven. Tegen een redelijke vergoeding. Groeten Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Ik denk dat Sebastiaan dat wel kan , de zaak zit in Hilversum http://www.soundevolution.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Als Bas maar tijd heeft BTW, wat is "in de omgeving" ? 10km, 50km, ... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 8 april 2005 Author Report Share Posted 8 april 2005 Als Bas maar tijd heeft BTW, wat is "in de omgeving" ? 10km, 50km, ... ??? Ach eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit, maar 50 km is nog wel te doen. Weet jij iemand dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Vertel eens wat precies de klachten zijn. Het vermoeden dat het printje van de potmeter los zit, is nogal vaag. Kraakt het, reageert het maar sporadisch of valt bijv 1 kanaal weg? Vraag eerst eens aan Bas. Als hij tijd vindt, dan kun je bij hem terecht*. Zoniet, meld het dan ff, of er moet nog iemand anders reageren. *) ik wil niet aan broodroof doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 8 april 2005 Author Report Share Posted 8 april 2005 Vertel eens wat precies de klachten zijn. Het vermoeden dat het printje van de potmeter los zit, is nogal vaag. Kraakt het, reageert het maar sporadisch of valt bijv 1 kanaal weg? Vraag eerst eens aan Bas. Als hij tijd vindt, dan kun je bij hem terecht*. Zoniet, meld het dan ff, of er moet nog iemand anders reageren. *) ik wil niet aan broodroof doen Hij kraakt niet. Als ik er aan draai, dan geeft soms eht ene kanaal geluid en de ander niet. Of er gaat een kanaal veel harder als de ander. Maar als ik er een beetje voorzichtig aan draai, gaat het vaak ook goed, beide kanalen gelijk. Maar dan gebeurt het ook wel dat na een tijdje een kanaal weer extreem hard gaat. Meestal als ik een beetje duw op de knop, gaat het beter. Ik zie het trouwens niet als broodroof. Ik hoop op een hobieist, die het voor weinig kan maken. Proffessionle adressen ken ik wel. Groeten Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Vertel eens wat precies de klachten zijn. Het vermoeden dat het printje van de potmeter los zit, is nogal vaag. Kraakt het, reageert het maar sporadisch of valt bijv 1 kanaal weg? Vraag eerst eens aan Bas. Als hij tijd vindt, dan kun je bij hem terecht*. Zoniet, meld het dan ff, of er moet nog iemand anders reageren. *) ik wil niet aan broodroof doen Hij kraakt niet. Als ik er aan draai, dan geeft soms eht ene kanaal geluid en de ander niet. Of er gaat een kanaal veel harder als de ander. Maar als ik er een beetje voorzichtig aan draai, gaat het vaak ook goed, beide kanalen gelijk. Maar dan gebeurt het ook wel dat na een tijdje een kanaal weer extreem hard gaat. Meestal als ik een beetje duw op de knop, gaat het beter. Ik zie het trouwens niet als broodroof. Ik hoop op een hobieist, die het voor weinig kan maken. Proffessionle adressen ken ik wel. Groeten Alex Als je maar een beetje een soldeerbout kan vasthouden dan kan ik alleen maar aanraden zelf doen. Zit er niets los dan is waarschijnlijk toch de potmeter zelf aan vervanging toe. Hier zijn heel goede exemplaren voor te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Vertel eens wat precies de klachten zijn. Het vermoeden dat het printje van de potmeter los zit, is nogal vaag. Kraakt het, reageert het maar sporadisch of valt bijv 1 kanaal weg? Vraag eerst eens aan Bas. Als hij tijd vindt, dan kun je bij hem terecht*. Zoniet, meld het dan ff, of er moet nog iemand anders reageren. *) ik wil niet aan broodroof doen Hij kraakt niet. Als ik er aan draai, dan geeft soms eht ene kanaal geluid en de ander niet. Of er gaat een kanaal veel harder als de ander. Maar als ik er een beetje voorzichtig aan draai, gaat het vaak ook goed, beide kanalen gelijk. Maar dan gebeurt het ook wel dat na een tijdje een kanaal weer extreem hard gaat. Meestal als ik een beetje duw op de knop, gaat het beter. Ik zie het trouwens niet als broodroof. Ik hoop op een hobieist, die het voor weinig kan maken. Proffessionle adressen ken ik wel. Groeten Alex Als je maar een beetje een soldeerbout kan vasthouden dan kan ik alleen maar aanraden zelf doen. Zit er niets los dan is waarschijnlijk toch de potmeter zelf aan vervanging toe. Hier zijn heel goede exemplaren voor te krijgen. Als er in de X-Pre eenzelfde potmeter zit dan in de X-Can, dan is de kans groot dat het idd de potmeter is. Dit is een mini stereopotmeter en er zijn idd betere te koop. De waarde weet ik helaas niet uit mijn hoofd. Het nadeel van die mini is dat je er ook een mini terug in moet zetten. Dat schiet natuurlijk niet echt op, want het probleem komt terug. Wat ook mogelijk is een goeie potmeter inbouwen. Die komt dan op een andere plek in het front te zitten ('t kan op de plek van de LED), alleen ziet ie er dan niet meer origineel uit. Kosten van een potmeter vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Het probleem is gisteren opgelost. De potmeter was uit de tin gebroken. Ff opsolderen en klaar was Klara. Ik geloof dat Lex nu van zijn X-pre aan het genieten is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts